Een weekendje weg!

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Goiz, 10 jul 2006.

1. Goiz

Goiz XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    38

:cool:!​

2 puntjes vooraf voor de antfuckers :+

• Threadtitel mag algemeen gemaakt worden hoor O-) ("Weekendje weg" obso)
    • Ik weet dat er een vakantiethread is, met "waar ga je naartoe?" ofzo, maar dit gaat dus om iets anders, dus ik vind dat deze mag O-)

Hallo XBW,

Ik wil ff een (lang) weekend weg! Ben nu een beetje aan het rondkijken op verschillende websites etc voor wat leuke dingen. Ik ben al een weekendje naar Antwerpen geweest wat wel aardig was. Maar nu wil ik dus weer ff wat doen. Zat zelf te denken aan Brussel of Parijs, maar weet 't nog niet allemaal.

De bedoeling is om op een vrijdag weg te gaan en dan op maandag ofzo weer terug te komen.

Het is voor 2 personen en eigen vervoer hebben we (waarschijnlijk) niet, dus het wordt denk ik openbaar vervoer.

• Heeft iemand hier ergens leuke ervaringen mee? Deel het dan ff hier!!
    • Minder leuke ervaringen? Gooi ze neer!!
    • Tips en weet ik veel wat is ook welkom.

Ben vooral benieuwd wat er waar zoal te doen is, welke hotels leuk zijn en waarom, etc...

Websites als weekendjeweg.nl, hotelspecials.nl, etc... hoeven van mij niet, maar het mag natuurlijk wel.

Alvast bedankt d'r voor.. \o/

Laatst bewerkt: 10 jul 2006
  2. SupahMaster

SupahMaster Guest

Ga lekker naar London!

Btw als die 2e persoon je vriendin is, hou je portemonnee goed bij je anders wordt het een heel duur weekendje!

3. MYSTERY X

MYSTERY X Fysiotherapeut & Dj

Leuk Bevonden:
    31
    Oké...
    Ik weet een leuke ervaring van mijn ouders :).

Ze zijn namelijk 2 maanden terug naar Parijs gegaan met z'n tweeën. Ook niet met eigen vervoer maar met de TALIS.
    Oftewel, een optie voor jou:).

Verder waren ook zij op vrijdag weg en maandag terug. Oftwel, komt flink overeen met jou wensen :).

En aan de verhalen te horen, hebben ze zich flink vermaakt!
    Echter moet jij mij niet vragen wat het allemaal gekost heeft enz.

4. Goiz

Leuk Bevonden:
    38
    Wat is er zo leuk aan Londen? Duur voor weinig toch? :+

En ja het is met mijn vriendin.. En ik neem haar geld ook! ;)

@ MYSTERY X,

Thanks, leuk. Ervaringen horen is goed :cool:

Ben benieuwd wat er waar zoal te doen is, hoe de hotels zijn etc...

^^

5. MYSTERY X

MYSTERY X Fysiotherapeut & Dj

Leuk Bevonden:
    31
    @ Goiz

Aangezien mijn moeder dit soort dingen vaak zat heeft opgezocht, wil ze het vast wel even uitzoeken voor je :).
    Ik kan het zeker even voor je vragen. ALs je dan even je Email naar mij TOE PM't.

Zal ik eens vragen of ze niet wat dingen kan sturen naar je. Aangezien mijn moeder ook natuurlijk weet wat leuke dingen zijn om te bezichtigen!

Edit:/
    Heb het even meteen gevraagd.
    En ze het nog een Folder die ik nu voor mij heb liggen.

Als website staat er:
    www.timhotel.com

Deze hebben geloof ik verschillende hotels in verschillende wijken staan. En mijn ouders zaten in:
    de straat Du Louvre...

Kijk maar even of je er weg wijs uit kunt worden :). Zoniet, dan kan ik of mijn moeder meaby nog even de helpende hand bieden!

6. Matrix

Matrix Semi-Définie Positive XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    1.471
    Berlijn zou ik afraden, er zijn veel mooiere steden in de buurt.
    Als je een bepaald budget hebt, zou ik ook eens kijken wat vliegmaatschappijen à la Easyjet en Ryanair zoal in de aanbieding hebben.

Een aanrader is Praag. Hele mooie stad, hartstikke goedkoop en bovendien nog romantisch ook.
    Wat wil je maximaal uitgeven aan een hotel? Ik heb in een prachtig appartement gezeten, midden in het centrum van Praag ("7 Angels" was de naam). Ik ben niet zo thuis in de prijzen van accommodatie, maar ik denk dat dit wel aan de dure kant is. Maar daarentegen ben je voor restaurants bijna niks kwijt, met 4 personen konden wij al voor 55 euro uitgebreid dineren.
    Echter blijf ik erbij, Praag is een zeer mooie stad en persoonlijk, beviel het me beter dan bijv. London.

7. Gerjan

Gerjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    221
    Berlijn beviel mij best. Mooie gebouwen etc.

Praag ook mooi, maar voor een weekendje? Veeeel te groot/verweg.

Parijs is echt een typische weekendje weg plaats. Zal je vriending erg leuk vinden!

Daarnaast zijn er ontzettend veel mcDonalds, dus daar kan je geld besparen ;)

Antwerpen/brussel oid is ook wel leuk

8. Matrix

Matrix Semi-Définie Positive XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    1.471
    Voor een weekendje weg hoef je natuurlijk niet heel het "standaard-bezichtigingenlijstje" te doen. :) Een stad als Rome (kan je ook goedkoop heen vliegen, maar de stad zelf is erg duur) is niet te doen in een weekend, maar wel als je je richt op slechts een aantal dingen die je wilt zien/doen.

edit:
    Bovendien! Voordat ik het vergeet. In Praag -maar dat weet Goiz natuurlijk al lang- is het bier spotgoedkoop en heb je heel gezellige cafeetjes. :b:

9. Goiz

Leuk Bevonden:
    38
    Haha thanks all!

En dat van praag wist ik idd al.. ben er een keer geweest toen ik op de HAVO zat. Als je buiten praag komt (dus weg bij toerisme) kun je je een hele avond lamzuipen voor rond de 10 euro :cool:

Rome is trouwens idd ook nog een optie ^^

Keep em comin' people! \o/

10. Daz

Daz Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    2.259
    Je kan ook gewoon in Nederland blijven en naar bijvoorbeeld De Veluwe te gaan in Gelderland, of je gaat naar Friesland.

Praag schijnt ook heel erg gezellig en leuk te zijn. :)

11. appie21

appie21 Active Member

Leuk Bevonden:
    22
    de veluwe staat momenteel onder vuur! ;)

12. Graveheart

Graveheart Groovy XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    1.548
    Weekendje Lowlands schijnt goed te doen te zijn.
    En ze hebben er bier.

Nodig ; Kaartje (of 2.) tent en geld om bier en eventueel eten te kopen.

Lekker weg in eigen land. :cool:

13. M Leonhart

M Leonhart PS4: Fingodox

Leuk Bevonden:
    0
    Disneyland resort paris _O_ Een weekendje daar kan niet beter (tenminste, dat was 4 jaar geleden zo :+). En dan met de Thalys van Rotterdam Centraal.

14. Shcaap

Shcaap Liev Gastje

Leuk Bevonden:
    4
    Weekendje Brussel, Ik ben er geweest met wat klas genoten met de bus.
    Ik kan me nog steeds nix herinneren zelfs niet van de week er na...

15. Maqua

Maqua Groen

Leuk Bevonden:
    0
    Overigens, GoiZ heeft natuurlijk ook geld nodig voor zijn reisje. Het leek een goed idee dat als iedereen nou één euro vijftig meebetaald, GoiZ geen vakantiebaantje meer hoeft te nemen en weer mod kan worden.

16. falcon NL

falcon NL Creatief mens

Leuk Bevonden:
    53
    Luxemburg stad...

De mensen zijn er erg aardig, de prijzen liggen bijna gelijk aan die hier in nederland (goed of slecht?), en waar je overnacht in heel luxenburg binnen 3 minuten ben je in luxemburg stad,maar het openbaar vervoer is niet je van het.

Als je niet zo van het drukke houd zijn er genoeg niet al te groote plekken waar je heen kan, prima om een dagje over 2 zoet mee te zijn.

17. Parijs is erg leuk, zoals al eerder werd gezegd. Een lang weekend is daar ook erg geschikt voor, omdat je dan in die tijd precies alle hoogtepunten van Parijs hebt gezien, lang niet alles natuurlijk, maar dat lijkt me logisch. In Parijs is in ieder geval maar dan genoeg vermaak voor een lang weekend weg.

Een aanrader :)

18. killaz

killaz Active Member

Leuk Bevonden:
    43

Karelsbrug is erg mooi om te zien, en die muur met grafitti waar bijna elke school wel iets heeft neergezet, verder erg mooie stad veel gelachen en de metro kost geen drol. Ik zou wel trouwens een kaartje halen---->> ze controleren daar met de ME lijkt wel. En als voor het loket een te lange rij staat......ga ff een boekwinkeltje in bij het loket in de buurt ;) Daar hebben ze ook metro kaartjes

edit: even door me foto's gekeken en erg mooie dingen gezien, ik was natuurlijk met een 5e klas maar jij kan veel rustiger door de stad lopen. Deze hal was erg mooi:
    En erg gelachen daar, onze ckv leraar zei dat we is op de grond moesten liggen om de structuur van het plafon te bekijken........Komen dr opeens een stuk of 12 van die mannetjes van het museum aangerend waaronder de directeur die in het tjechisch vroeg waarom we dat deden. Wij lagen in een deuk :lol:

Laatst bewerkt: 11 jul 2006
  19. Maqua

Maqua Groen

Leuk Bevonden:
    0
    killaz, wanneer was jij in Praag?
    Die muur is de John Lennon muur :cool: Vond ik ook helemaal geweldig

20. killaz

killaz Active Member

Leuk Bevonden:
    43
    vorig jaar september meen ik, dat van die muur klopt.....wij hebben de kleinste opgetild om iets op die muur te schrijven.....wist ik veel dat die muur afgaf.....:cool:

Deel Deze Pagina