1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

[Studie] Welke vereniging ben jij lid?

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Bosbeest, 15 nov 2006.

  1. Bosbeest

    Bosbeest Beast in the dark

    Berichten:
    420
    Leuk Bevonden:
    0
    als je al lid bent, waar en bij wie?

    Ik persoonlijk bij het Delftsch Studenten Corps.
     
  2. High 5

    High 5 _/_/_/

    Berichten:
    172
    Leuk Bevonden:
    1
    :b:
     
    Laatst bewerkt: 15 nov 2006
  3. Henrive

    Henrive zuur

    Berichten:
    401
    Leuk Bevonden:
    10
    Jaa, interessant topic. Ik zit dan nog wel op de middelbare school, maar met studiedagen is er ook telkens gebazel over al die studentenverenigingen, en ik vraag me toch af wat nu de grote verschillen zijn. Ik ben vooral geinteresseerd in studentenverenigingen uit Leiden & Groningen. :+
     
  4. DesertFox

    DesertFox XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    1.560
    Leuk Bevonden:
    8
    Dat is mooi, ik heb vorig jaar in Leiden gestudeerd en dit jaar in Groningen :+

    Grootste in Leiden zijn : Augustinus, Minerva (corps) en Quintus (AHC verband)
    Grootste in Groningen : Albertus Magnus (AHC convent/verband) en Vindicat(corps)

    Dit zijn in mijn ogen ook de leukste verenigingen om je bij te voegen. Je moet natuurlijk in de Introweek zelf kijken wat je aantrekt.

    Ikzelf ben Lid bij Quintus in Leiden en het CAVV (Corps Adspiranten VerkeersVlieger,vroeger gelieerd aan vindicat, nu zelfstandig) in Eelde/Groningen.

    Mijn keuze voor Quintus was de vereniging natuurlijk dat met disputen werkt, de mensen en dat het in het AHC zit wat meteen toegang geeft naar de andere verenigingen over het heel het land die er ook bij aangesloten zijn. Zo heb ik al meerdere borrels in A'dam bij LANX en met damesjaarclubs bij Albertus in Groningen. (etc etc).

    Corpora zijn natuurlijk ook onderling verbonden, maar dat trok mij eerlijk gezegd niet echt (in Leiden dan).
     
  5. king kai

    king kai xbox360

    Berichten:
    788
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik zit bij de studentensportvereniging Gyas. Die zit in Groningen en is voor het roeien.

    Ik zit niet bij een studentenvereniging als Albertus en Vindicat omdat die te veel verplichtingen hebben.
     
  6. MORPHEUS

    MORPHEUS SNAKE

    Berichten:
    726
    Leuk Bevonden:
    0
    En omdat je bij Albertus en vooral Vindicat afgemaakt wordt in de introweken, die tevens je start van je opleiding grootschalig verpesten(tamelijk wat mensen kapot erdoor gegaan). Ga mezelf echt niet verlagen voor zo'n stelletje kakkers die denken dat ze de shit zijn. En ik mis echt niks in het studentenleven, wat zij beweren dat een stud.ver. erbij hoort.
     
  7. king kai

    king kai xbox360

    Berichten:
    788
    Leuk Bevonden:
    0
    Vindicat is nog wel het ergst. In het eerste en tweede jaar mag je bijvoorbeeld alleen maar met je rug naar de Grote Markt/ramen gaan staan anders krijg je bier of water over je heen gegooid. En pas in het vierde jaar mag je op het balkon staan. En de eerstejaars betalen de (bier)rekening van de vierdejaars!
     
  8. Dioxic

    Dioxic Guest

    Geen
     
  9. Drone

    Drone Active Member

    Berichten:
    941
    Leuk Bevonden:
    1
    Balen voor je.
     
  10. goodfella

    goodfella You're fired!

    Berichten:
    665
    Leuk Bevonden:
    65
    En? Al een bos met krullen, stoppelbaardje, bril, nepaccentje en horizontaal gestreepte trui met de kraag omhoog? :)
     
  11. DesertFox

    DesertFox XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    1.560
    Leuk Bevonden:
    8
    Leuk om te lezen hoe sommige mensen *vreemd* reageren op een heel normaal topic :confused: . Veelal zijn het mensen die niet lid zijn, maar om het nog even duidelijk te maken dat ze nergens lid zijn gaan ze meteen maar verenigingen afzeiken. Ik persoonlijk vind het best als mensen besluiten nergens lid te worden om eigen redenen dat ze het niet leuk vinden/niet nodig vinden om te doen, maar vaak zie ik dat begrip/respect de andere kant op juist NIET. Dat is wel jammer :{ . Als ik het naar mijn zin heb bij die verenigingen, die activiteiten leuk vind en het hele geheel PRACHTIG vind, PRIMAAAAA!

    Er zijn altijd mensen die ergens lid zijn en niet-leden afkraken...so be it. Ik heb er geen problemen mee als iemand anders kiest. Wat ik dus wel vaak zie, en nu ook weer, is dat mensen die nergens lid (willen) worden zich extreem afzetten tegen de cultuur die eromheen heerst...... SERIEUS, wat is je probleem....

    maargoed, zo denk ik erover ;) ieder zijn ding...

    p.s.
    En dan heb je ook nog de corps grapjes dat je (als niet corps lid) abonnee bent van een vereniging, maar dat is zooo 2003 \o/ ! En vaak alleen door de gasten gezegd die zelf niks zijn en maar iets roepen. De meest relaxte en normale mensen denken daar niet over of maken er op een goed moment een grapje over :+
     
  12. Elendill2003

    Elendill2003 For those who gave

    Berichten:
    943
    Leuk Bevonden:
    0
    Weet vrij weinig van de verenigingen af. Maar de mensen die ik ken en lid zijn zijn over het algemeen een stelletje bekakte mama's kindjes die denken dat ze de shit zijn in hun nieuwe shirtje van 150 euro.

    Lach me meestal krom om die gasten (en hun bijhorende hockey sletjes).

    Maar kan tbh ook best voorstellen dat als er leuke mensen bijzitten in zon vereniging het heel gezellig kan zijn.
     
  13. de bengel

    de bengel Holy Fuck-nuts!

    Berichten:
    609
    Leuk Bevonden:
    0
    Hee, een zusje :+
    Ik zit bij Virgiel.
    ik ben nu 1e-jaars. t is wel leuk, alleen al die gebruiken en tradities vind ik wat minder, de feesten zijn natuurlijk wel top. Enige echte nadeel aan virgiel is dat ongeveer 80% mannen is.
     
  14. killaz

    killaz Active Member

    Berichten:
    1.527
    Leuk Bevonden:
    43

    wat vind jij dan van dit:


    dat is toch "dikke lul 3 bier voor mezelf?" :x
     
  15. goodfella

    goodfella You're fired!

    Berichten:
    665
    Leuk Bevonden:
    65
    Een jaartje of 6 geleden ging ik op donderdagavond nog wel eens uit in Groningen. Was er ook zo'n dronken bal die grappig dacht te zijn en mijn patatje uit m'n handen sloeg. hehe :b:

    Mag ik gewoon concluderen dat meer dan 50% voldoet aan de stereotypering?
     
  16. goodfella

    goodfella You're fired!

    Berichten:
    665
    Leuk Bevonden:
    65

    Ach ja, jezelf laten vernederen zal vast wel ergens goed voor zijn. Toch?
     
  17. Dokter Gonzo

    Dokter Gonzo Hunter S. Thompson

    Berichten:
    856
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik studeer in Rotterdam en dat is natuurlijk niet echt een studentenstad. Ik heb me ook niet ingeschreven bij een vereniging. Ik vind het hele concept achterhaald en niet aantrekkelijk. Ik heb nooit echt ingezien wat de meerwaarde is. Het enige wat je daar doet is bier drinken en ouwehoeren. Ten minste, dat is mijn beeld ervan. Bier drinken en ouwehoeren kan je volgens mij ook zonder lid te zijn. Verder wil ik ook niet in verband worden gebracht met het stereotype van een student.
    Misschien als ik 2 jaar geleden in Delft of Leiden zou gaan studeren, misschien zou ik er dan wel lid zijn geworden.
     
  18. Sultan_of_Swing

    Sultan_of_Swing Active Member

    Berichten:
    438
    Leuk Bevonden:
    1
    Het taaltje beheers je in ieder geval goed ;)

    Maar even serieus: Ik ben twee jaar geleden in Groningen begonnen en heb nooit echt overwogen om bij een studentenvereniging te gaan. Ik woonde niet zo gek ver van Groningen en veel van mij vrienden van de middelbare school gingen hier ook studeren en er studeerden ook al heel wat mensen die ken. Als ik naar Maastricht of Utrecht was gegaan was ik eerder bij een studentenvereniging gegaan denk ik. Ik zit wel bij een studentensportvereniging en dat bevalt goed, ook veel gezellige mensen. De grootste meerwaarde van een studentenvereniging lijkt me nog de jaarclub. Voor de rest moet je een beetje tegen de mores en tradities kunnen als je bij een traditionele vereniging gaat. Dizkartes lijkt me in Groningen nog de leuktste vereniging.
     
  19. NL Eagle

    NL Eagle Californication

    Berichten:
    769
    Leuk Bevonden:
    0
    wat is er mis met vindicat...
     
  20. de bengel

    de bengel Holy Fuck-nuts!

    Berichten:
    609
    Leuk Bevonden:
    0
    Jezus wat een stereotypering hier, ik denk dat echt maar 30% van de mensen die bij een studentenvereniging zit een kakker/bal (of hoe jullie hokjesgeest dat ook probeert in te delen) is, en dat hangt dan ook nog af van de vereniging.
    Je leert veel nieuwe mensen kennen op zo'n vereniging en je krijgt er een hele nieuwe vriendengroep bij.
    Daarnaast organiseren ze ook nog veel activiteiten en is het gezellig op de vereniging.
    Het staat ook nog eens goed op je CV voor later.
    Dus heel veel voordelen.
     

Deel Deze Pagina