1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.
  1. TheWalrus

    TheWalrus Guest

    Azumi, mijn toetsenbord is nog stuk.... Ik typ doorgaans blind.... Dat werkt niet ;)
     
  2. Azumi

    Azumi *

    Berichten:
    1.173
    Leuk Bevonden:
    25
    Ik zei nergens dat je dat niet mag vinden of dat ik daar tegen ben, ik gaf alleen aan dat bier, dus alcohol, drinken minder snel vervelend is.
    Natuurlijk is bier is goed te noemen, en wanneer je met een zotte kop in de auto achter het stuur stapt ben je flink dom bezig.
    Door alcohol kan je om jouw voorbeeld maar te nemen na het avondje stappen dood in de gracht eindigen, door roken stel je rond je 60e niet veel meer voor en kan je veel minder wat je wel zou kunnen wanneer je niet rookte (en begin nu niet 'ik ken iemand die zo en zo oud is en die...' , we weten allemaal dat het waar is, leeftijd kan verschillen).
    Allebei klote natuurlijk, maar het bier drinken kan je als je een zelfbewust bent beperken, roken is een verslaving en daar blijf je de rest van je leven als je er niks aan doen mensen mee lastigvallen.

    Verder mag je over rookverboden denken zoals je wilt, niet-rokers kijken daar altijd anders tegenaan dan wel rokers dus op dat punt een discussie voeren zal tot weinig resultaten leiden :)
     
  3. Puran

    Puran puran

    Berichten:
    403
    Leuk Bevonden:
    0
    Roken is slecht. Toch benadeel je veel meer mensen dan dat er mensen bevoordeeld worden met zo'n verbod. Er zijn wel meer dingen slecht, zoals drank en drugs.
    Ik snap dat je met roken anderen niet hoort te benadelen, maar waar mag je hier nog roken? ik vindt het al vervelend dat ik niet kan roken als ik op de trein wacht (in het station). Bij de bus wel. Ik zal nooit tegen iemand aan gaan staan oid. Anderen hoefen er niet benadeelt door te worden. Gewoon zo laten, iedereen z'n gang laten gaan. Dat willen we toch? tolerantie? soepel drugs beleid? De regering kan zich beter over andere dingen buigen

    Ik rook 5 pakje's per week. Dat is wel meer geweest maar ben maar een student
     
  4. Azumi

    Azumi *

    Berichten:
    1.173
    Leuk Bevonden:
    25
    Over andere dingen buigen?
    Weetje hoeveel gezeik we gaan krijgen overal gerookt mag worden?
    Ik vind het goed dat er hier en daar rookverboden zijn, weet zelf niet waar je wel en niet mag roken, misschien zijn de regels overdreven maar dat weet ik niet, zodat mensen nog gewoon ergens naartoe kunnen zonder dat hun kleren naar sigarettenrook gaat muffen.
     
  5. meteorwings

    meteorwings Active Member

    Berichten:
    1.607
    Leuk Bevonden:
    0
    ik rook niet, en dat blijf ik zou houden... vind het slecht voor je gezondheid en duur... alleen 2 van mijn zussen roken, en als die roken dan adem ik automatisch weer die rook in... en dan vind ik ook nooit echt zo fijn... maar ik zelf ga er nooit aan beginnen, nooit geprobeerd ook, en dat hou ik ook zo ^^
     
  6. JeePee

    JeePee Guest

    Wij zitten naast elkaar aan tafel. Jij rookt een paar peuken en ik drink me zat. Ik kots mezelf onder, en aan het einde van de dag is mijn halve lever afgestorven. Jij rookt rustig door. Na 3 avonden dit gedaan te hebben lig ik dood op de grond door een alcoholvergiftiging gepaard met zeer zwakke longen vanwege het inademen van jou sigarettenrook. Ben jij dood? Nope, omdat de alcohol die ik gedronken heb van geen enkele invloed op jou is geweest. De rook afkomstig van jou sigaret en adem heeft daarin tegen wel schade op mij aangericht. Ik deed alleen mezelf pijn, jij ons beiden.

    En dat voorbeeld dat je naar voren haalt van het dood rijden van 4 man vind ik een zwak argument. Rijden onder invloed is namelijk al verboden.
     
  7. [2k]

    [2k] XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    8.968
    Leuk Bevonden:
    207
    Er zijn toch rookzones?

    Er mag best hier en daar een rookverbod gelden, zolang er maar alternatieven zijn voor de rokers, als speciale rookzones.
    Net nog discussie gehad me ouders over roken.
    Mn moeder vind het maar niets dat je iedereen (in de paze) buiten ziet roken, omdat het daar binnen verboden is. Ze rookt zelf niet btw.
     
  8. IWFH '2006'

    IWFH '2006' 35+ Good Deals

    Berichten:
    915
    Leuk Bevonden:
    0
    Je zegt over snoep dat een mens naar zoetigheid hangt. Dat het dus puur een gevoel is dat je snoep hebben wilt. Snoep heeft in eerste instantie net zo goed als sigaretten niets in zich dat je nodig hebt. En hang naar zoetigheid komt overeen met experimentatiedrang naar sigaretten. Beiden zijn het een gevoel naar het nemen- of proberen van snoep/sigaretten.

    En dat je moet wennen/leren te roken is niets aparts aan. Met drank (bier) is dat hetzelfde geval. Ik denk niet dat veel mensen hun eerste biertje met veel plezier hebben opgedronken. Ook is dat zeer waarschijnlijk gebeurd onder groepsdruk, asociatie met gezelligheid etc.

    Je kan het ook gewoon niet zover laten komen dat je er verslaafd aan raakt. Ik weet dat het moeilijk is, maar als je jezelf goed onder controle kan houden hoeft dit ook niet een punt te zijn. Zelf heb ik een maand lang elke dag zo'n 3 tot 6 sigaretten per dag gehad. Toen op een gegeven moment m'n pakje op was en geen nieuwe heb gekocht heb ik echter nooit de drang gehad weer een nieuw pakje te halen.

    Zo af en toe rook ik nu nog, niet voor de gezelligheid etc., maar ook omdat ik het lekker vind om ergens rustig te zitten, wat te praten en ondertussen een sigaret te roken.

    Ik wil overigens niet beweren dat je complete onzin zit te lullen. Maar veel van jouw argumenten vind ik gewoon niet sterk.

    Ik mag hopen dat je dit voorbeeld serieus bedoeld?

    Als iemand drie avonden lang 'een paar peuken' rookt, hooguit 10 ga ik dan vanuit, dan ligt de oorzaak van jouw zwakke longen toch echt niet bij de rook die van die sigaretten komt. Dan is het nog steeds je eigen schuld, moet je je maar niet lam zuipen.

    Bovendien, als je bij elkaar aan tafel zit drie avonden lang ga ik er vanuit dat jullie vrienden zijn. Als vriend kan je dan vragen om niet zoveel te gaan roken of om het ergens anders te gaan doen. Je hóeft niet naast hem te zitten.
     
    Laatst bewerkt: 1 dec 2006
  9. Orcrist

    Orcrist XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    4.297
    Leuk Bevonden:
    8
    Het gaat om het schenken van alcohol in de horeca en de gevolgen daarvan.
     
  10. Azumi

    Azumi *

    Berichten:
    1.173
    Leuk Bevonden:
    25
    Ik dacht dat het hier om roken ging :)
    Dat zegt de titel ten minste.
     
  11. svennies

    svennies Active Member

    Berichten:
    575
    Leuk Bevonden:
    11
    Waar zijn deze cijfers op gebaseerd mijn beste,weet jij wel precies hoe groot
    die oppervlakte is die jij aan de tabaksindustrie alleen toeschrijft.
    Deze cijfers zijn nog géén klein beetje uit hun verband getrokken.
    Hoeveel miljoenen hectaren bos heeft de papierindustrie in zijn geheel dan wel nodig volgens jouw berekeningen mij beste.
    Enig idee hoeveel miljoenen kilo's papier er dagelijks in het hele wereld gemaakt worden,en hoeveel bomen hier dagelijks voor sneuvelen.
    Tja volgens jouw berekeningen had dan de wereld al minstens zo'n 50 jaar geleden volledig kaal moeten zijn...
    En enig idee hoe millieubelastend een papierfabriek is ten opzichte van zijn omgeving,qua verbruik van pulp,water en de grote hoop chemicaliën die nodig zijn om het papier te produceren voor je krant, je magazine met die mooie blinkende bladeren omdat je dat zo mooi vindt,en dat uiteindelijk op een grote hoop op het stort eindigt,
    Waar dan dankzij het ontbindingsproces die chemicaliën uiteindelijk óók in de natuur terecht komen.
    En ondanks dat enorm verbruik door de papierindustrie worden er jaarlijks méér geschikte boomsoorten hiervoor aangeplant dan dat er gerooid worden mijn beste......

    Als je de tropische regenwouden bedoelt heb je gelijk ,aangezien die uit traaggroeiende boomsoorten bestaat en die de longen van de wereld vormen bij wijze van spreken.
    En waarvoor worden die gekapt mijn beste,ga maar eens kijken in het gemiddelde tuintje ten lande ,en daar zie je dan een mooi tropisch hardhouten stel tuinmeubelen staan mijn beste, of dat mooie hardhouten terras aangelegd met planken bangkirai, beeldig toch, besef dan wel dat er een stukje tropisch regenwoud aan je voeten ligt.
    Staat mooi,niet en is ook duur.
    Alleen voor het millieu is het een beetje sneu.

    In je bovenste stuk van je quote zeg je zelf dat in ontwikkelingslanden de helft van het gevallen hout voor het drogen van tabak gebruikt wordt, de ze rooien géén bomen dan om het drogingsproces te kunnen volvoeren
    En lees hieronder maar eens welke plantenvezels ze gebruiken voor de produktie van sigarettenblaadjes...:+

    Voila, das dan ook weer rechtgezet......_0/
     
    Laatst bewerkt: 1 dec 2006
  12. Danger

    Danger XBW Groentje

    Berichten:
    2.146
    Leuk Bevonden:
    0
    En als je nu even gelezen had, snoep is lekker, zo zou het in ieder geval moeten zijn. Sigaretten zijn dit niet, lees TheWalrus zijn vorige post. Als je die twee posts met elkaar associeert slaat jouw punt dus totaal de plank mis.

    TheWalrus ik ben 't helemaal met je eens. Die connectie tussen drank en roken blijf ik anders vinden. Omdat alcohol ook juist de sfeer kan verbeteren, je een ander geen indirect schade toedoet zoals bij roken wel. Rook lekker je peukje buiten, wees sociaal.
     
  13. Orcrist

    Orcrist XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    4.297
    Leuk Bevonden:
    8
    Statistisch gezien zou het me niks verbazen als er jaarlijks meer doden door alcohol in de horeca vielen dan door meeroken. En over sociaal gesproken, is het sociaal om roken te verbieden? Om aparte rookruimtes te verbieden? Om horeca gelegenheden waarvan zowel het personeel als het merendeel van de klanten roken, te verbieden in hun eigen zaak te roken?
     
  14. [2k]

    [2k] XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    8.968
    Leuk Bevonden:
    207
    Bier en koffie is in het begin ook niet lekker.
    Alcohol is idd minder schadelijk voor anderen. Kan de sfeer verbeteren, maar soms ook verslechteren.
    Rook zelf ook buiten bij rookzones (uitgaan uitgezonderd, dan rook ik ook binnen in cafe of club). Hebben mensen die er geen last van willen hebben geen last. Hoop alleen niet dat ze die zones hier ook weghalen, want dan 'moet' ik roken op locaties waar ik anderen wel tot last kan brengen.
     
  15. IWFH '2006'

    IWFH '2006' 35+ Good Deals

    Berichten:
    915
    Leuk Bevonden:
    0
    Jij bedoelt deze post van TheWalrus?:

    Ik vind mijn punt de plank helemaal niet totaal mis slaan. Ik reageer gewoon precies op wat hij zeg. Hoe moet ik zijn uitspraak dan zien? Snoep hoort inderdaad lekker te zijn, maar mij doet het weinig. Ik houd niet van die zoete troep. En sigaretten horen zeker niet lekker te zijn? Denk je dat ze die niet lekker maken ofzo, er zit echt wel een groot verschil tussen verschillende merken sigaretten in smaak hoor. Bovendien heb je ook nog sigaretten met smaakjes, ruikt lekker zoet ;)

    En bovendien maakt TheWalrus van zijn mening weer een feit, namelijk dat sigaretten niet lekker zijn en dat een eerste sigaret nooit lekker is. Dat is toch geheel subjectief of niet? Mijn eerste sigaret was helemaal niet smerig. Dus omdat mijn eerste sigaret niet smerig was en ik roken wel lekker vind is het onzin wat TheWalrus zegt |:-
     
  16. svennies

    svennies Active Member

    Berichten:
    575
    Leuk Bevonden:
    11
    Helemaal gelijk mijn beste,de tijd komt wel erg kortbij dat men de rokers zal gaan verplichten om als het ware een badge met een sigaret erop te laten opspelden, zo was het met de joden destijds ook......
     
  17. TheWalrus

    TheWalrus Guest

    Nee oelewapper ;), hij bedoelt beide posts. De eerste was quasi grappig bedoeld.

    Wat ik wil zeggen is:
    A.Het roken van een eerste sigaret is biologisch gezien totaal overbodig. Geen mens heeft behoefte aan de inhoud. Dat is bij zoetigheid wel zo, vanwege het simpele feit dat mensen vroeger alle zoetigheid moesten benutten die ze vonden, om in leven te blijven (nu is er overvloed waardoor de drang naar zoetigheid, die nog wle in ons aanweig is, slechte gevolgen heeft).
    B.De eerste sigaret al je bijna nooit als lekker ervaren, vanwege de onnatuurlijke inhoud.

    Kortom, je begint te roken door psychische redenen. Daarna komen behoefte ana nicotine en verslaving/afhankelijkheid pas tot stand. In die eerste stap it dan ook het venijn.
     
  18. TheWalrus

    TheWalrus Guest

    Hoeo een badge, je ziet die sigaret sowieso wel ;)
     
  19. svennies

    svennies Active Member

    Berichten:
    575
    Leuk Bevonden:
    11
    Hoezo, tís al vrijwel overal verboden, uitgezonderd op dachau en buchenwald na...daar moogt ge nog volop smoren....in de oven wel te verstaan.:b:
    Wees blij dat er rokers zijn, hetgeen die nu al aan belasting op hun rookgedrag moeten betalen zou anders mede op jou belastingsbrief komen te staan, en het feit dat zij jonger sterven dan jij laat jou toe om van een hoger pensioen te kunnen genieten later.....
    En dan zullen we het maar niet hebben over de onzichtbare vuiligheid die je dagelijks inademd en die veroorzaakt wordt door onze industrie.
    Véél schadelijker van uitstoot dan de gemiddelde roker dagelijks aangezien we hier over millioenen tonnen per dag praten...O-) |:-
     
  20. Volkoren

    Volkoren Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    3.096
    Leuk Bevonden:
    3
    Je moeder zal vast trots op je zijn!
     

Deel Deze Pagina