1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Verkiezingen 2006: Ik heb gestemd...

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Fardo, 22 nov 2006.

?

Op welke partij heb je gestemd

  1. CDA

    23 stem(men)
    10,7%
  2. PvdA

    20 stem(men)
    9,3%
  3. VVD

    43 stem(men)
    20,1%
  4. SP

    31 stem(men)
    14,5%
  5. Fortuyn (LPF)

    1 stem(men)
    0,5%
  6. GroenLinks

    11 stem(men)
    5,1%
  7. D66

    9 stem(men)
    4,2%
  8. ChristenUnie

    6 stem(men)
    2,8%
  9. SGP

    0 stem(men)
    0,0%
  10. Nederland Transparant

    0 stem(men)
    0,0%
  11. Partij voor de Dieren

    3 stem(men)
    1,4%
  12. EénNL

    2 stem(men)
    0,9%
  13. Partij voor de Vrijheid

    24 stem(men)
    11,2%
  14. Lijst 14 (Neemt deel in 18 kieskringen)

    0 stem(men)
    0,0%
  15. Partij voor Nederland (Neemt deel in 18 kieskringen)

    0 stem(men)
    0,0%
  16. CDDP (Neemt deel in 13 kieskringen)

    0 stem(men)
    0,0%
  17. LibDem (Neemt deel in 16 kieskringen)

    0 stem(men)
    0,0%
  18. Verenigde Senioren Partij (Neemt deel in 16 kieskringen)

    0 stem(men)
    0,0%
  19. Ad Bos Collectief (Neemt deel in 16 kieskringen)

    0 stem(men)
    0,0%
  20. Groen Vrij! (Neemt deel in 8 kieskringen)

    0 stem(men)
    0,0%
  21. Lijst 21 (Neemt deel in 7 kieskringen)

    0 stem(men)
    0,0%
  22. Tamara's Open Partij (1 kandidaat, Neemt deel in 1 kieskring)

    2 stem(men)
    0,9%
  23. Solide Multiculturele Partij (Neemt deel in 2 kieskringen)

    0 stem(men)
    0,0%
  24. LRVP - hetZeteltje (1 kandidaat,Neemt deel in 1 kieskring)

    0 stem(men)
    0,0%
  25. Blanco (wel gestemd, maar niet op een partij)

    1 stem(men)
    0,5%
  26. Niet gestemd, omdat ....

    4 stem(men)
    1,9%
  27. Mag nog niet stemmen

    34 stem(men)
    15,9%
  1. Kevf

    Kevf Hardcore poster

    Berichten:
    16.896
    Leuk Bevonden:
    983
    PvdA wordt het..... en nu maar hopen dat ik genoeg info heb verzameld....
     
  2. Q-BasiX

    Q-BasiX Back 2 BasiX

    Berichten:
    270
    Leuk Bevonden:
    0
    Ja moeten ze vooral doen, is echt goed voor ze8) |:- :{
     
  3. pharzimx

    pharzimx Elite Kaas Member

    Berichten:
    293
    Leuk Bevonden:
    1
    zo juist Christen Unie
     
  4. Goiz

    Goiz XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    4.408
    Leuk Bevonden:
    38
    OMG Kevf!!:mad:

    Je hebt je laten omlullen (even snel deze thread doorgelezen) door Walrus :'-(

    Natuurlijk zegt hij alleen positieve dingen. Elke partij belicht nu de positieve aspecten om stemmen te winnen.. Nu krijg je dus een mooi verhaaltje voorgeschoteld en dan heeft die knurft van een Bos weer een stem erbij... Jammer hoor! ;)

    Ik heb vandaag VVD gestemd.. Ik zat heel erg te twijfelen tussen het CDA en de VVD, maar uiteindelijk toch voor de VVD gegaan. Elke partij vind ik eigenlijk klote, maar ik vind de VVD het minst klote om het maar simpel te zeggen. :+

    Ik zou trouwens op Wilders hebben gestemd als hij niet zo'n ridicul beeld zou hebben over 1 Europa (de Euro, grenzen etc.).
     
  5. TheWalrus

    TheWalrus Guest

    Bejaarden stemmen vet vaak CDA. Van oudscher, omdat ze christelijk zijn. Ook al ijn e waar tegen ijn beleid. Eigenlijk moet iemand van de PvdA bejaardentehuien langs gaan. ;)

    Over vier jaar is de keus makkelijk genoeg trouwens. Dan sta ik op de lijst ;)
     
  6. Conquistador

    Conquistador XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    2.869
    Leuk Bevonden:
    5
    Zojuist VVD gestemt, omdat voor mij hun plannen voor mij de beste zijn.
     
  7. TheWalrus

    TheWalrus Guest

    Goiz, wat een intellectuele post weer zeg... :mad:

    Maar jij en ik zijn het nooit eens, en dat heeft ook wel weer iets.

    Iemand die twijfelt tussen SP en CDA, zit ergens tussen die twee partijen in. Dus ofwel christenunie, of PvdA.

    Ik heb overigens wel bejaarden gemobiliseerd in het bejaardenhuis wara ik met post loop. Sommigen wilden niet stemmen, maar ik heb ze er zowat heen geschopt ;) e klagen anmelijk stene en bene over het huidige beleid.
     
  8. TheWalrus

    TheWalrus Guest

    Wat een aantal rechts stemmende mensen hier. Volgens mij merk je daaraan dat er veel jonge mensen op dit forum rondhangen die het net iets te goed hebben.
     
  9. Goiz

    Goiz XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    4.408
    Leuk Bevonden:
    38
    Wees er maar trots op Walrus.. Jij past precies in het zooitje met je mooie praatjes en zieltjes proberen te winnen.. Dus het verbaasd me niets dat jij z.s.m. op de lijst wilt komen.

    En over mijn intellectuele post; Het gaat om de inhoud. Mijn woordkeuze is niet altijd even normaal, maar dat is mijn manier van praten en/of posten. ;)

    Te goed? Man waar zit je toch met je hoofd? Die vooroordelen over mensen die rechts stemmen moeten nu ook maar een keer afgelopen zijn..|:-
     
  10. Tediz

    Tediz pendejo

    Berichten:
    145
    Leuk Bevonden:
    0
    Dat zou ik best willen doen als de VVD een aantal punten in zijn beleid aanpast.
     
  11. king-steven

    king-steven Active Member

    Berichten:
    746
    Leuk Bevonden:
    0
    of een stel jonge mensen die niet zo gevoelig zijn voor alle mooi aangekleede praatjes zonder echte inhoud.
     
  12. Iris

    Iris psn: Irisistible

    Berichten:
    209
    Leuk Bevonden:
    56
    En het is geworden.. Groenlinks. Past gewoon bij mij. Verder niks over te zeggen. Ik twijfelde erg tussen SP nog.
     
  13. TheWalrus

    TheWalrus Guest

    Even totaal anders. Ik hoop dat stemmers op de partij voor de dieren beseffen hoe idioot die keus eigenlijk is. Partijen als SP en Groen Links hebben gelijksoortige plannen voor dieren. De partij voor de dieren stemmen is in mijn optiek een verloren stem. Dieren, tja, schattig, maar wat hebben die diertjes met politiek van doen? Wouter Bos is overigens vegetariër......

    Mensen die op de partij voor de dieren stemmen hebben vaak net iets te weinig kennis van politiek om verantwoord te kiezen.

    Er it straks een idioot in de kamer (of elfs twee) die alleen maar blaat over debio industrie en schapenfokkers die fucken in plaats van fokken.
     
  14. Mirik

    Mirik XBW Bazin XBW.nl VIP

    Berichten:
    8.476
    Leuk Bevonden:
    3
    Nou laten we wel wezen, je hebt het meeste aan het VVD stemmen als je een goed verdienende ondernemer bent. Als je gewoon een 'normale' baan hebt, heb je weinig te halen bij het VVD en kun je beter links stemmen aangezien de belastingen die je betaald dan niet gaan naar die subsidies voor reeds rijke ondernemers, maar naar het milieu of iets anders nuttigs.

    Maar goed dat debateren is natuurlijk kansloos, ieder zijn mening. :+
     
  15. Fardo

    Fardo Well-Known Member

    Berichten:
    27.147
    Leuk Bevonden:
    224
    @Kobold - Ik heb een normale baan hoor... Volgens mij denk je nog in hokjes :+

    Er lopen hier gewoon veel jongeren rond met een gezond verstand



    Ik heb ook net gestemd ;)

    [​IMG]
     
  16. Iris

    Iris psn: Irisistible

    Berichten:
    209
    Leuk Bevonden:
    56
    Kijk, dat is ook mijn kijk erop. Ik hoorde van sommige mensen dat ze VVD gingen stemmen alleen maar vanwege hun ouders omdat die dat ook stemden en omdat ze er dan bij hoorden ofzo. Dat vind ik zelf geen goede reden om op de VVD te stemmen eigenlijk.
     
  17. Goiz

    Goiz XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    4.408
    Leuk Bevonden:
    38
    Het gaan t niet alleen om inkomen he? Ik ben van mening dat iedereen in dit land een degelijk inkomen kan genereren. Ik verdien zelf ook nog niets, maar dat betekend niet dat ik dan maar links ga stemmen in de hoop dat ik wat meer ga krijgen, of minder hoef te betelen. En belastingen en lonen zijn maar een deel van de partijplannen..

    Ieder zijn mening indeed! Maar debatteren kan wel joh:+ Vind het wel leuk om met anderen over bepaalde standpunten te praten. :cool:
     
  18. Zeroine 83

    Zeroine 83 Active Member

    Berichten:
    6.129
    Leuk Bevonden:
    0
    Precies, vandaar ook mijn keuze misschien. En anders moet je de stemwijzer maar de schuld geven ;)
     
    Laatst bewerkt: 22 nov 2006
  19. XiroKe

    XiroKe <font color="orange"><b>XBW.nl VIP</b></font> XBW.nl VIP

    Berichten:
    3.070
    Leuk Bevonden:
    26
    Je haalt geen 28 zetels (en in het verleden nog veel hoger) als je alleen rijke ondernemers aanspreekt en vertegenwoordigd. Kortzichtig onterecht beeld van de VVD.

    Jij denkt in stereotypes en dat is vrijwel even kortzichtig als jongeren die hetzelfde stemmen als hun ouders puur om hetzelfde te stemmen, maar waarom dit een typisch VVD verschijnsel zou zijn begrijp ik niet? Ik geloof dat dit over de hele linie gebeurd en waarschijnlijk een stuk meer nog in 'rode' gezinnen.
     
  20. Mirik

    Mirik XBW Bazin XBW.nl VIP

    Berichten:
    8.476
    Leuk Bevonden:
    3
    Ik vind de Partij voor de Dieren geweldig. Het is een soort Partij voor de Vrijheid aan de linkse kans van het spectrum, met ook nog eens een duidelijk standpunt, waar heel veel mensen zich in kunnen vinden.

    We moeten niet vergeten dat een coalitie van partijen elk punten op de kaart zetten en compenseren, als Partij voor de dieren stemmers weet te trekken en eventueel in een coalitie zit, dan kunnen zijn mooi voor hun doel staan. Daar zijn ze duidelijk in en dat vind ik helemaal geen probleem, laat Groen Links dan maar breder inzetten op milieu en SP/PVDA op sociaal nederland.

    Geweldig complimenterend assortiment aan partijen. Dat heb je aan het andere spectrum niet echt. Ja op andere manieren, in plaats van dierenliefde en rechten, minder rechten en meer haar voor buitenlanders. Wel grappige parallel eigenlijk. :)

    Je kunt wel VVD stemmen, niets mis mee hoor. Ik stem niet links om meer te krijgen, ik hoef niets meer, ik betaal met plezier 50% belastingen als dat nodig is, als er maar iet goeds mee gedaan wordt. Bij de VVD/CDA kan ik niet zeggen dat die belanstingcenten naar dingen gaan die een beter Nederland bevorderen en tegenstellingen minder groot maken. :)
     

Deel Deze Pagina