1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

de "big" motoren,scooters en brommers thread :)

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door beuker(sr), 17 aug 2005.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Ol' Capone

    Ol' Capone Future xbw *****

    Berichten:
    810
    Leuk Bevonden:
    1
    /edit: -
     
    Laatst bewerkt: 19 aug 2006
  2. killaz

    killaz Active Member

    Berichten:
    1.527
    Leuk Bevonden:
    43
    wat dacht je van kilometerteller gewoon eraf draaien?

    trouwens op een yamaha zit een afwijking van 10 km ofzo
    zeg je dat tegen je pa
     
  3. Ol' Capone

    Ol' Capone Future xbw *****

    Berichten:
    810
    Leuk Bevonden:
    1
    Je bedoeld het hele geval er afhalen? ... Dat is miss toch wel heel opvallend ;)

    - Afwijking is inderdaad wel een goede verklaring
     
  4. HanTheMan

    HanTheMan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    2.536
    Leuk Bevonden:
    74
    Ik kwam laatst deze machine tegen op het net :D

    [​IMG]

    Vindt em erg vet!! hou wel van die naakte fietsjes :D maar kent iemand dit apparaatje ook?
     
  5. VanGoghNL

    VanGoghNL Xbox 4 life

    Berichten:
    994
    Leuk Bevonden:
    0
    Even een vraagje ik ga de 28ste een scooter kopen. Maar het word

    A, of de Peugot viva city of
    B, de Yamaha neo's

    Wat is volgens jullie de beste keus. En dan vroeg ik me ook nog af hoe het gaat met het kenteken overschrijven. Kost dit geld en hoeveel. En als ik bij het postkantoor vandaan kom kan ik er dan al gelijk op rijden en verzekerren of moet ik wachten tot ik die nieuwe delen krijg opgestuurd. En hoe zit het met een twee tak scooter wat tank je er in en hoe weet je hoeveel twee tak olie je er bij in moet doen of word dit automatisch gemengd?
     
  6. Ol' Capone

    Ol' Capone Future xbw *****

    Berichten:
    810
    Leuk Bevonden:
    1
    De beste keus zal niet veel uitmaken,
    het zijn beide A-merken , dus aan kwaliteit hoef je niet te twijfelen (als je een nieuwe koop tenminste)
    Het zal allebei even snel gaan, en de techniek is waarschijnlijk ook hetzelfde (misschien verschil in schijfrem / trommelrem en vloeistofkoeling / luchtkoeling?)

    Ik zou gewoon gaan voor degene die je het mooiste vindt (vind in dit geval de Neo's de mooiste)

    Kenteken overschrijven ben ik niet bekend mee,
    maar zodra je (bijvoorbeeld) Unive hebt opgebeld en telefonisch de verzekering hebt afgesloten ben je gewoon meteen verzekerd (alleen heb je nog geen verzekeringspapieren, wat eigenlijk wel verplicht is)

    Je tankt gewoon euro ongelood 95 aan de pomp, en de olie doe je in een apart tankje (Olie en benzine zijn dus gescheiden van elkaar, en worden automatisch vermengd)
     
    Laatst bewerkt: 19 aug 2006
  7. VanGoghNL

    VanGoghNL Xbox 4 life

    Berichten:
    994
    Leuk Bevonden:
    0

    Oke bedankt. Zelf vind ik de neo ook mooier maar ik vroeg me af of de viva city misschien beter was. Het word wel de neo denk ik. En ja das eigenlijk wel logisch dat mengen. Maar gebruik die nou veel van die olie want dat is behoorlijk duur. Nou ja nu nog even wachten tot de 28ste.
     
  8. Ol' Capone

    Ol' Capone Future xbw *****

    Berichten:
    810
    Leuk Bevonden:
    1
    Een scooter gebruikt niet veel olie...
    Koop gewoon goede scooterolie, zoals Castrol Scoot-R.
    Is beter voor je scooter dan een-of-ander goedkoop rommel merk. Je bent wel duurder uit, maar als je kijkt naar de levensduur van je blok is het 't wel waard lijkt me ? :)
     
  9. Boogiemaster

    Boogiemaster Active Member

    Berichten:
    18
    Leuk Bevonden:
    0
    Koop gewoon een scooter die je mooi vind. Naar kwaliteit moet je niet kijken, want over het algemeen is het toch allemaal hetzelfde. Vaak gaat de ene scooter/brommer wel kapot dan het andere zelfde type, dus je ben nooit zeker van je zaak. En als ik eerlijk moet zijn hebben scooters.brommers weinig kwaliteit. Bij mijn brommer bijvoorbeeld houd me remlicht er vaak mee op, dat kan je overigens wel zo weer bijstellen. Maar bij alle motoren zowat is het een ander systeem en dat is wel betrouwbaar, maar het lijkt er vaak op dat er dingen gewoon kapot horen te gaan zodat mensen naar de eerste beste brommershop gaan om het te reparen voor ontiegelijk veel geld. Dit is een beetje buiten jou post. Ik had laatst een 17,5mm dellorto (carburateur) overgekocht, dus verwisseld met de 12mm, maar het was een beetje vreemd want me gasschuif stond half open terwijl ik geen gas geef. NOu blijkt dat het ''huis'' van de gasschuif ong 0,5cm groter is dan de 12 en er zit totaal geen speling meer op mijn gaskabel dus ik wist het al. Of dat 0,5 eraf slijpen of een andere gaskabel kopen die net 0,5 cm groter is, wat overigens veel werk is om te verwissellen. Kortom koop gewoon wat je leuk en mooi vind
     
  10. Boogiemaster

    Boogiemaster Active Member

    Berichten:
    18
    Leuk Bevonden:
    0
  11. VanGoghNL

    VanGoghNL Xbox 4 life

    Berichten:
    994
    Leuk Bevonden:
    0
    Het is de neos geworden. Echt lachen om op te rijden. Maar nu nog ee vraagje. Hij loopt gewoon 50 maar als ik zo'n schakelaar omzet gaat die 78 maar die vent zij dat die 68 ging dan maar op mijn meter staat 78. Zit er echt een verschil in van 10 km? dat hoor ik mensen namelijk wel eens zeggen.
     
  12. Pimmy

    Pimmy Take it easy

    Berichten:
    3.197
    Leuk Bevonden:
    2
    Ja zit meestal wel een afwijking van die richting op.
     
  13. VanGoghNL

    VanGoghNL Xbox 4 life

    Berichten:
    994
    Leuk Bevonden:
    0
    raar dat ze dat er niet uithalen.
     
  14. Bazzie

    Bazzie Street Triple RRRR

    Berichten:
    385
    Leuk Bevonden:
    3
    Die schakelaar kan je trouwens een boete voor krijgen :x
     
  15. VanGoghNL

    VanGoghNL Xbox 4 life

    Berichten:
    994
    Leuk Bevonden:
    0
    Hoeveel eigenlijks.? Vind het trouwens echt gezeik. Als die standaard loopt voel je gewoon aan de motor dat die meer wilt geven. Maar ja Nederland.
     
  16. IWFH '2006'

    IWFH '2006' 35+ Good Deals

    Berichten:
    915
    Leuk Bevonden:
    0
    Belachelijkd idd, ik bedoel wat heb je er anders aan om een nieuwe brommer te kopen van 3000 euro (Ook een beetje belachelijk imo, maar dat terzijde).

    Anyways, ik ben binnen een maandje jarig en word dan ook eindelijk 16 :). En natuurlijk moet er dan een brommer kopen, wegens mijn budget ben ik dus uitgekomen op een Honda MTX (-SH). Ik ben dus ook al flink op Marktplaats, 2ehands etc aan het rondkijken voor een goede MTX-SH.
     
  17. Bazzie

    Bazzie Street Triple RRRR

    Berichten:
    385
    Leuk Bevonden:
    3
    Heb mijn Atje \o/
     
  18. Pimmy

    Pimmy Take it easy

    Berichten:
    3.197
    Leuk Bevonden:
    2
    R.I.P. :'-(

    Kzal alvast een Vaarwel Bazzie topic typen voor je.
     
  19. Bazzie

    Bazzie Street Triple RRRR

    Berichten:
    385
    Leuk Bevonden:
    3
    Niet miepen he ;)
     
  20. beuker(sr)

    beuker(sr) SUCKS GAS,KICKS ASS

    Berichten:
    1.713
    Leuk Bevonden:
    3
    stond afgelopen week in de aktueel met de motor in een special over bijzondere auto's en motorfietsen.....klikkerdeklik..


    http://www.aktueel-online.nl/autofreak.php?id=125


    verleden maand was de fotoshoot(voel met net gerard joling als ik dat zeg)en afgelopen week kwam deze uit.
    toch wel leuk om dit te bewaren voor later.......als ik echt een ouwe lul wordt.
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina