1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

[Halo] Overig Materiaal

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Willem, 28 jun 2006.

  1. Willem

    Willem Obi-Willem XBW.nl Bestuur

    Berichten:
    13.173
    Leuk Bevonden:
    686
    [​IMG]

    Met toestemming van Orcrist open ik hierbij het officiele topic over alles wat rond Halo draait, behalve de games zelf. Nu denk je misschien, alles behalve de game? Heel terecht dat je dat denkt, maar naast Halo: Combat Evolved, Halo 2 en Halo 3 bestaat er nog veel meer rond het Halo-universum, en dat is:

    -Novels
    -Movie(s)
    -Graphic Novel(s)
    -Action Figures
    -Music/Soundtracks
    -Kleding & Accesoires
    -Red VS Blue
    -Nieuw

    Van de hiergenoemde onderdelen ga ik wat vertellen/quoten en wat afbeeldingen plaatsen.

    Dit topic is dus bedoeld om te discussieren over de boeken, de film, het stripboek, de actiefiguurtjes, de op CD-uitgebrachte muziek en kleding en accesoires. Als er nog andere dingen in je hoofd opkomen dan de dingen die ik hier genoemd heb, laat het me weten en ik verwerk ze in deze post! Dit topic is dus niet bedoeld om te praten/discussieren over de games die rond Halo zijn uitgebracht!


    Novels:

    Halo: The Fall of Reach - Eric Nylund

    [​IMG]

    Het boek 'The Fall of Reach' gaat over de intensieve, en voor sommigen dodelijke training en genetische manipulatie die kinderen rond de 6 jaar hebben moeten ondergaan om uiteindelijk te worden wat ze geworden zijn, de Spartans, de meest dodelijke elite-eenheid van de UNSC. Maar zoals de titel van dit boek al doet vermoeden kon het niet voor eeuwig goed lopen, en de Covenant, het eerste alien-ras waarmee de mensen contact leggen vernietigen de ene wereld na de andere, om uiteindelijk bij Reach te komen...


    Halo: The Flood - William C. Dietz

    [​IMG]

    Dit boek volgt de verhaallijn van de eerste Halo-game, namelijk Halo: Combat Evolved. Naast alles wat er in de game gebeurde worden er ook nog wat leuke details onthuld en kom je dingen te weten die je in het spel zelf niet te weten kwam.


    Halo: First Strike - Eric Nylund

    [​IMG]

    Het 2e Halo-boek van de pen van Eric Nylund, en eentje die zeker net zo spannend is als The Fall of Reach. Het vertelt wat er gebeurt en gebeurde tussen Halo: Combat Evolved en Halo 2. Over de ontdekking van een mysterieus kristal en wat er overblijft van de Spartans. Is de Master Chief, Spartan 117, John, alleen? Of zijn er nog meerdere Spartans, die net zo hard vechten om te overleven als hij?


    Alle drie de boeken zijn natuurlijk los te koop, maar ook te vinden in één handige box.

    [​IMG]

    Halo: Ghosts of Onyx - Eric Nylund

    Ghosts of Onyx is het vierde boek uit de Halo serie. Het speelt zich af tussen Halo 2 en Halo 3. Er is op het moment nog niet veel over bekend, omdat het boek pas in november verkrijgbaar zal zijn. Wat wel bekend is dat dit boek meerdere planeten zal aandoen, waarvan een ongetwijfeld Onyx zal zijn. Zie hier de cover en achterkant al:

    [​IMG]
    [​IMG]


    Movie(s):

    Over de film is nog niet gek veel bekend, behalve dat Neill Blomkamp de regisseur is en dat Peter Jackson, bekend als regisseur van onder andere The Lord of the Rings en Peter Jacksons' King Kong de producent van de film is. Wat ook bekend is dat de film in Nieuw-Zeeland zal worden opgenomen, wat misschien wel de beste plek is om de mooie natuur van Halo na te bootsen. Of we de Master Chief zijn gezicht, en het gezicht van de actuer in deze film te zien krijgen is onbekend, en ik zelf verwacht van niet. Houd dat maar lekker geheim!

    [​IMG]


    Graphic Novel:

    Marvel, Bungie en Microsoft Studios hebben het Halo-stripboek, The Halo Graphic Novel al een tijdje geleden aangekondigd, en er is dan nu ook al heel wat over bekend en te zien. Zo zijn er al wat plaatjes en zijn de tekenaars/schrijvers van dit stripboek bekend:

    Cover:
    Phil Hale, tekenaar

    "The Last Voyage of the Infinite Succor"
    Simon Bisley, tekenaar
    Lee Hammock, schrijve

    "Second Sunrise Over New Mombasa"
    Jean Giraud, tekenaar
    Brett Lewis, schrijver

    "Breaking Quarantine"
    Nihei Tsutomo, tekenaar en schrijver

    "Armor Testing: "
    Ed Lee & Andrew Robinson, tekenaars
    Jay Faerber, schrijver

    The Halo Graphic Novel is dus een verzameling van vier verhalen, één grote en drie kleinere. Eén hiervan zal gaan over hoe Sergeant Johnson, een goede vriend en strijdmakker van de Master Chief de aanval van de Flood heeft overleeft, toen hij diep in een ondergronds bebouw zat.

    [​IMG]

    The Halo Graphic Novel - IGN

    The Halo Graphic Novel Review - IGN

    [​IMG]

    Action Figures:

    Van welke populiare game zijn ze er niet, kleine actiefiguurjtes van de vele personages in een game? Zo in het Halo-universum dus. Naast actiefiguurtjes van belangrijke mensen zoals de Master Chief en de Arbiter, zijn er ook figuurtjes van Grunts, Jackals en Marines.

    [​IMG]

    [​IMG]

    Halo Action Figures Collection - Joyride Studios


    Music/Soundtracks:

    De muziek in Halo is één van de veelprezen aspecten van de game, dus zijn er reeds al drie Halo-Soundtracks verschenen, namelijk de volgende:

    -Halo: Combat Evolved Official Soundtrack
    -Halo 2: Official Soundtrack Volume 1
    -Halo 2: Official Soundtrack Volume 2

    Op de CD's vind je uiteraard alle muziek die je terug zal vinden, maar ook een paar exclusief op de CD hoorbare nummers, zoals Breaking Benjamin met Blow me Away.

    [​IMG]


    Kleding & Accesoires:

    Zoals een band, een film en een game kleding heeft, heeft Halo dat ook. Er zijn verscheidene shirts, truien en petten, maar bijvoorbeeld ook tassen. Naast een ruim aanbod aan kleding zijn er ook heel wat Halo-accesoires te koop, zoals schriften en bekers.

    [​IMG]

    [​IMG]


    Red VS Blue:

    Red VS Blue is een Halo-fansite van het bedrijf Rooster Teeth. Het regisseert en maakt allerlei vaak grappige Halo filmpjes die zich afspelen in de verscheidene Halo en Halo 2 maps. De serie Out Of Mind is ook via Xbox Live te volgen, en voor de rest kan je terecht op de site: Rooster Teath's Red VS Blue

    [​IMG]


    Nieuw:

    Ghosts of Onyx is het vierde boek uit de Halo serie. Het speelt zich af tussen Halo 2 en Halo 3. Er is op het moment nog niet veel over bekend, omdat het boek pas in november verkrijgbaar zal zijn. Wat wel bekend is dat dit boek meerdere planeten zal aandoen, waarvan een ongetwijfeld Onyx zal zijn. Zie hier de cover en achterkant al:

    [​IMG]
    [​IMG]
     
    Laatst bewerkt: 18 okt 2006
  2. Martijn

    Martijn I have returned!

    Berichten:
    1.269
    Leuk Bevonden:
    1
    Mooie openingspost :). Misschien ook iets over het aankomende boek Halo: Ghosts of Coral (tijdelijke titel!) in verwerken?
     
    Laatst bewerkt: 28 jun 2006
  3. Sushi

    Sushi Niet eetbaar

    Berichten:
    458
    Leuk Bevonden:
    0
    Zucht, verkopen ze niet ergens dat ECHTE pak van de MC?8)

    Kan ik weer in me fantasie wereldje leven 8):+ \o/
     
  4. Joene90

    Joene90 Active Member

    Berichten:
    3.970
    Leuk Bevonden:
    1
    Hulde voor de openingspost _O_

    Ik ben nu bezig The fall of reach te lezen, en ik vind het een erg spannend boek. Had niet verwacht dat het zo leuk zou zijn eigenlijk

    /Edit: Hoort Red vs Blue hier eigenlijk ook niet bij? ;)
     
    Laatst bewerkt: 28 jun 2006
  5. Peter OtH

    Peter OtH XBW.nl VIP Redacteur

    Berichten:
    3.521
    Leuk Bevonden:
    217
    The Fall of Reach is ook een erg goed boek, First Strike ook. Persoonlijk vond ik The Flood wat minder, Nylund is gewoon een betere schrijver dan Dietz. Maar laat dat niemand ervan weerhouden om ook dat boek te lezen.
    Wel goed echter om te zien dat Nylund ook die nieuwe novel gaat schrijven.
     
  6. Meneer Stefan

    Meneer Stefan Active Member

    Berichten:
    3.061
    Leuk Bevonden:
    0
    Zijn die boeken geschreven n.a.v. de games, of zijn de games juist gemaakt n.a.v. de boeken? Of zijn de games en de boeken juist 2 totaal verschillende verhalen?

    Waarschijnlijk een domme vraag, maarja ach, ik wil het wel weten :cool:
     
  7. Martijn

    Martijn I have returned!

    Berichten:
    1.269
    Leuk Bevonden:
    1
    De boeken en de games maken allemaal deel uit van het 'Haloverse'. Het universum dat bungie gecreëerd heeft voor de Halo reeks. Als je het chronologisch zou gaan bekijken zit het zo in elkaar:

    1. boek - The Fall of Reach ("ontstaan" van de MC, begin oorlog tegen Covenant)
    2. game - Halo: CE / boek - Halo: The Flood (Boek beschrijft de game + meer)
    3. boek Halo: First Strike
    4. game Halo 2

    Enter Speculative Mode ;)

    5.boek Halo: Ghosts of Coral
    6.Halo 3


    Ok halo 3 is zeker maar ik weet zo snel niet waar GoC in de tijdslijn zit?
     
    Laatst bewerkt: 28 jun 2006
  8. Peter OtH

    Peter OtH XBW.nl VIP Redacteur

    Berichten:
    3.521
    Leuk Bevonden:
    217
    dubbel post even verwijderd.

    @Meneer Stefan, de boeken zijn geschreven n.a.v. de game(s). Zie verder de post van Martijn hoe het chronologisch in elkaar steekt.

    Als ik zo de beschrijving lees van Ghosts of Coral denk ik zelf dat ie zal afspelen voor Halo 3.
    Tenminste ik hoop wel dat dat het geval is.
     
  9. Martijn

    Martijn I have returned!

    Berichten:
    1.269
    Leuk Bevonden:
    1
    @ Nemesis, én merci :)

    Ow we gaan er in dit topic toch wel vanuit dat iedereen op de hoogte is van wat er in de boeken en games gebeurd is? Zo niet dan gooit een mod maar ff spoiler tags over mijn post ;)


    Over Ghosts of Coral. Ja beter vult ie het tijdvak tussen Halo 2 en 3 op, hoe lang of kort dat dan ook zijn mag. Kan namelijk niet al te lang zijn lijkt mij als je het einde van halo 2 bekijkt. Ik wil duidelijkheid over wat er met dr Halsey en Kelly (kan verkeerde naam zijn?) gebeurt. Zo waren er nog wel meer loose ends aan het einde van First Strike die in Halo 2 niet beantwoord zijn.
    *antwoord eist!
     
  10. Darkon 83

    Darkon 83 Active Member

    Berichten:
    1.662
    Leuk Bevonden:
    0
    *esit antwoord over gravemind en cortana 8)

    740 posts \o/ :b: :cool: :thumbs: :+ :lol: _O_ 8)
     
  11. sickness

    sickness i kill like a plague

    Berichten:
    968
    Leuk Bevonden:
    0
    ik las in de startpost iets van een film WTTF dudes komt er echt een film van uit?

    Edit:: ik heb lekker 745
     
  12. Joene90

    Joene90 Active Member

    Berichten:
    3.970
    Leuk Bevonden:
    1
    Ja, daar is een tijdje heel veel nieuws over geweest, maar nu is het ff stil..

    1906, maar in ASEL tellen ze toch niet mee.. Dus goed gedaan Darkon ;)
     
  13. sickness

    sickness i kill like a plague

    Berichten:
    968
    Leuk Bevonden:
    0
    o ik heb er niks over gehoord, is dat nieuws ergens gepost op het forum? dan kan ik het even lezen
     
  14. Elite

    Elite Elite TAR

    Berichten:
    1.498
    Leuk Bevonden:
    14
    Er is natuurlijk wel speling voor Ghosts of Coral in het tijdsframe...het hele gebied tussen 2525 tot aan Sigma Octanus IV(2552) is niet behandeld, muv van de slag bij Jericho. (Proloog in TFOR)
    Maar dat lijkt me niet zo heel erg leuk, planeet na planeet die wordt geglassed gaat op een gegeven moment wel vervelen :)
     
  15. Joene90

    Joene90 Active Member

    Berichten:
    3.970
    Leuk Bevonden:
    1
  16. Gerjan

    Gerjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    6.685
    Leuk Bevonden:
    221
    Film zal wel net zo kut als doom de film worden.
     
  17. halo

    halo Active Member

    Berichten:
    645
    Leuk Bevonden:
    0
    En er bestaat een '' halo xbw-member'' :)
    <-----------------------
     
  18. Willem

    Willem Obi-Willem XBW.nl Bestuur

    Berichten:
    13.173
    Leuk Bevonden:
    686
    Dat van Ghosts of Coral ga ik nog niet in de startpost zetten denk ik, pas wanneer het nieuwe Novel uit is, en dat is binnenkort, Bungie heeft aangegeven dat Eric Nylund het boek afgerond heeft, nu wordt er nog wat aan geknutseld, een cover, en dan nog drukken etc.

    En nog een leuke afbeelding:

    [​IMG]

    Er is een artikel op IGN verschenen dat een interview bevat met één van de schrijvers van het verhaal 'Armor Testing' in de Halo Graphic Novel.

    Interview met Jay Faerber

    [​IMG]

    En ja, dit is een dubbelpost, maar anders krijg in dit nieuws aan niemand! 8)

    In de laatste Bungie Weekly Whats'Update verscheen er ook een stukje over de Graphic Novel met meer details, en foto van het prototype.

    De 'Halo Graphic Novel' is hier te bestellen.


    Kan een moderator deze 3 posts samenvoegen?

    /Mod maar natuurlijk :b:
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 15 jul 2006
  19. iRoy

    iRoy Held op sokken

    Berichten:
    2.125
    Leuk Bevonden:
    1
    Ik heb de Graphic Novel vorige maand besteld :) Komt pas in Augustus binnen volgens Amazon, maar toch. Ik ga hem snel lezen als ik hem heb =P
     
  20. Timmeh

    Timmeh \0/

    Berichten:
    1.807
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik denk het niet, Peter Jackson, remember....
    Maar ik denk in ieder geval dat de film veel bezoekers krijgt.
     

Deel Deze Pagina