‘Ik had nu miljonair kunnen zijn’

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door mars15, 18 dec 2006.

1. lol

lol Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    nou zij deed niet mee aan die lotterij dus ze heeft er helemaal geen recht op kan ik ook een beetje gaan zitten aanstellen en janken dat ik niet gewonnen heb en dat ik pshychise schade heb

2. L.A.

L.A. Active Member

Leuk Bevonden:
    4.901
    ja maar jou postcode heeft helemaal niet gewonnen.

3. IWFH '2006'

IWFH '2006' 35+ Good Deals

Leuk Bevonden:
    0
    :thumbs:

Maar ik kan met het goed voorstellen, je mag dan niet meedoen met de loterij. Maar toch wordt je met het feit geconfronteerd dat je miljonair had kunnen zijn. En dat ongevraagd..

4. Kortestier

Kortestier Shortbull XBW.nl ICT

Leuk Bevonden:
    121
    jongens, het is toch wel duidelijk... ze wint het nooit, je kunt wel hard of zacht janken dat jij er recht op heb, omdat je een partij zielig gaat doen, maar het feit is: je doet niet mee dus je wint niet.

ik heb ook psychisch letsel opgelopen omdat ik net moest schijten! terwijl ik daar niet om vroeg! weeeeh ik wil geld!

Slaat dus helemaal nergens op hoe graag je het ook wilt, en zowel de rechter als de PCL als dat mens weten dat.

5. L.A.

L.A. Active Member

Leuk Bevonden:
    4.901
    het is wel logisch dat als je geen lot koopt, je ook niet wint. Maar er zit wel iets gemeens in. Als je straat wint en jij hebt net geen lot win je niks, en dat weet je. Ook mensen die miljoenen winnen worden altijd met naam en alles op tv bekend gemaakt. Kan me best voorstellen dat je er in de put van raakt als je het niet zo breed hebt en je hele straat wint een groot geldbedrag. Ze zouden het iets anoniemer moeten doen.

6. Kevf

Kevf Hardcore poster

Leuk Bevonden:
    983
    De vraag is alleen: doe je nou wel of niet mee? Het is wel jouw postcode die wint.

7. Pascal

Pascal ༼ つ ◕_◕ ༽つ

Leuk Bevonden:
    57
    Ik quote, en daarmee duidt ik tevens aan dat het niet zo is zoals je zegt dat het is. Wel of geen onrechtmatige daad is niet subjectief, het is aanwijsbaar.

Art. 6:162 van het Burgerlijk Wetboek verteld ons het volgende:

Ten eerste, er is geen onrechtmatige daad, er kan niets worden toegerekend. Er is geen inbreuk op een recht, geen doen of nalaten in strijd met een wettelijke plicht. Als je het dan toch een onrechtmatige daad wilt gaan noemen, dat wat jij meldde, dan heeft de loterij een rechtvaardigingsgrond. Er is geen sprake van schuld of "een oorzaak welke krachtens de wet of de in het verkeer geldende opvattingen voor zijn rekening komt."

Er is niks waarop ze zich kan beroepen. Klaar.

8. IWFH '2006'

Leuk Bevonden:
    0
    Reageer even normaal man.

En zo simpel is het helemaal allemaal niet hoor. Je doet niet mee dus je wint niet. Het zou me niks verbazen als die vrouw een schadevergoeding krijgt voor haar psychische problemen.

@ Kevf, tsja eigenlijk doe je toch altijd een beetje mee. Jouw postcode wordt wel betrokken in het spel.

9. L.A.

L.A. Active Member

Leuk Bevonden:
    4.901
    burgerlijk wetboek is hier toch helemaal niet van toepassing..
    het gaat om de psychologie en of het wel eerlijk is hoe de PCL te werk gaat.
    dat staat niet in dat boekje, dat heeft meer te maken met principe.

en anders kun je ze nog aanklagen voor privacyschending.

10. xboxbezitter

xboxbezitter Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Dat is me een kansloze vrouw. Zoek een hobby :) Hoe kun je nou gaan zeuren dat je iets niet hebt gewonnen als je bewust niet deelneemt. Dat is als toekijken bij bingo en achteraf zeuren wanneer degene die naast je zit wel meedeed én won. Maw.. zeur niet. Had maar mee gedaan. Ze zouden haar in een inrichting moeten stoppen.. als we zo gaan beginnen dan is het einde zoek.

11. Iris

Iris psn: Irisistible

Leuk Bevonden:
    56
    Laat het nou maar gewoon aan de rechter over of ze wint of niet. Daar heb jij niks over te zeggen, je kunt alleen speculeren over de uitslag nu.

Heb toch een beetje respect voor elkaar. Psychische schade is niet iets om te lachen.

Je kunt het ook anders zien maar het is wel te vergelijken. Je hebt een leuke klas, iedereen krijgt een snoepje, behalve jij. Je hebt een gezin, iedereen krijgt evenveel aandacht behalve jij. Buiten gesloten worden is niet leuk. Dit waren even simpele voorbeelden. Maar wat deze vrouw zou kunnen voelen kan hiermee overeen komen.

12. Cizzler

Cizzler Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ik vind de werkwijze van de postcodeloterij nogal dubieus. Nee natuurlijk moet dat mens niet zeuren dat ze niks gewonnen heeft omdat ze geen lot had. Maar de manier waarop die hele loterij in elkaar zit is net zo fout. Je krijgt ongevraagd een lot en als je hem niet activeert wordt je er continu mee geconfronteerd hoeveel geld je misgelopen bent.

Als je buurman de staatsloterij wint heb je niet de garantie dat jij ook had gewonnen. Bij de postcodeloterij weet je dat je dat geld ook echt mis bent gelopen omdat je wel het winnende lot had maar hem niet hebt geactiveerd.
    Kan me best voorstellen dat je daar bij hele grote bedragen last van hebt.

13. Kortestier

Leuk Bevonden:
    121
    het is net zo normaal als een PCL aanklagen omdat je je eigen gepikeerd voelt.

kijk ik snap best wel zoals Iris ook al aangeeft, dat je je echt genaait voelt maar komop zeg, ze heeft niets te klagen, en al zeker niemand aan te klagen.
    (aangezien ze een winkel heeft zal ze zelf ook niet aan de grond zitten qua geld)

Laatst bewerkt: 19 dec 2006
  14. IWFH '2006'

Leuk Bevonden:
    0
    Ze heeft een eigen kleding winkel meende ik. En je weet niet wat voor kleding, misschien wel voor een speciale doelgroep oid. En hier in het dorp hebben in korte tijd ook 2 kledingwinkels gezeten die beide binnen enkele maanden weg waren. Dus dat is een slecht argument. Ze heeft misschien wel geen recht op het geld, maar psychische schade wel vind ik. Alleen is het moeilijk te bepalen lijkt me hoe je dat moet uitbetalen. En bovendien wordt je toch telkens weer hiermee geconfronteerd als je de Porsche van je buurman ziet staan bijvoorbeeld. Het blijft je achtervolgen.

15. AapVader

AapVader Ja toch?

Leuk Bevonden:
    4
    De postcode loterij is er al jaren, waarom is dit dan pas de eerste vrouw die gaat zeuren over psychische schade.

Mevrouw heeft er toch voor gekozen om niet mee te doen, ze had er ook voor kunnen kiezen om netjes elke maand een bedrag over te schrijven en zo kans te maken op de hoofdprijs.

Nu vindt mevrouw dat haar een prijs is ontnomen, omdat haar straatbewoners wel netjes elke maand een bedrag betaalden en dus kans maakte op de prijs.

Je postcode is pas een lotnummer als je je aanmeldt bij de PCL, als je dit niet doet heb je dus nergens recht op.

16. Kortestier

Leuk Bevonden:
    121
    ik hoef ook helemaal geen argument te hebben in tegenstelling tot haar,kijk ik wordt er toch geen cent rijker van, dus boeie of ze nou wint of verliest

17. L.A.

L.A. Active Member

Leuk Bevonden:
    4.901
    dat is nou juist het vage. als je je niet aanmeld heb je er ook niks aan. Terwijl als je een lot in de winkel koopt heb je dan kans en als je hem een keer niet koopt niet meer. Maar als je je niet aanmeld, hoor je nogsteeds of je wel of niet gewonnen zou hebben had je je wel aangemeld :{ .

18. MegaHerz

MegaHerz Vitesse Arnhem 1

Leuk Bevonden:
    0
    Dat is appels met peren vergelijken vind ik.Dat mens heb gewoon pech je doet niet mee dan is toch logisch dat ze niks wint. En pychisch letsel my arse dat mens dat acteerd maar wat. Ik vind het kinderachtig dat ze zo reageerd gewoon duidelijke geldwolf dat ze is. Ze verdiend het gewoon om die rechtzaak te verliezen hoop dat ze al haar geld kwijtraak aan die rechtzaak want dan heeft ze pas helemaal niks.

19. lekkerbek312

lekkerbek312 Wicked

Leuk Bevonden:
    0
    we stellen dus nu vast dat Lord Armada krankzinnige mensen boven de wet plaatst en dat als je ZELF de media zoekt, dan ook de PCL aansprakelijk kan stellen voor privacy schending :confused: .

20. AapVader

AapVader Ja toch?

Leuk Bevonden:
    4
    Misschien is ze een beetje jaloers op haar buurman en probeert ze zo nog een porschje voor haar deur te krijgen. :+

Deel Deze Pagina