1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

11-jarige probeert auto te stelen

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door svennies, 1 okt 2006.

  1. Andy01

    Andy01 Active Member

    Berichten:
    201
    Leuk Bevonden:
    0
    Dude.. hoe triest.
    Lekker alle buitenlanders over een kam scheren, ze zouden misschien is iets moeten doen aan de leefomstandigheden van die mensen.
    Pappa geen werk, die mensen leven vaak in een issolement in een of ander krakkemikkig flatje onder waardeloze omstandigheden zonder zicht op iets beters. Wat verwacht je dan?!
     
  2. ITNL3

    ITNL3 Jedi Knight

    Berichten:
    776
    Leuk Bevonden:
    5
    pff durf door eindhoven ook niet snachts over straat... Eng gewoon, terwijl ik toch echt niet zo`n broekschijterd ben...
    En ze duwen zich ook altijd in zo`n slachtofferrol van discriminatie blablabla. Wat een onzin altijd! Ze bevestigen constant de regel! En overal, ze reageren met de korste lontjes die je je maar kan voorstellen. Als iemand tegen mij aanstoot met uitgaan reageer ik relax en klop hem (of haar) op de schouders maar een persoon van verre landen slaat je meteen half dood onder het mom van discriminatie. Ok ik generaliseer nu wel een beetje maar ik weet dus écht wel dat een groot percentage gewoon rasecht straattuig is!
     
  3. ITNL3

    ITNL3 Jedi Knight

    Berichten:
    776
    Leuk Bevonden:
    5

    ahum... dan ga ik geen autos stelen of mensen lastig vallen en 44!!!! strafbare feiten plegen...

    en papa geen werk? Hahaha wat een onzin... Ik kan als ik wil 10 uur per dag werken waar ik niet eens voor hoef te zoeken. Dat het "dom" ongeschoold werk is ok, maar werk is werk toch. Dat er geen werk zou zijn is de grootste fabel in Nederland. Die mensen moeten gewoon werken ipv profiteren van onze goedheid. Leer Nederlands, kom uit je verkrampte houding, doe iets! Het ligt aan hunzelf hoor echt niet aan "ons". Bij mij is elke niet nederlands persoon die het goed voorheeft met "ons" 100% welkom!
     
  4. svennies

    svennies Active Member

    Berichten:
    575
    Leuk Bevonden:
    11
    Hehe, inderdaad , je hebt volkomen gelijk, helaas is de waarheid iets héél anders...hier in belgie is het zo dat je niet meer naar een allochtoon kan kijken,laat staan iets zeggen zonder dat je een proces aan je broek hebt van het fonds tegen racismebestrijding...maar anderzijds is het ook dat als je zoon van zijn fiets wordt geslagen de politie er de moeite niet toe neemt om tussenbeide te komen , omdat het dixit volgens de politie zelf toch niets uithaalt en alle aanklachten hoe dan ook verticaal worden geklasseerd.
    Zelfs op het feit dat door migrantenjongeren in groep belgische vrouwen en meisjes in zomerkledij plubliekelijk worden uitgescholden voor hoeren is hier géén reden om in te grijpen door de politie...
    Mijn vraag is...hebben die gasten als eens een keer van omgekeerd racisme gehoord...wat net hetgene is waar de tegenpartij zich schuldig aan maakt en dit hoe dan ook getolereerd wordt en zelfs niet bestraft...de vraag is ..tot hoever kan onze verdraagzaamheid daarin meegaan...aan alles is een grens.
     
  5. masterninja

    masterninja Active Member

    Berichten:
    606
    Leuk Bevonden:
    0
    Die laatste zin vond ik een beetje raar hoor.
    Kijk dan kun je denken dat het grootste gedeelte van de allochtonen crimineel is....ok denk dat dan maar de spanning is sinds een paar jaar al zo erg.
    Dan hoeft zoiets niet erg benadrukt te worden vind ik....kijk die jongeren waren idd verkeerd bezig.

    Dat heeft idd ook te maken met hun ouders maar dan moeten we het niet met zijn allen ergere maken door weer eens met het woord allochtonen te gooien.
    Het bericht stond zo ook al goed...er is sinds het woord allochtonen vooral politiek gebruikt werd rond en na Pim Fortuyn alleen maar een soort wig in de maatschappij gedreven.
    Ik weet dat dit in Belgie is maar doordat allochtoon nu weer benadrukt moest worden kun je zien dat er een soort wij tegen hun mentaliteit is gecreerd.
    Dan kun je zeggen ja hun doen dit.....en blablabla terwijl je niet ziet hoe ook de jongeren die mentaliteit overnemen.

    Die zien op het nieuws dingen als buitenlands jongen heeft oude vrouw neergestoken....en mensen die reageren...met ja het zijn die ***buitenlanders weer he....

    Dat heeft een impact hoor kijk die tieners die het nu al verpestten geef ik toe meeste van hun zijn niet meer te redden.
    Ze weten niet beter en moeten grondig heropgevoed worden...maar met zulke uitspraken en het constant benadrukken van het feit of een dader allochtoon is of niet worden de kleintjes die nu nog goed kunnen zijn ook verpest.
     
  6. XiroKe

    XiroKe <font color="orange"><b>XBW.nl VIP</b></font> XBW.nl VIP

    Berichten:
    3.070
    Leuk Bevonden:
    26
    Geluk dat ze zijn opgepakt voor poging to stelen in plaats van het veroorzaken van een dodelijk ongeluk.

    Die gaan een mooie toekomst tegemoet met 44 strafbare feiten voordat ze de spreekwoordelijke luier zijn uitgegroeid.
     
  7. Kortestier

    Kortestier Shortbull XBW.nl ICT

    Berichten:
    3.105
    Leuk Bevonden:
    121
    mmm, ik wou me er eigenlijk helemaal niet in mengen maar ik woon in een buurt die sinds de laatste jaren meer zwart ziet dan blank en kinderen van nog geen 3 jaar over straat slenteren en kklijer lopen te schreeuwen. Dus of het aan de leeftijd ligt betwijfel ik nog.
     
  8. L.A.

    L.A. Active Member

    Berichten:
    656
    Leuk Bevonden:
    4.873
    misschien is het ook wel regio afhankelijk, want ik heb eerlijk gezegd nog nooit problemen gehad met allochtonen. Voelde me laatst wel een keer niet zo prettig toen er groep dronken en stonede jongeren in de trein kwam zitten.
    Gewoon blowen daar en hard schreeuwen.. en liedjes zingen over dat de politie dood moest en mannen in pak.. en ik zat daar in mijn nette jasje 8) .
    dat waren gewoon nederlanders overigens.

    over één kam scheren is imo altijd fout.
     
  9. BLACE

    BLACE Active Member

    Berichten:
    119
    Leuk Bevonden:
    0
    Kun je nagaan!! jochies van net 1m20;)lol
     
  10. MYSTERY X

    MYSTERY X Fysiotherapeut & Dj

    Berichten:
    4.354
    Leuk Bevonden:
    31
    :+

    Zo lachen, zulke stuk teksten...Dan voel je je ook gewoon kl*te op dat moment! ;)

    Inderdaad is het over een kam scheren inderdaad nooit goed. Hoewel ik ook niet echt negatief met buitenlanders in aanraking kom.
    Ik heb er twee in mijn voetbalteam, maar dan houdt het ook op eigenlijk. KOm uit een klein dorp onder Eindhoven....
    En daar is het allochtone gehalte nu niet zo groot. Dus veel kom ik er persoonlijk niet mee in aanraking...
    Zit echter wel in Eindhoven op school (Cios) en daar kom ik ook allochtonen tegen.
    Maar dat ik er nu problemen mee heb?

    Hoewel je inderdaad wel vaak van die mannetjes ziet fietsen (net 12 jaar) en die kijken je zo vuil aan met een groepje.
    Maar dan moet je ook eerlijk zijn, dat er zat Nederlanders hetzelfde doen :).
     
  11. The Bolster

    The Bolster --

    Berichten:
    853
    Leuk Bevonden:
    0
    In België is het ook zeer triest gesteld met de mentaliteit van de autochtone kinderen. In mijn klas zitten 10 mensen en daarvan vinden er 7 (en de mensen die het niet vinden zijn: ik (een immigrant) een jongen van Poolse afkomst en het enige meisje uit de klas) dat buitenlanders slecht zijn en de hele maatschappij verpesten, zelfs als je met argumenten komt waardoor ze eigenlijk geen poot hebben om op te staan blijven ze bij hun punt: Buitenlanders zijn slecht. Ook vinden ze allemaal dat er veel te veel buitnelanders zijn terwijl op mijn school ongeveer 1 van de 100 leerlingen buitenlands is. Is echt iets om triest van te worden. In de les hebben we er ook al geen discussies meer over omdat de lerares het onmogelijk vindt om er fatsoenlijk over te praten, vanwege de kinderen die alles uit schreeuwen van wat zij hebben gehoord over buitenlanders.
     
  12. MYSTERY X

    MYSTERY X Fysiotherapeut & Dj

    Berichten:
    4.354
    Leuk Bevonden:
    31
    Dan wil je ik je wat zeggen...
    Er valt NIET te discusseren met mensen die vinden dat alle Allochtonen slecht zijn :).
    Ken het probleem dat jij ervaart namelijk ook in onze klas. En die personen zijn gewoon maten van mij. Maar zodra het daar over gaat, kan ik ze er niet van over tuigen om ook eens van de andere kant te kijken.

    Weet je wat Nederland zou zijn zonder die mensen?!
    Helemaal niets....

    (En tuurlijk houdt je die rotte appels die ertussen zitten. Even als het terrorisme dat uit de Arabische landen dreigt helpt ook niet echt mee aan een goed imago)
     
  13. Ms. Smith

    Ms. Smith Smithfire

    Berichten:
    323
    Leuk Bevonden:
    0
    Helemaal mee eens Mystery X :)
    Het is tegenwoordig moeilijk om nog mensen te vinden die niet discrimineren.
    Met veel van die lui valt inderdaad niet te discussiëren en als er bijvoorbeeld een allochtoon in de klas zit, hebben ze altijd van die slappe excuses dat die toevallig wel aardig is. Als je daarna vraagt waarom buitenlanders dan stom, kut, enz. zijn weten ze eigenlijk geen goed en onderbouwd argument te geven.
     
  14. XiroKe

    XiroKe <font color="orange"><b>XBW.nl VIP</b></font> XBW.nl VIP

    Berichten:
    3.070
    Leuk Bevonden:
    26
    Ja, maar als je weigert de problemen te erkennen omdat je politiek correct wilt overkomen ben je ook verkeerd bezig. Ik zeg niet dat er te veel allochtonen zijn, dat alle allochtonen 'slecht' zijn of iets dergelijks, maar er valt niet te ontkennen dat er grote groepen allochtonen zijn die een (structureel) probleem vormen in de samenleving. Overigens denk ik niet dat allochtonen dat probleem zelf kunnen oplossen, autochtonen spelen daar ook een rol in. Hoe het ook zij, als je dat probleem niet onder ogen ziet zal het alleen maar verergeren.

    Ik ben overigens ook allochtoon (Schots), weliswaar niet uit 'de bekende groep', maar toch.
     
  15. svennies

    svennies Active Member

    Berichten:
    575
    Leuk Bevonden:
    11
    Inderdaad, dat zogenaamde politieke correcte denken is indertijd de bron van alle kwaad geweest.
    In plaats van toenertijd die problemen direkt en accuraat aan te pakken ,hebben ze er op hoger politiek niveau steeds de ogen voor gesloten in de hoop dat die problemen zich uit zichzelf zouden oplossen,en dit omdat ze door hard en adequaat ingrijpen wel eens het etiket racist zouden kunnen opgeplakt krijgen...en das nou eenmaal slecht voor hun politieke carriere.
    En nu zitten we zowel in belgie als in nederland met een hoge criminaliteit, en een hoog onveiligheidsgevoel .
    En het resultaat hiervan is dan dat een extreem-rechtse partij zoals het vlaams belang hier in belgie kan uitgroeien tot de grootste partij aangezien de belgen uit onvrede massaal op zo een partij stemmen.
    En dan gaat het politieke bestel hier nog het lef hebben om de kiezer daarvoor te veroordelen tot racist en dit terwijl zijzelf hier in eerste instantie verantwoordelijk zijn dank zij het lakse beleid wat de veiligheid van de burgers aanbelangt.
     
  16. Mtthz

    Mtthz XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    588
    Leuk Bevonden:
    38
    Dat vind ik best cool.:)

    Maar 11-jarigen die een auto gappen. Tja, toen ik 11 was deed ik niet aan zulke praktijken:eek: Maar dat lijkt me logisch.

    Best triest. Verkeerde opvoeding.
     
  17. Robby Bobson

    Robby Bobson Die rapper.

    Berichten:
    2.117
    Leuk Bevonden:
    0
    Ach ja, de 11-jarige gangster die ik ken/kon, jatten fietsen, en sloopte een bloemperkje.. (toen ik net zo oud was dus) Tegenwoordig zijn die óf helemaal doorgeslagen en zitten ze vast, óf zijn ze het goede pad op gegaan (zoals een aantal).. Als ze nu al auto's willen jatten, ben ik bang voor hun toekomst..
     
  18. McSparkle

    McSparkle Well-Known Member

    Berichten:
    7.028
    Leuk Bevonden:
    1.189
    Sorry hoor, krijg waarschijnlijk een hoop tegencommentaar, maar ik moest toch wel heel ff lachen hoor :')

    "De jongste was 11 jaar oud en de oudste 13 jaar; "we kwamen van een feestje, en omdat we de laatste tram gemist hadden wilden we een auto nemen."
     
  19. svennies

    svennies Active Member

    Berichten:
    575
    Leuk Bevonden:
    11
    Hahaha, tegen dat die 11 jarige gastjes eindelijk 18 zijn geworden is de kick van auto's stelen hun misschien niet voldoende meer.
    Ben nu curieus wat ze dan gaan jatten,een tank misschien...dan hebben ze in ieder geval al het juiste voertuig als ze een ramkraakje op een juwelier willen ondernemen ,de tank voor het rammen van de gevel en het kanon om de kluis op te blazen,alleen een snelle aftocht zit er dan niet in ....:+
     
  20. harXcore

    harXcore Active Member

    Berichten:
    170
    Leuk Bevonden:
    0

    Dat laatste zinnetje... inderdaad. Dat vind ik dus weer triest.
     

Deel Deze Pagina