FM Time Challenges

Discussie in 'Algemeen' gestart door FM Competitie, 29 mei 2006.

  1. Raafie

    Raafie GT: Raafie

    Berichten:
    1.149
    Leuk Bevonden:
    677
    Hey!

    Ja is zeker leuk zo'n competitie \o/ Maar de nordschleife kan je zowieso wel doen hoor, pak gewoon een R klasse wagen, die kan je vanaf hetbegin al gebruiken dacht ik..
     
  2. Head Ninja

    Head Ninja Ronald Cage

    Berichten:
    967
    Leuk Bevonden:
    259
    Uuuuuh Forza Motorsport Competition, ik had volgens mij de beste tijd neer gezet op Nordschleife: 7:12.943 met de Ferrari #F333 SP:thumbs: . Kzal die andere challenges ook eens proberen.
     
    Laatst bewerkt: 6 jun 2006
  3. erik1978

    erik1978 Active Member

    Berichten:
    39
    Leuk Bevonden:
    0
    Hallo luitjes,
    Heb even die andere 2 banen geprobeerd, maar vooral die Laguna Seca is erg lastig. Als je bij de eerst bocht zo laat mogelijk probeert te remmen en het gaat mis, dan rij je het hele rondje gelijk voor nop (slecht voor je banden ook).

    Die Road Atlanta is makkelijker, maar...ik kom net niet onder die minuut.
    Volgens mij weet ik wel waar ik die paar seconden kan pakken alleen is de theorie makkelijker dan de praktijk.
    Het gaat om de links-rechts-rechts combo VOOR het lange rechte stuk. Als ik die nog beter neem pak ik tijd op het rechte stuk
    En ook het optrekken NA de links-rechts combo (wat weer na het lange rechte stuk komt) is erg tricky.
    Maar we blijven het proberen :)

    Toch maar die Mine Skyline gekocht
    En gelijk een nieuwe tijd met de
    2002 Nissan Mine's Skyline GT-R R34 op de DRAG 0.08.968 :thumbs:
    Kan mijn tijd gelijk goed veranderd worden, want de 0.9038 (met de Kaira)
    staat er ook nog niet
     
    Laatst bewerkt: 6 jun 2006
  4. erik1978

    erik1978 Active Member

    Berichten:
    39
    Leuk Bevonden:
    0
    Sorry voor de dubbelpost, maar mijn Internet doet een beetje raar of xboxworld.nl is een beetje traag.
     
    Laatst bewerkt: 6 jun 2006
  5. Schorspion

    Schorspion Up the irons!

    Berichten:
    136
    Leuk Bevonden:
    0
    nieuwe drag tijd met m'n enzo 9.086 seconden. ik kom wel onder de magische 9 duurt alleen ff
     
  6. Head Ninja

    Head Ninja Ronald Cage

    Berichten:
    967
    Leuk Bevonden:
    259
    Uuuuh, Forza Motorsport competitie, ik had weer een betere tijd neergezet op de Nurburgring, deze keer onder de 7 minuten, namelijk: 6:59.093, met de Ferrari #F333 SP.
    O ja, en op Road Atlanta had ik een tijd neergezet van: 0:56.925, dan kan je dat even toe voegen. :thumbs:
     
  7. erik1978

    erik1978 Active Member

    Berichten:
    39
    Leuk Bevonden:
    0
    Achteraf gezien is die Nissan 350 makkelijker te rijden dan die Astra V8,
    dus probeer ik het daar even mee en...
    Laguna Seca (Nissan 350Z Track) is geworden 1.42.003
    Denk dat de 1 min. 40 sec. er wel in moet zitten, maar de gasten die daaronder komen... :b:

    Ben ook een beetje aan het klooien met mijn Mine Skyline (voor de Drag), alleen lukt het nog niet zo.:x
     
  8. Head Ninja

    Head Ninja Ronald Cage

    Berichten:
    967
    Leuk Bevonden:
    259
    Dat zit er zeker wel in, je moet het gewoon blijfen proberen. Laguna Seca is een hele makkelijke baan als je hem een beetje doorhebt. Ik vind het de makkelijkste baan waar ik ooit op gereden heb, nouja samen met de Nurburgring dan.
     
  9. FM Competitie

    FM Competitie Active Member

    Berichten:
    16
    Leuk Bevonden:
    0
    Zeer mooie tijden ninja! Goed bezig, naja, eigenlijk zijn jullie allemaal goed bezig :thumbs:
     
  10. Head Ninja

    Head Ninja Ronald Cage

    Berichten:
    967
    Leuk Bevonden:
    259
    Dank je, maar ik had mn tij weer verbeterd op Laguna Seca, nu: 1:37.115 :thumbs:
     
  11. erik1978

    erik1978 Active Member

    Berichten:
    39
    Leuk Bevonden:
    0
    Dag vrienden & concurenten!

    Ik zit blijkbaar een beetje in de flow want ik heb twee nieuwe tijden:

    Drag 2002 Nissan Mine's Skyline GT-R R34 = 0.08.929 (wat scheelt het)
    Road Atlanta Opel Astra V8 = 0.58.800 (onder de minuut!)

    @ Head Ninja: Dat LS de makkelijkste baan is wil ik niet zeggen, daarvoor zitten er naar mijn mening toch teveel (euh...2) bochten in die iets te tricky zijn en waar je tijd wint/verliest. De eerste en die ENE.
    En met die ENE bedoel ik die bocht met dat hoogteverschil. Dat schijnt trouwens een hele beroemde bocht te zijn ,waar zelfs Jeremy Clarckson (TOP GEAR) moeite mee had toen hij zijn GT4 Playstation tijd probeerde te verbeteren
    (iets van 1min41ofzo in een Honda NSX).
    Oh ja en de Ring is en blijft toch een erg lange baan om
    "zomaar even te doen".

    Ga als ik weer tijd heb dit weekend proberen die 1min.40sec. te halen op LS. En de Drag natuurlijk! *)

    P.S Petje af voor de persoon die dit allemaal up-to-date-moet-houden _O_
     
    Laatst bewerkt: 6 jun 2006
  12. IWFH '2006'

    IWFH '2006' 35+ Good Deals

    Berichten:
    915
    Leuk Bevonden:
    0
    Jullie zijn echt niet leuk meer met die tijden van jullie :mad:
     
  13. FM Competitie

    FM Competitie Active Member

    Berichten:
    16
    Leuk Bevonden:
    0
    Dankje! :thumbs: ( IWFH zet ze er soms ook op en mista B ook dacht ik een keer.. )

    Ook mooie tijden weer mensen! Keep it up! En Erik, die tijd van mij moet je kunnen halen! gewoon precies goed schakelen en goed starten.. maar ik ga mijn tactiek niet verklappen ( wat ik dus wel met mijn settings half heb gedaan :9 )

    En @ IWHF: Je moet gewoon blijven oefenen, en de drag race kan je zowieso ook meedoen he.. is kwestie van gassen en schakelen.. :)
     
    Laatst bewerkt: 6 jun 2006
  14. Meneer Stefan

    Meneer Stefan Active Member

    Berichten:
    3.061
    Leuk Bevonden:
    0
    Dat is de befaamde 'Corkscrew' bocht, idd een lastige, maar wel prachtige bocht _O_ Samen met Eau Rouge, Blanchimont, Tarzanbocht en 130R één van de beroemste bochten ter wereld. :)

    Jammer dat ik Forza niet meer heb, ik had me graag gemeten met de generatie die er nu mee bezig is. (Ik was alleen de eerste maanden ná de release Forza aan het spelen)
    Zitten er hier een paar gasten dicht bij wereldrecords?
     
  15. IWFH '2006'

    IWFH '2006' 35+ Good Deals

    Berichten:
    915
    Leuk Bevonden:
    0
    Probeer anders via de X-bazar aan forza te komen :)

    Als ik wat meer tijd heb zal ik die dragrace tijd proberen te verbeteren :cool:, zal me daar dan ook us in gaan verdiepen. Maar ga zometeen eerst even voor de car of the month competitie aan het werk.
     
  16. jazz

    jazz Active Member

    Berichten:
    187
    Leuk Bevonden:
    0
    blijf het een geweldig spel vinden.
    speel al sinds dat hij uit is maar ben alleen niet zover, doe rustig aan met races dus met zo min mogelijk upgraden en zo min mogelijk support zo lang mogelijk blijven rijden :)
    is soms frustrerend :p zit nu bij die level 10 races of zoiets
    bij de A klasse wagen ferarri 360, corvette c6 etc:p kom ik daar aankakken met mijn RX-7 gen 3 :p hehe wel aardig ver opgevoerd. Trek sneller op dan hun maar zodra we in z'n 3 zitten dan scheuren die andere bakken wel erg hard. Had voor de gein keertje die f360 genomen damnz stuurt toch wel lekker maarja ga nog ff kijken hoever ik kom met die japanse autokes (rx-7 en lancer VI (nog geen skyline))

    **EDIT**
    Woehoe mijn eigen tijd verbeterd met 350z :) 1:39.194 :)
     
    Laatst bewerkt: 7 jun 2006
  17. jazz

    jazz Active Member

    Berichten:
    187
    Leuk Bevonden:
    0
    ik denk dat jij vooral veel tijd verliest door straf seconden of nie?
    je moet eens proberen rustiger te rijden dan lijk je misschien langzamer maar zonder strafseconden dus uiteindelijk betere tijd.

    maarja mijn tips (niet dat je er zoveel aan zal hebben aangezien ik niet eens een van de snellere tijden heb van het lijstje)

    bij het remmen de trekker neit volledig indrukken anders blokkeren je banden (ook met ABS aan)
    referntie punten nemen om te beginnen met remmem en te stoppen met remmen
    die witte bordjes met nummertjes zijn daarvoor erg handig.

    wanneer je uit de bocht komt niet volledig gas indrukken wanneer je nog geen grip hebt (dus zorg dat iig je auto recht staat *moet wel bij zeggen dat bij mij traction control uit staat* ) en bij bochten maken proberen een constante snelheid aan te houden in de bocht waarbij je net niet je grip verliest.

    klinkt misschien heel loos en onzin maarja
    wie weet heb je er iets aan.
     
  18. Head Ninja

    Head Ninja Ronald Cage

    Berichten:
    967
    Leuk Bevonden:
    259
    Hmmm, ik vind het helemaal geen lastige bocht, alleen als je te laat remt, ja dan is de bocht erg tricky, maar je moet gewoon op tijd remmen. Gewoon ietsjes eerder dan je normaal remt, dan naar links sturen en meteen vol naar rechts, totdat je uiteraard uit de bocht bent. Ik vind het een van de leukste bochten van het circuit, behalve dan degene die daarna komt, die snelle bocht naar links, die als je het goed doet volgas kan nemen. En die eerste bocht van het circuit moet je gewoon rustig aan nemen, en niet te ver maar ook niet te weinig insturen, en niet alle gas erop, dat moet je pas doen als je echt voledig uit de bocht bent.:thumbs:
     
  19. Head Ninja

    Head Ninja Ronald Cage

    Berichten:
    967
    Leuk Bevonden:
    259
    Ik vind het juiste een leuke baan, vooral omdat ie zo lang is, ik heb hem zo vaak gedaan dat ik hem uit mn kop ken, maar toch heb je nog altijd een paar momenten die je niet verwacht. Bij een kortere baan kan je letterlijk alle bochten van top tot teen uit je hoofd leren, maar bij de Nurburgring is dat anders, aangezien hij 22 KM lang is en 172 bochten heeft kan je dat niet echt uit je hoofd leren. En de baan is ook nog eens heel tricky want het is een heel erg dunne baan, en heuvel achtig. Er is ook een edurance race in FM, waar je met LeMans auto's moet rijden, 8 rondes op de Nurburgring, in die race moet je om de 2 rondes de pits in, dus intotaal 4 keer. En dan niet alleen voor brandstof, maar ook voor de banden, want die zijn dan helemaal aan gort. Dat is dan ook mijn favoriete race van het spel. Nouja mischien, als er een edurance race met LeMans auto's in zou zitten op Laguna Seca, dan zou die mischien leuker zijin. Maarja dat is mijn mening. Wat zit ik ook allemaal te lullen.:x Excusemoi voor de dubbel post.
     
    Laatst bewerkt: 7 jun 2006
  20. mista B

    mista B Beerrrrrrrrrrrrrr...

    Berichten:
    368
    Leuk Bevonden:
    0
    hebben we weer eens iets anders te lezen dan tijden:9
     

Deel Deze Pagina