[Algemeen] Defecte Xbox 360 consoles [Deel 3]

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door Arjan, 14 nov 2006.

?

Hoeveel defecte Xbox 360 's heb je inmiddels gehad?

  1. 1

    41,6%
  2. 2

    11,2%
  3. 3

    3,3%
  4. 4

    0 stem(men)
    0,0%
  5. 5

    0,3%
  6. 6 of meer

    2,3%
  7. Geen

    41,3%
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. nightflyerNL

    nightflyerNL Active Member

    Berichten:
    37
    Leuk Bevonden:
    0
    ik kwam gisteren tot de ontdekking dat het garantiestickertje van mijn 360 (die ik gisteren terug kreeg van het repaircenter) beschadigd is.
    dus heb vanmorgen om 9 uur meteen naar de klantenservice gebeld, en had na 10 sec. dat is voor mij een record. de vorige 2 keer duurde het minstens 3 kwartier!
    ik heb dus uitgelegd dat de sticker beschadigd is, en hoefde hem gelukkig niet terug te sturen.
    er werd een aantekening gemaakt dus mocht hij weer stuk gaan en moet hij weer terug dan is dat in elk geval geen probleem.
    ook heb ik gevraagd of ik een nieuwe heb gekregen en toen vertelde hij me dat hij zo goed als nieuw is, een gerepareerd exemplaar.
    ik vertelde hem ook dat er een hdd inzit met dingen erop van iemand anders.
    volgens hem is het zo dat als je je hdd mee stuurt je ook je eigen hdd mee terug moet krijgen.

    ben benieuwd hoe lang mijn 360 het deze keer blijft doen....
     
  2. Morisson666

    Morisson666 Active Member

    Berichten:
    57
    Leuk Bevonden:
    0
    Nou net maar weer eens gebeld naar MS hoe het met m'n 360 staat. Ze konden wel zien dat hij 2 weken geleden al aangekomen was, maar ze konden nog niet zien of dat hij al gerepareerd was!!!!! De telefoniste zei dat hij gelijk een mailtje naar de reparatie afdeling zou sturen om te vragen of dat mijn 360 al gerepareerd was, en dat het enige wat ik kon doen gewoon wachten was. Moet wel zeggen dat ik niet zolang aan de lijn heb gehangen (5 minuutjes) vergeleken met die 4 uur van 2 weken geleden is dit wel een hele verbetering
     
  3. Entian

    Entian Active Member

    Berichten:
    11
    Leuk Bevonden:
    0
    Vraagje: Hoe lang heeft bij jullie geduurd voordat de xbox 360 het begaf?

    Ik heb de mijne sinds de release en toen ik hem voor het eerst aanzette kreeg ik ook de drie welbekende rode lampjes. Echter een paar keer (zachtjes en vervolgens wat minder zachtjes) slaan en hij was gereincarneerd en doet het nu nog.\o/

    Weet er ook iemand hoe lang de garantie blijft gelden op een xbox360 die bij de release geleverd is? (stel nou dat ie 't bijvoorbeeld in januari begeeft)
     
  4. Nature_1

    Nature_1 Stephanovic NL

    Berichten:
    208
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik hem hem sinds de launch en gister was ie overleden. Je hoeft trouwens niet je HDD mee te leveren volgens de klantenservice. Dat scheelt weer paar weken Oblivion. Als ik het goed begrijp is het de bedoeling dat ik een mailtje krijg met bijbehorende labels? Of levert UPS dat mee....
     
    Laatst bewerkt: 15 nov 2006
  5. PyamaManNL

    PyamaManNL Active Member

    Berichten:
    562
    Leuk Bevonden:
    0
    Dit zeiden ze dus ook steeds tegen mij en wacht nu inmiddels al 7(!) weken. Gisteren weer gebeld en blijkt dat ie niet is aangekomen volgens repaircentrum maar volgens ups wel is afgeleverd. Ze gingen het gister uitzoeken en zou vandaag wordden teruggebeld. Denk overigens dat ik vanavond maar ZELF het iniatief ga nemen om weer te bellen. Moet van me moeder samen met mijn vader er naartoe bellen want zij vinden het belachelijk dat het daar zo gaat ( de service).

    Maar moet ik een nieuwe eissen want dat lijkt mij het logischet of eerst een maand wachten tot ze hem vinden en dan weer een maand voor de reparaite=(
     
  6. mk2k

    mk2k Active Member

    Berichten:
    58
    Leuk Bevonden:
    0
    Radar heb je ook nog. TV programma op de tros. Kun je microsoft een KOUDE douche geven *) :D
     
  7. Huricos

    Huricos Legendary

    Berichten:
    30
    Leuk Bevonden:
    0
    Dat ligt eraan of je niet kan wachten tot Gears of War :D

    Als ik in jouw schoenen zou staan zou ik in ieder geval wachten als je binnenkort nog graag een nieuwe game wilt spelen.

    Had die van mij vastloop kuren dan had ik nog even een week GoW gespeeld om hem vervolgens op te sturen, jammer genoeg besloot hij maar gewoon meteen dood te gaan.

    Gamen met vastlopen > niet kunnen Gamen
     
  8. Benson

    Benson Kriepkriep

    Berichten:
    1.360
    Leuk Bevonden:
    7
    Maakt imo niet uit, je zal toch nooit een betrouwbaar statistiek krijgen van het percentage gebruikers met problemen tov. de gebruikers zonder problemen.

    Boeit het verder als je 360 een keertje kapot gaat? Neuh, natuurlijk gaat zon apparaat altijd op een kut moment kapot maar na 3 weekjes kun je rustig verder gamen. Met een dergelijk apparaat kan je problemen verwachten, dat zal ook zo zijn met de ps3.

    Het gaat imo om de afhandeling ervan. Vergelijk de vroegere situatie waarin MS nog flink moest slijmen om vaste grond onder de voeten te krijgen in consoleland: waarin je in een kwartiertje klaar was met bellen en je eigen xbox gerepareerd en wel binnen 2 weken weer in huis had - of de fase waarin MS hard moest werken tegen de geruchten dat de 360 een rammelkast is - met de huidige situatie waarvan ik de indruk krijg dat het MS allemaal zoveel niet meer kan schelen (?)

    Het wordt imo een kwalijke zaak als je een beschadigde of defecte 360 retour krijgt ipv je eigen apparaat... Of als een gerepareerd apparaat al snel wéér kuren gaat vertonen vind ik dat écht niet kunnen. Dat getuigt imo (oke, een beetje gechargeerd) van wanbeleid en respectloosheid tov. de consument, die hierin zeer zwak staat.

    Ik vind deze enqûete dus een stuk interessanter want dit laat zien hoe je behandeld wordt als consument, en hoe je wordt afgescheept met een tweede- (derde-? vierde-?) hands console... Als het nou om een gerepareerde rekenmachine gaat, oké die zal best 20 jaar mee gaan... Maar met een kwetsbaar (en dat is gebleken) apparaat als de 360 kan je dat echt niet maken =( Zo kun je bezig blijven tot de garantie voorbij is, dan mag je betalen voor deze “service”...

    Oke, mss zijn de problemen met de reparatie een beetje overdreven als ik de peiling tot nu bekijk. Maar ik vind het toch een kwalijke zaak en ik heb eigenlijk totaal geen vertrouwen in een gerepareerde 360...
    Tevens lijkt de hele organisatie van de garantieafhandeling ook zn beste tijd gehad te hebben. Terwijl dit nu juist het traject is dat de consument een goed gevoel/vertrouwen moet geven over het product en de producent, en evt. cognitieve dissonantie (twijfel/spijt na aankoop) weg moet nemen...
     
    Laatst bewerkt: 15 nov 2006
  9. Chaoss

    Chaoss Active Member

    Berichten:
    22
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb die van mij zojuist weer terug, inclusief een HD;
    EIgen Hd had ik niet opgestuurd, neem aan dat ik gewoon me oude hd kan gebruiken.

    Leuk xtratje van microsoft dus:lol:
     
  10. DutchDemons

    DutchDemons Total Domination XBW.nl VIP

    Berichten:
    651
    Leuk Bevonden:
    53
    haha, vet gratis HDD erbij. Idd mooi extraatje.

    Zo raar dat sommige mensen hem binnen een week terug hebben (nu nog steeds) en dat anderen soms wel 7 weken moeten wachten. Ik krijg het dan een beetje benauwd, aangezien mijn 360 nu bij MS ligt. Als het langer dan 3 weken duurt, dan ga ik maar ff bellen.

    Wel een klote moment, had heel graag Gears of War willen spelen:'-(
     
  11. Chaoss

    Chaoss Active Member

    Berichten:
    22
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik schrok ook al van die lange wachttijden die ik van mensen hoor/ lees.
    bij mij best snel gegaan, vorige week dinsdag was die in DLD en nu weer terug.
    net alleen lopen kloten met gamepad toewijzen wilde die niet pakken bleek me accu leeg te zijn :lol:
     
  12. mvdlit

    mvdlit Have always fun!

    Berichten:
    498
    Leuk Bevonden:
    0
    Als ze zeggen dat het 2,3 of 4 dagen duurt voordat me voeding binnen is, hoelang zal het dan ongeveer duren? Ik hoop 2 of 3 dagen, omdat vrijdag GoW waarschijnlijk op de deurmat ligt.
     
  13. PyamaManNL

    PyamaManNL Active Member

    Berichten:
    562
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik durf je niks te zeggen. Ben Overigens nog steeds niet gebeld dus over een uurtje weer bellen.
     
  14. Joris Springer

    Joris Springer Tjilper

    Berichten:
    960
    Leuk Bevonden:
    1
    Ongeloofelijk trouwens die helpdesk, duurde vandaag bijna 1.5 uur om er doorheen te komen in totaal, eerst na 30 minuten maar opgehangen om uiteindelijk 1 uur later weer te proberen, duurde toen ruim een uur eer ik er doorheen kwam maar absoluut geen probleem om geholpen te worden. Maar ze moeten echt wat aan die helpdesk gaan doen vind ik want zo lang eer je iemand aan de lijn krijgt kan niet vind ik, dan is er echt wat mis met de helpdesk.
     
  15. MvDrunen

    MvDrunen PS3 ID: MvDrunen

    Berichten:
    300
    Leuk Bevonden:
    0
    Wat als je bij het opstarten van je xbox een system error E67 krijgt, en rode lampjes knipperen....
     
  16. Morisson666

    Morisson666 Active Member

    Berichten:
    57
    Leuk Bevonden:
    0
    Dit is wat er op MS der site staat:

    Xbox 360: One red light flashes on the Ring of Light, and you receive error E67
    3. If an Xbox Memory Unit (MU) is plugged in to the console, turn off the console, and then remove the Memory Unit. Turn on the console again and test for the error. If the error does not reoccur, turn off the console and reinsert the MU. Alternate testing with the MU inserted and removed to see if the error occurs only while the MU is inserted.
    4. If you continue to experience this behavior, contact Xbox Customer Service
     
  17. PyamaManNL

    PyamaManNL Active Member

    Berichten:
    562
    Leuk Bevonden:
    0
    Net weer gebeld en na 45 min. eindelijk iemand aan de lijn. Hij had het niet gered mij vanmiddag te bellen en herkende me ook ( lol ). Het komt er op neer dat hij niet foetsjiej is maar er gewoon interne problemen zijn daar. Mijn xbox is wel aangekomen en door interne problemen wisten ze iets niet meer. Hij stond nu wel weer in de lijn okm gemaakt te wordden en hij wou hem deze week nog versturen hij had mijn blaadje ook voor zich en zou mij bellen als hij weer meer wist.
     
  18. pjotr

    pjotr Active Member

    Berichten:
    186
    Leuk Bevonden:
    0
    Vandaag heeft mijn xbox 360, gekocht op de launchdate het begeven, de wel bekende 3 rode leds, Microsoft gebeld en xbox 360 wordt opgehaald echter moet ik zelf voor de doos zorgen, heeft iemand tips m.b.t. de doos?
     
  19. serious siem

    serious siem PSN: Serious-Siem

    Berichten:
    786
    Leuk Bevonden:
    6
    Kging vandaag de Nederlandse service bellen, kreeg ik een engelse aan de lijn, toen werd ik weer doorverbonden naar nederlandse :), En daar zei ik dat m'n xbox al 10 dagen bij de repaircenter is. Dus hij kijken hoe het met m'n 360 zit, blijkt het dat ze nu met Mijn xbox360 in het repaircenter zijn begonnen, en dat ik hem volgende week dan echt thuis moet hebben :):) O happy week
     
  20. AQuila

    AQuila Active Member

    Berichten:
    87
    Leuk Bevonden:
    0
    Mijn 360 start de eerste keer op een dag niet op! Dus dan moet ik hem uitzetten en meteen weer aan en dan doet die het de rest van de dag ofzo wel meteen de eerste keer! vind het opzich niet zo erg maar is daar misschien iets aan te doen.
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina