AUTO'S: (rijlessen,rijbewijs halen)

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door mastapiece, 9 mrt 2003.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mars15

mars15 Guest

1500 euro

2. VanGoghNL

VanGoghNL Xbox 4 life

Leuk Bevonden:
    0
    Oke valt nog wel mee dacht 3000 euro.

3. MAX3400

MAX3400 Virtualization...

Leuk Bevonden:
    0
    Ja, ligt natuurlijk wel aan hoeveel aanleg je hebt om te rijden. Als je de eerste 10 lessen constant met klamme handjes 20x de motor af laat slaan, denk ik dat je snel over die 1500 Euro heengaat voor lessen, theorie-examen(s) en rij-examen(s).

Tip/hint/cheat: als je ouders het willen doen, vraag dan of je een paar keer (half uurtje per keer ofzo) onder hun begeleiding op een volledig leeg parkeerterrein de basis-begrippen van een auto kan aanleren. En als je je dan ook nog vertrouwd zou kunnen maken met het vermogen van auto's en schakelmomenten, kan je zo al 10 lessen aftrekken van wat een rijschoolhouder je aan wil smeren (vraag dus om een beoordelingsles).

4. Mattor

Mattor Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Heb zelf niet echt moeite gehad met me rijbewijs halen, dit omdat ik toch al wel het gevoel had van optrekken, schakellen enzo, omdat ik regelmatig (vanaf me 14e ofzo:+ ) m'n moeders auto wel eens parkeerde en rond me 17e is me vader best vaak met me gaan oefennen op lege (parkeer)tereinen. Dat heeft toch wel heel erg geholpen.:thumbs:

5. mars15

mars15 Guest

Deze week moet het gebeuren. Ik heb nog 3 uur les deze week, met als bekroning het afrijden op vrijdag ?

6. Volkoren

Volkoren Active Member XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    3
    En je hebt mensen die het nooit zullen leren.

7. Gerjan

Gerjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    221
    Rijden kan iedereen na een paar lessen. Verantwoord deelnemen aan het verkeer, dat moet je leren.

8. Mattor

Mattor Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Klopt, maar je moet het wel kunnen combineren, goed rijden en goed deelnemen in het verkeer, als je het ene al kan scheelt het zeker wel. =)

9. mars15

mars15 Guest

morgen ochtend 2 uur les :)

10. SoulFighter

SoulFighter XBW Zeur

Leuk Bevonden:
    0
    Kleine stap voor de mensheid, grote stap voor mij; intake afgesproken bij leeuw rijscholen :) . Nu nog ff oefenen op het parkeerterrein :)

Edit:/ idd. wat hierboven word gezegd, de techniek is niet moeilijk maar het lastigst is het inschatten van een verkeerssituatie en daar correct op reageren. De eerste keer dat ik in een auto zat kon ik de snelheden en de omgvang nog bij lange na niet goed inschatten, en dat kost een stuk meer moeite om te leren dan dat simpele automatisme aanleren van schakelen en gasgeven.

Laatst bewerkt: 7 jun 2006
  11. king kai

king kai xbox360

Leuk Bevonden:
    0
    Geen bekroning??

12. mars15

mars15 Guest

gezakt, 1 ingreep met een vrachtwagen/oplegger rotterdamse weg, naar de snelweg van hendrik ambacht zo vrachtwagen/oplegger.. rijd langzaam dus ik ga er voorbij. opeens van 2 banen naar 1.. natuurlijk mijn baan die weg gaat. Daar had ik geen tijd meer en moest hij ingrijpen.

En nog een keer afrit naar ridderkerk op de snelweg komende van dord. Je hebt een lange strook voor die afslag ( 1 baans ) en andere is naar den haag , europoort. daar reed een vrachtwagen. maar ik ging gewoon met 100 op me strook door. dus ik kwam voorbij die vrachtwagen en dat mocht niet

kutzooi

13. Emo-Kid

Emo-Kid Guitar-Kid

Leuk Bevonden:
    0
    die eerste is een grote fout, 2de is principe ook. pfoe ben blij dat ik mijn rijbewijsje heb, ik zet nooit meer een stap in het cbr:p

14. king kai

king kai xbox360

Leuk Bevonden:
    0
    :): Op zich heel logisch dat je gezakt bent, ik ben 2x om minder gezakt. Na de eerste keer afrijden had ik ook nog niet echt het gevoel dat ik goed kon rijden, met de tweede en derde keer wel. Ach, ik ben nu blij dat ik het heb :)

15. svennies

svennies Active Member

Leuk Bevonden:
    11
    Hehe , hier kan ik het helemaal mee eens zijn , lang leve "the good old days" toen zoiets als een rijbewijs halen echt kinderspel was tegenover nu aangezien je eigen lesinstructeur toen zelf bepaalde of je geschikt was om met een auto te rijden.\o/ \o/

16. Wallie

Wallie Hardware Freak

Leuk Bevonden:
    0
    Voor mij is het nu ook eindelijk begonnen :eek:

Morgen om 10.00 afrijden :)

17. Emo-Kid

Emo-Kid Guitar-Kid

Leuk Bevonden:
    0
    en en en :9

18. Tim

Tim Active Member

Leuk Bevonden:
    1.949
    Mars wanneer mag je weer afrijden?

19. mars15

mars15 Guest

volgende week vrijdag

20. Wallie

Wallie Hardware Freak

Leuk Bevonden:
    0
    Beetje laat, maar ik ben ook helaas gezakt... Ik wist eigenlijk al toen we bij de ontmoeting al dat het een groot probleem zou gaan worden. De examinator ging al ouwehoeren op mn TTT blaadje waar me rijinstructeur op heeft gekalkt om het beter te kunnen lezen...
    Verder vond hij dat ik niet genoeg in me buitenspiegel keek, waardoor ik niet goed kon inschatten hoe snel de rest van het verkeer ging.
    Dus hij stelde me op proef bij het Antonius kruispunt, ik moest naar links terwijl ik op de rechte baanstrook reed (richting CBR). Dus hij zei 150 meter voor het kruispunt dat we naar links moesten gaan, alleen was het druk heel erg druk.
    Ondanks dat het pas half 3 in de middag was :eek:
    Dus ik moest eigenlijk een beetje dwingen om naar de linkerstrook te kunnen gaan en eindelijk had ik een plekje gevonden. Maar helaas greep hij in omdat hij dacht dat de auto die achter me reed op de linkerstrook me wilden inhalen.
    Dus daardoor was ik 100% gezakt...

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina