Ik had het niet over voedselbanken?
Van degenen die naar voedselbanken gaan zullen er zeker een aantal zijn die door eigen schuld in schulden zijn gekomen. Heb daar zelf ook weleens een docu over gezien. Man en vrouw die weinig meer konden, geen geld voor eten, maar hij moest wel 2 pakjes shag per dag roken en x aantal flesjes bier achter zijn kiezen hebben . Begrijp me goed, daar ben ik het ook niet mee eens, maar het moet hier geen tweekamp worden tussen degenen die voor iedereen zijn met een uitkering en degenen die tegen die mensen zijn. ( je kunt dat niet als voorbeeld nemen voor mensen met een uitkering )
Als je het mij vraagt moet je gevallen vaak gewoon apart bekijken om te beoordelen. Jammergeneog gebeurd dat nooit, mja bureaucratie he.
Waar het mij in trouwens al mijn posts om ging als je ze hebt gelezen, zijn de gewone mensen die een uitkering hebben.. en daar vaak buiten eigen schuld in zijn gekomen. Ga mij niet vertellen dat als je een uitkering hebt je het makkelijk kunt redden, dat is gewoon bullshit. Zoals jullie zeggen 'dom, tja zo is niet iedereen.. dat is maar een zeer kleine groep. Als je gewoon een uitkering hebt en wel of geen kinderen is het al erg moeilijk rondkomen. Een baan vinden is te doen.. maar dat combineren met kinderen ( zeker als je alleenstaand bent), leeftijd, afgekeurd zijn, en dan nog het niveau van het werk en of je het wel leuk vind. Want erg leuk is het niet als je met een hbs opleiding als vuilnisman oid moet gaan werken. Dat hou je niet lang vol. Bovendien verdien je dan ook nog zo weinig boven de uitkering dat het (mentaal en lichamelijk )slopend is.
Laatst bewerkt: 14 okt 2006