1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Wat ga je studeren?

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Greate Pier, 31 mei 2006.

  1. FabianNL

    FabianNL Guest

    Welke school zit je nu?

    Ga ook naar Tilburg, International Business dan. Kijken hoe dat gaat bevallen, ben benieuwd want heb er nog niet al te veel zin in.
    Goed te reizen ook (Den Bosch ook) en een goede universiteit.

    Alleen nog eerst ff m'n laatste examen morgen maken...
     
  2. Mezzla

    Mezzla Times Like These

    Berichten:
    562
    Leuk Bevonden:
    0
    Teh Pierson College zit ik nu.

    U dan?
     
    Laatst bewerkt: 31 mei 2006
  3. Thamaster

    Thamaster Active Member

    Berichten:
    85
    Leuk Bevonden:
    0
    ik ga het brugjaar van de marechaussee doen ;)
     
  4. Modder-Eter

    Modder-Eter XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    21.464
    Leuk Bevonden:
    8.430
    Media & Kennistechnologie te TU Delft ;)
     
  5. CylonNL

    CylonNL Active Member

    Berichten:
    833
    Leuk Bevonden:
    0
    Waarschijnlijk Recht @ Universiteit Groningen of Leiden

    Weet nog niet de specifieke richting, internationaal of ict recht lijken me beide wel wat.

    Maargoed eerst de 5de nog maar een jaartje over doen. :'-( :{
     
  6. n.e.r.d

    n.e.r.d pharrel williams

    Berichten:
    1.223
    Leuk Bevonden:
    1
    ik ga als vervolgopleiding ICT beheerder doen op het ROC Economie in Tilburg.
    computers enzo zijn gewoon de toekomst en vind ik interessant dus het lijkt me geweldig om daar m'n beroep van te maken. ook is er een mogelijkheid dat ik extra grafische lessen krijg etc. en daarvoor moet ik 7 juni de hele dag naar m'n nieuwe school en dan moet ik bewijzen dat ik grafische talent heb.
     
  7. mr. E

    mr. E Giraffe XBW.nl VIP

    Berichten:
    1.101
    Leuk Bevonden:
    0
    cognitieve kunstmatige intelligentie bij de universiteit utrecht :cool:

    heb dr zin in :D
     
  8. FabianNL

    FabianNL Guest

    Jeroen Bosch College (bij de Rompert)
     
  9. The Stig

    The Stig www.snyggast.se

    Berichten:
    718
    Leuk Bevonden:
    0
    Industrial Design, ik kijk al dik 3 jaar uit om eindelijk deze studie te gaan doen, jaartje blijven zitten, maakte het wachten alleen maar langer, maar het zit er nu toch echt aan te komen.
     
  10. pharzimx

    pharzimx Elite Kaas Member

    Berichten:
    293
    Leuk Bevonden:
    1
    Food and Business, Hogeschool Arnhem Nijmegen
     
    Laatst bewerkt: 1 jun 2006
  11. Q-BasiX

    Q-BasiX Back 2 BasiX

    Berichten:
    270
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik ook, maar dan in Deventer.(HBO) Wat wil je daarna doen(beroep?)??
     
  12. *Xink*

    *Xink* Spartan U13

    Berichten:
    2.525
    Leuk Bevonden:
    0
    Als ik slaag (net niet of net wel) ga ik een opleiding Game Design doen :D
    En als ik niet slaag moet ik heel snel iets anders vinden want ik heb nog leerplicht :9
     
  13. Masterfragger

    Masterfragger Veluwenaar

    Berichten:
    144
    Leuk Bevonden:
    0
    Tja, examenstress... alweer een jaar gelee voor mij :) hoop dat et jullie allemaal goed afgaat, en ja, mijn keus van vorig jaar was Toegepaste Wiskunde op de UT, als je beetje goed in wiskunde ben moet je dat wel overwegen, is echt super gezellig hiero (en ja, daarnaast haal ik ook nog gewoon al mn studiepunten ;))
     
  14. MasterApu

    MasterApu De klassieker

    Berichten:
    1.580
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik ga een jaartje werken want ik weet nog steeds niet wat ik wil gaan doen=( .
     
  15. Masterfragger

    Masterfragger Veluwenaar

    Berichten:
    144
    Leuk Bevonden:
    0
    tja, had ik ook idd, maar ben niet gaan werken, heb maar gewoon gekozen waar ik goed in was, weet nog steeds niet wat ik ermee wil worden ofzo :p nou ja, is genoeg mee te doen later hoor, maar die open dagen geven toch geen info, standaard promo praatje etc. daar zou ik iig niet op kiezen, kan je beter een meeloopdag ergens regelen :)
     
  16. Raptiod

    Raptiod ..

    Berichten:
    137
    Leuk Bevonden:
    0
    Volgend jaar ga ik accountancy studeren aan de HES in r'dam.
     
  17. KevskiVD

    KevskiVD Active Member

    Berichten:
    949
    Leuk Bevonden:
    0
    Inderdaad, aan de open dagen heb je erg weinig.
    Ik ben bij de HU naar 2 open dagen geweest. De 1ste keer naar Informatica, de 2de keer naar Bedrijfskundige Informatica en Digitale Communicatie.
    Na die open dag van Inf. dacht ik dat de opleiding wel leuk was. Die studenten laten allemaal dingen zien, als de opdracht al bijna af is.
    Ze laten je niet zien wat voor programmeerwerk er aan vooraf gaat.
    Ik ben toen dus naar een meeloopdag geweest. Daar kreeg ik veel betere informatie van de docenten en de studenten.
    Daar kwam ik er dus achter dat programmeren heel erg belangrijk is bij Informatica.
    Dus als je bezig bent met het kiezen van een studie, ik raad je zeker aan om naar een meeloopdag te gaan.

    Helaas kon ik voor die andere 2 opleidingen geen meeloopdag meer regelen BI werd een hoorcollege, toen had ik sowieso een SE, en Digitale Communicatie gingen ze aan een project beginnen om een website te maken voor een bedrijf.

    Maar om uiteindelijk weer terug te komen op welke studie ik ga doen, dat is Digitale Communicatie aan de HU ;) (www.digitalecommunicatie.net)

    Kijk dat is nog eens mooi om te lezen, zal het ook aan mn ouders laten zien :p
    Die vinden de hogeschool eigenlijk te duur enzo
    "Na het HBO kun je nog nix, heb je nog alleen maar theorie etc.
    Als je geluk hebt ben je op je 21ste afgestudeerd"
    Blabla
    Mijn broer werkt 4 dagen in de week en gaat 1 dag naar school.
    Opleiding wordt door het bedrijf betaald en hij verdient al geld.

    Dat is sowieso niks voor mij, de beroepen waar je bij dat soort scholen wordt voor "opgeleid" zijn niks voor mij. Die beroepen kan ik sowieso niet aan om medische redenen.
     
    Laatst bewerkt: 1 jun 2006
  18. Tha)Sven

    Tha)Sven Pillz-E

    Berichten:
    833
    Leuk Bevonden:
    0
    @ Mr. E CKI lijkt mij ook best wel leuk. Mijn broer gaat volgend jaar ook met die studie beginnen. Maar ik ga waarschijnlijk geneeskunde proberen. Ik moet nog 2 jaar wachten (VWO4 nu) en dan hopen dat ik goede punten op mijn eindlijst heb. Ik heb al een 8 voor Duits en een 9 voor Frans nu :9.
     
  19. Marty NL

    Marty NL Active Member

    Berichten:
    935
    Leuk Bevonden:
    77
    Ik ken eigenlijk alleen maar ouders die willen dat hun kinderen zoveel mogelijk studeert en veel leert voordat ze de 'echte' wereld instappen. Mijn moeder zou erg boos worden als ik niks met me vooropleiding zou doen en gelijk zou gaan werken (heb nu alleen nog VWO op zak).
     
  20. Speaker

    Speaker Active Member

    Berichten:
    190
    Leuk Bevonden:
    0
    zoow pik das goewd hoor... al je 24 uurs dienst heb met glaszetten in aaf al €1800 netto verdienen, en dan nog een zwart klusje hier en daar, lkkr hoor weer 600 voor juh zelf terwijl je die ruit voor inkoopprijs(tussen de 100 en 200 euro) krijgt van je baas, verbeter me als ut fout is maar dat is bij elkaar €2400... en daar doe jij een maand over, zoals ik zei studente<---->sukkels
     
    Laatst bewerkt: 1 jun 2006

Deel Deze Pagina