1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Iran: militair ingrijpen?

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door NL Eagle, 18 apr 2006.

  1. NL Eagle

    NL Eagle Californication

    Berichten:
    769
    Leuk Bevonden:
    0
    en ik altijd denken dat belgen zo netjes bespraakt waren...
    ik hoop dat jij een uitzondering in je land bent anders dan ben ik genoodzaakt mijn beeld over belgen eens grondig te herzien...
     
  2. svennies

    svennies Active Member

    Berichten:
    575
    Leuk Bevonden:
    11

    Lees jij nou maar dat bijbeltje van je en droom vannacht van jezuske zoet.
    En pas op voor de duiveltjes onder je bed , het zijn er misschien uit belgie.:lol:
     
  3. the only ego

    the only ego linux hippie

    Berichten:
    1.655
    Leuk Bevonden:
    0
    duvel bedoel je :) ;) .
     
  4. Robby Bobson

    Robby Bobson Die rapper.

    Berichten:
    2.117
    Leuk Bevonden:
    0
    Je snapt me, maar je vindt dat de Palastijnen gewoon ergens anders kunnen gaan wonen? Hoe achterlijk was je nou precies? Die mensen, hebben een leven opgebouwd, op een plek, waar ze al heel lang zitten. Die willen daar niet zomaar weg, en ze hebben het volste recht om daar te wonen. Die mensen die daar wonen, hebben niks fout gedaan. Is het overvol in Israël? NEE! er wonen 307 mensen per vierkante kilometer daar. Dat is plek zat.. Dus het is alleen maar dat ze dat plekkie willen, omdat het vroeger van hun was.. Ga nou toch snel weg zeg..
     
  5. Timmeh

    Timmeh \0/

    Berichten:
    1.807
    Leuk Bevonden:
    0
    Mijn beeld blijft gewoon hetzelfde dat Belgen netjes bespraakt zijn hoor.

    Maar back ot:
    De Palestijnen hebben net zoveel recht op een eigen staat als de Joden.
    En waar de Joden willen wonen bepalen ze zelf aan de hand van hun geschiedenis? Denk nou eens aan de basken, de ETA. Ook zo'n verhaal, ze hebben nooit hun eigen staat gehad, logisch dat ze er naar verlangen omdat een volk nou graag bij elkaar wilt zijn.
    Die Joden snap ik ook niet trouwens, jullie weten wat de buurlanden zijn van Israël? Juist ja allemaal Arabische landen. Daarom snap ik niet dat deze gemeenschap juist daar helemaal woont. Het is een beetje onlogisch.
    En ik vind dat de Joden erg fout zijn geweest na WO2, om deze oorlog te starten. En daar hebben we nu nog last van dankzij hen. Wat onnodig was.
     
  6. NL Eagle

    NL Eagle Californication

    Berichten:
    769
    Leuk Bevonden:
    0
    wow ongelooflijk dat je na een tig aantal posts waarom ze er wilden wonen het nog niet doorhebt.
     
  7. svennies

    svennies Active Member

    Berichten:
    575
    Leuk Bevonden:
    11
    Hahaha , het is hier voor de rest van het forum nóg véél ongelooflijker dat jij nog altijd niet doorhebt dat hetgeen in jouw bijbeltje staat verkondigd als het woord van god die de joden een eeuwigdurend recht geeft op hun land dat ze zelf trouwens verlaten hebben , hun volstrekt géén enkele reden geeft om meer dan tweeduizend jaar later dat te gaan opeisen en nog te krijgen ook en dit ten koste van een volk dat er al die tijd gewoond heeft.
    En oow lees het volgende linkje maar eens....

    http://www.cmo.nl/pe/pe17/pe-178a.html

    En dan zul je net als ik kunnen constateren dat er 3.000.000 joden in israël zelf wonen en zo'n 15.000.000 elders in de wereld.
    Zo jochie , voor een minderheid van het joodse volk dat persé een eigen land wou hebben de vs en europa met Engeland op kop het palestijnse volk hun land en toekomst afgenomen en hen gedregradeerd tot tweederangsburgers in eigen land en waarvan een groot deel door de joden dan nog in vluchtelingenkampen werden ondergebracht waar ze moesten toezien hoe de joden het beste voor zichzelf namen.
     
  8. Q-BasiX

    Q-BasiX Back 2 BasiX

    Berichten:
    270
    Leuk Bevonden:
    0
    NL Eagle ik heb zin om jou en je ouders je huis uit te trappen en vervolgens daar zelf in te gaan wonen, elke avond feest\o/ :)

    Jullie kunnen wel ergens anders un huis kopen

    Ohja, verhaaltje over herkomst enzo heh? Die bouw ik strax wel ff:b:
     
    Laatst bewerkt: 6 jul 2006
  9. rikkel

    rikkel Umm Kulthum

    Berichten:
    2.699
    Leuk Bevonden:
    1
    je oma's oma's oma's leefde er toch? Dus is het volgens eagle jou recht om het te grijpen!
     
  10. svennies

    svennies Active Member

    Berichten:
    575
    Leuk Bevonden:
    11
    En zo behandelen ze hun palestijnse onderdanen na de ontvoering van één soldaat , die tot nog toe overigens in goede gezondheid verkeert.

    http://www.hln.be/hlns/cache/det/art_226711.html?wt.bron=hlnBottomArtikels

    En vervolgens blijven ze maar doorgaan met bruut geweld,

    http://www.hln.be/hlns/cache/det/art_230710.html?wt.bron=hlnMatrix

    en nu gaan ze ook al libanon binnenvallen na de nieuwe ontvoering van 2 andere soldaten.
    Zij gedragen zich tegenwoordig net zo erg als de nazi's destijds,die overal ook bruut geweld gebruikten.

    http://www.hln.be/hlns/cache/det/art_231043.html?wt.bron=hlnBottomArtikels

    En nu beginnen hun vriendjes in de vs wéér met een oogje op cuba te richten.
    Na al die jaren kunnen ze nog altijd niet vergeten dat ze door Fidel Castro het land zijn uitgezet.
    En net als de Israeliërs straffen ze daarbij een héél volk, de ene met bruut geweld en de andere met economische blokkades.

    http://www.hln.be/hlns/cache/det/art_230608.html?wt.bron=hlnBottomArtikels.
     
  11. svennies

    svennies Active Member

    Berichten:
    575
    Leuk Bevonden:
    11
  12. XiroKe

    XiroKe <font color="orange"><b>XBW.nl VIP</b></font> XBW.nl VIP

    Berichten:
    3.070
    Leuk Bevonden:
    26
    Dus, ze hebben plannen klaar liggen voor het geval dat het nodig blijkt te zijn. Bijvoorbeeld in het geval het door de politiek correcte hoertjes allerheilige verklaarde diplomatie toch niet de ultieme uitkomst biedt en faalt zoals dat gebeurde met Noord Korea. Als ik in Israel zou wonen, zou ik ook van mijn overheid verwachten dat ze niet de veiligheid van mijn land van die allerminst betrouwbare diplomatie laten afhangen.

    Gezien de taal die Ahmadinejad regelmatig uit slaat, de antisemitische gevoelens in de regio en het zogenaamde vreedzame kernprogramma dat maar voortgezet wordt lijkt het me dan niet zo vreemd dat je voorbereiding treft mocht het ooit zo ver komen. Dat is als het hele verhaal überhaupt al waar is, hoewel met dat niet zou verbazen noch shockeren.

    Ik ben allerminst fan van Israel en hoe zij de situatie in het Midden Oosten aanpakken, maar hier ga ik me echt niet over opwinden. Pas als ze daadwerkelijk hun plan tot uitvoering brengen terwijl dat onnodig lijkt te zijn wordt het interessant.
     
  13. Hellspawn

    Hellspawn Active Member

    Berichten:
    391
    Leuk Bevonden:
    0
    Eerst een stukkie geschiedenis... De Engelsen zijn in 1869 begonnen met hun bemoeienissen in het Midden Oosten... Toen werd het Suez-Kanaal geopend... Engeland bezat toen al de halve wereld als kolonie, dus dat Suez-Kanaal werd gezien als levensader van het Britse Rijk... Engeland ging uiteindelijk dekoloniseren in het Midden-Oosten, dat was een lang proces... Met Palestina wisten de Britten al langer geen raad, al in 1917 had de minister van buitenlandse zaken Balfour de Joden een Nationaal Tehuis beloofd... Uiteraard was er toen al verzet uit de Arabische wereld... In 1937 stelde de commissie Peel een tweedeling voor van Palestina, maar zowel de Joden als de Arabieren weigerden dit... Na de Tweede Wereldoorlog in 1947 besloten de Verenigde Naties dat Palestina toch in tweeën zou worden verdeeld... De Joden stemden hier nu mee in om de VS op haar hand te krijgen en te houden... De Arabieren bleven echter weigeren... Nadat Engeland haar mandaat had beëindigd over Palestina in 1948 zonder soevereiniteitsoverdracht, riepen de Joden de staat Israël uit, die voegden daarmee meteen boter bij de vis...

    In de '60-er jaren is Israël bloedig in oorlog geraakt met Egypte... De Palesteinen erkenden uiteraard de staat Israël niet, en die bloedige strijd met die Palesteinen wordt tot vandaag uitgevochten... Iedereen wil vrede, maar het lukt niet, omdat de Joden feitelijk met groot materieel wat ze o.a. van Amerika verkrijgen blijven doorschieten als er maar iets mis gaat wat ze niet bevalt... Er wordt op grote schaal gemarteld, enzovoort, enzovoort... Iedere keer lijkt het er op dat de kruitdampen optrekken en er een vredesaccoord wordt bereikt, maar steeds gaat het mis... De Joden worden door de Arabische landen gezien als een satellietstaat van de VS in het Midden-Oosten... Palestina wordt het heilige land genoemd, zowel Joden, Christenenen en Moslims hebben er heilige plaatsen, maar vooralsnog schieten ze elkaar liever aan puin...

    Dat Iran nu wordt gezien als een gevaarlijke atoomstaat verbaast me niets... En dat de Joden de Iraanse atoomfabrieken e.d. willen gaan bombarderen (ook al zullen ze dat ontkennen als het ze uitkomt) verbaast me nog minder... Het is wel een zeer zorgelijke ontwikkeling dat Israël desnoods wil gaan aanvallen, omdat ze zich kennelijk bedreigd voelen...
     
    Laatst bewerkt: 8 jan 2007
  14. XiroKe

    XiroKe <font color="orange"><b>XBW.nl VIP</b></font> XBW.nl VIP

    Berichten:
    3.070
    Leuk Bevonden:
    26
    Overigens wil ik wel duidelijk maken dat een aanval van Israel op dit ogenblik misschien wel het domste is wat ze kunnen doen, gezien dat Ahmadinejad de laatste tijd populariteit bij het volk verliest. Een aanval zou hem in de kaart spelen en hem populairder maken dan hij ooit was en exact wat Israel zou willen voorkomen zou dan veel waarschijnlijker geschieden. Ik heb het kort en bondig gehouden. :)
     
  15. jordo

    jordo Active Member

    Berichten:
    1.108
    Leuk Bevonden:
    1
    Ach,
    Iran is zooooo lastig geval. Iran kan strategisch nooit worden binnengevallen door de VS. Als de VS iran binnevalt, danwel Isreal, gaan de oliecontracten exclusief naar de VS om hun economie veilig te stellen. Dat terwijl China als groeimacht olie nodig heeft uit Iran en Rusland. China laat Iran dus nooit binnenvallen, en Rusland is pro China (binnekamertjespolitiek) en zal ten tijde van oorlog nooit de kant kiezen van de Amerikanen.
    Europa zal zijn geld ook niet op een van beide partijen gooien omdat Rusland weer een van de grootste olieleveranciers is van Europa en daarbij gewoon te verdeeld is.
    De VN heeft eigenlijk bij sterke conflicten nooit een vuist weten te maken door de paar vaste leden en hus veto's waardoor je dus altijd op een wereldoorlog uitkomt tussen de VS tegenover China en Rusland, en aangezien juist die 2 weer bijelkaar een van de grootste legers ooit aan het verzamelen zijn ligt het niet voor de hand dat zowel Isreal, zowel de VS ooit met een poot aan Iran komt, tenzij aan het financieren van revoluties (afghanistan iemand, Bin lacht nog steeds om de VS, die hun geld tegen hun gebruikt (althans, de illegale legale wapenhandel van de VS verkoopt nog steeds wapens aan terroristen in afghanistan en Cuba, al zal dat nooit worden toegegeven))

    Tja, wereldpolitiek met een deel suggestief en berekenend redelijk denken met kleine persoonlijke invloed ertussen :)
     
  16. NaZ

    NaZ X&Y

    Berichten:
    154
    Leuk Bevonden:
    0
    Het is vrij simpel dat Rusland en China de olievoorraden van Iran niet in de handen willen zien verdwijnen van de Verenigde Staten. Doe de rekensom. Iran en Rusland hebben s'werelds grootste olievoorraden ( die van Rusland weliswaar niet helemaal te bemachtigen gezien de klimaat in Siberië) en als deze twee naties een economische blok wat betreft de olie vormen dan is dit een gigantische ramp voor de Westen. Ik hoef maar paar recente nieuwsartikelen tevoorschijn halen. Ik bedoel Oekraïne en Wit-Rusland anyone? Als zelfs de nog altijd ex-sovjet pro-Rusland-landen zoals Wit-Rusland niet eens meer Moskou kunnen vertrouwen.. :{
     
  17. ganontoad

    ganontoad Active Member

    Berichten:
    65
    Leuk Bevonden:
    0
    Waarom kunnen we niet proberen een andere brandstof te creeeren 8).
    Zijn we van alle problemen op de wereld verlost :b: !
     
  18. jordo

    jordo Active Member

    Berichten:
    1.108
    Leuk Bevonden:
    1
    Omdat de invloed van olie nog te groot is, den denk dan niet alleen aan productieprocessen maar ook politieke invloed. Als voorbeeld, denk jij dat wouter bos, voormalig medewerker van shell, ervoor zal zorgen dat shell failliet gaat? Geloog mij, oliebazen hebben invloed, het is een smerige tak wat je kan vergelijken met de georganiseerde misdaad.
     
  19. ErroX

    ErroX Active Member

    Berichten:
    5.059
    Leuk Bevonden:
    2
    Is dat hetzelfde als Jeruzalem en vaticaan? Dan zouden Christen het ook aan 1 plek genoeg hebben toch? Sorry maar wat je zegt slaat nergens op (jajajaja, vaticaan is niet hetzelfde maar het gaat ff om het idee)
     
  20. rikkel

    rikkel Umm Kulthum

    Berichten:
    2.699
    Leuk Bevonden:
    1
    Waarom? De Palastijen hebben daar meer geschiedenis als het hebreeuwse volk. De hebrewen hebben duizenden jaren geleden besloten om te vertrekken en zijn dus verspreid geraakt over de hele wereld. Je kan niet zomaar naar 3000 jaar terug komen en zeggen dat je voor-voor-voor-voor-voor ouders in dat land hebben gewoond. De Palstijen hebben daar altijd in vrede gewoon tot de bemoeienis van de Engelsen. Wie is dan fout? het volk dat komt en zegt dat dit land van hun is. Of het volk wat daar al duizenden jaren heeft gewoond?
     

Deel Deze Pagina