Mijn X360 wordt morgenmiddag door UPS opgehaald en gaat dan ook op vakantie. Ik hoop trouwens hetzelfde, maar ik hoop nog meer dat ik geen lege HDD terugkrijg.....alhoewel ik bang ben dat het wel zo gaat zijn
Trouwens, ik heb gelukkig de meeste van mijn savegames op een MU staan. Deze savegames zijn wel gekoppeld aan mijn profiel, welke op zijn beurt wel op de HDD stond die ik waarschijnlijk dus straks geformateerd terugkrijg. Echter is dit gewoon m'n Xbox Live profiel (m'n gamertag, toch ?) en deze kan ik gewoon recoveren op de nieuwe X360 die ik terugkrijg....dus die savegames blijven hopelijk toch wel bruikbaar ?
Goed, het is zuur en er is niks aan te doen....maar ik vind de vele problemen die mensen hebben met de X360 toch ook wel zorgwekkend. Nog nooit eerder heb ik om me heen zoveel meldingen gezien/gehoord van defecte consoles als nu het geval is met de X360. En wat al eerder gezegd werd, het is erg jammer want voor de rest is het echt een topding. Ik zou um in ieder geval niet meer willen missen. Ik vraag me trouwens ook af waarom Microsoft de ene keer wel een compleet nieuwe console terugstuurt naar iemand met problemen, terwijl andere mensen een zogeheten "refurbished" exemplaar terug krijgen ? Heeft dit soms te maken met de tijd dat je hem thuis hebt gehad zonder problemen, dus dat iemand waarvan z'n X360 het al na 2 weken na de aankoop van begaf wel een nieuwe krijgt en iemand die pas na een half jaar of langer problemen krijgt een gerepareerd tweedehands exemplaar terugkrijgt ? Niet dat daar opzich erg veel mis mee is, ik ben allang blij als ik dalijk weer een werkende heb staan....maar als die het op zijn beurt ook weer begeeft zou je toch als consument zijnde gewoon een nieuwe willen eisen van de fabrikant ? Zeker als je probleem zich meerdere malen binnen de garantietermijn blijft herhalen vind ik. Krijg je op een refurbished exemplaar trouwens ook weer een jaar garantie vanaf de dag dat je um hebt teruggekregen ?
Anyways, ik ken een jongen en die is inmiddels al aan zijn 5e of 6e refurbished exemplaar toe. Iedere keer weer blijft ie er problemen mee hebben, en hij heeft gezegd dat als ie nu met deze ook nog problemen krijgt hij gewoon om een nieuwe X360 gaat vragen bij Microsoft....willen ze dat niet doen dan verkoopt ie um en is ie klaar met deze console. Ik zou het een erg jammerlijke zaak vinden als je als consument zijnde inmiddels zover bent dat je afstand wilt doen van je product, ondanks het feit dat je er verder dik tevreden over bent, maar puur omdat je er problemen mee blijft houden. En hoewel die jongen waar ik het net over had in principe alleen maar zichzelf ermee heeft door afstand te doen van z'n X360, kan ik me zijn reactie toch wel heel goed voorstellen. Hoe gek ik ook op het apparaat ben, maar als ik er problemen mee zou blijven houden en er wordt mij gewoon een nieuw exemplaar geweigerd, dan kan ik me voorstellen dat je op een gegeven moment zo ver bent dat je het gewoon beu bent en het opgeeft....
Goed, het zijn natuurlijk doem-scenario's en ik ga er ook niet direct vanuit dat ik straks een andere X360 heb staan waar ik na een periode weer mee terug moet....maar goed, hij heeft het een maand of 7 perfect gedaan en nu ineens heeft ie het begeven. Toch is dat kut, je bent je apparaat sowieso ff kwijt en je hebt de wetenschap dat je geen nieuwe, maar een gerepareerde tweedehandse (want daar komt het in principe op neer) ervoor in de plaats terugkrijgt. Als ik een nieuwe zou terugkrijgen zou ik in dat opzicht meer vertrouwen hebben in het blijven werken van m'n teruggekregen apparaat, dan wanneer je een refurbished terugkrijgt....ik weet niet of dat gek klinkt, it's just a feeling you know.
Laatst bewerkt: 3 jul 2006