Xbox 360 op TVkaart van de pc aansluiten

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door Seraph 1987, 18 aug 2006.

1. Seraph 1987

Seraph 1987 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Hallo,
    ik heb een vraag, op de voorkant van mijn pc kast zitten allerlei aansluitingen waaronder s-video met daarnaast een gele witte en rode tulip (de drie stekkers die ook op het einde van een scart de scart zelf in gaan) nou heb ik dus van de kabel die normaal mijn tv ingaat het scart-kopje afgehaald en de drie stekkers los in de tulips gedaan. de pc is een windows xp home editon waar je ook tv op kunt kijken via antenne of kabel. Toen bedacht ik waarom werkt het niet als ik hem er gewoon inplug zoals in een tv, want ik kan via home theater een programma dat er automatisch al op stond om tv op je pc te kijken. er zit ook een afstandsbediening bij voor de pc maar er zit geen AV knopje op ofzo. ik denk niet dat het ligt aan de switch naar hdtv want ik hoor ook geen geluid.

Weet iemand hoe ik dit moet oplossen??
    volgens mij heb ik dus niet de VGA RGB of dat soort kabels nodig want ik heb al de standaard 360 kabel die mijn pc in kan.

2. EgYoWns

EgYoWns 7

Leuk Bevonden:
    0
    interessant

Laatst bewerkt: 18 aug 2006
  3. REIKU

REIKU Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    je zegt dat je dus TV kan kijken op je computer.
    als je nou eens dat programmatje aan doet waar je tv mee kijkt, is er dan ook gewoon een ''0'' waar je zeg maar (op normale tv's ook videos op kijkt) drukt werkt dan wel?

4. Matrix

Matrix Semi-Définie Positive XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    1.471
    Nja, toch niet EgYoWns. Die thread gaat specifiek over direct gamen met een VGA kabel, terwijl Seraph niet direct op een monitor wil spelen, maar zijn xbox wil aansluiten op de TV-kaart in zijn pc.
    Het kan, dat kan ik uit eigen ervaring zeggen. Ik sluit mijn xbox op die manier wel eens aan op mijn pc voor internet verbinding (ik heb geen tv hier en geen internetaansluiting op de plaats waar mijn tv staat ;)). Ik gebruik meestal Pinnacle Studio om op een klein scherm te kijken naar mijn xbox. Beetje omslachtig, maar ik ken gewoonweg nog geen programma waarmee ik dat fullscreen zou kunnen bekijken. Echter, wat ik eigenlijk wilde zeggen, het kan dus wel.

5. Seraph 1987

Leuk Bevonden:
    0
    Fijn om te weten dat het kan :)
    ja ik zou tv kunnen kijken op mijn pc maar ik heb geen ontvangst door dat hele kleine antennetje dat ze er bij leveren heb dus zwart beeld als ik "tv-kijk" en zappen naar een 0 ofzo had ik al geprobeerd en dat werkt ook niet.

6. EgYoWns

EgYoWns 7

Leuk Bevonden:
    0
    mijn fout, had toch maar beter moeten gaan lezen....

7. basovich

basovich Guest

kan ook tv kijken op mij pc, maar volgens mij geen X360 op aansluiten, weet eigenlijk niet hoe dat moet...of hoe ik hem moet aansluiten, en voor tv kijken gebruik ik BTW 'interhome video'

is er btw niet zoiets als een VGA thread?

Laatst bewerkt door een moderator: 18 aug 2006
  8. EgYoWns

EgYoWns 7

Leuk Bevonden:
    0
    Die thread gaat specifiek over direct gamen met een VGA kabel, terwijl Seraph niet direct op een monitor wil spelen, maar zijn xbox wil aansluiten op de TV-kaart in zijn pc.

up there

9. StonecoldkillaH

StonecoldkillaH Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Nou das heel simpel die s-video en die tulips (Geel rood wit) dat zijn uitgangen geen ingangen daarom gaat dat niet.

Je zou een kaart moeten hebben met een video in (dus composite(die gele) of s-video) ipv video Out en dan geluid w=via de line in op je PC moeten doen dan zou het moeten lukken.

Of je koop een vga kabel en sluit die aan aan je monitor das denk ik een stukkie goeie koper. (ja tenzij je niet steeds wil wisselen en er nog een vga switch bijkoopt)

Als je bijv zon tulip kabel hebt (composite beide kanten gele stekker) dan duw die maar eens in je PC en de andere kant in je Tv (kan evt ook met zon scartblokje dertussen) en kijk dan maar eens als je beeld van je pc op tv krijgt dan weet je zeker dat het een uitgang i ipv een video in.

Laatst bewerkt: 19 aug 2006
  10. Seraph 1987

Leuk Bevonden:
    0
    Bedankt voor alle reacties,

Na enige tijd wachten begon het toch weer te knagen dus probeerde ik of mijn tulips in of outs waren.
    Mijn TV gaf niets weer dus ik dacht het moeten echt in poorten zijn.

"InterVideo Home Theater" was dat programma om TV mee te kijken, na wat zoeken heb ik de Invoerbron veranderd van TV naar S-video of "samengesteld". deze laatste toont mijn Xbox beelden!!! simpel weg in de TV mode er op klikken en het is full screen.

Momenteel is mijn 360 bij een vriend dus ik kan alleen zeggen dat een oude Xbox heel eenvoudig is aan te sluiten mits er die Geel/Wit/Rood tulips op je PC zitten. Afspelen kan met "Samengesteld" als invoer bron. De Graphics lijken wat minder maar dat zou ook gewoon kunnen door mijn gewenning aan de 360 beelden. (Ninja Gaiden zit er in).

Als mijn 360 weer thuis is zal ik uit proberen of eventueel de HDTV en groen/rood/blauwe kabeljes(RGB) werken.

11. Gdzr

Gdzr Hmmm?

Leuk Bevonden:
    62
    Volgens mij zijn die gaatjes ervoor, als je media center hebt, programmas op te nemen op je pc, die je op de tv kunt kijken,

12. Gerjan

Gerjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    221
    Als je ook een componenten ingang hebt (rgb) dan zou het moeten werken. Maar denk niet dat je dat zal hebben op je pc.

Deel Deze Pagina