1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

[PC] Game intresse: dalend of toenemend?

Discussie in 'Games' gestart door ganontoad, 11 dec 2006.

  1. hacktic

    hacktic PSN ID: hacktic

    Berichten:
    273
    Leuk Bevonden:
    0
    @BigSyke...
    gewoon op vrijdagavond met je console bij je vrienden op de stoep staan (kratje bier mee b.v.) en gamen met die hap.
    Bij mij werkt dat prima.;)

    @the hammer.. ik ben 24 en zal me dus echt een worst wezen wat anderen er van vinden. Ik ben niet iemand die op vrijdagavond en zaterdagavond standaard zit te gamen, maar 1 keer per 6 weken vind ik het wel leuk om met een drankje fanatiek een avond met wat vrienden wat te gamen.
     
    Laatst bewerkt: 11 dec 2006
  2. BigSyke

    BigSyke Active Member

    Berichten:
    5.535
    Leuk Bevonden:
    1.199
    zal het eens proberen :) dat is nog niet zo'n gek idee.

    bier houden ze sowieso van. en vriend van mij heeft een kleine dus als de vrouw op stap is en hij oppast zal ik de 360 eens meenemen :p
     
  3. xboxbezitter

    xboxbezitter Active Member

    Berichten:
    790
    Leuk Bevonden:
    0
    Om maar van start te gaan: ben nu net 17 en mn interesses zijn grotendeels weg in games. De next gen consoles haal ik niet meer en alleen met een zeer select aantal games hou ik me nog bezig. Ninja Gaiden 2 e.d. wil ik nog heel graag iets van zien. Verder interesseert het me niet meer want je kunt niet én uitgaan, én consoles. Financieel trek ik dat niet. Bovendien heb ik sinds games als CoD2 steeds meer het gevoel dat het allemaal hetzelfde als alleen dan in een andere omgeving en net allemaal iets mooier.

    CoD2 (Call of Duty 2 dus) verbaasde me toch. Nog niet eerder had ik dat gevoel gehad. Eerst verrast door de graphics, maar later kwam ik er achter dat het spel hetzelfde was ondankt grafische aanpassingen. Ik verveelde me gewoon tijdens het spelen. Iets dat ik nog niet eerder had meegemaakt. Sindsdien is het bergafwaards gegaan en nu geef ik maar weinig op games. Toppers die tegenvallen of die in ieder geval niet aan mijn verwachtingen voldoen.

    Nu zal ik toekijken bij bepaalde games en de rest kan stikken. Heeft dus te maken met het feit dat games al veel zijn uitgediept en ze tegenwoordig bijna allemaal hetzelfde zijn. Slechts een enkeling is bijzonder wat naar mijn mening veel te weinig is.

    Kom trouwens niet aan met: kies dan voor de Wii. Ik heb niets, meer dan ook helemaal niets met zelda, mario of een van die andere kleurrijke games (ik weet dat zelda er nu anders uit is gaan zien, maar toch). Ondanks dat de gameplay natuurlijk wel op zn tijd verfrissend moet zijn door een (iets) andere aanpak vind ik graphics wel belangrijk omdat ze toch een onderdeel van het spel zijn. Die van de Wii zijn om van te walgen zo vaag. Ze komen zichzelf wel tegen denk ik over een jaar of 2 als de PS3 en de Xbox 360 héél mooie graphics vertonen.

    Maar goed, ik ben denk ik duidelijk genoeg geweest.. games kunnen me niet of nauwelijks meer bekoren en dat is op zich best jammer omdat het toch een leuk tijdvermaak was.
     
  4. the promise

    the promise Active Member

    Berichten:
    351
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik vind dit een beetje onzin wat je nu zegt ;Zelfs strategiespellen komen al op de console uit; Ik speel als best lang games (ben nu 17) en ben begonnen met Warcraft 1 maar daardoor had ik iederekeer problemen met de pc van mijn pa (zelf heb ik nooit een pc gehad). Ik vond RTS games echt supper vet en heb ze heel veel gespeeld. Maar ik moest er dus mee stoppen omdat de pc iedere keer gek ging doen.

    Toen heb ik een hele tijd geen games meer gespeeld tot ik bij mijn neef eens halo kon spelen, toen heb ik voor mijn verjaardag een xbox gevraagd en heb ik halo veel gespeeld. Ben dus nu helemaal in het console gebeuren geraakt en speel eigenlijk alleen nog maar shooters en RPG games (wat ik heel jammer vind omdat ik RTS games het leukst vind). Totdat LOTR, TBFME uitkwam, ik speel nu dus ook hele dagen LOTR en ben Oblivion en Gears of War gelemaal vergeten. Ik hoop dan ook dat alles en iedereen hier van leert dat RTS games dus WEL kunnen op een console zonder toetsenbord.

    verder nog even Ontopic:

    Ik game nu ook veel minder, want ik kom iedere avond dood terug van mijn stage en heb dan niet zo veel zin om te gaan gamen maar juist een beetje achter de pc of tv te kijken en dan om half 10 weer naar bed. Straks met de kerstvakantie zal ik wel weer veel gamen en in de weekeind speel ik op zondag ook wel vaak nog games.
     
  5. BigSyke

    BigSyke Active Member

    Berichten:
    5.535
    Leuk Bevonden:
    1.199
    consoles zullen pc's niet van de markt vegen, dit zeiden ze toen xbox en ps2 uitkwamen ook al.

    De pc is qua marketing en media aandacht even achtergesteld bij de consoles.

    maar volgende grote game beurs expo in de zomer zal pc weer populariteit winnen.

    De meeste populaire genres van nu zijn allemaal op de pc begonnen en de consoles volgen later altijd.

    Neem nu MMORPG's die zie je nu ook op consoles verschijnen.

    maar consoles lopen meestal achter. Toen ps2 uitkwam bestond UT99 al een tijdje voor de pc. Toen kwam UT op de ps2, maar ondersteunde maar 4 spelers in multiplay.

    Ik denk dat je gewoon een keuze moet maken tussen wat je het leukst vind
     
  6. Zeroine 83

    Zeroine 83 Active Member

    Berichten:
    6.129
    Leuk Bevonden:
    0
    Herkenbare kwestie die hier besproken wordt. Jullie weten allemaal (of in ieder geval, bijna allemaal ;)) denk ik wel dat ik een hele poos geleden ook een grote stap genomen heb als het gaat om minderen met gamen. Mijn gehele spelcollectie + consoles en handhelds verkocht, om van dat geld een PC te kopen die ik nu meestal gebruik als het gaat om thuis vermaak. Tuurlijk game ik daar nog op, want ik heb nooit gezegd helemaal te stoppen met gamen. Dat zie ik ook gewoon niet gebeuren, want ik vind het nog steeds leuk om te doen....danwel in mindere mate, zonder die "drang" nog te hebben van alle beetje aantrekkelijke titels nog te willen hebben.

    Vroeger had ik ook nog het geduld ervoor om de meeste games echt uit te spelen. En met uitspelen bedoel ik niet zozeer alleen totdat je de aftitels te zien krijgt, maar ook het spelen van een spel totdat je hem gewoon zat bent. Ik merk dat dat me tegenwoordig steeds sneller overkomt, dat ik genoeg heb van een bepaald spel. Het gros van de spellen die ik tegenwoordig speel zijn dan ook games die ik gewoon even gauw "voor een potje" speel. Ik speel nog wel SP games, maar wat al eerder gezegd werd : vaak een leveltje per avond en dan heb ik het wel weer gezien.

    Ergens anders heb ik gemeld dat mijn interesse in de Wii daarentegen aan het groeien is. Hoewel nog niks zeker is ben ik toch benieuwd of de manier waarop de Wii het aanpakt als het gaat om het beleven van een game voor een nieuwe frisse wind kan zorgen. De X360 en PS3 zijn voor mij overbodig geworden omdat ik grafisch hetzelfde kan op mijn PC. Wat dan overblijft is een console die het op een totaal andere manier aanpakt, met games die op een andere manier beleeft worden. Maar eerst nog even wachten tot het aanbod groeit, want vooralsnog zou ik een Wii alleen kopen voor Zelda en Smash Brothers.

    Ik denk dat het bij mij dus een kwestie is van enerzijds de interesse in gaming die minder is geworden (of dit nu door het spelaanbod of door mezelf komt maakt niet uit, ik constateer gewoon een mindering van interesse) en daarnaast ook het feit dat er misschien andere zaken in het leven zijn die nu meer mijn aandacht hebben. Ik zit dus nog een beetje in de ontdekkingsfase als het gaat om mijn toekomst. Qua gaming zal er bij mij altijd wel iets te gamen zijn, nu en waarschijnlijk over 10 jaar ook nog wel. Maar dan voornamelijk achter mijn PC, of achter een spelcomputer die het qua games net ff wat anders doet.
     
    Laatst bewerkt: 11 dec 2006
  7. Bianconero

    Bianconero Active Member

    Berichten:
    612
    Leuk Bevonden:
    1
    game veel minder dan vroeger, voornamelijk omdat het interesse minder is geworden, de tijd minder is en andere bezigheden boven het gamen verkies. Heb er soms gewoon de puf niet meer voor en al helemaal niet om een lastig spel te ontdekken.

    De tijd dat we met 4 man op mijn kamer zaten is helaas voorbij en ik ben helaas nog de enige die gamed van de 4. Met je maten of vriendin game is toch veel leuker dan met vreemde online vind ik persoonlijk.
    Vroeger met de snes en de n64 zaten we uren te spelen, voornamelijk streetfighter, mario kart of golden eye.
     
  8. winnieandbuzz

    winnieandbuzz Active Member

    Berichten:
    134
    Leuk Bevonden:
    0
    Leeftijd speelt wel een rol maar is zeker niet de hoofdoorzaak. Door de jaren heen heeft de mens nu eenmaal steeds andere wensen. Zelf ben ik "oud" te noemen met mijn 37 jaar. Ik ben ooit begonnen met spelen in de arcade hal: pacman, Donkey Kong, Outrun etc. Daarnaast hadden we een Vectrix spelcomputer thuis: in zwart/wit met tennis, autoracen en motorrijden. Als je dat vergelijkt met de Xbox 360 en Wii die ik nu heb dan kan ik niet zeggen dat ik nu meer lol heb, in tegenstelling zelfs: ik haal geregeld de Vectrix uit de kast (we hebben hem nog steeds!) om de spellen nog eens te spelen.

    Uiteindelijk is de gameplay het belangrijkst!

    Daarnaast ga je als mens nu eenmaal door fasen in je leven. Ik wilde ook een brommer, m'n rijbewijs halen, vriendinnetje, studeren, werken etc. En dan ligt de prioriteit soms niet bij het gamen. Ik speel zo af en toe gewoon geen game, bijvoorbeeld in de zomer. Maar in de winter pik ik het vaak weer op. Al met al moet je naarmate de leeftijd stijgt andere dingen doen waardoor je gewoon minder tijd over hebt om te gamen.

    Het is een beetje onsamenhangend verhaaltje geworden maar ik denk dat de boodschap wel helder is.
     
  9. BigSyke

    BigSyke Active Member

    Berichten:
    5.535
    Leuk Bevonden:
    1.199
    ja je merkt ook dat je niet meer zoveel tijd hebt als vroeger als je fulltime werkt en eigen huis hebt moet er ook wat aan het huis gebeuren en je vrouwtje wil ook aandacht. Daarnaast heb je nog sociale contacten te onderhouden met mensen die niet gamen :p
    Blij dat ik nog studeer en wat meer vrije ruimte heb :)
     
    Laatst bewerkt: 11 dec 2006
  10. Nightbringer

    Nightbringer Wieder geil! XBW.nl VIP

    Berichten:
    12.896
    Leuk Bevonden:
    556
    Alles wordt beter de grapich etc dus je verwacht dat de gameplay ook beter wordt maar dat valt even vies tegen.

    Zelf ja verwachten we meer en ja je wilt dat toch ook?
     
  11. ganontoad

    ganontoad Active Member

    Berichten:
    65
    Leuk Bevonden:
    0
    Zozo, serieuze reacties!:thumbs:8)
    Er zijn dus blijkbaar veel mensen die ook een 'game vermoeidheid' hebben.
    Z3R0-P4R4DOX kwam het natuurlijk bekend voor ;) .
    Ik denk dat ik in dezelfde situatie verkeer. Ik heb een behoefte aan vernieuwing.
    Een goed voorbeeld om het wat beter uit te leggen is bijvoorbeeld de World war 2 spellen (met dank aan xboxbezitter).
    Sinds medal of honor verschijnen er elk jaar tientallen. Het is gewoon niet meer bij te houden. En steeds wordt het weer iets beter, tot op het punt zoals nu dat er bijna niets meer toe te voegen valt.
    Het is gewoonweg niet meer vernieuwend. Je beleeft telkens hetzelfde maar dan in een iets ander jasje. Het is alsof veel producenten de (dure) gok niet willen nemen om er iets speciaals van te maken (of eerder de uitgevers).

    Persoonlijk vind ik de Deus ex serie nog het beste wat er de laatste tijd is uitgebracht. Het bevat een verhaal dat beinvloedbaar is, het voelt alsof het ook echt iets uitmaakt wat je doet. Je moet keuzes maken en dat voegt werkelijk iets toe aan de spelbeleving.

    Maar kijk nu eens naar Amped. Het spel was oorpronkelijk bedoelt als echte snowboard simulator. Het moest echt voelen en niet te nep zijn. Maar nu bij deel 3 zijn ze toch voor de casual gamer gezwicht en voegen ze meer 'fun' toe. Hetzelfde bij de Tony hawk delen, ookal is het laatste deel nu iets meer to the point.

    Ik geef de personen gelijk die zeggen dat ik nu aan het zeuren ben en een 'hobby' moet zoeken, ookal hoef ik die eigenlijk niet echt te zoeken:lol: .
    Het is natuurlijk ouwehoeren om niets, maar toch vind ik het een beetje jammer.

    De techniek (lees: kracht) van de hedendaagse computers kan heel wat moois brengen, maar net zoals Dominick zegt wij gamers trappen eruiteindelijk zelf in (slechte games kopen/ volle mep betalen).
    Daarom hoop ik dat in de toekomst nog echt die spellen komen waar mijn mond weer open van valt van verbazing.

    Ik groet u*) !

    PS: Ik ben toch van mening dat de spellen te duur zijn. Ik zal het even kort uitleggen.
    Het is waar dat de ontwikkelingskosten natuurlijk aanzienlijk zijn gestegen.
    Maar als je bekijkt hoeveel mensen nu gamen en dat vergelijkt met vroeger dan kom ik toch niet anders dat het toch iets te duur is.
    Ook rekening meehoudend dat er winst op de games moet worden gemaakt inplaats van de console.
    Als iemand dit leest en weet te onderbouwen dat de spellen toch wel goed geprijst zijn wil ik het graag horen.
     
  12. BigSyke

    BigSyke Active Member

    Berichten:
    5.535
    Leuk Bevonden:
    1.199
    probleem is: een spel ontwikkelen kost ontiegelijk veel geld. Zeker als je een beginnend game bedrijf bent.

    veel gamers gaan voor het oude bekende en als er dan innovatieve dingen zijn koopt geen hond het.


    voorbeelden van innovatieve games: psychonauts, darwinia en defcon
     
  13. Burnfout

    Burnfout Active Member

    Berichten:
    2.085
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik moet zeggen dat het bij de laatste tijd in vlagen gaat. Vorig jaar heb ik een hele tijd gehad, dat ik op het punt stond om te stoppen met gamen omdat het me niet meer kon interesseren.

    En toen opeens, weet nog steeds niet wanneer en hoe kwam het weer terug, en kocht ik een 360, PSP en DS en nu zit ik daar weer helemaal in en ben ik er weer net zo druk mee als vroeger.

    Ben benieuwd of dit over een jaar weer helemaal inzakt of dat het nu weer een tijdje blijft hangen. We zien wel, ik kon toen heel goed een half jaar zonder games, en nu vind ik het weer heerlijk om te DSen in de trein, en s'avonds Gears te spelen op Xboxlive, maak me er verder niet meer druk om.
     
  14. Sushi

    Sushi Niet eetbaar

    Berichten:
    458
    Leuk Bevonden:
    0
    :{ Ik begin zelf wel meer te merken dat ik niet meer zoals vroeger uren achter de pc/360 kan zitten. Irriteer me er dood aan alsof ik helemaal levenloos bezig ben(tijdens het gamen). Vroeger had ik ook echt dat de tijd 4x zo snel voorbij ging. Nu heb ik na een uur ofzo al het gevoel alsof ik eeuwig bezig ben.:{

    Als ik op vrijdag avond ga gamen voel ik me al helemaal depressief worden:+
     
  15. [2k]

    [2k] XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    8.968
    Leuk Bevonden:
    207
    Laatste halfjaar heb ik ook weinig gegamed en weinig interesse, maar dat komt meer omdat ik in vrijwel alles motivatie verlies en nergens zin meer in heb.
     
  16. ganontoad

    ganontoad Active Member

    Berichten:
    65
    Leuk Bevonden:
    0
    Goed dat ik niet alleen ben in mijn gamevermoeidheid :9 ...
    Dan maar een jaartje wachten tot er wat leuks uitkomt en tot die tijd beetje oude spelletjes die ik nog heb spelen of iets anders doen }:] ...

    Ik eis kwaliteitspellen :mad: !
     
  17. Booster

    Booster verified user

    Berichten:
    763
    Leuk Bevonden:
    0
    dit is niet waar vind ik. de game producenten zoeken zelf een zo'n breed mogelijk publiek uit omdat ze dan zoveel mogelijk poen kunnen verdienen (niks mis mee hoor) maar om dit te wijtten aan downloaden is onterecht. ik denk dat voor de echte toppers de kopieerders ook wel bereid zijn om hun portomonnee te trekken. maar als veel spellen gewoon vervolgen van elkaar worden zonder veel vernieuwends of spectaculairs erin en veel nage aapte dingen van het ene spel in andere spellen terugkomen dan is de neiging naar downloaden van dat spel veel groter dan als ers iets unieks, vernieuwends of iets anders op de markt komt

    ookal zijn er wel uitzonderingen met mensen die wel gewoon ALLES downloaden

    verder vind ik de prijzen redelijk duur (al zakken de prijzen wel aardig) en heb ik nog maar 3 360 spellen thuis liggen (GRAW, Saints row en PES 6) omdat toch veel van de rest veel hetzelfde is

    wachten doe ik op Halo 3 want dat is wel zo'n spel dat je maar blijft spelen (vooral multiplayer) en Forza Motorsport 2 vanwege goede ervaringen met deel 1.
     
    Laatst bewerkt: 12 dec 2006
  18. Tsux

    Tsux Active Member

    Berichten:
    1.889
    Leuk Bevonden:
    0
    Ben al 20 jaar een trouwe gamer, van de oude Atari's tot de 360 nu (pc is al 8 jaar oud en kan dus niet meer mee).

    Mijn interesse in games neemt niet af, het is dan ook gewoon meer een passie, dan een hobby o.i.d. Ik kan er uren over praten en het ook uren achter elkaar doen. Dat is in al die jaren nooit minder geworden. Behalve dat ik er nu minder tijd voor heb dan.

    De prijzen vind ik niet duur, je moet alleen weten waar je ze vandaan haalt. Ik heb al m'n 360 spellen voor een euro of 30. Legale PAL edities uit Australie over het algemeen.

    Nee ik verlies die interesse nooit :)
     
  19. Booster

    Booster verified user

    Berichten:
    763
    Leuk Bevonden:
    0
    neej dan is het ook neit duur neej, maar veel mensen kopen gewoon bij I-toys en B. Smit dus dan betaal je volle pond
    overigens had ik pes 6 voor 40 euros voorbestelt met hele goede aanbieding, dus het kan wel natuurlijk alleen het eist wat meer werk en vertrouwen in zo'n internetzaak
     
  20. Zeroine 83

    Zeroine 83 Active Member

    Berichten:
    6.129
    Leuk Bevonden:
    0
    Idd, vaak zijn er veel goedkopere alternatieven via internet te vinden maar de meeste mensen doen hun aankopen nog steeds in de winkel. Heb ik opzich ook veel gedaan, want ik kreeg via een stempelsysteem op den duur ook dikke korting. Maar als ik via mijn gamestore niet aan bepaald spel kan komen of het scheelt echt veel op internet dan koop ik gerust online. Veel import ook.
     

Deel Deze Pagina