1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

AUTO'S: (rijlessen,rijbewijs halen)

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door mastapiece, 9 mrt 2003.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. RRroger

    RRroger Active Member

    Berichten:
    268
    Leuk Bevonden:
    1
    @mars15 klote dat je al 4x gezakt bent.

    mag zelf eind september afrijden voor de eerste keer. Zie wel hoe het gaat verlopen.
     
  2. melvinvdb

    melvinvdb Professional

    Berichten:
    322
    Leuk Bevonden:
    0
    Kost zo een staatsexamen nou meer of ? nu betaal ik 170 euro voor een examen in ieder geval..
     
  3. xbox3604life

    xbox3604life Active Member

    Berichten:
    409
    Leuk Bevonden:
    0
    ik heb zon ding dat je oneindig vaak examen kan doen voor de prijs van 1 examen ofzo.

    @pascal: waarom post je offtopic? je post heeft geen nut.
     
  4. melvinvdb

    melvinvdb Professional

    Berichten:
    322
    Leuk Bevonden:
    0
    geld dat ook voor staats examen of ? ik kan nu namelijk nog maar 1 keer gewoon examen doen en daarna is het staatsexamen, en is dat voor alle regio's of ? ik heb daar namelijk nooit van gehoord
     
    Laatst bewerkt: 11 aug 2006
  5. Pascal

    Pascal ༼ つ ◕_◕ ༽つ

    Berichten:
    2.545
    Leuk Bevonden:
    57
    Waarom neem jij niet gewoon ff een andere avatar als je ziet dat ik het debiel vind dat je mn avatar jat:thumbs:

    Oh, en nut heeft het zeker.
     
  6. mars15

    mars15 Guest

    als je nu zakt mag je niet meer examen doen via cbr, je moet dan naar staatsexamen dat schijnt makkelijker te zijn
     
  7. xbox3604life

    xbox3604life Active Member

    Berichten:
    409
    Leuk Bevonden:
    0
    staatsexamen doen ze volgens mij gewoon omdat ze door die 5 examens al genoeg geld uit je gehaald hebben.
     
  8. Rush nl

    Rush nl FRAUDE!

    Berichten:
    125
    Leuk Bevonden:
    3
    Ik had em gelukkig in 1 keer :D binnen 2 maanden nadat ik 18 was was ik al geslaagd
     
  9. Graveheart

    Graveheart Groovy XBW.nl VIP

    Berichten:
    10.384
    Leuk Bevonden:
    1.548
    imo is dat staatsexamen lekkere onzin.
    Als je niet slaagt voor je rijbewijs, kun je gewoon niet rijden.
    Waarom zou je het makkelijker gaan maken voor iemand, zelfs al zakt ie 10 keer?

    Is alleen maar meer gevaar op weg, imo.
    Zit liever bij iemand die z'n rijbewijs in 1 keer haalde, in de auto, als bij iemand die het aan een staatsexamen te danken heeft.
     
  10. Lars

    Lars StarFucker!®

    Berichten:
    930
    Leuk Bevonden:
    1
    ik heb me rijbewijs dus via BNOR gehaald (heet al 2 jaar geen staatsexamen maargoed)
    er is dus totaal niets anders aan, ja je spreekt af in een hotel, restaurant om de examen sfeer niet te benadrukken.

    Grave, er zijn ook mensen die te graag hun rijbewijs halen.
    ik denk dat je rij "skill" 50% met je examen te maken heeft, de rest is gebasseerd op de laatse keer dat de examinator seks heeft gehad, of wel goed heeft ontbeten

    ik heb mijne nu sinds begin februari en rij elke werkdag niet minder dan 70 km
    nog geen schrammetje op me auto

    en ik zit ook liever bij iemand in de auto die in 1 keer zijn rijbewijs heeft gehaald, omdat dat over het algeen wel lekkere mokkels zijn :emo:
     
  11. xbox3604life

    xbox3604life Active Member

    Berichten:
    409
    Leuk Bevonden:
    0
    _O_
     
  12. mars15

    mars15 Guest

    Ja inderdaad, slaag je nouw eerder bij het BNOR examen of is dat onzin
     
  13. king kai

    king kai xbox360

    Berichten:
    788
    Leuk Bevonden:
    0
    Volgens mij letten ze daar niet op de dingen die je fout doet, maar juist op de dingen die je goed doet. (of niet?)
     
  14. Iris

    Iris psn: Irisistible

    Berichten:
    209
    Leuk Bevonden:
    56
    nou.. ik stap liever bij iemand in de auto die zijn rijbewijs niet in 1 keer haalde maar die er langer over heeft gedaan en daardoor ook meer ervaring heeft misschien. Het is best knap als je in 1 keer je rijbewijs weet te bemachtigen. Maar maakt dat je meteen al een goede chauffeur? Als je eenmaal dat papiertje binnen hebt en je mag het zelf doen.. dan leer je het pas echt.

    Het maakt toch niet uit hoe lang iemand er over doet? Als je ooit een keer slaagt voor je rijbewijs kun je gewoon rijden hoor. Anders gaven ze dat papiertje niet. Het is toch een momentopname. Er zijn mensen nu eenmaal met examenvrees of mensen die hun dag niet hebben. Een beetje vertrouwen in iemand mag wel. Ook als hij zijn rijbewijs via een staatsexamen heeft. Niks om je over te schamen. Mensen die er iets van zeggen dat ze niet kunnen rijden daardoor zouden zich imo eerder moeten schamen.
     
  15. SoulFighter

    SoulFighter XBW Zeur

    Berichten:
    823
    Leuk Bevonden:
    0
    Over dat BNOR; hoewel ik daar niet veel van weet denk ik vooral dat ze de omstandigheden proberen aan te passen. Zoals gezegd minder examensfeer, wellicht wat objectievere examinatoren. Gewoon wat flexibeler. Maar ik denk niet dat ze echt andere regels/richtlijnen hanteren voor wat je moet kunnen.

    In het algemeen; ik stap sowieso liever niet in de auto bij iemand die net zn rijbewijs heeft :x . Ik denk dat elke beginnende rijder wel wat ervaring moet op doen voor hij echt veilig rijdt. Sowieso is die discussie over dat iemand regelmatig zakt niet kan rijden onzin. In de loop der jaren zijn zowel de praktijkexameneisen als theorieexameneisen extreem verscherpt. Mensen die 20 jaar geleden hun rijbewijs hebben gehaald hadden het een stuk makkelijker. Maar maakt dat ze slechte rijders? Ik denk van niet...
     
  16. Hoosie

    Hoosie The Race is ON!

    Berichten:
    2.024
    Leuk Bevonden:
    1.295
    Heb vandaag mijn tussentijdse toets gedaan, en heb hem gehaald.
    Heb nu dus mijn vrijstelling voor mijn bijzondere verichtingen gehaald.
    Had echt wel 2 makkelijke bijzondere verichtingen, moest eerst straatje keren door middel van steken, en daarna in een rechte lijn achteruit rijden!:)

    Heb ook te horen gekregen dat ik over 3 weken waarschijnlijk examen kan doen!
     
  17. Pascal

    Pascal ༼ つ ◕_◕ ༽つ

    Berichten:
    2.545
    Leuk Bevonden:
    57
    Had je beter niet kunnen doen imo, het kost extra geld en tijdens je examen een paar van die verrichtingen moeten doen houd je weer een aantal minuten extra uit het drukke verkeer. Maarja, dat ben ik:)

    Ik moet de 21ste voor mn theorie, haalde mn brommercertificaat destijds met 6 fouten, nu dat grapje maar weer herhalen.
     
  18. Hoosie

    Hoosie The Race is ON!

    Berichten:
    2.024
    Leuk Bevonden:
    1.295

    Tja ik heb weinig keus.. Ik doe rij opleiding in stappen, en dan zit die toets er gewoon bij. Tevens betaal ik het zelf niet, maar mijn ouders!
     
  19. SoulFighter

    SoulFighter XBW Zeur

    Berichten:
    823
    Leuk Bevonden:
    0
    - ik heb gister aan mijn rij-instructrice gevraagd wat dat bnor examen nouprecies was. en ze zei dat het niet makkelijker of moeilijker is, alleen de sfeer is minder afstandelijk...

    - ik heb gister ook weer gelest, en het gaat alweer ietsje beter, vooral kijken is nu wat meer een automatisme geworden...
     
  20. Lars

    Lars StarFucker!®

    Berichten:
    930
    Leuk Bevonden:
    1
    Das mooi, kijken is nou juist het belangrijkst :)

    Over het BNOR

    copy paste van de CBR website

    het is dus wel wat gemakkelijker binnenkomen in een hotel, restaurand e.d.
    geen strakke saaie TL-verlichting en 8 tafels in een kamer, maar gewoon een tafeltje, wat drinken (als je wilt)
    en even kort praten waarom het nou niet wilt lukken

    maar als je 4 keer bent gezakt om verschillende redenen (like me)
    durf je dus geen voorrang meer te nemen, niet te hard, niet te zacht. ik bedoel dus dat je je echt geen raad meer weet om eindelijk dat roze papiertje te bemachtigen en heb je het idee dat je NIETS goed doet

    ik kreeg hem dan uiteindelijk nadat hij me vertelde dat we er eindelijk maar eens een einde aan moesten maken, nadat ik de auto schots en scheef had geparkeerd bij terug komst. :thumbs:

    als je je rijbewijs eenmaal hebt dan begint het rijden pas echt!
     
    Laatst bewerkt: 18 aug 2006
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina