poll: ik stem... /Verkiezingen 2006

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Freeloader, 8 okt 2006.

?

ik stem..

Peiling gesloten op 3 dec 2006.
  1. CDA

    20 stem(men)
    7,8%
  2. PvdA

    23 stem(men)
    9,0%
  3. VVD

    59 stem(men)
    23,1%
  4. Groen Links

    8 stem(men)
    3,1%
  5. SP

    30 stem(men)
    11,8%
  6. D '66

    8 stem(men)
    3,1%
  7. SGP

    0 stem(men)
    0,0%
  8. Christen Unie

    5 stem(men)
    2,0%
  9. Partij voor de Vrijheid

    12 stem(men)
    4,7%
  10. Een NL

    2 stem(men)
    0,8%
  11. Partij voor de dieren

    3 stem(men)
    1,2%
  12. Fortuyn (LPF)

    6 stem(men)
    2,4%
  13. ik weet niet

    10 stem(men)
    3,9%
  14. ik mag niet stemmen

    54 stem(men)
    21,2%
  15. ik mag wel stemmen, maar ik ga niet

    14 stem(men)
    5,5%
  16. Partij van Nederland

    1 stem(men)
    0,4%
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. TheWalrus

    TheWalrus Guest

    Mark ruttes onderwijsbeleid was belabberd in dat opzicht. Studeren is dankzij hem alleen maar lastiger geworden voor mensen die niet gefortuneerd genoeg zijn.
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 22 okt 2006
  2. king kai

    king kai xbox360

    Berichten:
    788
    Leuk Bevonden:
    0
    Is het onderwijs de laatste jaren dan zoveel duurder geworden dan? Volgens mij niet...
     
  3. JAGUAR

    JAGUAR xbox

    Berichten:
    710
    Leuk Bevonden:
    0
    goedkoper toch? in ieder geval de middelbare school, want daar is het lesgeld afgeschaft(dat ik/mn ouders:p, dus nog wel moesten betalen:mad:) en dat scheelt toch weer een paar honderd euri
     
  4. TheWalrus

    TheWalrus Guest

    Overigens was de ouderbijdrage nooit verplicht! Nadeel daarvan was dat scholen met rijkere ouders dus meer geld ontvingen dan scholen met minder rijke ouders.

    Lekker slim, minder lesgeld laten betalen, gecombineerd met flink bezuinigen op onderwijs. Dat is vast goed voor het onderwijs.....

    Scholen werken met verouderde boeken, hebben te weinig geld voor afdoende personeel (grotere klassen) en het kabinet zeurt over scholen verantwoordelijkheid geven. Dat betekend in werkelijkheid dat scholen minder geld krijgen en zelf moeten zien waarin ze investeren. Maar omdat er gewoonweg weinig budget is, hebben we directeuren die conciergetaken overnemen, grote klassen en boeken die zogezegd nog wel meekunnen (al zitten de boekenwurmen er in).


    En dan heb ik het nog niet eens over het "geweldige" "Samen weer naar school" plan, waarbij leerlingen, die eigenlijk in het speciaal onderwijs thuishoren, in normale klassen gegooid worden. Resultaat steeds minder aandacht voor leerlingen en een steeds zwaarder belastte groepsleerkracht. Allemaal verkapte bezuinigingen met compleet gestoorde namen en huichelachtige motivaties.

    En studeren wordt zeker duurder (Kosten zijn gigantisch gestegen) door het huidige beleid.
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 23 okt 2006
  5. XiroKe

    XiroKe <font color="orange"><b>XBW.nl VIP</b></font> XBW.nl VIP

    Berichten:
    3.070
    Leuk Bevonden:
    26
    Vandaag is www.kieskompas.nl gelanceerd. Een concurrent van de Stemwijzer en een goede ook. Je kunt zien waar in het politieke spectrum jij staat ten opzichte van de partijen in het algemeen, maar ook per onderwerp.

    [​IMG]
     
  6. Masterfragger

    Masterfragger Veluwenaar

    Berichten:
    144
    Leuk Bevonden:
    0
    Ja, zag et ook net op nu.nl staan en heb hem meteen gemaakt. Hij is een stuk uitgebreider en beter imo dan de stemwijzer. Ik kwam tov et plaatje hierboven ietsje linkser uit, niet veel.
     
  7. NL Eagle

    NL Eagle Californication

    Berichten:
    769
    Leuk Bevonden:
    0
    ja heb ik ook over gelezen, deze schijnt veel gerichter en vollediger te zijn...
     
  8. NL_Wouter

    NL_Wouter The_Guardian

    Berichten:
    413
    Leuk Bevonden:
    4
    CDA, Maxime verhagen. Waarom? ik en het eens met hun/zijn standpunten. En daarbij heeft maxime verhagen net dat beetje extra wat balkie niet heeft.

    Waarom niet:

    PVDA? Partij van de allochtonen. Partij van de arbeid haalt onze economie als een baksteen naar beneden, zoals in de afgelopen paar jaren het is gebeurd. Gelijke lonen? m'n reet, je loon is prestatiegebonden. fok ze.

    Geert wilders? Ach, donder toch op.. wat doe je nog in de politiek. Niemand neemt hem serieus meer.. al ben ik het wel eens met zijn immigratiebeleid...

    D66?
    liften maar een beetje mee met alle partijen..
     
  9. the only ego

    the only ego linux hippie

    Berichten:
    1.655
    Leuk Bevonden:
    0
    met het stemcompas precies tussen sp pvda en groenlinks.. Komt vrij goed overeen met stemwijzer.
     
  10. VySio

    VySio DJ Bowie!!!

    Berichten:
    497
    Leuk Bevonden:
    0
    Op stemwijzer had ik CDA als 5e partij en VVD als 1e keus, terwijl het bij kompas De CDA 1 is en de VVD lijkt 2e.

    Dit komt meer in mijn richting. ik zat te twijfelen tussen CDA en VVD.

    Nu ik beide stemwijzers gedaan heb twijfel ik nog steeds tussen die 2 8)
     
  11. Thriceaddict

    Thriceaddict Active Member

    Berichten:
    91
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik zit nog te twijfelen tussen Groen Links en de SP. Ik zal me er de komende tijd nog eens goed in verdiepen.
     
  12. king kai

    king kai xbox360

    Berichten:
    788
    Leuk Bevonden:
    0
    Als je daar tussen zit te twijfelen, ga dan maar niet stemmen





    8)
     
  13. Thriceaddict

    Thriceaddict Active Member

    Berichten:
    91
    Leuk Bevonden:
    0
    Er moet toch iemand tegenwicht bieden aan de rechtse rakkers. ;)
     
  14. king kai

    king kai xbox360

    Berichten:
    788
    Leuk Bevonden:
    0
    Het was ook een grapje hoor, je mag best links stemmen van mij. :)
     
  15. TheWalrus

    TheWalrus Guest

    Dat is sympathiek van je. Mag je ook linksdragend zijn van jou?
     
  16. XiroKe

    XiroKe <font color="orange"><b>XBW.nl VIP</b></font> XBW.nl VIP

    Berichten:
    3.070
    Leuk Bevonden:
    26
    Strategisch stemmen, dus als je een links kabinet wil moet je op CDA(/PVDA) stemmen, zoniet stem je op de (CDA/)VVD. Wellicht dat dat de keuze wat makkelijker maakt.
     
  17. king kai

    king kai xbox360

    Berichten:
    788
    Leuk Bevonden:
    0
    Als je CDA stemt ga je volgens mij ook voor rechts kabinet. PvdA ofzo is links

    Alleen als je daar zelf voorkeur aan hebt :thumbs:
    Ik doe het zelf niet btw :)
     
  18. XiroKe

    XiroKe <font color="orange"><b>XBW.nl VIP</b></font> XBW.nl VIP

    Berichten:
    3.070
    Leuk Bevonden:
    26
    CDA ligt centraal. Even een korte toelichting: als de VVD klein blijft dan is er uiteraard een aanzienlijke kans op de linkse coalitie tussen CDA/PvdA. Stem je VVD en maak je die partij groter dan maak je een coalitie tussen de VVD en CDA mogelijk. Een stem op CDA kan beide kanten op gaan en als je bijvoorbeeld een links kabinet totaal niet ziet zitten dan doe je er verstandig aan VVD te stemmen. Zo simpel is het.
     
  19. king kai

    king kai xbox360

    Berichten:
    788
    Leuk Bevonden:
    0
    CDA ligt net wat rechts van het midden (zie plaatje uitslag van het kieskompas).
    Maar ik wil ook niet dat een linkse partij (PvdA, SP, GL) aan de macht komt, dat is oa een reden van mij om CDA stemmen, zodat CDA eerder groter wordt dan PvdA! En ik zie CDA ook nog niet met 1 van die linkse partijen een coalitie vormen, wél met VVD!
     
  20. Panzer

    Panzer Seven deadly sins...

    Berichten:
    742
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik ga op Wilders stemmen, links stemmen op dit moment is volgens mij net als neuqen om maagd te blijven.........
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina