1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

9/11 laten we nog eens kijken...

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door bulleta, 23 feb 2006.

  1. Centurion

    Centurion Survivor

    Berichten:
    1.959
    Leuk Bevonden:
    1
    Erg interessant, en ik denk in essentie ook wel waar. Maar zulk soort complotten vinden volgens mij veelvuldig plaats. Niet teveel mee bezig houden, dan wordt je gek.
     
  2. Goiz

    Goiz XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    4.408
    Leuk Bevonden:
    38
    Denk je niet dat het Pentagon van iets ander (steviger) materiaal is dan de Bijlmer (toen was) in A'dam?

    Ik geloof nog steeds niks van dit zogenaamde complot. Dit soort filmpjes en foto's is imo gewoon gekloot. Zolang ik zelf niet zulk soort foto's heb gemaakt geloof ik het niet. ^^
     
  3. rikkel

    rikkel Umm Kulthum

    Berichten:
    2.699
    Leuk Bevonden:
    1
    Maar waarom wel die van Amerika geloven?
     
  4. Vigil

    Vigil Active Member

    Berichten:
    2.080
    Leuk Bevonden:
    18
    Omdat een groot deel daarvan LIVE is uitgezonden op tv, weinig tijd om daar mee te sjoemelen. Toch ben ik er van overtuigd dat een aantal dingen stinken, maar dat ben ik/zijn we onderhand wel gewend van Amerika neem ik zo aan.
     
  5. SyKeS1

    SyKeS1 Avatarjattert

    Berichten:
    843
    Leuk Bevonden:
    6
    Ik heb ten eerste een vraag: weten jullie toevallig nog meer van dergelijke documantaires, ik vind ze namelijk altijd bestwel vermakelijk. 911 columbine had hier ook wel wat van weg en was ook erg leuk (alhoewel ik die moore echt helemaal niet objectief vind).

    Daarnaast vind ik deze documantaire erg leuk en nog best geloofwaardig opgezet, alleen vind ik dat ze het voor zichzelf verpesten in de laatste 5 minuten. Ze komen de gehele documantaire met goede feiten en leuke weetjes die je best aan het twijfelen kunnen zetten. Ze proberen aan te tonen dat er nog andere personen in een complot ofzo zouden kunnen zitten. Alleen de conclusie die ze dan tot slot trekken is dat het wel de machtige 'government' moet zijn die zijn greep over Amerika nooit zal willen verliezen, dit terwijl als er echt meer aan de hand zou zijn geweest er veel meer complotten bedacht kunnen worden dan alleen die van een duistere overheid.

    De objectiviteit van de makers van de documantaire was voor mij in 1 keer weg en dus ook de geloofwaardigheid van het verhaal. Maar nog steeds vind ik dit soort docus erg vermakelijk, dus als jullie nog vergelijkbare docus weten dan hoor ik het graag!
     
  6. svennies

    svennies Active Member

    Berichten:
    575
    Leuk Bevonden:
    11
    Het pentagon is gebouwd in de tweede wereldoorlog en gold toenertijd als een versterkt gebouw dat bestand was tegen enkele bommen die toen gebruikt werden .
    Tja als je de bouwconstructie bekijkt zie je dat ze beton hebben gebruikt dat toenertijd voldeed aan de vereiste sterkteeigenschappen.
    Maar dit gebouw is al méér dan 60 jaar oud en sindsdien is zowat alles in de wereld , ook betonnen constructies qua sterkte er sterk op vooruitgegaan .
    Neem nu het world trade center , destijds werd de gebouwen zo ontworpen dat ze moesten kunnen weerstaan aan een vliegtuigcrash met een boeing 707 wat toen het grootste vliegtuig was dat er rondvloog.
    In de daarop volgende jaren zijn de vliegtuigen er niet alleen maar groter op geworden maar ook sneller en kunnen ze meer passagiers en ook meer brandstof bij zich hebben.
    Al deze factoren hebben ertoe bijgedragen dat het impact van die boeings 757 in 2001 véél te veel was voor de torens aangezien die maar berekend waren op het impact van een 707 type wat veel kleiner was, langzamer vloog en minder brandstof aan boord had.
    En nu was het world trade center nog een constructie uit 1970 , en dit terwijl het pentagon uit 1943 dateert .
    En het pentagon was destijds gebouwd en versterkt om enkele bommen en zelfs een crash van een toenmalig oorlogsvliegtuig te kunnen weerstaan , en laat nu net zijn dat oorlogsbommenwerpers in die tijd zéér zeker niet de grootste en de zwaarste vliegtuigen waren die dan nog erg langzaam waren indien we deze types gaan vergelijken met een boeing 757 van nu.
     
  7. Benneke

    Benneke De AAP

    Berichten:
    2.221
    Leuk Bevonden:
    11
    Vond ik inderdaad ook.

    Er wordt bijvoorbeeld geclaimd dat bij het WTC, naast de vliegtuigen, er bommen ontploften in het WTC.
    Zou heel zeker kunnen. Maar waarom zouden die bommen dan niet geplaatst kunnen zijn door Al Qaida zelf? Ze hebben al vaker aangetoond heel precies te werk te gaan (aanslagen in Madrid bijvoorbeeld).
    En het zou allemaal passen in wat ze willen bereiken:

    1) Media-aandacht: Eerst twee vliegtuigen de torens in laten boren --> De hele wereld zet z'n camera's op de torens.
    2) Zo veel mogelijk chaos creeren: Vervolgens na een paar uur, als iedereen het kan zien, laat je de explosieven afgaan.

    Zo kan ik ook wel een eigen mening geven over het 'geen gevonden brokstukken bij het pentagon deel'. Er wordt geclaimd dat er bij iedere vliegtuig crash brokstukken worden gevonden.
    Er is echter een groot verschil met deze crash en andere crashes.
    Normalitair zal de piloot er alles aan doen om de crash zo zacht mogelijk te laten verlopen (afremmen en het vliegtuig optrekken)
    Hier wilde de 'piloot' neerstorten. Dus hele andere omstandigheden waarop het vliegtuig neer is gestort.

    Ten slotte laat zo'n documentaire je zien, wat je wilt zien.
    Je hoopt stiekum dat er inderdaad blijkt dat er raket is afgevuurd in plaats van een vliegtuig. Je krijgt enkele vagen beelden te zien, voorzien van commentaar wat net zo goed door de makkers kan zijn ingesproken, en je hoop wordt bevestigd. Bijna iedereen die ook maar een beetje anti-amerika is zal als zoete koek slikken wordt er in die documentaire wordt geclaimd.
     
  8. SyKeS1

    SyKeS1 Avatarjattert

    Berichten:
    843
    Leuk Bevonden:
    6
    per ongeluk dubbel...:mad:
     
    Laatst bewerkt: 6 jul 2006
  9. SyKeS1

    SyKeS1 Avatarjattert

    Berichten:
    843
    Leuk Bevonden:
    6
    Ik durf zelfs te wedden dat de meeste mensen die hier, maar ook elders het hardste roepen dat Amerika er achter zat en dat deze videos dat haast wel met volle zekerheid bewijzen zich ook in het verleden negatief uit hebben gelaten over Amerika in bijvoorbeeld discussies in forums. En als dat verband er idd is dan toont dit aan dat je er gewoon je eigen twist aan geeft.

    Ik zelf vind dat er ook een hoop rare dingetjes zijn gebeurd en het ergste vind ik nog wel dat er niet echt vrij over gesproken wordt in amerika omdat de kans bestaat dat je dan onderhand als landverrader wordt afgeschilderd. Maar dat dit nou betekend dat papa Bush en zijn kornuiten dit daarom per se hebben gedaan... meh, ik sluit nooit iets uit, maar met de huidige feiten kan ik betere versies verzinnen.
     
    Laatst bewerkt: 6 jul 2006
  10. VanGoghNL

    VanGoghNL Xbox 4 life

    Berichten:
    994
    Leuk Bevonden:
    0
  11. Vigil

    Vigil Active Member

    Berichten:
    2.080
    Leuk Bevonden:
    18
    Whaha, wat denk je nou zelf? De CIA ontdekt dit filmpje op video.google.com en zet er vervolgens een team op om het filmpje te verwijderen. Laat mij niet lachen zeg, dalijk gaan ze kijken welke IP adressen het filmpje gezien hebben, en komen ze langs om zwijggeld te geven :+,
     
  12. VanGoghNL

    VanGoghNL Xbox 4 life

    Berichten:
    994
    Leuk Bevonden:
    0

    Haha dat zou laggen wezen. Staat hier opeens zo'n kerel van de cia aan de deur. Of we krijgen vanacht opeens allemaal een hartaanval.
     
  13. svennies

    svennies Active Member

    Berichten:
    575
    Leuk Bevonden:
    11
    @SyKeS , dat willen we dan graag van je horen,en het was pappie bush niet hoor het was zijn zoontje .
    Hieronder een link die de feiten achter elkaar vertelt , moeten jullie allen eens goed doorlezen en dan efkes nadenken .
    De reactie van de vs na de aanslagen ,en de bereidheid direkt tegen afghanistan aan de slag te gaan is typisch on-amerikaans aangezien zij graag alles mooi van op voorhand willen plannen , of was dit nou al gedaan.

    http://www.allesamerika.com/verslag-aanslag-amerika.html

    Edit: Vooral die updates vanaf 23 september zijn erg interessant om te lezen als je ze vergelijkt met de eerste 3 dagen na de aanslag.
    Let vooral op de documenten die gevonden zijn na de chrash in pennsylvania en de linken met net dezelfde documenten gevonden op andere plaatsen , tja voor mij zit er géén reukje aan , het hele zaakje stinkt gewoonweg erger dan een bedorven vis die al 14 dagen in de zon ligt.
    En het laatste regeltje van de update van 9 oktober , dáár laten zij zich onbewust in hun kaarten kijken .
    Yep "God bless america , and the other people of the world can be fucked up".
     
    Laatst bewerkt: 12 jul 2006
  14. DownfieldMold

    DownfieldMold Active Member

    Berichten:
    10
    Leuk Bevonden:
    0
    weet je wat ik het ergste vind?!? dat het ALLEMAAL om de fucking OLIE gaat!! bush had een reden nodig om irak binnen te vallen en hier had hij de reden!!! onbegrijpelijk wat een verschikkelijke rat is die gast!! en heel die CIA enz er ook bij!!!!!
     
  15. meteorwings

    meteorwings Active Member

    Berichten:
    1.607
    Leuk Bevonden:
    0
    precies, ik had ik al een keer eerder die link geplaats in een andere topic, maar dat was iets met '' is er iets tussen hemel en aarde '', maar dit dus een topic, ik vind dat filmpje wel geloofwaardig, maar er is ook ergens een filmpje van '' screw loose! '' waar over hun weer wat wordt gezegd dat dat weer helemaal niet waar is, rare sjit allemaal :p
     
  16. Heavenraiser

    Heavenraiser The raiser of heaven

    Berichten:
    223
    Leuk Bevonden:
    25
    Het gaat om de machtspositie die het midden-oosten heeft met hun olievooraad, Amerika gebruikt gewoon te veel olie... en bush is niet van plan daar iets aan te doen aangezien zijn matties en familie werkzaam zijn in deze industrie,,, meen ik
    Irak heeft hier niets mee te maken... afghanistan hoop ik dat je bedoeld
     
  17. svennies

    svennies Active Member

    Berichten:
    575
    Leuk Bevonden:
    11
  18. Victor

    Victor Guest

  19. MassHyponotic

    MassHyponotic Active Member

    Berichten:
    582
    Leuk Bevonden:
    6
  20. Midas-vb

    Midas-vb Active Member

    Berichten:
    262
    Leuk Bevonden:
    0

Deel Deze Pagina