1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Nintendo verkoopt 1 millioen meer consoles dan Xbox in europa

Discussie in 'PC, Handheld & Algemeen' gestart door Dokterh, 2 dec 2002.

  1. Hotshot

    Hotshot Guest

    Er zit WEL een boekje bij het sega pack..
    En ik vind de Xbox wel mooi hoor..
    En SPECS is alles wat telt hoor..ik denk dat bijna iedereen eerst naar de SPECS kijkt..anders zou men een PS One boven een Xbox kiezen..lijkt me sterk..
     
  2. Sergio Syncro

    Sergio Syncro Active Member

    Berichten:
    22
    Leuk Bevonden:
    0
    Wat heb je aan specs als ze niet of amper gebruikt worden ???
    En mensen met geen of rare smaak heb je altijd, die vinden die video recorder dan ook mooi ....


    Sergio
     
  3. CyberPunk

    CyberPunk XBW Elite member

    Berichten:
    2.004
    Leuk Bevonden:
    0
    Re: Het mysterie uitgelegd

    In verhouding is die juist goedkoper.. Je krijgt twee games, een console plus een dvd speler en een dikke harde schijf.. Voor €259,-.. Op het moment kan je als het goed is al een Xbox halen met drie games en een dvd remote.. Dan is die nog voordeliger.. De GC is in zijn geheel goedkoper, maar wanneer je er drie games bij haalt ben je duurder uit.. Als je er ook nog eens een DVD speler naast koopt, dan ben je helemaal duur uit.. De dvd speler van de Xbox is zeker zeer goed.. Maar een echte dvd speler is beter, alhoewel het verschil bijna niet te merken is. :)



    Nee, dit vind ik niet kloppen.. Zelf zie ik op de GC wel goeie topgames, maar het is toch meer persoonlijke smaak.. Op de Xbox zie ik meer games die mijn interesse wekken dan de GC..
    De één vind die game leuk en de ander die.

    Als ik naar de toekomstige Line-up kijk van de Xbox en de NGC.. Dan vind ik die van de Xbox indrukwekkender.. Maar dat is mijn mening.. Daarnaast is de Xbox pas 1 jaar uit.. Dus aankomende jaar zul je pas grotere verschillen zien.. Kijk naar games zoals DOAXV, PDO, PGR2, Halo 2 etc.. Games die stuk voor stuk grafisch wat teweeg brengen.. Het heeft tijd nodig uiteraard..



    Nee, tegenwoordig bijna niet meer.. Kan steeds meer Xbox games vanaf 30 euro halen.. Soort budget titels en veel games zijn nu 59 euro.. :)

    Dat van PC poorts is ook niet helemaal waar. Als je kijkt naar de shooters en racegames, dan wel een beetje.. Kijk je echt naar vele platformers, beat 'm ups en dergelijke.. Dan niet... Maar de meeste games spelen sowieso op de Xbox beter dan op de PC.. Mening uiteraard.. En je moet vaak genoeg een dikke high end pc hebben voor Xbox poorts.. Splinter Cell en Rallisport Challenge zullen daar voorbeelden van zijn.

    De Xbox is in verhouding een heeeeeeeeeel stuk goedkoper dan de GC en de PS2.. Lees mijn eerste reactie maar weer.. :)
    Dat veel mensen hem groot en log vinden mogen ze vinden, maar de GC ziet eruit als een lego handtasje waar je per ongeluk op zou kunnen gaan staan waardoor die kapot is.. Maar dat is mijn fantasie.. Hij ziet er wel cool uit.. PS2 vind ik lelijk.. Xbox ziet er stevig en robuust uit.. Persoonlijke smaak..
     
  4. Sergio Syncro

    Sergio Syncro Active Member

    Berichten:
    22
    Leuk Bevonden:
    0
    Iedereen komt aan zetten met de 'dikke' hardeschijf .... Vertel mij eens, wat kan je er in godsnaam mee muv het opslaan van save games ???????????????????????????????????
    Je zit nog STEEDS te wachten tijdens games op simpele menu's die vanaf de Hardeschijf geladen kunnen worden maar dat gebeurd niet !

    De DVD speler is leuk maar niet speciaal. We leven in een tijd dat veel mensen een DVD player los hebben staan en dus ook meer bied ! En zij nou zelf, hij is NIET regio vrij en speelt ook geen Mp3's, waar blijf je dan met je DVD ????

    Al deze extra's lijken leuk maar stellen weinig voor, je moet naar de machine ansich kijken.

    PS2 Lelijker ???? Laat daar maar eens een Poll op los !! Never NOOIT niet .... De Xbox (prototype) was enorm mooi als zilveren 'X' ... Men moest het verpesten door er een goedkoop ogende doos van te maken met een goedkoop ogend logo (zie oa joypad !).
    Als je een beetje apparatuur hebt staan (surround set) en dikke TV dan zie je dat de trend anno 2002 zilver en champagne kleurig is en niet het 'zwarte' dat we in de jaren 80 hadden.

    Mijn Xbox past niet meer in mijn Tv meubel erbij, is gewoon te groot en netjes rechtop staan net als de PS2 lukt ook al niet :mad:

    Nee, de specs zijn prima maar qua design en styling verliest ie het op ieder front !!!

    Men probeert veels te veel een PC in een doos te maken ipv een game console.
    Weg met de hardeschijf, Netwerk kaart en DVD onzin !
    Had een mooiere en vooral goedkopere Xbox op kunnen leveren.

    Enne we kunnen blijven discusieren maar de cijfers liegen er NIET om.
    Ik heb alle 3 de machines en kan dus eerlijk vergelijken en met een gerust hart zeggen dat een lompe zware bak is met VEEL potentie maar op dit moment met matige software !

    Moet eerlijkheidshalve OOK zeggen dat ik de software voor de PS2 ook vind tegenvallen ... Zeker gezien zijn lange aanwezigheid vind ik dat er maar verdacht weinig 'next generation' games zijn :mad:

    De enige die zijn eigen weg lijkt op te gaan en leuke titels maakt voor de echte liefhebbers is de GC.



    Sergio
     
    Laatst bewerkt: 12 dec 2002
  5. pacboyslim

    pacboyslim jump for joy

    Berichten:
    1.961
    Leuk Bevonden:
    10
    Ik heb ze nu ook alle drie:

    Uiteindelijk vind ik de Cube het meest tegenvallen.
    Het is een echte gamemachine (geen DVD's etc.) maar het gamesaanbod is beperkt.
    Design is ook het minste van de drie (vooral die klep bovenop is irri).

    Playstation ziet er qua design mooi uit, heeft leuke spellen (niet zo veel als ik altijd dacht trouwens) en heeft gewoon 'iets' wat de andere niet hebben.

    Xbox is voor mij toch nog steeds favoriet.
    Design is matig maar zie je niks van als je hem in een kast stopt.:)
    Wel een lade aan de voorkant en:

    Je kan hem volgooien met muziek en tijdens sommige spellen afspelen. Dat is toch een orgineel en bruikbaar idee...
    Verder kan je Xbox als Jukebox gebruiken wat ook niet verkeerd is. En dat je hem als memorycard kan gebruiken vind ik ook ideaal...

    Nou, ik weet dat heel veel mensen ook GEEN losse DVD speler hebben. En vooral voor jongeren is dit toch de meest voordelige oplosssing. Ik gebruik hem zelf ook als DVD speler.
    Ik vind wel dat ze met de volgende Xbox (en ook PS) zich weer helemaal moeten concentreren op games...

    Ook met games vind ik de Xbox het beste (op wat uitzonderingen na natuurlijk). Spellen als Halo, DOA3, Deathrow, Splinter cell zie ik niet op andere consoles verschijnen...(tenzij met mindere graphics enzo..)

    Bovendien vind ik als je ervan uit gaat dat het de eerste poging is van Microsoft om een console te maken ze zeker iets moois hebben neergezet....
     
    Laatst bewerkt: 12 dec 2002
  6. XiroKe

    XiroKe <font color="orange"><b>XBW.nl VIP</b></font> XBW.nl VIP

    Berichten:
    3.070
    Leuk Bevonden:
    26
    HD nergens goed voor?

    Blinx kan niet zonder de HD, en Splinter Cell maakt er ook gebruik van. Je kunt er muziek op gooien, je hoeft NOOIT memory cards te kopen en je kunt er levels op downloaden van Xbox Live.

    Sergio kijkt volgens mij door een paarse bril.
     
  7. dende0611

    dende0611 SegaFanboy

    Berichten:
    257
    Leuk Bevonden:
    0
    Paars... PIMPELPAARS!!.

    Sommige mensen kopen juist de Xbox omdat er een DVD op afgespeeld kan worden (met afstandbediening uiteraard.).

    Want als ze toch geld uit moeten geven, doen ze dat liever in een keer. (Niet alle mensen hebben een DVD speler namelijk en dan komt een speler als de Xbox of PS 2 goed van pas.)

    Verder heeft een HD wel meer nut dan alleen savegames opslaan, Blinx is hier een voorbeeld van. Maar bijvoorbeeld kan je ook je eigen levels maken voor bijvoorbeeld games die dit ondersteunen (*hint to dev teams* Nieuwe versie van 4d Sports Driving (Stunts) Mischien???? ). Tuurlijk dit wil ook wel op een MEM card maar het kost je gelijk weer veel meer want als die vol is moet je een nieuwe of je levels of savegames verwijderen.

    De HD is zeker een voordeel, dat zullen PS 2(europese) gebruikers ook merken zo gauw ze hem krijgen. Kijken of gamecube blèrders dan nog zo'n grote bek erover hebben.
     
    Laatst bewerkt: 12 dec 2002
  8. Sergio Syncro

    Sergio Syncro Active Member

    Berichten:
    22
    Leuk Bevonden:
    0
    Heb al genoeg games gezien waar de HDU niet gebruikt kan worden voor muziek !!!
    Enne, het gene waar ie voor geschikt is, namelijk het verkorten van laadtijden, wordt ie NIET voor gebruikt dus wie is hier nou gek ????
    Leuk hoor je eigen levels maken maar wie doet dat nou ??
    En het downloaden van Xbox live ??? Wanneer ?? in 2005 ?

    Ik heb zelf een Xbox en weet wat ie kan en zou moeten doen, maar wees nou eerlijk, tot nu toe wordt er FLINK onder de maat gepresteerd !!

    Alle MEGA games kan je op 2 handen tellen terwijl het game aanbod al de 100 is gepasseerd.
    Geen Paarse bril maar feiten die ook steeds weer terug komen in reviews en prognoses.

    Het blijven hameren op DVD gebruik is zo'n onzin ... Jongeren hebben geen geld voor een Standalone DVD speler maar wel geld voor een DVD ondersteuningskit die tegenwoordig de helft van een leuke DVD speler is en 12x zo veel kan inclusief Mp3 spelen dus waar hebben we het nou over ???


    Sergio
     
  9. Koesj

    Koesj Active Member

    Berichten:
    180
    Leuk Bevonden:
    0
    Inderdaad, maar er is geen enkele game op de PS2 of de GCN die dat ondersteunt want de console kán het immers niet. Ga niet iets afkraken wat de Xbox wél maar de andere consoles niet ondersteunen, daarmee raak je de andere dozen immers impliciet harder.

    Leuk dat je ons hier voor gek probeert te verklaren maar misschien komt het omdat grote en uitgebreide games nou eenmaal lang laden? Dat is op de andere consoles nou eenmaal ook zo, maar geen reden om een HD die voor andere doeleinden perfect te gebruiken is weg te laten.

    Eigen levels maken in Tony Hawk? TimeSplitters? En Xbox Live wordt op 14 maart 2003 gestart in Europa, waarschijnlijk s er voor enkele spellen meteen content beschikbaar (in Amerika al gereleased). Fijn dat je hier weer even compleet de mist in gaat en jezelf verarscht met zwakke argumenten en drogredenen.

    En we moeten alles maar van jou aannemen? Denk je nou echt dat je míj hiermee kunt overtuigen? Wees nou eens eerlijk? Ík? Lieg ik anders ofzo? Optiefen.

    De console is een jaar oud, een jaar, moet je kijken wat er toen voor de ps2 beschikbaar was, Gran Turismo 3 was net uit en GTA3 en MGS2 moesten nog komen. Het eerste jaar van de Xdoos was dus wel even heeel wat beter. Feiten? Die jij noemt? Ongeloofwaardig, welke prognoses trouwens? GameCube sites? Reuters? Jongen, ik vraag me af waar jij mee aan wilt komen om me te overtuigen, maar je hebt de waarheid wel in pacht hè.

    We hebben het over het 'feit' (jij strooit immers ook graaag met feiten rond) dat ik liever één kast heb waar ik m'n legaal gekochte cd's op afspeel dan dat ik er meerdere heb staan in m'n kleine kamer die bij elkaar meer kosten. Simpele economische wetten, ook wel enigzins eigen smaak, maar dat komt in jouw woordenboek niet voor of wel, jij weet het immers beter.

    Ga ergens anders mensen de les lezen of moraliserend te werk, op dit soort posts wil ik eigenlijk niet in gaan maar onwetendheid moet keihard bestreden worden, desnoods met de botte bijl (waar ís panzer als je hem nodig hebt 8))
     
  10. CyberPunk

    CyberPunk XBW Elite member

    Berichten:
    2.004
    Leuk Bevonden:
    0
    Ok... Iets leukers.. De GC kost nu ongeveer 269 euro met Mario Sunshine en een memory card..
    Voor de Xbox hoef je geen memory card te halen, vanwege de harde schijf.. Je hoeft er ook geen 2e bij te halen als games veel schijfruimte nodig hebben, wat bij de GC wel moet. Fifa slaat vrij veel blocks op had ik gehoord en dat is niet handig.

    Die laadtijden zijn snel.. Oh damn, ik moet 10 seconden wachten voordat ik kan beginnen met Halo.. :+

    Downloaden van levels zullen veel mensen doen, vooral als het vaak genoeg gratis is de eerste keer.. Daarnaast is dat al op 14 maart 2003.. :+

    De harde schijf ondersteund de functie om je eigen muziek op de harde schijf te zetten en te beluisteren in bepaalde games.. Met racegames is dit best wel chill..

    De harde schijf is het slimste wat MS in de Xbox gezet heeft imo..
    Zeggen dat het dom is, is vrij dom om te zeggen. :+

    De GC presteerd ook onder maat eigenlijk. :+
    Tuurlijk kan de Xbox meer, maar dat duurt effe.. Nieuwe truukjes die ze uitvinden met de videokaart enzo.. Volgend jaar zal jij verbaasd staan..

    Wat de Xbox heeft neergezet in één jaar tijd is knap vind ik. Nintendo heeft zijn bekende franchises, maar toch heeft MS het voor elkaar gekregen om net zo goed grote games neer te zetten.. Halo, DOA3, SC, Mechassault zijn mooie voorbeelden.

    Een DVD speler waar je ook op kan gamen is ideaal voor jongeren.. De DVD speler is handig en gewoon goed.. Dat je games kan spelen op de Xbox is het leukste, vind ik perfect..


    Ik snap niet waar jij je zo druk over maakt.. Je hebt alledrie de consoles, maar loopt te zeiken bij het leven.. Waarom heb jij eigenlijk een Xbox gehaald.. Volgens mij ben je beter af met een GC.. Je loopt toch alleen maar moeilijk te doen over de voordelen van een Xbox..

    Die harde schijf is superhandig, want nu hoef je die klote memory cards niet meer te kopen..
    Die netwerkkaart presenteerd de toekomst voor consolegaming..
    Die DVD speler is leuk extraatje en zover ik weet nodig om de Games mee af te spelen, aangezien dat geen cd'tjes zijn..

    Het 1e jaar is voorbij, veel leuke games gezien.. Het 2e jaar wordt alleen maar beter.. Xbox Live komt er aan over een aantal maanden, wordt grandioos.. Veel games die er nog beter uit zien dan ooit.. Ik snap jouw probleem niet helemaal.. Iedereen kan je argumenten neerhalen, want die stellen weinig voor.
     
  11. The Arowana

    The Arowana Reloaded

    Berichten:
    805
    Leuk Bevonden:
    0
    godverdomme wat zijn jullie allemaal de weg kwijt zeg.. dom gewoon.. ik kan het echt niet aanzien..

    ik heb m'n gamecube niet gekocht omdat hij paars is, omdat de schijfjes kleiner zijn of vanwege kortere laadtijden.. ook niet vanwege de dolby pro logic 2 ondersteuning of de subpixeldiepte.. nee.. ik heb hem ook niet gekocht vanwege de controller... willen jullie weten waarom ik de xbox niet gekocht heb? ik heb de xbox NIET niet gekocht vanwege de DVD playback, en ook niet niet vanwege de hoeveelheid polygonen p/s.. ook niet niet vanwege de hardeschijf of de dolby digital 5.1 ondersteuning..

    ik heb de xbox NIET gekocht, en de gamecube WEL omdat de games me aanspreken.. GAMES.. GAMES!!!!

    als zelda en mario sunshine e.d. op de ps2 waren uitgekomen had ik een ps2 gekocht hoewel het hele ding een berg verouderde troep is! tering.. iedereen die hier op de hardware zit te hameren is echt wel even flink vergeten waarvoor ze gamer zijn..
     
  12. dende0611

    dende0611 SegaFanboy

    Berichten:
    257
    Leuk Bevonden:
    0
    oh ja mario.

    Arowana ik haat dikke vette rode loodgieters met M'metjes op hun petje.

    Daar krijg ik nachtmeries van, allemaal dikke vette rode loodgietertjes met M'metjes op hun pet die me proberen te verdrinken door veel pijpleidingen aan te leggen en mij daarmee onder te laten lopen.

    ;) .

    Maar ff serieus er zijn genoeg mensen die niet van Mario houden en ook niet verkikkerd zijn op Zelda (vind ik een leuk spel maar ook echt niet meer dan dat voor mij persoonlijk).

    Waarom moeten we dat allemaal fantastisch vinden ik vind Halo echt fantastisch. Sudeki kijk ik ook naar uit. Panzer Dragoon Orta is ook heel leuk.
     
  13. The Arowana

    The Arowana Reloaded

    Berichten:
    805
    Leuk Bevonden:
    0
    ik zeg alleen dat ik een ps2 had gekocht als de nintendo games er op waren uitgekomen.. verder niks hoor.. ik zeg alleen dat je je meer zou moeten concentreren op de games dan op de hardware..
     
  14. can-o

    can-o Active Member

    Berichten:
    132
    Leuk Bevonden:
    0
    *klapt voor The Arowana*
     
  15. Koesj

    Koesj Active Member

    Berichten:
    180
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik hou niet van platformers, partygames en survival-horrorgames. Noem een paar exclusieve GCN games die nu uit zijn die ik graag zou willen spelen.
     
  16. can-o

    can-o Active Member

    Berichten:
    132
    Leuk Bevonden:
    0
    lees je wel voor je iets post?[​IMG]
     
  17. The Arowana

    The Arowana Reloaded

    Berichten:
    805
    Leuk Bevonden:
    0
    /me voelt zich vereerd en maakt een onderdanige buiging


    (btw: cool, het [slash]me commando werkt)
     
  18. dende0611

    dende0611 SegaFanboy

    Berichten:
    257
    Leuk Bevonden:
    0
    Hardware is leuk. Neem de Saturn, NES, Master System, etc. Ik vind alle hardware gewoon leuk om te kijken hoe het werkt.

    Ik ben alleen gigantisch zat van Mario geworden na Mario 3 voor de NES. All stars kon mij ook nog boeien, maar ik vind die nieuwen in vergelijking gewoon het uit melken van een franchise.

    Maar goed ik klink nu als een opa die zegt :"Vroeger was alles beter" (Was trouwens ook zo ^_^hehehehehe ;) ).

    Maar ik ben juist Xbox eigenaar omdat de Hardware veel te bieden heeft en omdat de controller op die van de DC lijkt (Heb kromme poten waar alleen grote DC like controllers inpassen ;) ). Als ik alleen de console voor de spellen kocht dan had ik wel een PSX gekocht. Hardware is echt wel iets waar de consument naar kijkt, games ook natuurlijk. (Als er alleen maar Mario Spellen op de Xbox zouden komen zou ik het niet aanraken met een stok. (Gelukkig is het ook weer niet zo erg op de Cube ^_^.).

    Hardware trekt wel degelijk mensen. GFX ook. Een leuk design (iets wat de Cube gewoon het beste heeft, better looking then a ps 2) trekt ook. Want de meeste ouders die een console kopen voor hun kind kijken vaak naar specs, gfx en hoe ziet het beestje er van buiten uit. Games weten ze meestal niet zoveel van en dan gaan ze meestal uit van de mening van de verkoper.
     
    Laatst bewerkt: 17 dec 2002
  19. Koesj

    Koesj Active Member

    Berichten:
    180
    Leuk Bevonden:
    0
    Dat is geen antwoord op mijn vraag, welke games raad je me aan? Ik heb buiten een paar minuten Metroid Prime nog niks op de GameCube gespeeld. Nintendo 64 wel weer genoeg maar ik vraag me gewoon af welke games ik leuk zou vinden als op de Xbox mijn favo's Halo, Splinter Cell en MechAssault zijn. Het enige wat mij aansprak toen ik de top 50 op gamerankings.com las was Rogue Leader.

    Oh ja dit is voor de geïmpliceerde belediging:

    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
     
  20. dende0611

    dende0611 SegaFanboy

    Berichten:
    257
    Leuk Bevonden:
    0
    Sorry? Heb ik jouw beledigt. Dat was niet de bedoeling. Ik was eigenlijk met arowana een Slow poke discusie aan het houden over hoe belangrijk hardware wel is hehehe ^_^.

    NGC heeft wel veel puzzle spellen, een aangezien je die niet in je lijstje hebt staan ;).

    Of bedoelde je het tegen Can-o. ^_^ sorry als ik het verkeerd begrijp maar ik wil het risico niet nemen ^_^.
     

Deel Deze Pagina