De HDTV Thread [Deel 6]

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door Arjan, 5 jun 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Zifnap

    Zifnap Koehl en gecollecteerd

    Berichten:
    15.485
    Leuk Bevonden:
    3.438
    @aldmar: bedankt voor de goede info (EDIT: de rest trouwens ook bedankt voor jullie inzet; ik baal er echt van dat het geluid niet werkt). Volgens mij is dat de achterkant van mijn televisie. Kweet het niet zeker omdat ik nu op mijn werk ben. :) (EDIT: Zal het straks controleren, maar ben er bijna zeker van dat dit de goede afbeelding is.)

    Maar hoe heet dat adaptertje dan? Dan kan ik daar eens wat meer info over zoeken.

    Zelf heb ik ook lopen rondzoeken; bij Dixons bieden ze bijvoorbeeld dit aan:

    Click.

    Is dit niks? Of gaat dat ook niet werken? Als de beeldkwaliteit er op achteruit gaat wordt deze oplossing natuurlijk een twijfelgeval. Maar als dit wel een goede oplossing is kan ik altijd nog voor een goedkoper merk gaan, want 30 euro is me aardig prijzig (je moet er maar wat voorover hebben zullen we zeggen).
     
    Laatst bewerkt: 9 jun 2006
  2. Melbuuln

    Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    13.532
    Leuk Bevonden:
    4
    Zo'n adapter gaat ook niet werken , omdat de tv geen analoge audio-signaal bij de component ondersteund.
    De Component kan je alleen gebruiken in combinatie met een digitaal audio-signaal.

    Er is wel een andere oplossing.
    Wat je nodig hebt is een Optisch naar Coax Adapter.
    Tekoop bij Conrad voor € 19.95
    [​IMG]

    Deze adapter sluit je aan tussen Xbox360 en LCD.
     
    Laatst bewerkt: 9 jun 2006
  3. Zifnap

    Zifnap Koehl en gecollecteerd

    Berichten:
    15.485
    Leuk Bevonden:
    3.438
    Hmm dat lijkt me misschien wel de beste oplossing (ik heb die aanbeveling al eens eerder gehoord voor de xbox 360, maar weet niet meer waar). Maar hoe gaat het aansluiten daarvan precies dan? Welke kabels moet ik bij deze converter gebruiken; waar komen bijvoorbeeld de rood / zwart stereo kabel terecht?
     
    Laatst bewerkt: 9 jun 2006
  4. MacDennis

    MacDennis Active Member

    Berichten:
    1.223
    Leuk Bevonden:
    0
    Nergens, die gebruik je niet. Je hebt verder een optische audio kabel en een digitale coax kabel nodig.
     
  5. Aleko

    Aleko Niet? Nou, dan toch!

    Berichten:
    795
    Leuk Bevonden:
    0
    Hmmz dat dacht ik al te zien in de tekening....

    Zo'n adaptertje kost overigens maar 1 of 2 euro en kan je gewoon bij de mediamarkt halen...:)
     
  6. Zifnap

    Zifnap Koehl en gecollecteerd

    Berichten:
    15.485
    Leuk Bevonden:
    3.438
    Oke, die zitten niet bij de Xbox neem ik aan, dus die moet ik nog kopen. Sorry, blijf een beetje dom doorvragen zo, maar op dit gebied zijn veel dingen nog totaal niet logisch voor mij. :)
     
  7. Benson

    Benson Kriepkriep

    Berichten:
    1.360
    Leuk Bevonden:
    7
    Ik heb vanavond ruim een uur aan de Sony S2000, Sony V2000, Samsung R72 en JVC X70 staan friemelen, personeel stoorde me niet want die hadden het blijkbaar te 'druk' met Duitsland :D

    Heb niet alle tv's in HD gezien, wel DVD en TV signaal. HD lijkt me op alle tv's erg goed maar kleurstelling en algemene indruk zijn denk ik toch zeker van toepassing op HD weergave. Edit: gaat om de 32"
    Onderstaand mijn bevindingen, uiteraard sterk afhankelijk van mijn persoonlijke voorkeur.
    SD TV signaal was eigenlijk op geeneen tv om aan te zien (voetbal blijft lastig, op andere zenders matig tot redelijk).
    DVD was ook niet om over naar huis te schrijven (ook voetbal) maar dat kan beter door component of hdmi signaal.
    HD uiteraard erg fijntjes bij alle tv´s.

    Samsung R72:
    Beeld vond ik niet echt mooi. Te fel en kleuren bijna schreeuwerig.
    Weinig contrast in het donker.
    Dynamisch contrast kan ook al niet worden uitgeschakeld.
    Vooral TV en in mindere mate DVD te scherp en daardoor wormpjes.

    Sony s2000:
    Kleuren beetje flets. Kreeg er niet veel meer kleur in zonder oververzadiging en ik heb nij deze tv 30min. staan prutsen...
    Wel goed contrast en detail in het donker door goed instelbare backlight.
    Voor iedere input 3 verschillende instellingen op te slaan, super.
    Veel instellingsmogelijkheden en prettig menu: Ik denk dat deze thuis een stuk beter tot zn recht komt.
    DVD was echter veel lelijker dan alle andere tv's die er stonden! Mss het signaal of de instellingen?
    TV onscherp door ruisonderdrukking op middel maar geen ruis meer, voor SD TV best aangenaam om te kijken.

    Sony V2000:
    Als S2000 maar met een beter kleuren contrast.
    Wel donkerder en daardoor net als de S2000 niet echt heldere kleuren. Daardoor niet helemaal mijn smaak maar de +€300 is wel duidelijk aan te zien.

    JVC X70:
    Erg scherp en zeer heldere kleuren.
    Goed contrast in donkere gebieden, ietsje minder dan de S2000 doordat de Sony minder fel is.
    Scherpe DVD en TV weergave.
    Schijnt goed geluid te hebben maar dat interesseert me persoonlijk weinig.
    Ik kon niet in het menu komen van de tv maar oa. de backlight is iets minder instelbaar dan de Sony, wel ruim voldoende opties.
    Mss dat ook de duidelijk zichtbare ruis uit het TV signaal wat onderdrukt kan worden.
    Heb ook gelezen dat deze tv de upscaling van een component signaal met iets meer ruis zou doen dan de V2000 maar dat heb ik helaas niet kunnen testen.

    Conclusie:
    You get what you pay for... Je zal met geen van deze tv's een slechte keuze maken maar een echt 'koopje' is er eigenlijk niet. De meerprijs is bij iedere tv duidelijk af te zien. Daarover was die kerel het wel met me eens.

    Samsung is voordeligste maar dat is imo duidelijk af te zien, ook minder instellingsopties.
    JVC is erg scherp en helder maar die is weer behoorlijk aan de prijs.
    De S2000 kwam kwam in de winkel niet echt overtuigend over maar de €300 extra voor de V2000 zou ik er persoonlijk weer niet voor over hebben. Denk wel dat deze in een normaal verlichte kamer perfect zijn in te stellen voor realistische en rustige kleuren.

    Dus ik ga even rond bellen of de toshiba ergens te bekijken is. Anders wordt het toch €1400,- (inet :p) lappen voor de JVC...
     
    Laatst bewerkt: 10 jun 2006
  8. Zeroine 83

    Zeroine 83 Active Member

    Berichten:
    6.129
    Leuk Bevonden:
    0
    Bij mijn Samsung R51 kan Dynamisch Contrast gewoon uit hoor, staat ook uit samen met de rest van de beeld "verbeteraars". Dus dat vind ik dan wel vreemd dat dat bij een later model uit de serie niet kan ?
     
  9. Benson

    Benson Kriepkriep

    Berichten:
    1.360
    Leuk Bevonden:
    7
    Hmmm... Ik bedoel idd iets anders ja O-) Het maakt het beeld scherper en feller, iets dat ik juist niet zo mooi vond, toen zei die kerel een term die ik blijkbaar niet goed heb onthouden, lol
    Ik heb met de R72 niet lang staan kloten dus het beeld zal best beter aan te passen zijn aan mn smaak maar dat wilde zo snel niet werken...
     
    Laatst bewerkt: 10 jun 2006
  10. Neozzz

    Neozzz Active Member

    Berichten:
    19
    Leuk Bevonden:
    0
    Philips LCD 32PF9966

    Goedemiddag,

    [​IMG]

    Mijn ouders hebben gisteren de philips 32PF9966 aangeschaft, super mooi toestel. Alles heel scherp, ambilight ook mooier dan ik verwacht had.
    En dacht gelijk Xbox360 moet al helemaal geweldig zijn.:9

    Daarom ben ik erg aan het twijfelen om ook een Xbox 360 te kopen. Alleen kwam ik er achter dat deze TV geen componenten blok achter heeft zitten.

    Er zit 3 x scart op en 1 x DVI. Nou is mijn vraag wat ik nou precies voor kabeltjes moet aanschaffen om op HD kwaliteit te kunnen spelen. Dus dan moet de xbox zoiezo op DVI zitten he...

    Heb er wel nog een verloopstukje bij gekregen van philips. Deze loopt van DVI naar blauw, groen, rood. Zie foto onder:

    [​IMG]

    Weet dat er een VGA HD AV kabel is voor de xbox360, maar die uiteindes passen toch niet op deze blauwe, rode en groene tulpjes?

    Alvast Bedankt!

    p.s: ben net nieuw, heb eerst een nieuwe thread in Xbox Algemeen / Hardware gezet. Maar kon hem beter hier zetten. Sorry voor het ongemak
     
  11. Grave

    Grave Gym Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    6.035
    Leuk Bevonden:
    520
    *copy paste*

    Hey, goeie vraag, ben er zelf ook erg benieuwd naar. Kwam gister er achter dat deze tv idd geen componenten aansluiting heeft en ben ook van plan deze te halen over een tijdje.

    Die kabel die je daar laat zien lijkt mij een dvi-componenten (y-pb-pr) kabel, not sure though.

    Je zou een vga kabel kunnen halen en daar een dvi verloopje op doen, maar misschien heeft iemand anders een goeie oplossing die wel met componenten werkt?



    Edit: Ik heb het net ook nog even gevraagt aan een 9966 eigenaar met een 360 op www.kieskurig.nl Duurt meestal paar dagen voordat er een antwoord is, maar die gast had z'n 360 op de dvi-ingang aangesloten, dus heb em even gevraagt welke kabels ie gebruikte. Wil het zelf ook even weten :)
     
    Laatst bewerkt: 10 jun 2006
  12. Neozzz

    Neozzz Active Member

    Berichten:
    19
    Leuk Bevonden:
    0
    Thnx voor je werk allemaal ;)

    Ben erg benieuw hoe hij dan zijn xbox 360 op de DVI heeft aangesloten. Ik hoor het wel!
     
    Laatst bewerkt: 10 jun 2006
  13. Melbuuln

    Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    13.532
    Leuk Bevonden:
    4
    Denk zelf aan de volgende oplossing.

    Voor de Xbox360 een VGA HD AV-kabel.
    [​IMG]

    En anderin in de TV een VGA<>DVI adapter.
    [​IMG]
     
  14. Grave

    Grave Gym Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    6.035
    Leuk Bevonden:
    520
    Heb nog even wat rond gezocht bij mensen die de 9966 hebben met een 360. Wat ik hoor is dat ze een VGA-hd kabel kopen, van microsoft of monster oid. Als het goed is zit bij je 9966 tv een vga-dvi adapter, die doe je ertussen en dan kan je je 360 aansluiten.



    Denk dat dat de beste oplossing is. Btw, als je een 360 op de 9966 aansluit zou ik ook wel erg benieuwd zijn naar het beeld. Kan je altijd wat foto's hier neerzetten:cool: Succes, hoop dat je er nu uitkomt:thumbs:
     
  15. Neozzz

    Neozzz Active Member

    Berichten:
    19
    Leuk Bevonden:
    0
    Thnx, dit verklaart veel, zo moet het dus gewoon ;)

    Ik zie alleen nergens zo'n VGA => DVI adapter =( , zijn ze misschien bij Philips vergeten erbij te doen :confused:

    Ik ga nog eens goed in de dozen kijken, en eens ff kijken of hij er niet nog tussen zit.

    In ieder geval bedankt nog voor de info!
     
  16. Melbuuln

    Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    13.532
    Leuk Bevonden:
    4
    Dit was ook mijn eerste keus , maar omdat de LCD bijna een 1m van de muur staat was ik bang dat de Amblight bijna geen effect zou hebben.

    Van de aankoop van de LE32R71B heb ik totaal geen spijt.


    Adapter worden zelden meegeleverd.
    Bijna elke onderdelenhuis heeft die dingen wel tekoop.

    Samsung leverd ook geen HDMI kabel bij hun HD-decoders , deze moet je er ook los bij kopen.
    Alleen kosten die dingen meer dan een VGA<>DVI adapter.
     
    Laatst bewerkt: 10 jun 2006
  17. MacDennis

    MacDennis Active Member

    Berichten:
    1.223
    Leuk Bevonden:
    0
    Dit is vrijwel zeker een Component naar DVI kabel. Deze kabel kan je dan bijvoorbeeld aansluiten op een standaard Component uitgang van bijvoorbeeld een DVD speler of versterker.

    Probleem is dat de xbox 360 niet een standaard video / audio uitgang heeft. Die philips kabel heeft stekkers en de xbox 360 component kabel ook dus die kan je niet op elkaar aansluiten.

    Je hebt een simpele (en goedkope) plug nodig waarmee je deze kabels toch op elkaar kunt aansluiten. Wordt normaal gesproken gebruikt om dit soort kabels te verlengen. Een beetje electronica / hi-fi zaak moet die dingen wel hebben.
     
  18. Neozzz

    Neozzz Active Member

    Berichten:
    19
    Leuk Bevonden:
    0
    Thnx voor de replies,

    Heb nog wat lopen zoeken in de dozen, maar hij zit er toch echt niet tussen. Maar terwijl ik aan het zoeken was dacht ik eraan dat ik zo'n soort adapter ook ergens bij mijn videokaart zag liggen. Weet alleen niet of dit ook de goeie is.

    De DVI ingang past in ieder geval gewoon perfect in de tv, ik weet alleen niet zeker of de andere uitgang een VGA uitgang is. Hier wat foto's:

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    Is dat nou een VGA uitgang? Ben benieuwd of deze adapter de juiste is.

    Alvast bedankt!
     
  19. Neozzz

    Neozzz Active Member

    Berichten:
    19
    Leuk Bevonden:
    0
    De DVI ingang op dat plaatje van jou lijkt minder pinnetjes binnenin te hebben, is dit van belang?
     
  20. MacDennis

    MacDennis Active Member

    Berichten:
    1.223
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik zou niet weten wat het anders zou moeten zijn. :) Als het bij een videokaart zat is de kans heel groot dat dit gewoon gaat werken.

    Die plug waar ik het over had zal in ieder geval goedkoper zijn dan een xbox 360 VGA kabel. En wat een beter beeld geeft (component/vga) is puur subjectief.
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina