Voor degene die dit spel nog niet kennen zie deze review
XBW review
Ik heb hem nu zelf sinds kort, tijd geleden een demo'tje ervan gespeeld en eigenlijk was ik meteen al weg van dit spel.
In mijn ogen is het een briljant spel. (niets voor niets krijgt ie hier een 9.0 en in de meeste bladen reviews scoort ie ook 9+ )
De gameplay is gewoon weg uitmuntend. De levels over het algemeen groot en uitdagend en pittig.
Grafisch mag ie er ook wezen (hoewel ie niet toonaangevend is) en er zit ook nog voertuigen en leuke humor in.
Eigenlijk zou het een sleeperhit moeten zijn. Alleen ben ik bang dat ie het toch niet gaat worden. Dit lijkt zo kwaliteits titel te gaan worden die gewoon ondergesneeuwd wordt door gelicenseerde crap.
Dat er uberhaupt nog geen thread van dit spel was is wat dat betreft eigenlijk al een beetje toonaangevend. Ik bedoel EA's rising sun heeft een thread en nog wat andere middelmatige titels maar deze 9 scorende titel wekt schijnbaar geen genoeg intresse op voor mensen om er een thread over te maken. Laat staan hem te kopen.
Dat is natuurlijk dood zonde. Het is jammer dat hoewel er vaak geklaagd word over het feit dat er te weinig originele titels zijn ze niet verkocht worden op het moment dat ze uitgebracht zijn.
Neem b.v. ook maar Otogi. En het begint er op te lijken dat Metal ook die kant op gaat.
Nou neem ik aan dat ik niet de enige member ben die dit spel heeft. (tenminste dat hoop ik)
Dus vandaar deze thread. Ik ben zelf nog niet zo erg ver in het spel. Zit pas in level 9 ofzo (2 na de zombie king) maar het is wel een spel wat mij nu al niet meer loslaat.
Die ervaring had ik ook b.v. bij Halo en XIII, bij XIII kwam dat voornamelijk door het verhaal, bij Halo en Metal is het puur de gameplay die mij niet loslaat.
Dus voor degene die dit spel hebben goede keuze. Degene die hem nog niet hebben, probeer hem uit als je de mogelijkheid heb. Zeker als je een spel als Halo goed vond. Het verhaal/humor kan je mogelijk niet aanspreken maar de gameplay is goed genoeg om hem toch een kans te geven.
Klik om te vergroten...