Ik heb vanavond ruim een uur aan de Sony S2000, Sony V2000, Samsung R72 en JVC X70 staan friemelen, personeel stoorde me niet want die hadden het blijkbaar te 'druk' met Duitsland
Heb niet alle tv's in HD gezien, wel DVD en TV signaal. HD lijkt me op alle tv's erg goed maar kleurstelling en algemene indruk zijn denk ik toch zeker van toepassing op HD weergave. Edit: gaat om de 32"
Onderstaand mijn bevindingen, uiteraard sterk afhankelijk van mijn persoonlijke voorkeur.
SD TV signaal was eigenlijk op geeneen tv om aan te zien (voetbal blijft lastig, op andere zenders matig tot redelijk).
DVD was ook niet om over naar huis te schrijven (ook voetbal) maar dat kan beter door component of hdmi signaal.
HD uiteraard erg fijntjes bij alle tv´s.
Samsung R72:
Beeld vond ik niet echt mooi. Te fel en kleuren bijna schreeuwerig.
Weinig contrast in het donker.
Dynamisch contrast kan ook al niet worden uitgeschakeld.
Vooral TV en in mindere mate DVD te scherp en daardoor wormpjes.
Sony s2000:
Kleuren beetje flets. Kreeg er niet veel meer kleur in zonder oververzadiging en ik heb nij deze tv 30min. staan prutsen...
Wel goed contrast en detail in het donker door goed instelbare backlight.
Voor iedere input 3 verschillende instellingen op te slaan, super.
Veel instellingsmogelijkheden en prettig menu: Ik denk dat deze thuis een stuk beter tot zn recht komt.
DVD was echter veel lelijker dan alle andere tv's die er stonden! Mss het signaal of de instellingen?
TV onscherp door ruisonderdrukking op middel maar geen ruis meer, voor SD TV best aangenaam om te kijken.
Sony V2000:
Als S2000 maar met een beter kleuren contrast.
Wel donkerder en daardoor net als de S2000 niet echt heldere kleuren. Daardoor niet helemaal mijn smaak maar de +€300 is wel duidelijk aan te zien.
JVC X70:
Erg scherp en zeer heldere kleuren.
Goed contrast in donkere gebieden, ietsje minder dan de S2000 doordat de Sony minder fel is.
Scherpe DVD en TV weergave.
Schijnt goed geluid te hebben maar dat interesseert me persoonlijk weinig.
Ik kon niet in het menu komen van de tv maar oa. de backlight is iets minder instelbaar dan de Sony, wel ruim voldoende opties.
Mss dat ook de duidelijk zichtbare ruis uit het TV signaal wat onderdrukt kan worden.
Heb ook gelezen dat deze tv de upscaling van een component signaal met iets meer ruis zou doen dan de V2000 maar dat heb ik helaas niet kunnen testen.
Conclusie:
You get what you pay for... Je zal met geen van deze tv's een slechte keuze maken maar een echt 'koopje' is er eigenlijk niet. De meerprijs is bij iedere tv duidelijk af te zien. Daarover was die kerel het wel met me eens.
Samsung is voordeligste maar dat is imo duidelijk af te zien, ook minder instellingsopties.
JVC is erg scherp en helder maar die is weer behoorlijk aan de prijs.
De S2000 kwam kwam in de winkel niet echt overtuigend over maar de €300 extra voor de V2000 zou ik er persoonlijk weer niet voor over hebben. Denk wel dat deze in een normaal verlichte kamer perfect zijn in te stellen voor realistische en rustige kleuren.
Dus ik ga even rond bellen of de toshiba ergens te bekijken is. Anders wordt het toch €1400,- (inet ) lappen voor de JVC...
Laatst bewerkt: 10 jun 2006