Herkenbare kwestie die hier besproken wordt. Jullie weten allemaal (of in ieder geval, bijna allemaal ) denk ik wel dat ik een hele poos geleden ook een grote stap genomen heb als het gaat om minderen met gamen. Mijn gehele spelcollectie + consoles en handhelds verkocht, om van dat geld een PC te kopen die ik nu meestal gebruik als het gaat om thuis vermaak. Tuurlijk game ik daar nog op, want ik heb nooit gezegd helemaal te stoppen met gamen. Dat zie ik ook gewoon niet gebeuren, want ik vind het nog steeds leuk om te doen....danwel in mindere mate, zonder die "drang" nog te hebben van alle beetje aantrekkelijke titels nog te willen hebben.
Vroeger had ik ook nog het geduld ervoor om de meeste games echt uit te spelen. En met uitspelen bedoel ik niet zozeer alleen totdat je de aftitels te zien krijgt, maar ook het spelen van een spel totdat je hem gewoon zat bent. Ik merk dat dat me tegenwoordig steeds sneller overkomt, dat ik genoeg heb van een bepaald spel. Het gros van de spellen die ik tegenwoordig speel zijn dan ook games die ik gewoon even gauw "voor een potje" speel. Ik speel nog wel SP games, maar wat al eerder gezegd werd : vaak een leveltje per avond en dan heb ik het wel weer gezien.
Ergens anders heb ik gemeld dat mijn interesse in de Wii daarentegen aan het groeien is. Hoewel nog niks zeker is ben ik toch benieuwd of de manier waarop de Wii het aanpakt als het gaat om het beleven van een game voor een nieuwe frisse wind kan zorgen. De X360 en PS3 zijn voor mij overbodig geworden omdat ik grafisch hetzelfde kan op mijn PC. Wat dan overblijft is een console die het op een totaal andere manier aanpakt, met games die op een andere manier beleeft worden. Maar eerst nog even wachten tot het aanbod groeit, want vooralsnog zou ik een Wii alleen kopen voor Zelda en Smash Brothers.
Ik denk dat het bij mij dus een kwestie is van enerzijds de interesse in gaming die minder is geworden (of dit nu door het spelaanbod of door mezelf komt maakt niet uit, ik constateer gewoon een mindering van interesse) en daarnaast ook het feit dat er misschien andere zaken in het leven zijn die nu meer mijn aandacht hebben. Ik zit dus nog een beetje in de ontdekkingsfase als het gaat om mijn toekomst. Qua gaming zal er bij mij altijd wel iets te gamen zijn, nu en waarschijnlijk over 10 jaar ook nog wel. Maar dan voornamelijk achter mijn PC, of achter een spelcomputer die het qua games net ff wat anders doet.
Laatst bewerkt: 11 dec 2006