[Muziek] Metal algemeen [Deel 2]

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Peter OtH, 21 feb 2005.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Panzer

    Panzer Seven deadly sins...

    Berichten:
    742
    Leuk Bevonden:
    0
    "Let freedom ring with a shotgun blast!!!"
     
  2. NecroSadistic28

    NecroSadistic28 Redeemed In Flames

    Berichten:
    600
    Leuk Bevonden:
    5
    Mijn all-time favorite is toch wel het onderstaande stukje tekst uit het nummer "God gives head in heaven" van de Zweedse band Aeon. Zo ontzettend grof, vulgair en ziek..maar oh zo strak en extreem krachtig.

    Dit stukje uit "Lifeblood" van Malevolent Creation is ook vet!

     
    Laatst bewerkt: 8 okt 2006
  3. final fantasy

    final fantasy FF lover

    Berichten:
    94
    Leuk Bevonden:
    0
    myn favorite is van bleeding through met het nummer love lost in a hail of gun fire en dan het begin stukje daarvan egt vet.
     
  4. X Heer

    X Heer SNK Playmore

    Berichten:
    635
    Leuk Bevonden:
    0
    Aeon komt in januari naar Europa als alles goed gaat, dus:

    Gutting Europe:
    -Pyrexia
    -Decrepit Birth
    -Inherit Disease
    -Aeon
     
  5. Elendill2003

    Elendill2003 For those who gave

    Berichten:
    943
    Leuk Bevonden:
    0
    Dat klinkt alsof ze niet zo van christenen en homo's houden.


    Hmm vette lyrics... ff kijken:

    Machine head - A nation on fire (van album Burn my eyes)

    "The media it
    Blinds out eyes
    A people divided
    And force fed lies
    The black and white societies corrode
    Warring, hating, blind, a rage explodes"

    en dan verder in het nummer

    "You tell me peace, well I hear gunshots all night
    The scars I have, I've earned 'cause I've had to fight
    An endless pain, and it won't change
    We just sat, and watched this world die
    A nation on fire
    A nation on fire"

    Prachtige tekst imo, ook zeer gruwelijke muziek op t eind.

    Rammstein - Man gegen man

    "Mann gegen Mann
    Meine Haut gehört den Herren
    Mann gegen Mann
    Gleich und Gleich gesellt sich gern
    Mann gegen Mann
    Ich bin der Diener zweier Herren
    Mann gegen Mann
    Gleich und Gleich gesellt sich gern"

    Vin het een mooie tekst omdat het de krachtigste homo tekst is die ik ken. Vind het nummer zker wel wat hebben (clip is ook wel cool, maar dats vooral omdat het grappig is om de reacties van mensen te kijken).

    Metallica - one, oud en super bekend nummer, maar nog steeds golden lyrics.

    "Darkness imprisoning me
    All that I see
    Absolute horror
    I cannot live
    I cannot die
    Trapped in myself
    Body my holding cell

    Landmine has taken my sight
    Taken my speech
    Taken my hearing
    Taken my arms
    Taken my legs
    Taken my soul
    Left me with a life in hell"

    Ijzingwekkend hoe ze de ultieme lichamelijke hell beschrijven.

    /salute
     
    Laatst bewerkt: 10 okt 2006
  6. NecroSadistic28

    NecroSadistic28 Redeemed In Flames

    Berichten:
    600
    Leuk Bevonden:
    5
    Tja, ik hou zelf ook niet van het grootste deel van de christenen. Homo's laat ik er maar bij lopen voor wat ze zijn, verder geen problemen mee. Maar dat heeft er nix mee te maken, het zijn maar lyrics, ik vind ze vet en in al m'n DM jaren heb ik nog nooit iets gehoord wat me op m'n tegen getrapt heeft. Death/Black Metal is nix voor jou als je snel gepikeerd raakt, mensen met een beetje "common sense" weten dit.
     
    Laatst bewerkt: 10 okt 2006
  7. Elendill2003

    Elendill2003 For those who gave

    Berichten:
    943
    Leuk Bevonden:
    0
    Hey ik trek slechts een conclusie ;), ik luister af en toe naar black / death metal, maar meestal raak ik verveeld van de zang. En ik ben niet echtsnel op m'n tenen getrapt door schokkende teksten, ik vind dat ze die best mogen zingen, alleen ik zelf luister liever niet naar teksten die gaan over een pijpende god omdat ik het gewoon nergens op vind slaan :p.

    Vind het eerder lachwekkend dan schokken ofzo.

    En idd het zijn maar lyrics, ik luister ook vaak genoeg naar dingen waar ik het niet helemaal mee eens ben omdat de muziek vet is, maar er is voor mij wel een grens, op een gegeven moment kan ik niet meer serieus luisteren als ik weet dat ze dat soort dingen zingen.
     
    Laatst bewerkt: 10 okt 2006
  8. niels123

    niels123 Active Member

    Berichten:
    847
    Leuk Bevonden:
    0
    Persoonlijk hou ik niet van metalcore maar Unearth is zeker wel vet_O_ vooral op hun cd: "The Uncoming Storm" staan heel veel goede nummers.
    Fear factory vind ik persoonlijk maar kut, mja

    oooh vetste lyric.. hmmm vind deze wel vet:

    Korn - A.D.I.D.A.S:+

    "I don't know your fucking name.
    So what? Let's fuck."
     
  9. Vittra

    Vittra Active Member

    Berichten:
    105
    Leuk Bevonden:
    0
    Lyrics zullen voor mij nooit een doorslaggevende factor worden, tenzij het gaat om NSBM, dat probeer ik gewoon te vermijden, maar ik ga niet cds verkopen als blijkt dat ze achteraf toch deze gedachten aanhangen. Ik vind wel dat de lyrics moeten passen bij de muziek, dus Death moet over dood, ellende, bloed en occulte zaken gaan etc.

    Trouwens, nog doomers hier? Nieuwe album van My Dying Bride kan weer in de categorie parels ingeschaald worden, heerlijk gewoon, wat een band!
     
  10. Elendill2003

    Elendill2003 For those who gave

    Berichten:
    943
    Leuk Bevonden:
    0
    Was altijd wel benieuwd naar My dying bride, m'n vriendin vind sommige nummers goed.

    Wat voor muziek is t precies? Nog aanraders van nummers waar ik op kan youtuben? :p
     
  11. Vittra

    Vittra Active Member

    Berichten:
    105
    Leuk Bevonden:
    0
    MDB is melodische doom(/death) met nogal klagerige zang. Zeer droefgeestig met geweldige melodien. Ik weet niet zo wat er allemaal op Youtube staat, maar ik geloof dat de clip van het nummer Deeper Down er wel opstaat, da's van het nieuwe album.
     
  12. Elendill2003

    Elendill2003 For those who gave

    Berichten:
    943
    Leuk Bevonden:
    0
    My dying bride - clip

    My dying bride - live

    M'n vriendin noemde ze in 1 adem met Theater of tragedy, maar ik moet zeggen dat ik de zang niet echt mooi vind.

    De muziek van het nummer op de live clip vind ik daarentegen wel lekker klinken.

    Ze had het ook nog over Trail of tears, kent iemand daar leuke nummers van?
     
  13. Vittra

    Vittra Active Member

    Berichten:
    105
    Leuk Bevonden:
    0
    MDB is de zang zeker het grootste struikelpunt ja. Misschien zijn er wat paralellen met oude Theatre, maar MDB is toch aanzienlijk meer Doom, hoewel ze nogal per album verschillen. Mijn favorieten zijn "Turn Loose The Swans" (zeer zware doom met 80% grunts, live nr is van dat album), "Like Gods of the Sun" (redelijk stevig en "snel", alleen cleane zang en veel violen, zeer sfeervol), "The Light at the End of the World" en "The Dreadful Hours" (mix van grunts en clean, veel pakkende melodien en een lekker traag tempo). De live-cd is een perfecte aanrader overigens als het om een overzicht gaat, t/m TDH is het compleet, alleen de laatste 2 albums staan er niet tussen.

    TOT dat verschilt nogal, als je echt van de gothic sounds houd moet je iets van "Profoundemonium" of "Disclosure in red" halen, "A New Dimension of Might" is nog wel met een zangeres erbij maar die's aanzienlijk steviger. Vind ik zelf wel hun beste album. Ze hebben erna nog een album, "Free Fall Into Fear", wat op zich prima is, neigt meer richting melodische Black omdat ze geen zangeres dus meer hebben maar een cleane zanger erbij hebben gehaald. Ik ben niet zo goed in nrs moet ik je zeggen, ik heb alleen cds. Over het algemeen is het allemaal behoorlijke kwaliteit!
     
  14. Elendill2003

    Elendill2003 For those who gave

    Berichten:
    943
    Leuk Bevonden:
    0
    Bedankt man, zal t zeker ff checken :).

    Niet zo lang geleden btw After forever live gezien. Ik was er niet zo ondersteboven van tot ik ze live zag, damn wat kan ze mooi zingen. Lekkere nummers, zet af toe wat aan op m'n mp3. Geen klassiekers, maar zeker wel lekkere nummers.
     
  15. Vittra

    Vittra Active Member

    Berichten:
    105
    Leuk Bevonden:
    0
    Een paar jaar geleden luisterde ik er nog wel naar, maar de afgelopen jaren trekt de stijl me niet zo meer (niet zozeer AF maar de hele zogeheten gothic metal stroom). Zag ze op graspop en toen waren ze best ok.
     
  16. [2k]

    [2k] XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    8.968
    Leuk Bevonden:
    207
    Vind Trail Of Tears erg goed, met name de drie albums met vrouwelijke zang. Toen ik nieuwste album hoorde zonder vrouwelijke vocalen miste ik wat. Heb het album dan ook weinig gedraaid.
    Als je van ToT houdt, zul je Therion en Tristania ook wel waarderen.
     
  17. Elendill2003

    Elendill2003 For those who gave

    Berichten:
    943
    Leuk Bevonden:
    0
    Net thuis van een Dragonforce concert in Amsterdam. Zou die muziek thuis nooit opzetten maar ik moet toegeven dat het concert toch wel kicken was.

    Flink wat pits en aan het eind nog een wall of death (had k nog nooit eerder gedaan) dus het was wel knallen.

    Wel lachen trouwens dat de hardste pit ontstond op Raining blood van slayer. Die werd afgespeelt vlak voordat ze opkwamen als lekkermakertje en de hele zaal veranderde door dat nummer in 1 keer in pure chaos, te vet gewoon.

    Kan je nagaan hoe hard slayer live knalt.

    /salute

    Ps: het griekse voorprogramma Fire wind was ook erg goed (voor power metal dan :p). En die hebben mij uiteraard een streepje voor gezien ik half grieks ben :p. Nu naar bed, truste!
     
  18. Vittra

    Vittra Active Member

    Berichten:
    105
    Leuk Bevonden:
    0
    Wel jammer dat het voor mij te ver reizen is, want ik had met name Firewind graag willen zien. Ik ben niet zo van de Power Metal, maar juist deze 2 bands vind ik wel de moeite waard. Ach, Dragonforce heb ik toch al een aantal keer gezien.
     
  19. Panzer

    Panzer Seven deadly sins...

    Berichten:
    742
    Leuk Bevonden:
    0
    24 Januarie naar Hammerfall, in 013, de nieuwe CD is weer helemaal: [​IMG]
     
  20. NecroSadistic28

    NecroSadistic28 Redeemed In Flames

    Berichten:
    600
    Leuk Bevonden:
    5
    Slayer live is ongeevenaard ;)
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina