Luchtbuksen.

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Pimp, 18 jul 2006.

  1. Sushi

    Sushi Niet eetbaar

    Berichten:
    458
    Leuk Bevonden:
    0
    ijskogel :+ Of de vleeskogel van Mythbusters :+ Altijd leuk om mensen met vlees te beschieten! 8)
     
  2. Goldeh

    Goldeh Active Member

    Berichten:
    61
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb er een tijdje terug 1 gekocht bij de Dump en Trend in Amersfoort, voor 100 euro, heb alleen m'n identiteitkaart moeten tonen en heb hem gewoon mee over straat naar huis genomen(wel met een paar kranten om de doos heen gewikkeld, ;)).
     
  3. the promise

    the promise Active Member

    Berichten:
    351
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb er een maar dan is een out ding van mijn opa (die moet je nog breken). En voor de mensen die er een gaan kopen als je een goeie wil kosten ze 1000 euro nou ik wens jullie veel suc6.
     
  4. Pimp

    Pimp Guest

    Welnee, voor 100 - 200 heb je een leuke buks hoor :) I zal zo wat voorbeelden posten.
     
  5. NL_Wouter

    NL_Wouter The_Guardian

    Berichten:
    413
    Leuk Bevonden:
    4
    nee, niet hetzelfde als airsoftguns. airsoftguns zijn illegaal in nederland (je mag ze wel in belgië opslaan) daar integen zijn luchtbuksen legaal, tot een bepaalde maat ofzo iets.

    (offtopic : Airsoften is echt zeer gaaf, als je een grote groep vrienden/collega's hebt is dat zeer tof om te doen)
     
  6. sickness

    sickness i kill like a plague

    Berichten:
    968
    Leuk Bevonden:
    0
    tot 4,5 mm is ie legaal dacht ik.

    ik las dat iemand iets zei over een automatische buks, ik denk niet dat dit kan. het is niet voor niks een luchtbuks, je trekt per kogeltje de veer strak en die schiet weer weg. ik denk niet dat dit automatisch kan
     
    Laatst bewerkt: 18 jul 2006
  7. Pimp

    Pimp Guest

  8. Pimp

    Pimp Guest

  9. L.A.

    L.A. Active Member

    Berichten:
    656
    Leuk Bevonden:
    4.901
    nee, airsoften is eerder te vergelijken met paintball..verschil is alleen dat met airsoften je echte wapens gebruikt en dus ook even zwaar zijn, maar in plaatje van kogels schiet je dan met wat anders. Luchtbuks zijn gewoon echte kogeltjes eigenlijk alleen dan stuk kleiner en minder krachtig.
    is in iedergeval geen speelgoed.
     
  10. Emo-Kid

    Emo-Kid Guitar-Kid

    Berichten:
    867
    Leuk Bevonden:
    0
    Je mag officieel pas schieten en/of een wapen bezitten vanaf je 18e. Wil je voor je 18e verjaardag toch kunnen schieten, dan moet je aangemeld zijn bij een schietvereniging en mag je alleen in clubverband schieten, dus niet in je achtertuin of op een weiland. Ook mag je geen eigen wapen bezitten voor je 18e, tenzij je volgens de KNSA een potentieel talent bent, dan kun je een vergunning krijgen om je eigen wapen te kopen.
     
  11. Sushi

    Sushi Niet eetbaar

    Berichten:
    458
    Leuk Bevonden:
    0
    Nee, dat begrijp ik ook weer, alleen dan altijd dat luchtbuks OF zoals airsoft was en kleine balletjes schiet(maar dan minder snel, OF iets wat ik nu ff snel vergelijk met een shotgun...

    Zucht, nog 2 jaar... & dan... 18...:):
    (En airsoft is NIET dodelijk van een meter of afstand :+)

    Niet dat ik nu geld heb voor iets zoals dit: Merk:confused:TEYR
    €1580.00

    (BTW, reddot sights AKA, ding met rood puntje om op te richten zijn relax :cool:)
     
    Laatst bewerkt: 18 jul 2006
  12. Emo-Kid

    Emo-Kid Guitar-Kid

    Berichten:
    867
    Leuk Bevonden:
    0
    waarom the fuck zou je ook 1600 euro voor zo'n ding neerleggen. dan betekent het ook dat je echt heel veel ermee moet gaan schieten je hebt er anders niks aan
     
  13. Sushi

    Sushi Niet eetbaar

    Berichten:
    458
    Leuk Bevonden:
    0

    Ach ja, je kan er natuurlijk zelf een proberen te maken ;), met alle gevolgen van dien:+.

    Maarja, ik wil best opzich wel een luchtbuks hebben maar als het boven de 400 euro wordt, vind ik het maar vaag worden...

    Maar nee, ik word al gek als ik op MSN uit bijv. m'n (oude) clan krijg te horen dat ie weer een airsoftwar heeft...:x !!!!! :'-(
     
  14. Berrie

    Berrie Nakkie d'r bij?

    Berichten:
    2.791
    Leuk Bevonden:
    0
    Nee}:]

    Maar zo'n airsoft, werkt zo'n ding niet op gas/lucht druk? Zelfde systeem met paintballen. Paintballen met knikkers is ook leuk btw:+
     
  15. sickness

    sickness i kill like a plague

    Berichten:
    968
    Leuk Bevonden:
    0
    airsoft is met die gele balletjes en een luchtbuks is met loden kogels

    tja er is een verschil he.

    ik heb nog een slinternieuwe bbgun, hij was toen ik hem kocht vrij prijzig omdat ie grotendeels van metaal is, hij ligt ook zwaar in de hand en schiet heerlijk. als je intresse hebt dan pm me maar, ik wil hem best verkopen ik gebruik hem toch niet echt meer. nooit gedaan eigenlijk
     
  16. beuker(sr)

    beuker(sr) SUCKS GAS,KICKS ASS

    Berichten:
    1.713
    Leuk Bevonden:
    3
    airsoft is idd grappig.....hebben het met een groep van een man of 25 al 2 keer gedaan in belgië.
    de wapens zijn wel een stuk lichter dan in het echt en zeker niet even zwaar.
    er wordt erg veel kunstof verwerkt en slechts enkele delen van de wapens zijn van metaal gemaakt zoals afsluiter en loop.
    de kolf is hol om plaats te maken voor de accu en bedrading voor het compressortje.

    mijn ouwe heer had vroeger ook een wapenvergunning...nu niet meer omdat hij geen zin en tijd meer heeft om de verplichte jaarlijke schietbeurten af te werken.
    de vuurwapens zijn destijds verkocht maar een 2 tal luchtbuksen heeft hij nog wel waarvan 1 wel heel erg mooi is.
    het is een 5,5 mm wedstrijdgeweer(.22 caliber) van het merk diana met een speciaal voor mijn pa ontworpen kolf.
    prachtding en bere sterk....die ouwe had hardstalen punt diabolo's(met plastic achterkantje anders verneuk je de loop) waarmee je dwars door een verkeersbord kon schieten.

    heel extreem ding wat je zeker niet als speelgoed moet zien....wat overigens ook geld voor alle overige luchtbuksen.
     
    Laatst bewerkt: 19 jul 2006
  17. sickness

    sickness i kill like a plague

    Berichten:
    968
    Leuk Bevonden:
    0
    fotos"?
     
  18. beuker(sr)

    beuker(sr) SUCKS GAS,KICKS ASS

    Berichten:
    1.713
    Leuk Bevonden:
    3
    ik heb geen foto's van spullen die niet van mij zijn....

    en om heel eerlijk te zijn gaat mijn interesse meer uit naar wat sterker spul

    zoiets bv... :+


    [plaatje]http://www.beuker.speedxs.nl/minigun_2.jpg[/plaatje]
     
  19. sickness

    sickness i kill like a plague

    Berichten:
    968
    Leuk Bevonden:
    0
    hahahhah, tja maar wat moet je ermee man.

    rabit hunting HELL YEAHH
     
  20. Forgottensoul

    Forgottensoul The One

    Berichten:
    1.408
    Leuk Bevonden:
    0
    LoL ik will ook een luchtbux kopen.. ik heb iets van 5 airsoft guns een paar handguns en een shotgun met laser etc maar die is kapot :'-( ik stuur wel eens een pic denk ik..
     

Deel Deze Pagina