1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

[Muziek] Metal algemeen [Deel 2]

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Peter OtH, 21 feb 2005.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. [2k]

    [2k] XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    8.968
    Leuk Bevonden:
    207
    Wat vinden jullie van Angtoria, van Sarah Jezebel Deva (ze song ook bij Cradle Of Filth)?
    http://www.myspace.com/angtoriaofficial staan een paar demo's, die eveneens op de officiële site staan.
    Over het algemeen kan ik dit soort muziek wel waarderen, maar vind deze band er nog niet echt uitspringen. Morgen maar even hele album luisteren.
     
  2. Vittra

    Vittra Active Member

    Berichten:
    105
    Leuk Bevonden:
    0
    wat ik zo hoor is inderdaad niet echt bijzonder spannend. Ze zingt een beetje teveel in het normale stembereik, terwijl je juist erg goed is als Sopraan (zoals ze bij Therion jaren heeft gezongen). Vind de muziek ook wat standaard. Laat maar weten of het album beter is dan deze sampletjes!
     
  3. final fantasy

    final fantasy FF lover

    Berichten:
    94
    Leuk Bevonden:
    0
    angtoria << klinkt nie verkeert

    luisteren yullie ook bleeding through
     
  4. [2k]

    [2k] XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    8.968
    Leuk Bevonden:
    207
    Album is redelijk. Na wat nummers gehoord te hebben wen je een beetje aan de stijl van het album. Is niet slecht, maar geeft je ook geen 'wow'-gevoel.
    Best aardig om zo nu en dan eens te luisteren.
     
  5. Vittra

    Vittra Active Member

    Berichten:
    105
    Leuk Bevonden:
    0
    nope, is meer in de Hardcore richting toch? Ben ik geen enorme fan van

    Ben dit weekend naar Graspop geweest, onder andere genoten van Opeth, Nile, My DYing Bride, Obituary, tevens nog Guns N Roses (jeugdsentiment), In Flames, Arch Enemy en nog een hele berg bands gezien.
     
  6. Tediz

    Tediz pendejo

    Berichten:
    145
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik ook. :D Trouwens wel vaag dat Guns N Roses iets van 5 kwartier later begon dan geplanned, en dat de organisatie helemaal niks zei. Het was ondanks dat echt een heel gaaf festival trouwens. :D

    Ik heb trouwens laatst De Mysteriis Dom Sathanas van Mayhem gehaald. Ik had al de hele tijd een aantal nummers van dit album op m'n PC staan, maar nu heb ik hem toch eindelijk gekocht. Het album is echt gewoon zo goed. Vast één van de beste black metal albums ooit gemaakt. Zijn er nog meer liefhebbers van dit album, hier? :D
     
  7. ill nino

    ill nino me, myself and I

    Berichten:
    81
    Leuk Bevonden:
    0
    Weet iemand nog een paar goeie bands? Ik luister vooral metallica, ill nino, disturbed, sphineshank, as i lay dying en unearth. Iemand die soort gelijke bands kent?
     
  8. Exar Kun

    Exar Kun Active Member

    Berichten:
    0
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb echt zo'n spijt dat ik niet ben gegaan. Vooral Nile, GnR en In Flames uit jou lijstje zou ik graag willen zien.

    Hoe was GnR trouwens? Het lijkt me iig een stuk minder zo zonder Slash en Duff McKagan. Ook Axl's stem is niet meer wat het geweest is, tenminste van wat ik gezien heb van hem tijdens een optreden bij mtv ergens in 2000 nog wat. Hij zong toen Welcome To The Jungle. Dat was gewoon ronduit slecht.

    Voor Metallica, als je de oude (goede) Metallica bedoeld:
    Anthrax, Destruction, Lamb Of God (of dit echt thrash is weet ik niet zeker, maar ik vind ze wel goed), Megadeth, Slayer, Sodom

    Ill Nino:
    Uhm, volgens mij was deze band geinspireerd door Soulfly, misschien dat dat wat is.

    Voor de rest zou ik het niet weten eigenlijk.
     
  9. Tediz

    Tediz pendejo

    Berichten:
    145
    Leuk Bevonden:
    0
    Dat dacht ik dus ook, maar het viel eigenlijk alles mee. Ik ben nooit zo goed in het scheiden van valse en zuivere zang tijdens liveshows, maar hij maakte in ieder geval geen opzienbarende fouten. Ik stond vooraan, dus het was allemaal heel gaaf om het van dichtbij mee te maken. Ik heb een hele zooi foto's gemaakt. Ik zal ze binnenkort wel even posten.
     
  10. X Heer

    X Heer SNK Playmore

    Berichten:
    635
    Leuk Bevonden:
    0

    Il nino en Disturbed is nu metal, de rest ken ik niet.
     
  11. Vittra

    Vittra Active Member

    Berichten:
    105
    Leuk Bevonden:
    0
    Waarom G 'N R zo laat begon is me een raadsel, maar dat Opeth langer speelde was gewoonweg geweldig! Het viel op zich niet tegen allemaal, wel iets teveel gepiel tussen de nrs door en 3 gitaarsolo's is echt teveel van het goede.
     
  12. final fantasy

    final fantasy FF lover

    Berichten:
    94
    Leuk Bevonden:
    0
    bleeding through,atreyu,agony of scene,trivium,a dozen furies,chimaira,hatebreed,heaven shall burn,biohazerd,coal chamber.

    bullet for my valentine is emo maar op een toffe manier
     
  13. Exar Kun

    Exar Kun Active Member

    Berichten:
    0
    Leuk Bevonden:
    0
    Veel bands die ik hier tussen zie zijn volgens mij van die metalcore bands. Je moet er maar van houden, ik vind er iig echt geen reet aan. Ik heb ooit is een cd van Killswitch Engage gehad. Wat een kut muziek zeg. Maar das mijn mening.

    Cool, ik kan niet wachten die foto's te zien :)
    Niet dat ik zoveel verstand heb van zang ofzo, maar in die clip zong hij echt super slecht. Het leek gewoon nergens meer op, alsof zn stem verneukt was.
    Als ik die clip nog een keer op internet tegenkom zal ik m posten
     
  14. X Heer

    X Heer SNK Playmore

    Berichten:
    635
    Leuk Bevonden:
    0
    Ok, het is geen metal, maar ik zet het toch hier neer.

    Heb net Helvete van Nasum geluisterd, man wat vet! Medegeloze grind tot het extreme, heb ook de teksten opgezocht, best diepzinnig.
    Meer liefhebbers van Nasum?
    Jammer dat Micko dood is:'-(
     
  15. Darxey

    Darxey Active Member

    Berichten:
    3
    Leuk Bevonden:
    0
    Laatst op Pinkpop ware ook een paar vette bands. Deftones was kewl, maar soul fly was ech gewoon Da Bomb! Waar je ook maar keek ware moshpits en allus gewoon über die zooi!
     
  16. Virus666

    Virus666 BIER!!!

    Berichten:
    188
    Leuk Bevonden:
    0
    Ga snel je mond spoelen. ;)

    Dat jij er niks aan vind, wil nog niet zeggen dat het kutmuziek is. Killswitch Engage is toch wel de beste metalcore band. Ik zit dan ook met smart te wachten op hun nieuwe album._O_
     
  17. [2k]

    [2k] XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    8.968
    Leuk Bevonden:
    207
    Ook even wat van Nasum opgezocht. Klinkt echt te bruut. Heerlijk.
     
  18. Vittra

    Vittra Active Member

    Berichten:
    105
    Leuk Bevonden:
    0
    Nasum is een briljante band, 1 van mijn favoriete Grind Bands. Je moet zeker ook "Shift" en "Human 2.0" checken, die zijn nog beter dan "Helvete". Debuut heb ik zelf net pas gekocht, maar schijnt ook erg tof te zijn. Het verlies van Mieszko is een enorme klap voor Nasum, maar ook als producent heeft hij vele juweeltjes op zijn naam staan. R.I.P.!

    Voor bands in een vergelijkbaar straatje zou ik zeker Rotten Sound (album "Exit") of Regurgitate ("Deviant") een kans geven!

    Heerlijk, nu in de cd speler: Spawn of Possession- Noctambulant!
     
  19. Tha Clone

    Tha Clone Wat hij zei...

    Berichten:
    506
    Leuk Bevonden:
    0
    Precies, KSE vind ik echt een superband. Hou wel van metalcore, zo vind ik bv Caliban, As I Lay Dying en Lamb Of God ook erg vet :)

    Ik las btw dat Slayer naar Nederland komt! \o/

    EUROPE DATES

    OCTOBER 2006

    10/20 - Brabanthallen, Den Bosch, Holland

    Voorprogramma:
    -In Flames
    -Children Of Bodom
    -Thine Eyes Bleed


    De prijs is volgens mij 44 euro...

    Nog mensen die daar heen gaan?
     
  20. Exar Kun

    Exar Kun Active Member

    Berichten:
    0
    Leuk Bevonden:
    0
    lol

    Ze zijn niet slecht ofzo, maar ik hou gewoon niet van metalcore. Daarom vind ik het kut muziek, ik wil niet beweren dat ze geen muzikaal talent hebben of iets dergelijks. Het is gewoon niet mijn ding =P.

    Lamb of God vink ook relax. Ik zou alleen eerder zeggen dat het thrash metal is.
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina