1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

scientology.

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door the only ego, 9 okt 2006.

  1. the only ego

    the only ego linux hippie

    Berichten:
    1.655
    Leuk Bevonden:
    0
    Ok here`s the deal : Via een ander forum kwam ik wat links tegen die de "andere kant" belichten van Scientology. 1 van de bekenste aanhangers van dit geloof is Tom Cruise.

    Nu de discussie over god op een redelijk normaal pitje staat, ben ik benieuwd wat de mensen van dit vinden. In wat voor categorie valt dit volgens jullie ?.. En is dit gezien de "feiten" (laten we internet niet direct geloven) die er zijn
    een potentiële dreiging?, valt dit misschien zelfs in de categorie terreur en is dit (potentieel) gelijk aan de negatieve hype die is ontstaan rondom Islamitisch extremisme ? Op naar een leuke discussie zou ik zeggen.

    info over scientology
    de rest is hier te vinden

    De links.
    http://theunfunnytruth.ytmnd.com/
    http://theunfunnysequel.ytmnd.com/

    www.codebot.org

    http://www.lisamcpherson.org/

    http://video.google.com/videoplay?docid=1083100102009309014&q=scientology
     
  2. svennies

    svennies Active Member

    Berichten:
    575
    Leuk Bevonden:
    11
    Hehe vriend ,die zijn nóg erger dan het rooms-katholieke geloof en de islam tesamen.
    Het zijn en blijven allemaal sektes, de één wat groter dan de ander maar het zijn sektes, niet meer en niet minder.....
     
  3. the only ego

    the only ego linux hippie

    Berichten:
    1.655
    Leuk Bevonden:
    0
    Niet meer niet minder ben ik het toch niet mee eens. Deze Sekte zwemt in het geld-en dat is een understatement-, en heeft zeer bekende volgers (Tom Cruise om er maar 1 te noemen). Het is een sekte met veel meer potentieel dan de gemiddelde "redneck we sluiten ons op in een huis op de prairie om vervolgens massa zelfmoord te plegen sektes".
     
  4. svennies

    svennies Active Member

    Berichten:
    575
    Leuk Bevonden:
    11
    Dat doen alle sektes, en dat is hun enige beweegredenen,jaja alles is zuiver economisch,kijk maar naar het vaticaan en op wat een geldberg die zitten.
    En wat doen die om het lijden van hun arme zwarte afrikaantjes te verzachten....juist ja... nog enkele regeltjes er bovenop gooien zodat ze ginder géén condooms durven te gebruiken..jaja het aids-virus kan zijn gang gaan.
    Jaja zolang hun geldberg maar intact blijft....
    Doet me denken aan destijds tijdens de kruistochten toen de kruisvaarders een stad bestormden waar niet alleen moslims aanwezig waren maar ook katholieken.
    Toen de ridders vroegen wat ze moesten doen zei de kerkelijke afgevaardigde,een bisschop notabene "dood hen allen , god zal zijn kinderen wel herkennen"
     
  5. the only ego

    the only ego linux hippie

    Berichten:
    1.655
    Leuk Bevonden:
    0
    Natuurlijk staat financieel belang hoog op de kaart. Maar als je de links bekijkt wordt je niet vrolijk van de manier van handelen van dit "geloof" . Ongeacht hoe anderen geloven handelen (als je de islam naast het christelijk geloof legt, zijn er feitelijk gezien veel overeenkomsten, en toch handelt men volledig anders). Verder wordt Scientology over het algemeen niet direct geassocieerd met dit soort malafide zaken. Eerder als een idiote filosofie.
     
  6. svennies

    svennies Active Member

    Berichten:
    575
    Leuk Bevonden:
    11
    Yep, groot gelijk...maar het is er wel eentje dat ten eerste véél geld opbrengt en ten tweede véél macht op zijn onderdanen inhoudt...
    De regeltjes ...weet je wel....zo toepasselijk voor álle sektes ter wereld , katholisme en islam inbegrepen.
     
  7. voog

    voog Active Member

    Berichten:
    281
    Leuk Bevonden:
    0
    John Travolta doet er trouwens ook aan
     
  8. da -Z-

    da -Z- mijn knijn = fijn

    Berichten:
    790
    Leuk Bevonden:
    27
    Sterker nog, hij heeft er een science fiction film aan gewijd die zo belachelijk slecht is dat ik de naam kwijt ben 8)
     
  9. voog

    voog Active Member

    Berichten:
    281
    Leuk Bevonden:
    0
    Battlefield Earth toch?
     
  10. da -Z-

    da -Z- mijn knijn = fijn

    Berichten:
    790
    Leuk Bevonden:
    27
    Dank u :)
     
  11. TheWalrus

    TheWalrus Guest

    Scientology, tja. Ik denk dat het meer ene religie is dan een sekte. Wat ik er positief aan vind is dat het gericht is op zelfverbetering en niet slechts op onderwerping aan een geloof. Daardoor is het een hedendaagsere variant op het geloof. Wat ik er vervelend aan vind is het feit dat ze dingen wetenschappelijk willen odnerbouwen, terwijl het slaat als een tang op een varken.

    Ik denk trouwens dat sektes niet alleen om geld draaien. De typische sektes, met één sekteleider die al zijn leden in zijn macht heeft, draait meer om macht dan om geld.
     
  12. Volkoren

    Volkoren Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    3.096
    Leuk Bevonden:
    3
    Die Scientology South Park aflevering staat me nog vers in het geheugen. :lol:
     
  13. TheWalrus

    TheWalrus Guest

    Zingt: "Tom cruise was in the closet, now I'm in the closet to"
     
  14. Tsux

    Tsux Active Member

    Berichten:
    1.889
    Leuk Bevonden:
    0
    Heb respect voor andere mensen hun geloof!





    *afmaken allemaal* :9
     
  15. the only ego

    the only ego linux hippie

    Berichten:
    1.655
    Leuk Bevonden:
    0
    Tjah het id is nobeler als bij de meeste religie`s, de uitvoering daarin tegen is een stuk minder nobel en vooral heel vies
     
  16. Le Lastpak

    Le Lastpak (◕‿◕✿)

    Berichten:
    6.574
    Leuk Bevonden:
    798
  17. Volkoren

    Volkoren Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    3.096
    Leuk Bevonden:
    3
    Ja, ik was hem al aan het kijken nu voor de tweede keer. :lol:
     
  18. Tediz

    Tediz pendejo

    Berichten:
    145
    Leuk Bevonden:
    0
    Zelfverbetering als in mensen allerlei persoonlijkheidsstoornissen aanpraten, en ze vervolgens vertellen dat ze alleen weer gelukkig kunnen worden door flutpakketten te bestellen met belachelijke hoorsessies en pseudo-wetenschappelijke lectuur. Ik zou het persoonlijk liever uitbuiting willen noemen. Hoewel je er ook wel om vraagt als je gelooft dat de oorsprong van alle zorgen is te vinden in het feit dat we bezeten zijn van geesten van dode aliens die duizenden jaren geleden vanwege ontrouw aan de kwaadaardige ruimteheerser Xenu in een vulkaan zijn gekeilt, om vervolgens een avondje brainwashende 3D-films te kijken waardoor we nu andere religies aanhangen.

    Verder stoor ik me aan het feit dat ze met hun leger Moskowiczen zo ongeveer iedereen de mond kunnen snoeren. Als je bekend bent met de site YTMND, weet je misschien dat ze hier soms zelfs voor moorden. Voor de rest wordt bijna iedere poging om als publiek figuur, danwel op het internet de waarheid over deze debielenkredietbank te onthullen gestopt door zogenaamd copyright gezeik. Waarom denk je dat de namen van de eigenlijke makers niet staan vermeld in de aftiteling van die South Park aflevering over Scientology?

    Ze zijn trouwens gewoon een sekte. Het is een sekte gesticht rond de verzinsels van 1 persoon, L. Ron Hubbard (een science fiction schrijver), die het ook alleen maar deed om millionair te worden. Nu de sekteleider dood is, betekent dat niet dat Scientology geen sekte meer is.
     
  19. Volkoren

    Volkoren Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    3.096
    Leuk Bevonden:
    3
    Helemaal gelijk! :thumbs:
     
  20. Sushi

    Sushi Niet eetbaar

    Berichten:
    458
    Leuk Bevonden:
    0
    Damn, wat heb ik in die YTMND vs Scientology periode toch leuke mails naar die scientology site gestuurd:) :p
     

Deel Deze Pagina