1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

NTI iq Test

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door bulleta, 3 jun 2006.

  1. Timmeh

    Timmeh \0/

    Berichten:
    1.807
    Leuk Bevonden:
    0
    Onder tabletennis. :eek:
     
  2. Emo-Kid

    Emo-Kid Guitar-Kid

    Berichten:
    867
    Leuk Bevonden:
    0
    had ff snel wat aangeklikt om te kijken wat ie dan geeft

    Je had 1 van de 10 vragen goed. Dat duidt op een IQ score van rond de 100. Dit komt overeen met MBO niveau. Wellicht kan je nog hoger scoren. Misschien was je niet zo goed geconcentreerd of heb je net geluncht. Of heb je nog nooit een IQ test gedaan en kan je met deze korte voorbereiding elke volgende IQ test met gemak aan?"
     
  3. MORPHEUS

    MORPHEUS SNAKE

    Berichten:
    726
    Leuk Bevonden:
    0
    later een IQ test van 10 vragen...een goede IQ test bestaat uit minstens het tienvoudige.
     
  4. JAGUAR

    JAGUAR xbox

    Berichten:
    710
    Leuk Bevonden:
    0
    Hartelijk dank voor uw deelname. Zie de uitslag hieronder
    Je had 10 van de 10 vragen goed. Dat duidt op een IQ van 125 of meer. Dat komt overeen met een universitair, academisch opleidingsniveau. Je hoeft je in principe geen zorgen te maken dat je heel laag gaat scoren op een uitgebreide IQ test."


    Ik was me ook niet van plan zorgen te gaan maken :9
     
  5. Timmeh

    Timmeh \0/

    Berichten:
    1.807
    Leuk Bevonden:
    0
    Indeed, maar staan die ergens op internet?
    Die gratis te doen zijn?
     
  6. Jorrit

    Jorrit Server admin XBW.nl ICT

    Berichten:
    5.537
    Leuk Bevonden:
    9
    Aan je taalgebruik te horen hadden ze gelijk ....


    Ik had 9 van de 10, alleen stoer <-> slap niet

    http://www.mensa.nl/thuistest/

    Mijn score daar: Uw score is tussen 25 en 30 op 33

    Uitleg:
    25 tot 30
    Je resultaat is zeer goed. Je scoort duidelijk boven het gemiddelde van de bevolking en je kunt mogelijk een MENSA-lid worden.

    (Heb de mensa test via http://www.vacature.com/scripts/mensa/mensa.asp?headingid=163 gedaan, ik kon niet meer op de originele komen, kan maar 1 x per dag)

    edit 2:
    De mensa site werkt met cookies. Die test zegt:
    Uit de resultaten van de Mensa-thuistest blijkt dat uw intelligentie waarschijnlijk boven het 98e percentiel ligt. Dit betekent dat u, wat betreft uw intelligentie, bij de bovenste twee procent zou behoren. De thuistest is echter geen officiële, geijkte test en geeft alleen een indicatie. Voor toelating tot Mensa moet de Mensa-eindtest worden afgelegd onder toezicht van een psycholoog.
     
    Laatst bewerkt: 3 jun 2006
  7. Vallandu

    Vallandu ***

    Berichten:
    968
    Leuk Bevonden:
    0
    Mensa Thuistest - resultaat
    Geachte kandidaat,

    Hoewel uw intelligentie, volgens de resultaten van de Mensa-thuistest, wel tot de hoogste 10% zal behoren, denken wij dat u het 98e percentiel (dit betekent: de bovenste twee procent, de eis om lid te mogen worden van onze vereniging) niet zult halen. De thuistest is echter geen officiële, geijkte test maar geeft slechts een indicatie. Voor toelating tot Mensa moet een eindtest worden afgelegd onder toezicht van een psycholoog.



    *snik
     
  8. Jorrit

    Jorrit Server admin XBW.nl ICT

    Berichten:
    5.537
    Leuk Bevonden:
    9
    Ik denk dat mensen die hoog op de NTI test hebben gescoord beter niet de mensa test kunnen doen als ze de illusie willen houden dat ze intelligent zijn :)
     
  9. RoX BoX

    RoX BoX Earth

    Berichten:
    306
    Leuk Bevonden:
    0

    Precies.
     
  10. Martijn

    Martijn I have returned!

    Berichten:
    1.269
    Leuk Bevonden:
    1
    8 van de 10 goed bij die nti test. En dat op zondagochtend :D. *doet vet slim*
     
  11. NL Eagle

    NL Eagle Californication

    Berichten:
    769
    Leuk Bevonden:
    0
    dat is echt niet zo knap hoor, ik had alle vragen goed en doe ook maar havo:)
     
  12. Martijn

    Martijn I have returned!

    Berichten:
    1.269
    Leuk Bevonden:
    1
    Zie je het woord zondag niet ofzo. Ik ben net thuis van een wilde nacht man. dan is het dus WEL knap \o/
     
  13. king kai

    king kai xbox360

    Berichten:
    788
    Leuk Bevonden:
    0
    NTI-test had ik maar 5 van de 10 goed :eek:
    Bij de mensa-test had ik 25-30 :)
     
  14. NL Eagle

    NL Eagle Californication

    Berichten:
    769
    Leuk Bevonden:
    0
    ik zag het woord zondag wel, wil je weten wanneer ik de test deed dan...?
     
  15. Martijn

    Martijn I have returned!

    Berichten:
    1.269
    Leuk Bevonden:
    1
    Ja please make my day |:- pff chill man, het is tenslotte zondag ;)
     
  16. Blox

    Blox 老外

    Berichten:
    9
    Leuk Bevonden:
    0
    Ook al vind ik elke IQ-test onzinnig, kon ik wel een paar minuutjes vrij maken om te klooien met deze 10 vraagjes. 8 van de 10 goed. Wat ik overigens vrij dubieus vind is dat stoer als tegenhanger van slap wordt gegeven. Ik denk dat stoerheid een mentale houding is, en in die zin is verlegen de tegenhanger. En dus niet 'slap' dat vooral gebruikt wordt ter omschrijving van een fysieke toestand. Of ben ik nou gek?
     
  17. biggie

    biggie ----Xbox360----

    Berichten:
    793
    Leuk Bevonden:
    0
    kent iemand misschien een site waar je een echte IQ test kunt doen?
     
  18. king kai

    king kai xbox360

    Berichten:
    788
    Leuk Bevonden:
    0
  19. NL Eagle

    NL Eagle Californication

    Berichten:
    769
    Leuk Bevonden:
    0
    dat is ook zo:)
    tenminste, ik had alle vragen goed en had ook verlegen als tegenhanger van stoer, dus denk dat je ergens anders een fout hebt gemaakt?
     
  20. Gerjan

    Gerjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    6.685
    Leuk Bevonden:
    221
    Geachte kandidaat,

    Uit de resultaten van de Mensa-thuistest blijkt dat uw intelligentie waarschijnlijk boven het 98e percentiel ligt. Dit betekent dat u, wat betreft uw intelligentie, bij de bovenste twee procent zou behoren. De thuistest is echter geen officiële, geijkte test en geeft alleen een indicatie. Voor toelating tot Mensa moet de Mensa-eindtest worden afgelegd onder toezicht van een psycholoog.

    Wij menen dat u een heel goede kans maakt te slagen voor de Mensa-eindtest. Wel komen daarbij meer aspecten van intelligentie aan de orde dan in de thuistest het geval was, zodat we nooit met zekerheid kunnen zeggen dat u in beide gevallen een even hoge score haalt.

    U kunt zich opgeven voor deelname aan één van de testdagen die wij regelmatig in Utrecht organiseren. Deelname aan een testdag kost 37,25 euro. Wilt u meer informatie ontvangen over deelname aan een testdag, dan kunt u het onderstaande formulier invullen. U ontvangt dan een bevestigingsbrief waarin wordt uitgelegd wat u moet doen om een uitnodiging te ontvangen.

    De testdagen worden meestal om de twee maanden op een zaterdag georganiseerd.

    Met vriendelijke groet

    namens de Selectiecommissie van de Vereniging Mensa Nederland



    Waar zie je hoeveel je goed had? Ik deed er trouwens 14min over...
     
    Laatst bewerkt: 5 jun 2006

Deel Deze Pagina