[Algemeen] Defecte Xbox 360 consoles

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door Arjan, 25 dec 2005.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Fardo

    Fardo Well-Known Member

    Berichten:
    27.147
    Leuk Bevonden:
    224
    je led code is = 0102 --> unknown error - littereally means the console does not know what is wrong. possibly a short or cold solder joint somewhere (2 reports of people repairing this, one was removing moisture build up inside the console, the other used a hot-air rework to reflow the BGA Ram chips)

    Microsoft bellen .. of je Xbox 360 even op een koelere plek zetten
     
  2. Michael_T

    Michael_T XLink KaI: Michael_T

    Berichten:
    1.258
    Leuk Bevonden:
    0
    Jesus , nog steeds dit soort fouten in de xbox 360 .
    Egt , Microschroft zou zich diep moeten schamen .

    Zoals iedereen weet heb ik door dit soort fouten mijn 360 weg gedaan , ik wacht wel nog even tot Halo 3 er is en dan koop ik wel weer een nieuwe 360 ( hopelijk nieuwe shipment , zonder bugs ) .
     
  3. Fardo

    Fardo Well-Known Member

    Berichten:
    27.147
    Leuk Bevonden:
    224
    hmmm ... er zijn er weinig xbox 360's met problemen (in verhouding met de xbox) ... maar ja voor de mensen die problemen hebben is het niet leuk
     
  4. rakker13

    rakker13 Active Member

    Berichten:
    10
    Leuk Bevonden:
    0
    afgelopen woensdag net een nieuwe xbox360 gekocht en heb nu al +- 20 vastlopers gehad :mad: (erg snel naar mijn verhouding)

    heb de servicelijn gebeld van microsoft, maandag word mijn console opgehaald voor reperatie

    moet er wel bij vertellen dat ik 10 werkdagen moet wachten tot ik een andere weer krijg

    krijg een compleet nieuwe systeem
     
    Laatst bewerkt: 1 jul 2006
  5. appie27 NL

    appie27 NL Active Member

    Berichten:
    4
    Leuk Bevonden:
    0
    Rakker13, kun je dan niet de xbox 360 omruilen i.v.m. winkelgarantie?
     
  6. rakker13

    rakker13 Active Member

    Berichten:
    10
    Leuk Bevonden:
    0
    nee helaas niet ben er al mee naar de winkel geweest,

    ik moest maar contact opnemen met microsoft want de persoon die in de winkel staat zei tegen mij dat ze wel vaker klachten kregen over dit soort problemen. En dat ze het ondertussen ook al beu zijn met dit soort dingen die nu gebeuren met de nieuwe consoles.

    heb het ook netjes uitgelegd tegen de service dienst bij microsoft hoe beu de winkel erover was dat dit gebeurde.

    de vrouw (microsoft service) aan de andere kant die begreep het wel want ze geefde het toe dat dit een doorn in het oog is. En dat ze een toepassende oplossing gaan zoeken.

    ik hoop dus dat ze hier dan verder gaan aan werken en of er een oplossing voor is dat ze alle consoles gaan vervangen voor de nieuwere of dat ze de verbeteringen kosteloos gaan toepassen

    want verder is het een topconsole
     
    Laatst bewerkt: 1 jul 2006
  7. strapping young lad

    strapping young lad Active Member

    Berichten:
    2.668
    Leuk Bevonden:
    0
    MFR Date : 2006-07-02
    Error code : geen
    Signaal RoF :
    Probleem omschrijving :

    Loopt vast bij bepaalde games.. online, offline, met of zonder HDD aangesloten, demo's, loopt gewoon vast... ik kan hem weer opsturen zonder kabels of HDD deze keer, alleen de console.

    Dit is mijn 2e al binnen een half jaar, ben er erg zuinig op, maar ze zijn niet stevig gebouwd, niet betrouwbaar... anderhalf maand geleden mijn launch 360 opgestuurd vanwege drie rode lampjes, de hardware error, en een HDD error... deze net binnen dus, maar ook een defecte console... ben benieuwd hoe lang de volgende het volhoudt.
     
  8. xboxbezitter

    xboxbezitter Active Member

    Berichten:
    790
    Leuk Bevonden:
    0
    hm bij ign is al driekwart van de 360 consoles kapot.. hoe kan dit? Iemand op de redactie was al toe aan zijn 4e? Toen ik dit hoorde schrok het me behoorlijk af om uberhaupt al een 360 te kopen.. maar goed ik kan het nu niet goed relativeren. Maar zoveel 360 consoles op een redactie, dat is wel heel apart.
     
  9. dendemen

    dendemen wasted'nwounded

    Berichten:
    471
    Leuk Bevonden:
    0
    Jawel het is zover. Ik heb hem sinds de launch en tot nu toe geen echte problemen gehad. Mischien komt het door het warme weer. Maar mijn 360 blijft vastlopen. Zelfs tijdens het streamen van muziek. Ik krijg dan wel geen knipperende lampjes of foutmeldingen. Maar ben er vrij zeker van dat er dus weer een 360 naar de schroothoop kan. Morgen ga ik op vakantie dus ik wacht nog met MS bellen. Wat zou het probleem nou toch zijn met die 360's? Ik ben er erg benieuwd naar maar denk niet dat MS ooit de oorzaken van al die defecte machines gaat openbaren.
     
    Laatst bewerkt: 2 jul 2006
  10. pacboyslim

    pacboyslim jump for joy

    Berichten:
    1.961
    Leuk Bevonden:
    10
    Damn, volgens mij komt echt iedereen aan de beurt! Om me heen sneuvelen ze nu echt aan de lopende band... Echt slecht dit.
     
  11. Zeroine 83

    Zeroine 83 Active Member

    Berichten:
    6.129
    Leuk Bevonden:
    0
    Mijn X360 wordt morgenmiddag door UPS opgehaald en gaat dan ook op vakantie. Ik hoop trouwens hetzelfde, maar ik hoop nog meer dat ik geen lege HDD terugkrijg.....alhoewel ik bang ben dat het wel zo gaat zijn :mad:

    Trouwens, ik heb gelukkig de meeste van mijn savegames op een MU staan. Deze savegames zijn wel gekoppeld aan mijn profiel, welke op zijn beurt wel op de HDD stond die ik waarschijnlijk dus straks geformateerd terugkrijg. Echter is dit gewoon m'n Xbox Live profiel (m'n gamertag, toch ?) en deze kan ik gewoon recoveren op de nieuwe X360 die ik terugkrijg....dus die savegames blijven hopelijk toch wel bruikbaar ?

    Goed, het is zuur en er is niks aan te doen....maar ik vind de vele problemen die mensen hebben met de X360 toch ook wel zorgwekkend. Nog nooit eerder heb ik om me heen zoveel meldingen gezien/gehoord van defecte consoles als nu het geval is met de X360. En wat al eerder gezegd werd, het is erg jammer want voor de rest is het echt een topding. Ik zou um in ieder geval niet meer willen missen. Ik vraag me trouwens ook af waarom Microsoft de ene keer wel een compleet nieuwe console terugstuurt naar iemand met problemen, terwijl andere mensen een zogeheten "refurbished" exemplaar terug krijgen ? Heeft dit soms te maken met de tijd dat je hem thuis hebt gehad zonder problemen, dus dat iemand waarvan z'n X360 het al na 2 weken na de aankoop van begaf wel een nieuwe krijgt en iemand die pas na een half jaar of langer problemen krijgt een gerepareerd tweedehands exemplaar terugkrijgt ? Niet dat daar opzich erg veel mis mee is, ik ben allang blij als ik dalijk weer een werkende heb staan....maar als die het op zijn beurt ook weer begeeft zou je toch als consument zijnde gewoon een nieuwe willen eisen van de fabrikant ? Zeker als je probleem zich meerdere malen binnen de garantietermijn blijft herhalen vind ik. Krijg je op een refurbished exemplaar trouwens ook weer een jaar garantie vanaf de dag dat je um hebt teruggekregen ?

    Anyways, ik ken een jongen en die is inmiddels al aan zijn 5e of 6e refurbished exemplaar toe. Iedere keer weer blijft ie er problemen mee hebben, en hij heeft gezegd dat als ie nu met deze ook nog problemen krijgt hij gewoon om een nieuwe X360 gaat vragen bij Microsoft....willen ze dat niet doen dan verkoopt ie um en is ie klaar met deze console. Ik zou het een erg jammerlijke zaak vinden als je als consument zijnde inmiddels zover bent dat je afstand wilt doen van je product, ondanks het feit dat je er verder dik tevreden over bent, maar puur omdat je er problemen mee blijft houden. En hoewel die jongen waar ik het net over had in principe alleen maar zichzelf ermee heeft door afstand te doen van z'n X360, kan ik me zijn reactie toch wel heel goed voorstellen. Hoe gek ik ook op het apparaat ben, maar als ik er problemen mee zou blijven houden en er wordt mij gewoon een nieuw exemplaar geweigerd, dan kan ik me voorstellen dat je op een gegeven moment zo ver bent dat je het gewoon beu bent en het opgeeft....

    Goed, het zijn natuurlijk doem-scenario's en ik ga er ook niet direct vanuit dat ik straks een andere X360 heb staan waar ik na een periode weer mee terug moet....maar goed, hij heeft het een maand of 7 perfect gedaan en nu ineens heeft ie het begeven. Toch is dat kut, je bent je apparaat sowieso ff kwijt en je hebt de wetenschap dat je geen nieuwe, maar een gerepareerde tweedehandse (want daar komt het in principe op neer) ervoor in de plaats terugkrijgt. Als ik een nieuwe zou terugkrijgen zou ik in dat opzicht meer vertrouwen hebben in het blijven werken van m'n teruggekregen apparaat, dan wanneer je een refurbished terugkrijgt....ik weet niet of dat gek klinkt, it's just a feeling you know.
     
    Laatst bewerkt: 3 jul 2006
  12. Splintertje

    Splintertje Active Member

    Berichten:
    171
    Leuk Bevonden:
    0
    Hij loopt best wel vaak vast bij Oblivion, da's m'n enige game dus 't kan ook aan de cd liggen... En hebben jullie ook dat die voeding zoveel licht geeft?
     
  13. Herr Konig

    Herr Konig Proffesional

    Berichten:
    19
    Leuk Bevonden:
    0
    MFR Date : 28-09-2005
    Error code : 0020
    Signaal RoF : 3 kwadranten
    Probleem omschrijving : begon vast telopen en nu heb doet hij niks meer in ene. MS gebeld hij staat nog op naam van de eerste eigenaar daar wordt contact mee gezocht of hij m daadwerkelijk heeft verkocht en dan zou ik terug gebeld worden is 4 dagen geleden.
    Na een week heb ik 3 x gebeld, ik had geen contact kunnen krijgen met de eerste eigenaar en hun ook niet, de mevrouw zei dat ze dan waarschijnlijk weinig voor me konden betekenen, ik vroeg daarop hoeveel het dan kost om hem te repareren buiten garantie, ging ze dat vragen kwam ze terug met het goede nieuws dat ze hem repareren onder garantie voor deze ene keer omdat ze normaal niet werken met doorverkochte xboxen ik blij. Nou krijg ik vandaag als het goed is de labels opgestuurt om op de doos te doen en ups op te bellen of ze m willen halen.
     
    Laatst bewerkt: 8 jul 2006
  14. dendemen

    dendemen wasted'nwounded

    Berichten:
    471
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik denk dat vroeg of laat, iedereen zijn 360 naar de knoppen gaat.(en dat rijmt)

    Vinden jullie het niet toevallig dat waneer de temperatuur buiten boven de 25 graden komt. Er veel meer posts in deze thread worden geplaatst. Mijn 360 stond vrijwel altijd vertikaal en goed geventileerd. Maar ik denk toch echt dat er teveel overgevoelige komponenten in die machine zitten. Alle 360's zijn zo en kunnen dus ook allemaal stuk. De een speelt mischien wat minder en is wat voorzichter dan de ander. Maar ik ben er bijna van overtuigd dat iedereen zijn 360 in feite niet goed is. MS heeft een groot probleem. Wij niet, wij hebben GARANTIE!\o/ 8) :b: :thumbs:
     
  15. LostBoyz

    LostBoyz JWT

    Berichten:
    274
    Leuk Bevonden:
    0
    Dat vraag ik me nou ook af! Heb mn 360 nu ook net 2 weken en hij was al 'Dead On Arrival' Heb dus weinig zin om nu voor mijn gloednieuwe 360 een refurbished terug te krijgen, ook al heb ik dan een werkende ipv een kapotte xdoos.. Weet iemand of er hiervoor een dergelijke regeling bestaat bij Microsoft?
     
  16. steenbok

    steenbok NL THE FEAR NL

    Berichten:
    322
    Leuk Bevonden:
    0
    Het is gewoon belachelijk dat Microsoft 7 maanden na de release van hun next-gen wonderkindje nog steeds geen oplossing heeft voor de errors die het systeem kan geven. Mijn 360 ging 2 weken na de launch naar de klote. Ik gebruik sinds mei de Nyko Intercooler en kan alleen zeggen dat hij echt veel meer hete lucht eruit haalt dan de standaard fans.

    Wie vind het nog meer een goed idee om bij Tros Radar (consumentenprogramma) dit 360-probleem aan de orde te brengen?
    Wie weet komen ze met een goede oplossing.

    Microsoft heeft echt een vet probleem als straks blijkt dat de Playstation 3 geen of zeer weinig klachten geeft (wat ik zelf betwijfel, maar ok). Ze moeten toch ook de naam van hun bedrijf hoog houden of niet? Het lijkt erop dat dit hele probleem ze geen reet interessert anders hadden ze allang een oplossing!

    Maar zolang de 360 het gewoon doet is het echt een vette console.
     
    Laatst bewerkt: 3 jul 2006
  17. Bianconero

    Bianconero Active Member

    Berichten:
    612
    Leuk Bevonden:
    1
    zodra ik mijn kapotte terug krijg (nieuw of refubrished) en die gaat weer stuk, dan mogen ze sowieso een nieuwe opsturen.

    Gaat die dan ook kapot, dan ga ik proberen om mijn geld terug te krijgen. Je wilt toch ook geen auto (die nieuw is) om de zoveel maanden naar de garage sturen...
     
  18. strapping young lad

    strapping young lad Active Member

    Berichten:
    2.668
    Leuk Bevonden:
    0
    De mijne is net opgehaald door UPS... op weg naar duitsland maar weer...
    Serienummer even genoteerd, kijken of ik een nieuwe krijg nou, want dat repareren gaat dus ook niet goed...

    z3ro-paradox... helaas, ik denk niet dat je savegames terug krijgt.. ik was ze allemaal kwijt toen ik hem terug kreeg.. deze keer hoefde ik de HDD niet mee te sturen, ook moesten de adaptor en de kabels thuis blijven... de HDD was het in ieder geval niet die de problemen veroorzaakte, maar dat ik mijn adaptor niet mee moest sturen, vindt ik wel wat raar, maar goed... dit wordt mijn derde sinds launch, krijg ik weer de oude, dan moet die het gewoon doen.. doet die het niet, dan eis ik een nieuwe, genoeg is genoeg, ik laat me niet beduvelen om dit nog 2-3 keer mee te moeten maken, absoluut geen zin in.. dan wil een nieuwe, en daar mogen dan ook wel wat spellen bij.. ;)

    Voor diegene die hem net hebben opgestuurd, als ie terug komt in die mooie doos, bewaar die dan.. mocht ie de deur weer eens uitmoeten, dan hoef je geen moeite te doen met inpakken en een doos scoren.. gewoon pakbon eraf halen, en zo weer mee geven.
     
  19. matthew24

    matthew24 Active Member

    Berichten:
    530
    Leuk Bevonden:
    0
    Heb mn x360 eindleijk terug en nog wel een nieuwe ook van april dit jaar:) de labels zaten nog voor de dvd drive en alles, hij maakt ook minder lawaai dan die ik van de launch had maja maar zien hoelang hij meegaat.
     
  20. Zeroine 83

    Zeroine 83 Active Member

    Berichten:
    6.129
    Leuk Bevonden:
    0
    Hehe, ik wil niet graag op de zaken vooruit lopen maar als ik vanaf nu problemen blijf houden met m'n X360 en telkens weer een gerepareerde terugkrijg die het om de zoveel tijd weer begeeft en mij een nieuwe concole geweigerd wordt....dan ben ik hier zeker wel toe in staat. Op de een of andere manier sta je gewoon sterker als meerdere mensen bij zo'n programma aankloppen om te klagen dan wanneer je in je eentje aan de telefoon bij Microsoft iets voor elkaar wilt krijgen. We hebben immers ook gezien wat Kassa voor ons heeft kunnen betekenen als het gaat om het dode pixel beleid van de PSP van Sony :)

    @ Bianconero : Ja precies, ik begrijp heel goed wat je bedoeld.

    @ strapping young lad : Ja ik ga er ook wel vanuit dat ik m'n HDD leeg terugkrijg en die savegames die daarop stonden kwijt ben, maar ik vroeg me eigenlijk af of mijn savegames op de MU straks wel gewoon nog bruikbaar zijn....i.v.m. met het feit dat ze dus gekoppeld zijn aan mijn profiel wat wel op m'n HDD stond. Ik redeneerde dat dat profiel gewoon eigenlijk m'n Xbox Live account is, wat ik straks dus gewoon kan recoveren, en zodoende lijkt het mij dat dat geen problemen moet gaan opleveren. Zo wel, dan ben ik wel ff heeeeel erg pissed als straks blijkt dat ik met ieder spel opnieuw kan beginnen :mad: Mja nogmaals, allemaal doem-scenario's....eerst maar ff rustig afwachten :+
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina