Is het verstandig Xbox 360 uit Amerika te halen?

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door Allard88, 28 okt 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Allard88

    Allard88 Active Member

    Berichten:
    7
    Leuk Bevonden:
    0
    Mijn broer woont in de states en komt met de kerst naar Nederland. In de states is de premium versie van de Xbox 360, 399 Dollars, wat uitkomt op omgerekend 310 Euro of zo. Dat scheelt 90 euro met de NL versie!! Dus ik denk...ik laat hem er een meenemen voor me. Alleen is dat zo slim? Min vragen:

    1) Zijn de spellen die ik hier haal, compatible met deze US console? (bij dvd's zit je ook met regio gedoe soms)
    2) Wat heb ik nodig om het te laten werken, buiten een adapter voor de stroom?
    :cool: Kan mijn broer hem gewoon meenemen? Of moet je iets van invoer zooi betalen?
    4) Hoe zit het met garantie? Kan ik met mijn eventuele problemen hier in NL terecht?

    Heeft iemand antwoord op deze vragen? Is het een goed idee om dit te doen?

    Alvast bedankt!
     
  2. threatlockz

    threatlockz 1337

    Berichten:
    10
    Leuk Bevonden:
    0
    US console is NTSC... ALS je TV dat zou kunnen spelen, zou je ook nog alle games uit de USA moeten laten overkomen.

    Garantie alleen in USA, dus ik denk dat dit geen goed idee is.
     
  3. Allard88

    Allard88 Active Member

    Berichten:
    7
    Leuk Bevonden:
    0
    Tja ik had al zon vermoeden..maar goed dat ik het even navraag want anders zit je daar met een console die niet werkt... :D Thanks voor je reply :thumbs:
     
  4. Melbuuln

    Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    13.532
    Leuk Bevonden:
    4
    Vergeet niet dat de kans heel groot dat je ook invoerrechten moet betalen.
    Dan kan er als nog 19% BTW over heen komen.
     
  5. Chohan

    Chohan Grammaton Cleric

    Berichten:
    235
    Leuk Bevonden:
    0
    Niet doen. Amerikaanse Xbox zijn maar verzekerd voor 3 maanden. Ik zou gewoon iets meer betalen, soms hebben ze bij wehkamp de prijs voor 370,-. Dan heb je de zekerheid dat de garantie 2 jaar is.
     
  6. Allard88

    Allard88 Active Member

    Berichten:
    7
    Leuk Bevonden:
    0
    ok dan doe ik het niet :D Bedankt voor de heads up!
     
  7. Aremas

    Aremas Kijk een Avatar

    Berichten:
    557
    Leuk Bevonden:
    0
    HD heeft tog niks met PAL of NTSC te maken?
    Dat zijn tog verschillende video outputs?

    BTW demos die ik download van mijn Amerikaanse Live werken 9 van de 10x gewoon :)

    Met andere woorden het zal op dat gebied niet veel uitmaken of je der een uit de VS laat over komen.
     
    Laatst bewerkt: 28 okt 2006
  8. Edris

    Edris Gamechick

    Berichten:
    632
    Leuk Bevonden:
    0
    en dan nog dat je met de regiocodes zit. dan zou je altijd de games en dvd's uit de states moeten laten overkomen.

    er zijn meer nee's dan ja's om dit te doen. dus kan je hem beter gewoon hier kopen.
     
  9. Joost

    Joost Active Member

    Berichten:
    155
    Leuk Bevonden:
    0


    de een zegt dat het één jaar garantie is en de ander weer twee of drie..

    hoe lang heb ik nou garantie ??
     
  10. Gerjan

    Gerjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    6.685
    Leuk Bevonden:
    221
    En over die spellen, heel veel spellen zijn gewoon regio vrij @ zie play-asia) Dus dat zou opzich wel werken
     
  11. kevinbabolat

    kevinbabolat KEV1N-NL

    Berichten:
    269
    Leuk Bevonden:
    0
    Over de btw hoef je je geen zorgen te maken zolang je broer ingeschreven staat op een adres uit de states. En uiteraard moet het lijken dat de xbox van je broer is, dus niet helemaal nieuw in de verpakking.
     
  12. Chohan

    Chohan Grammaton Cleric

    Berichten:
    235
    Leuk Bevonden:
    0
    De winkel zal 1 jaar zeggen. Maar wij Europeanen krijgen gewoon 2 jaar garantie van Microsoft. Dat had ik ergens eerder op dit forum gelezen.

    EDIT: ik heb even gezocht en verschillende mods hebben het gezegd, garantie is gewoon 2 jaar.
     
    Laatst bewerkt: 28 okt 2006
  13. svennies

    svennies Active Member

    Berichten:
    575
    Leuk Bevonden:
    11
    Yep de vermelding van die twee jaar garantie staat trouwens op je kassaticket dat als aankoopbewijs geldt,bij game mania in belgië tenminste toch.
     
  14. DulleNL

    DulleNL I'm a little teapot Magic Member

    Berichten:
    36.665
    Leuk Bevonden:
    313
    over die garantie: Ik heb een paar maanden terug (Mei) een mail gestuurd naar de Xbox service, met de vraag hoe lang de garantie nu was op de 360.

    Hun antwoord:

    helemaal duidelijk lijkt me :thumbs:
     
  15. kevinbabolat

    kevinbabolat KEV1N-NL

    Berichten:
    269
    Leuk Bevonden:
    0
    Bedankt voor je bevestiging. Ik vind dit terecht. Een jaar zou tekort zijn voor zo'n apparaat.
     
  16. Panzer

    Panzer Seven deadly sins...

    Berichten:
    742
    Leuk Bevonden:
    0
    Dit forum heeft een zoekfunctie, misschien is het een idee die eens te gebruiken?

    KLIK!!!
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina