1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Doodvonnis voor Saddam Hussein

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Tim, 5 nov 2006.

  1. Cygnum

    Cygnum XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    1.697
    Leuk Bevonden:
    0
    Iedereen zag dit al aankomen natuurlijk. Maar de manier waarop dit is gebeurd verdient zeker niet de schoonheidsprijs. Rechters die door de Iraakse regering zijn vervangen omdat ze niet goed hun werk zouden doen (lees: niet overtuigd waren van de doodstraf) en Hussein die veroordeeld is op grond van een wet die het mogelijk maakt strafbare feiten met terugwerkende kracht te vervolgen. Persoonlijk heb ik niet zoveel moeite met dat laatste, aangezien dat ook is gebeurd met de generaals uit de Tweede Wereldoorlog.

    Het is meer dan duidelijk dat dit proces gestuurd wordt door de Amerikanen. Het is dan ook niet toevallig dat de uitspraak komt vlak voordat er verkiezingen zijn in Amerika (weet niet precies wat voor, maar het had te maken met de Senaat of het Congres dacht ik).

    Ik ben niet voor de doodstraf, maar als ze hem in een gevangenis zouden dumpen, zou hij toch nog gelynched worden. Wat ook een idee zou zijn is om hem midden in Baghdad vrij te laten, waarna iedereen die tegen Hussein is op hem kan jagen als wild. Krijgt hij een idee wat het is om je opgejaagd als wild te voelen. Bovendien wordt hij dan alsnog doodgeschoten. Is Saddam ook weer blij.

    Dan ga je iemand vierendelen, dan kan je hem net zo goed stenigen. Dat zijn middeleeuwse praktijken, die zijn pas onmenselijk.
     
  2. Mr M NL

    Mr M NL Active Member

    Berichten:
    105
    Leuk Bevonden:
    0
    Saddam heeft toch nog twee andere processen lopen?

    kan hij drie keer ter dood veroordeeld worden :+
     
  3. McSparkle

    McSparkle Well-Known Member

    Berichten:
    7.028
    Leuk Bevonden:
    1.189
    Dat ze "ophanging" nog toepassen joh, anno 2006 :9

    Niet dat ik het er niet mee eens ben hoor.
     
  4. vision 360

    vision 360 Unregistered User

    Berichten:
    237
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik las op het nieuws 'death by hanging', dan heb ik liever dat ze hem gewoon letterlijk ondersteboven ophangen en weg laten rotten in plaats van een precies uitgerekende, directe dood.
     
  5. Dioxic

    Dioxic Guest

    Inderdaad, alsof we dan van hem verlost zijn :\ Hij heeft toch geen invloed meer
     
  6. MiGilleS

    MiGilleS Green Mile User

    Berichten:
    725
    Leuk Bevonden:
    0
    wooohooo relaxt man !! daar leren ze vast wat van :9 gehehehehe
     
  7. DesertFox

    DesertFox XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    1.560
    Leuk Bevonden:
    8

    Laat me raden, je hebt laatst weer BraveHeart gekeken ? :9
     
  8. Elendill2003

    Elendill2003 For those who gave

    Berichten:
    943
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik vind gewoon dat:

    A een veroordeling menselijk is, dus er kunnen in theorie fouten gemaakt worden en met een doodstraf kan je fouten niet meer herstellen.

    B door iemand hem te laten vermoorden maak je weer 1 extra iemand een moordenaar + die geen zijn leven zal vrij moeilijk worden omdat er een aantal mensen zijn die hem dood willen.

    En dat gelul over de doodstraf alleen als het 100% zeker is slaat nergens op want je bent nooit ergens 100% zeker van. Je was er zelf niet bij. Ja uiteraard heeft Saddamn het wel gedaan, maar je kan geen uitzonderingen maken vind ik.

    /salute
     
  9. dahouseman

    dahouseman The cake is a lie!

    Berichten:
    1.026
    Leuk Bevonden:
    0
    Ja en als je um laat leven heb je altijd de kans dat zijn aanhangers hem bevrijden/ weer probere de macht te geven.

    Doden, voordat hij nog meer kan aanrichten. Hij is een leider, geen aanhanger. Aanhangers kan je laten leven, die zullen toch nooit iets kunnen organiseren. Leiders moet je van hun macht onzien. En in die landen zijn in het verleden wel meer machtsgrepen gedaan/geprobeert. Late hem sterven en zijn regium met hem. Nu kunnen ze hem alleen nog maar als martelaren zien, wat hem een stuk minder gevaarlijk maakt als leider.....
     
  10. ErroX

    ErroX Active Member

    Berichten:
    5.059
    Leuk Bevonden:
    2
    Weet je hoe duur het is om een persoon xx jaar in de gevangenis te houden. Saddam Hoessijn zit echt niet bij 39 andere gevangene hoor. Die zit alleen in een cel en wordt 24/7 bewaakt door Amerikaanse soldaten in een vaag landhuis of iets dergelijks. Die kost waarschijnlijk wel een paar honderd dollar per dag (in Nederland kost een gevangene 230 euro of iets in die richting).
     
  11. Mtthz

    Mtthz XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    588
    Leuk Bevonden:
    38
    Mooi zo. Ik ben principeel voor de doodstraf, en zo'n rottende teringtyfuslijer als Saddam verdient niet om nog te blijven leven. Hij heeft genocide gepleegd mensen. Saddam kan je op 1 lijn zetten met Adolf Hitler.
     
  12. LeGeNdaRisCh

    LeGeNdaRisCh Je ziet ons

    Berichten:
    2.453
    Leuk Bevonden:
    0
    lekker voor hem, hij verdient het simpel weg gewoon
     
  13. Sushi

    Sushi Niet eetbaar

    Berichten:
    458
    Leuk Bevonden:
    0
    Tja, vind dat ie het verdient. Ook al gaat m'n gevoel er totaal tegen in...
     
  14. Leen

    Leen Active Member

    Berichten:
    24
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik ben in dit geval niet tegen de doodstraf, hij heeft zelf voor God gespeeld en vele levens ontnomen, vele gezinnen kapot gemaakt, iemand die zo in het leven staat en deze misdaden pleegt en het recht neemt over iemands leven of dood te beschikken, mag van mij dezelfde straf ondergaan.

    Deze man verdiend niet om nog 40 jaar te blijven leven in een cel, het kost handen vol geld en dit persoon heeft al genoeg gekost.

    Natuurlijk mag je zeggen dat wie dan ook niet over leven en dood mag beschikken, ook de regering niet, maar voor mij is het fair dat een man die massa's mensen gedood heeft niet beter verdiend.
     
  15. WiresOUTLAW

    WiresOUTLAW ''screw you guyz''

    Berichten:
    509
    Leuk Bevonden:
    0
    beetje overdreven hij zal er best wel spijt van hebben
     
  16. svennies

    svennies Active Member

    Berichten:
    575
    Leuk Bevonden:
    11
    Ik ook, en je kan nu al zeker stellen dat na saddams terechtstelling maar pas écht de pleuris in irak gaat uitbreken.
    Aangezien diegene die nu achter al die bomaanslagen zitten,nu gaan beseffen indien zij gepakt worden hetzelfde lot zullen ondergaan en bijgevolg niets meer te verliezen hebben, maar integendeel...kunnen ze een burgeroorlog uitlokken hebben ze misschien nog een kans om de amerikanen op die manier het land uit te krijgen....


    En dan? dit verrechtvaardigd nog altijd géén doodstraf ,wat saddam ook heeft uitgespookt .
    Levenslange gevangenisstraf is nog altijd een véél zwaardere straf om te dragen dan een snelle dood door de galg of het vuurpeloton.
    En die kosten van saddams opsluiting en verzorging vallen uitsluitend aan diegene die hem veroordelen....het zal mij worst wezen hoeveel saddams opsluiting het iraakse land en de amerikanen gaat kosten...
    En laat ze er maar een mooie streng beveiligde gevangenis voor bouwen....
    Destijds na wereldoorlog 2 heeft rudolf Hess ook levenslang in de spandau gevangenis gezeten vanaf zijn veroordeling tot zijn dood in 1987 ,en van in 1966 was hij zelfs de enige gevangene die daar destijds zat.
    Veroordeeld omdat hij een nazi was die misdaden tegen de mensheid gepleegd had aangezien hij eerst hitlers tweede man was .
    Dat Hess die in 1941 al in engeland gevangenomen was en de hele oorlog in de tower gevangen zat,werd toen maar even buiten beschouwing gelaten.
    En lees maar eens hoe hij in 1987 aan zijn einde kwam op 93 jarige leeftijd....

    http://nl.wikipedia.org/wiki/Rudolf_Hess
     
    Laatst bewerkt: 5 nov 2006
  17. Robby Bobson

    Robby Bobson Die rapper.

    Berichten:
    2.117
    Leuk Bevonden:
    0
    :emo:
     
  18. Timmeh

    Timmeh \0/

    Berichten:
    1.807
    Leuk Bevonden:
    0
    Mwahaha:lol:
    Dat heeft Hitler vast ook gehad...:{
    Je weet niet half hoe door en door slecht die vent is en was.
    Maar ik ben enorm verrast door de uitspraak, en de uitlating van ons JP'tje.
    Maar goed, wat doet dit met de terroristen? Hebben die er veel baat bij?
    Gaat ome Osama dan wat doen?
     
  19. ITNL3

    ITNL3 Jedi Knight

    Berichten:
    776
    Leuk Bevonden:
    5
    Mooi zo! Dood aan alle lutsers die de wereld onrecht aandoen :) Sterf!
     
  20. NL Eagle

    NL Eagle Californication

    Berichten:
    769
    Leuk Bevonden:
    0
    ik ben het er niet mee eens, de doodstraf vind ik zowiezo fout...
     

Deel Deze Pagina