1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Steve Irwin overleden

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Shcaap, 4 sep 2006.

  1. Martijn

    Martijn I have returned!

    Berichten:
    1.269
    Leuk Bevonden:
    1
    idem :'-(
     
  2. Melbuuln

    Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    13.532
    Leuk Bevonden:
    4
    Altijd gedacht dat Steve door een Krokodil zou worden opgevreten.
    Nee hij wordt gestoken door een Pijlstaartrog.

    Ik zal hem missen.

    Bron , De Stem.

    Een steek van een pijlstaartrog is hem vanochtend uiteindelijk noodlottig geworden. Irwin is 44 jaar geworden. In Australië is geschokt gereageerd op zijn dood. Internetsites van de nationale media liepen vast door het grote aantal bezoekers dat meer te weten wilde komen over zijn overlijden.

    Irwin werd gestoken bij de zogeheten Low Isles voor de kust van de staat Queensland, ter hoogte van Port Douglas in het noordoosten van Australië. Daar werkte hij aan een documentaire over het leven in het Rif.
    De tv-persoonlijkheid stierf tegen de middag aan een hartstilstand. Een medisch team, dat kort na het incident per helicopter arriveerde, kon hem niet meer redden. Dat de steek van een pijlstaartrog Irwin uiteindelijk het leven kostte, maakt zijn dood voor velen in Australië des te schokkender. Dit dier wordt over het algemeen niet beschouwd als levensgevaarlijk. De staart van de rog trof de doorgaans zeer behoedzame Irwin echter in zijn borst, waardoor het gif een fatale werking kreeg.

    Volgens directeur Matthew Hurley van de Quicksilver Group, die duikexcursies houdt in het gebied, gaat het om een buitengewoon zeldzaam ongeluk. „Ik vaar al 26 jaar naar deze eilanden, maar zoiets heb ik nog nooit meegemaakt.“ Maritiem deskundige Ross Coleman van de Universiteit van Sydney onderstreept dat ook hij nooit eerder gehoord heeft van een dodelijke steek van een pijlstaartrog. De Australische natuurfilmer David Ireland meent echter dat de staart van de rog dodelijker is dan een bajonet.

    Deze collega van Irwin, ook wel bekend als de oorspronkelijke ‘Crocodile Man', zegt ‘verdrietig en geschokt’ te zijn door diens dood.

    Australiërs uit alle geledingen van de maatschappij lieten zich gisteren in soortgelijke bewoordingen uit. Radiostations werden overspoeld met telefoontjes. Wat overheerste was ongeloof. De verwachting is dat het nog wel enige tijd zal duren voordat het land Irwin's dood volledig heeft geaccepteerd. In Australië worden al vergelijkingen gemaakt met de dood van Prinses Diana.

    Irwin was bekend over de gehele wereld, maar speelde vooral in Australië een belangrijke rol op het gebied van flora en fauna. Hij maakte van het natuurpark Australia Zoo aan de Sunshine Coast in het zuiden van Queensland een attractie die dagelijks duizenden bezoekers trekt en waar 500 mensen werken. De bossen bloemen stapelen zich daar nu op.

    Maar zijn grootste bekendheid verwierf Irwin natuurlijk door zijn tv-optredens. In 1992 debuteerde hij als de Crocodile Hunter voor de zender Discovery. Zijn ongeremde enthousiasme en uitroep ‘Crikey!’ maakten hem al snel tot één van de meest geliefde natuurbeschermers.

    Volgens Louise Yates van Tourism Queensland was de betekenis van Irwin voor de promotie van Australië en in het bijzonder de staat Queensland ongekend. „Ik denk niet dat we precies te zeggen is hoe groot zijn waard was“, aldus Yates. „Hij was een larger-than-life (groter dan groot) ambassadeur.“ Ook de Australische Quarantaine- en Inspectiedienst maakte dankbaar gebruik van Irwin's beroemdheid. In

    tv-spotjes beklemtoonde hij op zijn eigen onnavolgbare wijze het belang van de bescherming van de Australische natuur. Verder verweerde hij zich publiekelijk en fel tegen het voornemen om in het noorden van Australië de jacht op krokodillen weer te hervatten.

    De faam van Irwin bracht ook de nodige nadelen met zich mee. Een storm van kritiek uit de gehele wereld brak los toen hij twee jaar geleden zijn éénjarige zoontje met zich mee droeg tijdens het voeren van krokodillen.

    Bovendien werd hij door collega-natuurbeschermers bekritiseerd voor het te dicht naderen van beschermde diersoorten.

    De vrouw van Irwin, de Amerikaanse Terri, was maandag bezig met een trektocht door het Cradle-gebergte in Tasmanië. De Irwins hebben twee kinderen, een achtjarig dochtertje, Bindi Sue en een drie jaar oud zoontje, Robert Clarence.
     
    Laatst bewerkt: 4 sep 2006
  3. GundamBlade

    GundamBlade Broken,Beat&Scarred

    Berichten:
    259
    Leuk Bevonden:
    0
    kutzooi, ik vond het altijd een geweldig ventje, hij was zo gek als een deur, ook leuk om te zien. hij pakte de giftigste slangen op zonder hulpmidelen. erg jmmr dat hij dood is.:mad:
     
  4. SiNNeD26

    SiNNeD26 The world, chico.

    Berichten:
    414
    Leuk Bevonden:
    0
    Vind het ook wel jammer, ik kon altijd wel om hem lachen. Crikey, if he bites me I'm dead!

    R.I.P. Steve.
     
  5. killaz

    killaz Active Member

    Berichten:
    1.527
    Leuk Bevonden:
    43
    Niemand kan ontkennen dat ze dit niet verwacht hadden maar het is wel snel en enigsinds lullig gebeurd. Een pijlstaartrog, een dier dat hij waarschijnlijk zelf niet eens als gevaarlijk of levensbedreigend bestempelde. Ik ben benieuwd hoe zijn vrouw wordt opgevangen als ze het hoort......
     
  6. GundamBlade

    GundamBlade Broken,Beat&Scarred

    Berichten:
    259
    Leuk Bevonden:
    0
    wie gaat er mee op pijlstaartroggen j8, we gaan die gast wreken ofzoiets:p lol
     
  7. Emo-Kid

    Emo-Kid Guitar-Kid

    Berichten:
    867
    Leuk Bevonden:
    0
    Laatst bewerkt: 4 sep 2006
  8. Wessiej

    Wessiej A.F.C.A.

    Berichten:
    1.834
    Leuk Bevonden:
    0
    ''Wow, that is a impressive Stingray we got there, let's see if I can get closer''

    Triest dat hij doodgaat door zo'n beestje :'-(
     
  9. jordo

    jordo Active Member

    Berichten:
    1.108
    Leuk Bevonden:
    1
    Ik vind het onterecht dat mensen hem bestempele als iemand die dingen doet puur voor kijkcijfers, deze man was in australie al een tv persoonlijkheid VOORDAT hij crodicile hunter deed op de amerikaanse tv en in europa op discovery.

    Hij was ind. meestal op het rantje en zijn enthausiasme leek misschien erg overdreven. Echter ik geloof dat hij gewoon een natuurlievhebben was puur sang, die zijn enthausiasmeniet kon inhouden en gewoon de natuur zo mooi vond. Een slangenliefhebber doet ook dingen die meestal op het randje zijn, maar dat maakt je nog niet roekeloos. Daarbij, zijn kennis en expertise op het gebied van natuur is vele malen hoger dan dat van ons, hij wist echt wel hoe hij met dieren om moest gaan, wat veel mensen hier lijken te vergeten.

    Een natuurheld is verloren, diep triest en dan niet eens bij een voor ons gevaarlijke actie maar bij een rog die in de meeste gevallen niet dodelijk is en niet makkelijk steekt. Hij had liever gezien dat zijn eigen hoofd werd opgegeten door een croc dan dit. Jammer, RIP voor deze held!
     
  10. CaptnCook

    CaptnCook Active Member

    Berichten:
    8.478
    Leuk Bevonden:
    10
    Erg triest dit. Deze man had zoveel liefde en passie voor de natuur. Erg triest dat dit gebeurt. Mijn gedachten gaan uit naar zijn familie en zijn omgeving. Zoals al gezegd is, hij is een natuurheld.
    Echt balen dit.

    RIP.
     
  11. Oldsk00l

    Oldsk00l ouwe school

    Berichten:
    813
    Leuk Bevonden:
    4
    was idd wel te verwachten op vroege leeftijd

    R.I.P
     
  12. DulleNL

    DulleNL I'm a little teapot Magic Member

    Berichten:
    36.665
    Leuk Bevonden:
    313
    hier ff de officiele 'Media Statement':
     
  13. Nightbringer

    Nightbringer Wieder geil! XBW.nl VIP

    Berichten:
    12.896
    Leuk Bevonden:
    556
    Ut risico van het vak wel zonde voor z`n vrouw enzo.

    RIP
     
  14. Matrix

    Matrix Semi-Définie Positive XBW.nl VIP

    Berichten:
    7.643
    Leuk Bevonden:
    1.471
    Wow, in zo'n korte tijd al 3 pagina's. Ik wilde al snel zijn om dit topic te openen. :eek:
    Echt, wat een raar nieuws, dat zo'n vreemde bekendheid er ineens niet meer is, door iets waar hij al jarenlang dagelijks mee te maken had. Door zijn persoonlijkheid, accent en optreden vind ik hem meer een icoon (geen voorbeeld), zoals Bob Ross dat was voor zijn vakgebied.
     
  15. Kevf

    Kevf Hardcore poster

    Berichten:
    16.896
    Leuk Bevonden:
    983
    De enige reply in deze thread die dat zou kunnen suggeren is die van mij, dus ik voel me een beetje aangesproken ;)

    Ik zeg idd dat zijn gekke manier van presenteren echt iets was voor de kijkcijfers, maar ook met een reden. Goede kijkcijfers betekent veel geld en veel geld betekende voor Steve budget om in natuurprojecten. Daarnaast trekt niemand hier in twijfel dat hij een kenner was, ik stond er elke keer weer van te kijken wat hij van werkelijk de vreemdste beesten afwist :thumbs:
     
  16. WizzNL

    WizzNL Active Member

    Berichten:
    1.711
    Leuk Bevonden:
    13
    R.I.P Steve
     
  17. jordo

    jordo Active Member

    Berichten:
    1.108
    Leuk Bevonden:
    1
    :thumbs:

    Tja, zit ook wat in, maar nog steeds denk ik dat deze ADHD meneer het puur deedt uit zijn liefde en enthausiasme voor de natuur en minder voor de kijkcijfers. Geld had hij immers toch wel genoeg.
     
  18. mr. E

    mr. E Giraffe XBW.nl VIP

    Berichten:
    1.101
    Leuk Bevonden:
    0
    Jordo, hij had niet liever gezien dat n croc dat had gedaan. Hij wou laten zien wat een mooie beesten het waren en was tegen de vervolging van ze. Als een krokodil hem wat had aangedaan, was heel australië gesteigerd.
     
  19. NL Eagle

    NL Eagle Californication

    Berichten:
    769
    Leuk Bevonden:
    0
    weet iemand de symptonen die optreden bij de beet van een pijlstaart rog?
    heb je uberhaupt kans zoiets te overleven?
     
  20. mars15

    mars15 Guest

    Dacht dat die al paar jaar dood was, keek het weleens
     

Deel Deze Pagina