1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

[Muziek] Metal algemeen [Deel 2]

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Peter OtH, 21 feb 2005.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Vittra

    Vittra Active Member

    Berichten:
    105
    Leuk Bevonden:
    0
    Mee eens, ik begon zelf naar ze te luisteren toen Whoracle net uit kwam, en de eerste 3 albums zijn echt geweldig. Colony is nog best goed en op Clayman staan een handjevol goede nrs, maar alles daarna doet me nog weinig. Ik snap best dat ze nu een groter publiek aansprekken met de muziek en na zoveel albums is het succes ze wel gegund, maar ik geef toch echt de voorkeur aan het oude werk
     
  2. Virus666

    Virus666 BIER!!!

    Berichten:
    188
    Leuk Bevonden:
    0
    Iemand de nieuwe van The Haunted al geluisterd. Lijkt op de vorige en aangezien die heel goed was...
     
  3. Boogiemaster

    Boogiemaster Active Member

    Berichten:
    18
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik zal die andere albums wel eens luisteren. Ik heb sowieso wel wat andere nummers van In Flames, maar ja ik heb pas Come Clarity en ik vind die best goed klinken. Ik kon de band al wat langer, maar aangezien me metal keuze nu wat zwaarder is geworden heb ik me weer in hun verdiept. Het coole aan In Flames zijn de gitaarrifs, die klinken strak en zwaar, maar dat mag ook wel als de gitaren in A# staan gestemd. Het is eerste nummer wat ik van hun had is My Sweet Shadow. Overigens loop ik niet altijd warm voor die stem, soms is hij redelijk verstaanbaar maar regelmatig ook weer niet, maar de muziek maakt het uiteindelijk weer goed.

    @Virus666: Ik wist niet dat hun een nieuw album hebben. Misschien maar is een keer checken, want sommige nummers van The Haunted vond ik wel lekker klinken onderandere: 99, All against All
     
  4. Tha Clone

    Tha Clone Wat hij zei...

    Berichten:
    506
    Leuk Bevonden:
    0
    In Flames is echt een topper :thumbs: Mijn favo. nummers zijn toch wel: Only For The Weak, Behind Space en Artifacts Of The Black Rain. Zeer strak gespeeld allemaal. Ze zijn idd de laatste tijd erg commercial bezig, maar dat boeit mij geen ene reet. In Flames = In Flames ;) Heb ze nu 2x live gezien, en allebei de shows waren erg indrukwekkend!
     
  5. Vittra

    Vittra Active Member

    Berichten:
    105
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb ze in 98 voor het eerst gezien toen ze tourden voor Whoracle, sindsdien een stuk of 7 keer denk ik. Zeker een goede live band ja, alleen niet echt mijn stijl meer. Het is niet eens een punt voor me dat ze commercieler zijn geworden, de muziek is gewoon niet echt mijn ding meer (ben meer van de brute death, black en doom). Ook vind ik dat hij zijn zang niet zo lekker meer gebruikt, teveel geforceerd gezing. Die nrs die je noemt zijn op OFTW na super, zelf vind ik nrs als December Flower, Jotun, Upon an Oaken Throne en Dead God in Me ook geweldig. Eigenlijk zijn de eerste 3 (of 4) albums nagenoeg foutloos.

    Haunted heeft me nooit kunnen boeien, sowieso was het vooraf al kansloos om het briljante At The Gates te overtreffen.
     
  6. Mtthz

    Mtthz XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    588
    Leuk Bevonden:
    38
    Eindelijk een drummer gevonden voor mn bandproject. We kennen eindelijk beginnen:)

    Jullie horen nog van ons8)

    Btw....iemand die al weet dattie naar Fields of Rock gaat volgend jaar?
     
  7. Midas-vb

    Midas-vb Active Member

    Berichten:
    262
    Leuk Bevonden:
    0
    Die line up van Fields of Rock vind ik dus echt 10x niks.. :mad: Daar ga ik mn geld niet aan uitgeven. In 2005 was het wel gezellig, maar voor deze bands heb ik het er ook dan niet voor over..
     
  8. Mtthz

    Mtthz XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    588
    Leuk Bevonden:
    38
    Is die al bekend dan?
     
  9. Vittra

    Vittra Active Member

    Berichten:
    105
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik ga niet naar Fields of Rock, doorgaans veel te weinig spul wat me boeit. Ik ga wel elk jaar naar Graspop (wordt nr 6 de volgende keer) en hopelijk weer eens naar Wacken.
     
  10. Nightbringer

    Nightbringer Wieder geil! XBW.nl VIP

    Berichten:
    12.896
    Leuk Bevonden:
    556
    Waldrock is ook een super metal evenement ^^ in friesland :).

    Vorig jaar o.a Helloween, Soul Fly, Trivium en Stonesour. Geen idee wie dit jaar komen. (het is op 7/7/07)
     
  11. Mtthz

    Mtthz XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    588
    Leuk Bevonden:
    38
    Als Soulfly weer komt dan moet ik er ook maar heen.

    Heb uhm...vrijdag het eerste album van ze gekocht. Zwaar onder de indruk van de nummers Bleed en First Commandment. De woede is gewoon te voelen van Max._O_
     
  12. X Heer

    X Heer SNK Playmore

    Berichten:
    635
    Leuk Bevonden:
    0
  13. Vittra

    Vittra Active Member

    Berichten:
    105
    Leuk Bevonden:
    0
    zeker niet vergeten, ik heb 1 van hun albums en heb ze in 2002 nog live gezien. Bijzonder geinspireerd door Suffocation, wat geen minpunt hoeft te zijn. Helaas uit elkaar, maar zo gaan dingen nu eenmaal.

    Voor fans van Behemoth is het aan te raden eens naar de band Azarath te luisteren, is met hun drummer. Iets meer Black in de Death, erg gave band, best te omschrijven als een mix van Behemoth en Krisiun. Hebben enkele albums waarvan "Diabolic Impious Evil" de meest recente is.
     
    Laatst bewerkt: 26 dec 2006
  14. Exar Kun

    Exar Kun Active Member

    Berichten:
    0
    Leuk Bevonden:
    0
    Dat klinkt zeker de moeite waard. Zeker met Inferno op de drums kan het niet anders dan geweldig zijn =P die gast is bruut.



    Maar het jaar is bijna ten einde. Wat vinden jullie nou het beste album van 2006?

    Ik heb van het jaar niet echt super veel nieuwe releases gekocht (rond de 20 cds ofzo), dus misschien dat er albums zijn die veel beter zijn. Maar van de albums uit 2006 die ik heb aangeschaft vind ik persoonlijk het album Impressions in Blood van Vader het beste. Niet echt een verassend album, maar gewoon een typische Vader album. Kwaliteit dus =P. De nieuwe drummer Darek Brzozowski doet ook totaal niet onder aan Doc. Voor de rest waren o.a Christ Ilussion van Slayer, Kill van Cannibal Corpse en With Oden on our Side van Amon Amarth ook zeer sterk. Maar Impressions in Blood vind ik toch net een stapje beter. Maar dat is mijn mening.

    Dus wat vinden jullie het beste album van 2006?
     
  15. Midas-vb

    Midas-vb Active Member

    Berichten:
    262
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik lees het nu pas: Op het concert van Iron Maiden deelde ze folders uit, er werd daar ook flink reclame gemaakt. Op de folders stond wel 'zie site voor meer info' maar daar is niet veel te zien.
     
  16. [2k]

    [2k] XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    8.968
    Leuk Bevonden:
    207
    * Gaat Azarath ook zeker eens proberen. Luister de laatste tijd veel nieuwe black metal (cd's uit 2005/2006) en zit zeker wel hoop leuks tussen. Sommige cd's moet je echt een paar keer luisteren, voordat je hem waardeert.
     
  17. Vittra

    Vittra Active Member

    Berichten:
    105
    Leuk Bevonden:
    0
    Mijn top 3 bestaat uit Urgehal- Goatcraft Torment (geweldig Black metal album, echt een aanrader), Solitude Aeturnus- Alone (klassieke Doom) en Ikuinen Kaamos- The Forlorn (atmosferische epische black/death/doom). Vlak erachter staan oa Daylight Dies, Deicide, Cannibal Corpse, Psycroptic, Spawn of Possession en Amon Amarth. Al met al sowieso een erg goed jaar!
     
  18. Elendill2003

    Elendill2003 For those who gave

    Berichten:
    943
    Leuk Bevonden:
    0
    Zal vast standaart klinken uit mijn mond, maar ik vond "Supremacy" van Hatebreed het beste.

    Vind Vader super, maar heb het nieuwe album nog niet geprobeerd lol. Die maakt echter wel kans op de 2e plaats gezien ik praktisch geen nieuwe shit check, maar alleen oude bands opgraaf.

    Je had het trouwens over hollandse glorie, dan ken ik der nog 1. Klik!

    Te debiel voor woorden haha, maar wel die hard grappig om een keer te zien.

    /salute

    Edit: Check vooral het nummer "pelikanelul". Rofl.
     
    Laatst bewerkt: 29 dec 2006
  19. Vittra

    Vittra Active Member

    Berichten:
    105
    Leuk Bevonden:
    0
    Hollands Glorie is wat mij betreft toch echt Pestilence en Asphyx, met name de eerste heeft enorm bijgedragen aan de ontwikkeling van de muziek. Op het moment zijn er maar weinig bands uit nederland die ik echt goed vind, met Severe Torture en Officium Triste als 2 positieve uitschieters
     
  20. Nightbringer

    Nightbringer Wieder geil! XBW.nl VIP

    Berichten:
    12.896
    Leuk Bevonden:
    556
    Was dit jaar niet dat nieuwe album van Helloween uitgekomen keeper of the keys the lagecy?

    Anyway ik luister de laatste tijd alleen maar CoB en Norther en die 2 vind ik zwaar relaxed.
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina