Maakt imo niet uit, je zal toch nooit een betrouwbaar statistiek krijgen van het percentage gebruikers met problemen tov. de gebruikers zonder problemen.
Boeit het verder als je 360 een keertje kapot gaat? Neuh, natuurlijk gaat zon apparaat altijd op een kut moment kapot maar na 3 weekjes kun je rustig verder gamen. Met een dergelijk apparaat kan je problemen verwachten, dat zal ook zo zijn met de ps3.
Het gaat imo om de afhandeling ervan. Vergelijk de vroegere situatie waarin MS nog flink moest slijmen om vaste grond onder de voeten te krijgen in consoleland: waarin je in een kwartiertje klaar was met bellen en je eigen xbox gerepareerd en wel binnen 2 weken weer in huis had - of de fase waarin MS hard moest werken tegen de geruchten dat de 360 een rammelkast is - met de huidige situatie waarvan ik de indruk krijg dat het MS allemaal zoveel niet meer kan schelen (?)
Het wordt imo een kwalijke zaak als je een beschadigde of defecte 360 retour krijgt ipv je eigen apparaat... Of als een gerepareerd apparaat al snel wéér kuren gaat vertonen vind ik dat écht niet kunnen. Dat getuigt imo (oke, een beetje gechargeerd) van wanbeleid en respectloosheid tov. de consument, die hierin zeer zwak staat.
Ik vind deze enqûete dus een stuk interessanter want dit laat zien hoe je behandeld wordt als consument, en hoe je wordt afgescheept met een tweede- (derde-? vierde-?) hands console... Als het nou om een gerepareerde rekenmachine gaat, oké die zal best 20 jaar mee gaan... Maar met een kwetsbaar (en dat is gebleken) apparaat als de 360 kan je dat echt niet maken Zo kun je bezig blijven tot de garantie voorbij is, dan mag je betalen voor deze “service”...
Oke, mss zijn de problemen met de reparatie een beetje overdreven als ik de peiling tot nu bekijk. Maar ik vind het toch een kwalijke zaak en ik heb eigenlijk totaal geen vertrouwen in een gerepareerde 360...
Tevens lijkt de hele organisatie van de garantieafhandeling ook zn beste tijd gehad te hebben. Terwijl dit nu juist het traject is dat de consument een goed gevoel/vertrouwen moet geven over het product en de producent, en evt. cognitieve dissonantie (twijfel/spijt na aankoop) weg moet nemen...
Laatst bewerkt: 15 nov 2006