Nederland bedreigd met Terroristische aanslag

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Robby Bobson, 12 nov 2006.

  1. NL Eagle

    NL Eagle Californication

    Berichten:
    769
    Leuk Bevonden:
    0
    en wat zouden die daar mee opschieten...?
     
  2. wesleyroos9

    wesleyroos9 mijn geloof: xbox360

    Berichten:
    14
    Leuk Bevonden:
    0
  3. SoulFighter

    SoulFighter XBW Zeur

    Berichten:
    823
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik moet zeggen dat ik hier ook weinig waarde aan hecht. Om te beginnen hebben we het over bronnen als rtl 4 en de telegraaf, de sensatie media van Nederland. Ten tweede wordt in het bericht hierboven duidelijk gesproken over het westen in het algemeen, bovendien staat er zelfs dat arabische landen het doelwit zouden kunnen zijn. Kortom, de hele wereld wordt teroristisch bedreigd, niets nieuws?

    Ten tweede acht ik de kans op een concrete aanslag in Nederland zeer klein, en de kans dat jij of bekenden van jou daarbij betrokken zijn is nog veel kleiner.
    Maargoed, we zullen zien. Ik houd het er voorlopig op dat dreiging enkel dreiging blijft.

    Edit: over geldverspilling gesproken, die 100.000 professionals in NL die terrorisme onmogelijk zouden moeten maken is inderdaad pure geldverspilling, tel daar dit soort berichten bij op: Verdonk geef 700.000 euro uit om homoseksualiteit onder allochtonen bespreekbaar te maken. En je hebt weer een goede reden om goed na te denken wat die regering daar in Den Haag in hemelsnaam voor nuttigs doet met onze belastingcenten.
     
    Laatst bewerkt: 12 nov 2006
  4. Sushi

    Sushi Niet eetbaar

    Berichten:
    458
    Leuk Bevonden:
    0
    Wat heeft het eigenlijk voor nut?
    Verdonk:"Hier 700.000 euro. En nu kunnen jullie met elkaar praten!"
     
  5. VySio

    VySio DJ Bowie!!!

    Berichten:
    497
    Leuk Bevonden:
    0
    sommige mensen snappen ook niets van politiek =(

    Het is toch niet gratis om gediplomeerde mensen aan te trekken en die zich volledig gaan wenden naar een onderzoek over dit onderwerp. Als ik er goed in was en ik werd gevraagd deed ik het ook niet gratis.

    Veel lezingen moeten geregeld worden in buurthuizen, televisie zendtijd misschien, en ga zo maar door. Ik vind het goed dat zoiets gebeurd, anders blijft het homoseksuele een taboe voor allochtonen.

    Hoezo dat? Als deze mensen er niet geweest zouden zijn was Samir A. er al lang in geslaagd om zijn ding te doen, Waren de mensen in het Laak-kwartier er wél in geslaagd om een aanslag te plegen en waren waarschijnlijk meerdere dreigingen daadwerkelijk uitgevoerd. Dus pure geldverspilling is het niet.

    We kunnen dit geld ook uitgeven om de gebouwen die aangevallen zijn met duizenden mensen er in weer op te bouwen. Dit zou inderdaad misschien geld schelen, en kunnen we de kinderbijslagen en zorg en huurtoeslagen verhogen, maar blijft de angst voor een terroristische dreiging dan altijd bestaan =(
     
  6. SoulFighter

    SoulFighter XBW Zeur

    Berichten:
    823
    Leuk Bevonden:
    0
    @Vysio, allereerst vind ik 700.000 euro voor bespreekbaarheid van homo's onder allochtonen werkelijk geldverspilling. Moeten ze toch zelf leren/weten, om daar nou 7 ton voor door de plee te trekken... :{

    Ten tweede, denk je nou echt dat 100.000(!) 'professionals' die aanslag echt zoveel kleiner maken? De kans op een aanslag is al niet bijster groot, zet er een paar goede onderzoeksteams op en je bent klaar. Maarnee Nederland moet miljoenen uitgeven om die hele kleine kans nog net iets kleiner te maken, ze hebben gelijk een excuus om al onze internetgegevens op te slaan (zie de bewaarplicht), want ja er zou toch maar een terrorist zijn die een aanslag beraamt over email |:-
     
  7. VySio

    VySio DJ Bowie!!!

    Berichten:
    497
    Leuk Bevonden:
    0
    Het zijn trouwens meer dan 200.00 mensen die de kans op een aanslag kleiner maken. kijk bijvoorbeeld op de site van www.nederlandtegenterrorisme.nl . Je moet niet alleen denken aan mensen die daadwerkelijk op onderzoek zijn. Maar ook mensen die getraind worden mocht er wat gebeuren bij een terroristische dreiging.

    Schoonmakers op stations die prullenbakken vaker legen als er een dreiging is, Als er een dreiging is moet er in elk belangrijk pand een coördinator voor vluchtwegen aanwezig zijn, die mensen zijn ook getraind, bewaking voor belangrijke panden. überhaupt politieagenten. Mensen die het internet afgaan om radicalisering te voorkomen. Goed bij de meeste van hun is het niet hun primaire taak. Maar zeker goed dat de mensen getrained worden voor zulke situaties.

    En 700.000 euro voor de bespreekbaarheid van homoseksualiteit stelt helemaal niets voor,een onderzoekje in de ruimte kost alleen al 128 Miljoen (182 keer zo duur), wat is belangrijker een of ander "onzinnig" onderzoekje in de ruimte of de samenleving proberen te verbeteren. maar daar kom ik op terug want ik moet als de bliksem naart mijn werk :p
     
    Laatst bewerkt: 14 nov 2006
  8. Mtthz

    Mtthz XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    588
    Leuk Bevonden:
    38
    Ik maak me niet druk. Dit is al een paar keer voorgekomen...maar nu nog niks gebeurd. En als het gebeurd...tja.

    Ik slaap er niet minder om...
     
  9. L.A.

    L.A. Active Member

    Berichten:
    656
    Leuk Bevonden:
    4.901
    je kunt er ook 6 miljard voor uittrekken, maar als het dan toch gebeurt heb je alleen maar meer geld verspild. Met praten bereik je dan meer..dan met steeds meer afstand creëren..zeker als dhr. Pastors ze gaat vergelijken met de nazi's. tuurlijk radicalisme is fout, maar dat heeft de KKK in amerika ook. wordt daar iets tegen gedaan? zorg eerst maar eens voor wat meer gelijke behandeling..dan praten we verder.Het echte gevaar moet je dan hard de kop in drukken. maar een soort sfeer maken van 'wij tegen zij' is vragen om problemen.
     
  10. svennies

    svennies Active Member

    Berichten:
    575
    Leuk Bevonden:
    11
    Yep...en als je de pech hebt om net op dat moment in de buurt van zo een plaats te komen ...dan slaap je voor eeuwig........
     
  11. bulleta

    bulleta Active Member

    Berichten:
    456
    Leuk Bevonden:
    0
    die gasten hebben echt geen leven zitten ze met ze allen in een kut grot een beetje proberen de aandacht te krijgen ....

    wat de fuck willen ze nou berijken

    ZOEK @^@#&^#%^&#@% EEN LEVEN

    stelletje pleuris lijers

    oh en om nog even wat zin in deze post te stampen..ik vind dat we die piemols veel te serieus nemen
     
  12. Firebeast

    Firebeast Active Member

    Berichten:
    116
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik zie ze er wel voor aan om ergens een Water dam op te blazen. :+

    Ik maak me er niet echt druk om, er zal altijd wel een groep idioten bestaan die de wereld bedreigd.
     
  13. Orcrist

    Orcrist XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    4.297
    Leuk Bevonden:
    8
    Lijkt me wel gaaf, komt Nederland ook weer is in het wereld nieuws. Misschien kom ik wel op teeveee!!!! \o/

    Maar om het even; hoe werkt terrorisme, dmv terreur te zaaien. Kunnen ze geen terreur zaaien ben je immuun voor terrorisme. Dit soort berichten zouden niet eens de krant moeten halen, maar onze media support blijkbaar liever terrorisme.
     
  14. svennies

    svennies Active Member

    Berichten:
    575
    Leuk Bevonden:
    11
    Tja het is maar hoe je het bekijkt.....
    Even een hypothetische beredenering volgen....
    Nou bericht de media over mogelijke terreuraanslagen in nederland....
    Het gevolg hiervan is dat iedereen die het openbaar vervoer neemt alvast beter uit zijn doppen kijkt, en als je iets ziet wat volgens jou niet normaal is kan je nog altijd een eindje om lopen.
    En gebeurt er niets in die periode ,des te beter,maar ga de media niet de schuld geven.
    Stel je maar eens het volgende voor , stel nu dat je niét ingelicht wordt door de media en dan blijkt dat er een terroristische aanslag wordt gepleegd waarbij achteraf blijkt dat de media wel degelijk op de hoogte was van die dreiging maar die dat niet hebben gepubliceerd om geen paniek te zaaien....
    Tja ,wat ga je er dan van zeggen.......
     

Deel Deze Pagina