1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

[Muziek] Metal algemeen [Deel 2]

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Peter OtH, 21 feb 2005.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Spartan_117

    Spartan_117 bass

    Berichten:
    135
    Leuk Bevonden:
    0
    ik weet niet of mensen het met mij eens zijn, maar ik vind veel oudere band veel betere artiesten, zoals ac/dc en dat soort bands. niet dat dat het enige is waar ik naar luister, maar veel muziek van tegenwoordig, vooral pop, is het creativiteits gehalte egt o,o... dat vind ik ene beetje jammer...
     
  2. X Heer

    X Heer SNK Playmore

    Berichten:
    635
    Leuk Bevonden:
    0
    Ze hebben ook nieuw werk gespeeld, I Monarchi bedoel je toch? Het geluid was aardig. Ik heb gepit.:D
    Hoezo SOP in augustus?

    Nog een Japanse underground band:

    http://www.myspace.com/disconformity

    Verder heb je uit Japan:
    -Vomit Remnants--------------->http://www.myspace.com/vomitremnants
    -Infected malignity------------->http://www.myspace.com/infectedmalignity
     
  3. X Heer

    X Heer SNK Playmore

    Berichten:
    635
    Leuk Bevonden:
    0
  4. Mtthz

    Mtthz XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    588
    Leuk Bevonden:
    38
    AC/DC ben ik eigenlijk niet zo'n fan van. Opzich wel goede muziek, maar ik vind de zanger eigenlijk een beetje irritant zingen:+

    We're on a Hiiiiiighway to hell!:cool:

    Maar inderdaad. Het creativiteits gehalte is echt laag de laatste tijd. Vooral Coldplay en Keane hebben niet echt de meest diverse liedjes. Het lijkt allemaal zo op elkaar en het is ook niet eens leuke muziek=(
     
  5. [2k]

    [2k] XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    8.968
    Leuk Bevonden:
    207
    Napalm Death even opgezet. Klinkt lekker.
    Ook even een nummertje geluisterd van Anorexia Nervosa en klonk ook prima. Straks nog wat meer van luisteren.
     
  6. tha BomB

    tha BomB .

    Berichten:
    519
    Leuk Bevonden:
    0
    Ben het helemaal met je eens. Coldplay en Keane klinken elk nummer hetzelfde qua muziek qua soort tekst en dat vind ik erg jammer. In de jaren 80/90 was de rock muziek nog in ontwikkeling en toen was er echt goede muziek als AC/DC, Guns N' Roses, Deep Purple, Pink Floyd, Metallica en ga maar door. Ze hadden allemaal iets aparts en de muziek klonk lekker. Helaas is dat nu niet meer zo :'-(
     
  7. Tha Clone

    Tha Clone Wat hij zei...

    Berichten:
    506
    Leuk Bevonden:
    0
    Zo, net even wat nummers gehoord van Whorecore (deze band werd al genoemd een paar pagina's terug)... en deze band ga ik zeker in de gaten houden! :) Ik vind het echt top klinken.

    Nog mensen hier die Nile luisteren? Vooral het instrumentale Ruins vind ik erg vet.
    Een paar pagina's terug zag ik ook dat de band Devourment genoemd werd, en ik moet zeggen dat ik het best te pruimen vind, alleen de vocals (de frognoises) blijf ik eerder lachwekkend dan wreed vinden ;)
     
  8. Tediz

    Tediz pendejo

    Berichten:
    145
    Leuk Bevonden:
    0
    AC/DC en dergelijken waren ook niet het toppunt van creativiteit. Eigenlijk gewoon standaard rockmuziek die beroemd is geworden. In elke tijdsperiode zijn er een paar goede bands, en een heleboel rotzooi. De goede bands worden onthouden, en de rotzooi wordt veelal vergeten, waardoor het lijkt alsof de muziek vroeger veel beter was. Dat was 30 jaar geleden zo, dat is nu zo, en dat zal waarschijnlijk voorlopig wel zo blijven.
     
  9. X Heer

    X Heer SNK Playmore

    Berichten:
    635
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik vind Nile niet zo geweldig, maar wel origineel met hun Egyptische thema.

    De vocalen, je zal eraan gewend raken. Uiteindelijk zal je het misschien zelfs bruter vinden. Geloof me maar, dat soort zang geeft een extra iets. Maar ik zal altijd grunts blijven waarderen hoor, maar misschien moet je hier eens kijken. Prostitute Disfigurement, dat is pas gaaf!

    Heeft iemand informatie over de Tsjechische band Intervalle Bizarre? Ze deden een split met Malignancy en stonden op een 5split cd getiteld: Czech assault.
    Ik weet niet of deze gasten nog bij elkaar zijn, kan niks vinden. Zo nee, welke projecten hebben ze nu?
     
    Laatst bewerkt: 3 jun 2006
  10. Vittra

    Vittra Active Member

    Berichten:
    105
    Leuk Bevonden:
    0
    @ X Heer: Ik bedoelde eigenlijk of SoP nieuw materiaal gespeeld heeft. Ze spelen 20 Augustus samen met Severe Torture, Skinless, Sauron en Morbid Angel in de 013

    Nile vind ik echt geweldig, 1 van mijn favoriete bands!

    supernieuws trouwens, Immortal komt weer bij elkaar!
     
  11. X Heer

    X Heer SNK Playmore

    Berichten:
    635
    Leuk Bevonden:
    0
    SOP speelde nieuw materiaal. Ehm, ik moet kijken of ik 20 augustus ga.
    Immortal bij elkaar? Waar staat het? Bron?

    Aan de ene kant lijkt het me gaaf, maar aan de andere kant, hopelijk wordt het geen rukreünie.
     
  12. Vittra

    Vittra Active Member

    Berichten:
    105
    Leuk Bevonden:
    0
  13. X Heer

    X Heer SNK Playmore

    Berichten:
    635
    Leuk Bevonden:
    0
    Zeg Vittra, weet jij hoe het zit met de Suffocation optredens in NL? Elsrock heb ik gehoord, maar spelen ze in nog meer delen van NL?
     
  14. Vittra

    Vittra Active Member

    Berichten:
    105
    Leuk Bevonden:
    0
    je hebt er een bericht over.

    ken je trouwens Sanctification? Zijproject van Aeon, klinkt ook wel enigszins in hetzelfde straatje, erg goed dus. Hebben een album genaamd "Misanthropic Salvation"
     
  15. X Heer

    X Heer SNK Playmore

    Berichten:
    635
    Leuk Bevonden:
    0
    Santification ken ik niet, Aeon wel.
    DM is toch heerlijk:cool:
    Dat gevoel van een goede dm band, bier, gezelligheid en de underground sfeer.:thumbs:
     
  16. Vittra

    Vittra Active Member

    Berichten:
    105
    Leuk Bevonden:
    0
    hehe, kan zo in een mastercard reclame! Maar je hebt absoluut gelijk, altijd bijzonder intieme sfeer met allemaal DM fans bij concerten. Ik heb werkelijk waar nog nooit gezeik gezien bij concerten, in iets van 8 jaar dat ik regelmatig shows bezoek!
     
  17. Vigil

    Vigil Active Member

    Berichten:
    2.080
    Leuk Bevonden:
    18
    Hm omdat jullie zo vol lof over DM heb ik wat van de bovenstaande bands gedownload. Toch, ik kom er niet overheen. De muziek zelf is ontzettend geweldig, klinkt erg bruut, hard en stoot overal doorheen. Maar de vocalen, vind dat echt niets hebben, kan er ook neit lang naar luisteren. Zonde eigenlijk, het is ook totaal niet te verstaan geloof ik;). Misschien moet je er inderdaad vaker naar luisteren voor het te waarderen, dat ga ik nog wel doen ook.
     
  18. Vittra

    Vittra Active Member

    Berichten:
    105
    Leuk Bevonden:
    0
    die grens heb ik ook gehad, ik kwam uit de Black Metal en de vocalen zijn totaal anders daar. Maar toch, op een moment klikt het gewoon. Voor mij was dat met het horen van Nile en Morbid Angel
     
  19. [2k]

    [2k] XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    8.968
    Leuk Bevonden:
    207
    Je gaat steeds een stuk verder. Zelf vond ik in het begin Slipknot ook niets, maar na een tijdje kon ik het wel waarderen. Toen volgde diverse black metal, wat death metal en gothic. Je rolt er in als het ware. Al ben ik nog niet helemaal in de death metal scene gerold. De erg lage vocals doen me nu nog weinig.
     
  20. X Heer

    X Heer SNK Playmore

    Berichten:
    635
    Leuk Bevonden:
    0
    Klopt, death metal hoor je niet te verstaan, anders is het geen death metal meer:cool:
    Tof dat je het vaker gaat luisteren, er zijn verschillende soort dm, dus er is keus zat. :thumbs:

    Een oosterse tip:
    www.myspace.com/woundeep
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina