1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

[Muziek] Indie/Britrock

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Dioxic, 1 nov 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. MiGilleS

    MiGilleS Green Mile User

    Berichten:
    725
    Leuk Bevonden:
    0

    RAM DE BIEL !!!!!!!!!! LEES GVD DAT STUK EENS DOOR UIT WELKE TIJD HET KOMT MAAKT GEEN FLIKKER UIT~!!!!!!!!!!!!

    als je GVD denkt dat je verstand van muziek hebt dan heb je het mis !!!!!!!! want wat jij zei:

    ja my ass !! Wat zijn the arctic monkeys dan ? =( lezen lezen lezen jij !
    voor je je mening geeft!

    én wat maakt het uit dat wij toen miss er nog niet waren of in de wieg laggen ? HAHA SUKKEL HET GAAT OM DE MUZIEK !!!!!!!!! NIET OM DE TIJD WANNEER HET UITGEBRACHT IS !!!!!!!!!

    én wat maakt het uit hoe ze er uit zien ?! jij bent zeker zo'n nerd die niet van kleren houd?
    DIE KLEREN STYLE IS NU NAMELIJK AL EEN HALF JAAR IN !!! NOOIT GEZIEN ? nee je komt nooit buiten !!!!!

    echt leer lezen!
    Kom terug als je verstand van muziek heb en geef dán pas je mening!

    echt serieus je haalt het bloed onder me nagels vandaan!



    (hahaha hijs nog 25 ook zal je niet zeggen als je naar zijn gedrag kijkt!! lig je zelf nog steeds in de wieg kindje ? )
     
    Laatst bewerkt: 1 nov 2006
  2. Lexiuz

    Lexiuz ...---...

    Berichten:
    160
    Leuk Bevonden:
    0
    Goed gezegd, helemaal mee eens!!
     
  3. Dioxic

    Dioxic Guest

    Gozers, ik heb ten eerste maar weinig naar muse gelusiterd odmat zijn eentonige stem mij mateloos irriteerd, ga niet spreken over schande. En tent weede, ga niet zeuren over lijstjes want heb er netjes bijgezet dat de tekst van wikipedia is.

    En als laatste, als jullie al iets van het genre hebben meegekregen terwijl wij zogenaamd in onze wiegen lagen wil niet zeggen dat wij er nu niet meer naar mogen luisteren of dat de nieuwe garde er dan weinig over weet :\
     
  4. MiGilleS

    MiGilleS Green Mile User

    Berichten:
    725
    Leuk Bevonden:
    0
    bedankt :)

    en Dioxic ik ben het helemaal met je eens.. vraag me af of ie gast verder nog iets te zeggen heeft ?!... :+
     
  5. Ruttyx

    Ruttyx Oh inverted world

    Berichten:
    2.830
    Leuk Bevonden:
    5
    Louis XIV hoort er zeker bij, hoewel alleen God killed the Queen en Finding out Tru love is Blind van hoog niveau zijn. Paperdoll kan ik nog mee door.
    Muse is idd alternatieve rock.

    @Robert1981: Op welke bands doel jij? Oasis? Geef is voorbeelden, misschien zijn die ook zo gek nog niet. En ga aub niet andermans muzieksmaak afzeiken, post dan gewoon niet. Geld trouwens ook voor alle andere mensen. Kritiek leveren mag, maar wel onderbouwd en met een zekere kennis van de muzieksoort/artiest.

    Voor alle Arctic Monkeys fans: Ga milburn checken!
    http://www.last.fm/music/Milburn
    http://www.milburn-music.com/downloads/index.php?act=category&id=2 (lipstick lickin', december iig :9)

    Goede zender idd. Een andere goede britse zender is XFM.
     
    Laatst bewerkt: 1 nov 2006
  6. Elendill2003

    Elendill2003 For those who gave

    Berichten:
    943
    Leuk Bevonden:
    0
    Binnen indie vallen bands die ik niet super vind (artic monkeys etc) tot en met bands die ik super wel vind (Smashing pumpkins, Nirvana).

    Ik noem het eigenlijk nooit indie omdat indie gewoon een verzamel naam is voor veeeeeeel verschillende genres. Death cab for cutie is een beetje emo en Smashing pumpkins is grunge / vagetroepdielastigteomschrijvenis.

    /salute

    Edit @ Migilles: het kan me geen reet schelen welke kleding stijl er in is en tbh vind ik dat indie atm best wel een hype is. Overal zie je van die vage casual geklede mannetjes opduiken. En hoewel ik het zeer zeker niet eens ben met Robert is het een beetje kinderachtig hem nerd te gaan noemen etc.

    Nog een tip voor iedereen (weet niet of ze al ergens in een lijstje staan): check radiohead. Echt een hele goede band (vooral het album Ok computer is waanzinnig).
     
    Laatst bewerkt: 2 nov 2006
  7. Ruttyx

    Ruttyx Oh inverted world

    Berichten:
    2.830
    Leuk Bevonden:
    5
    Death cab is GEEN emo, eerder vaak gevoelige wat 'sad' nummers. Emo is toch meer de rock kant op (taking back sunday, fall out boy, my chemical romance)

    http://nl.wikipedia.org/wiki/Emocore_(mainstream)

    Ik snap het nog steeds niet wat er zo goed aan is, behalve het schitterend Karma Police en het nog goed te beluisteren Creep en Paranoid Android, vind ik het helemaal niks.
     
    Laatst bewerkt: 2 nov 2006
  8. MiGilleS

    MiGilleS Green Mile User

    Berichten:
    725
    Leuk Bevonden:
    0
    goede band ja ! :) en het nummer met de pixies is ook erg goed !

    en idd Death Cap for Cuty is GEEEEEN EMO, emo is Hawthorne Heights ! en jij kan zelf niet bepalen dat je het emo vind want het is een feit dat dat niet zo is ;)
     
    Laatst bewerkt: 2 nov 2006
  9. NapoleJon

    NapoleJon Active Member

    Berichten:
    634
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik denk dat Pixies toch wel de grootste invloed heeft gehad op Indie nu. Misschien wel de eerste Indie band te noemen? Weet het niet precies.

    Als je van Pixies, Pavement etc. houdt moet je ook eens iets van de Tapes 'n Tapes gaan luisteren. Ook zo'n gebroken stem en aparte rifjes.
     
  10. Elendill2003

    Elendill2003 For those who gave

    Berichten:
    943
    Leuk Bevonden:
    0
    Het is wel duidelijk dat er meerdere soorten emo zijn. En de oude emocore, idd daar heeft death cab niets mee te maken. Maar echt wel dat het binnen de tegenwoordige emo hype te plaatsen is. Want praktisch alles is daar in te plaatsen. Dan is het uiteraard discutabel of het dan nog wel emo is, maar goede emo is het zeker niet.
     
  11. Dioxic

    Dioxic Guest

    Als ik emo hoor moet ik gelijk aan my chemical romance denken, ik vind het maar niks.. of A Bullet for my Valentine.. wat een bandnaam :lol:
     
  12. Sultan_of_Swing

    Sultan_of_Swing Active Member

    Berichten:
    438
    Leuk Bevonden:
    1
    Milburn is wel een goed bandje inderdaad. Een paar nummers kunnen zich zeker met het beste van Arctic Monkeys meten.

    Bezoeken jullie ook wel eens concerten van deze bands trouwens? Ik ben zelf van het voorjaar naar The Kooks en Death Cab for Cutie geweest. Een paar maanden geleden nog naar Radiohead en 28 november ga ik naar Muse. London Calling is helaas al uitverkocht.
     
  13. Wooffa

    Wooffa Deus Ex Machina

    Berichten:
    1.497
    Leuk Bevonden:
    3
    Niet zo happen.:9

    Toont maar weer eens aan hoe emotieloos een forum soms kan zijn, want je hebt mijn post totaal verkeerd opgevat. Was helemaal niet zo serieus bedoeld. Wat ik bedoelde te zeggen is dat ik Muse dus goed vind en dat je ze een kans moet geven. Dat er mensen zijn die het niet leuk vinden weet ik heus wel [die zijn er heel veel] en dat kan ik goed begrijpen. Nu weet ik dat je daar één van bent en heb ik er ook geen problemen mee. ;)

    Daarbij ging datgene over het lijstje niet over de openingspost, maar naar al die indie bands die ik goed vind. Ik een grote fan en luister dan ook naar veel bands die ik daar allemaal als [vriendelijke] tip bij kon zetten. Zie de post dan ook niet meer als dat; een tip.

    Marja, over emo gesproken...ik denk dat 9 van de 10 keer dat iets emo genoemd wordt het niet puur emo is. Ik kan het volgende bijna niet uit mijn strot krijgen, maar de echte emo komt uit een andere tijd en dat is anders dan bijvoorbeeld My Chemical Romance. Het heeft natuurlijk wel emo invloeden, maar dat is hetzelfde als dat je Macaroni en Spaghetti hetzelfde vindt omdat er toevallig eenzelfde ingrediënt in zou zitten. Veranderd overigens niks aan de mening natuurlijk, maar emo wordt tegenwoordig al te snel genoemd terwijl het gaat om enkel wat invloeden. :) Ik ben het dan dus ook met Elendill2003 eensch.
     
    Laatst bewerkt: 2 nov 2006
  14. Zeroine 83

    Zeroine 83 Active Member

    Berichten:
    6.129
    Leuk Bevonden:
    0
    Ben ooit eens naar een concert van de Lost Prophets geweest. In het voorprogramma zat Funeral For A Friend. Toendertijd nog nooit van gehoord, maar ik vond ze goed spelen en heb toen gelijk het album gekocht. Ja, ik ben zo iemand die een album koopt als ik vind dat de artiest het waard is ;) :+

    FFAF is volgens mij ook emo, of in ieder geval met invloeden. Het klinkt in ieder geval super vind ik. Maar goed, ik heb in de kast tig CD's liggen van bekende en minder bekende bands. Commercieel of niet, als de muziek maar klinkt denk ik altijd maar :)

    MTV2 is wel een aardige zender. Soms leuk, soms minder leuk qua bands.
     
    Laatst bewerkt: 2 nov 2006
  15. Lexiuz

    Lexiuz ...---...

    Berichten:
    160
    Leuk Bevonden:
    0
    Ja, ik ga ook naar Muse 28 november*) Heb dr echt zin in.
    Wilde eigenlijk ook naar Placebo gaan maar niemand wilde/kon mee..
    En dit jaar ga ik waarschijnlijk ook naar Rock Werchter en Lowlands
     
  16. Ruttyx

    Ruttyx Oh inverted world

    Berichten:
    2.830
    Leuk Bevonden:
    5
    Heb je gelijk in. Een band als Panic! at the Disco wordt ook vaak afgedaan als emo, en hoewel sommige nummers wel emo zijn, is het meer het feit dat het in hetzelfde genre als Fall out Boy etc ligt.
    Btw, death cab was vroeger wat meer rockeriger/emo'er, tegenwoordig meer pop. Dus die emo-hype waar je het over hebt geldt dan averechts ;)

    Ik wilde naar Death cab, maar ben niet gegaan :'-( . Gisteren kwam ik er pas achter dat er weer een London Calling kwam, meteen gekeken, maar idd uitverkocht. Maar wel lachen bands (Milburn - Little man Tate- Klaxons - Th automatic - Rifles)
     
  17. Dioxic

    Dioxic Guest

    Gaan er nog mensen naar pinkpop
     
  18. de bengel

    de bengel Holy Fuck-nuts!

    Berichten:
    609
    Leuk Bevonden:
    0
    een paar bands waar ik de laatste tijd veel naar luister en die volgens mij ook wel binnen het indie genre liggen:
    - +44 (net nieuwe album aan het luisteren)
    - bloc party
    - figurines (echte aanrader)
    - the killers (1e album was echt heel goed, 2e is minder)
    - the kooks
    - motion city soundtrack
    - OK Go
    - the shins

    Ik vind het altijd maar een beetje vaag die grenzen.
     
  19. Elendill2003

    Elendill2003 For those who gave

    Berichten:
    943
    Leuk Bevonden:
    0
    Yeah ik heb echt een schijt hekel aan emo over het algemeen. De echte oude emo is wel ok, zeer heftig. Maar die gare huilende jongetjes rock die het vandaag is hou ik totaal niet van.

    Ik weet dat dit niet het juiste topic kwa genre is, maar ik moet ze ff promoten:

    I will be heard

    Defeatist

    Hatebreed! Ze komen 13 november naar Nederland (eindhoven). Dit zijn slechts 2 goede nummers van 30 ofzo.

    /salute
     
  20. Dioxic

    Dioxic Guest

    the killers eerste album was idd goed. ik wacht op een nieuw album van Bloc Party _O_ Silent Alarm vind ik echt goed
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina