[Tijdschrift] GMR magazine

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door basovich, 3 jan 2007.

1. Shinobi of the Wind

Shinobi of the Wind I'm Good Money

Leuk Bevonden:
    0
    Dingen als WOW review, NLse gameindustrie, Zelda:TP, Ressistance etc. vind ik toch wel leuk om te lezen. Ook van intervieuws ben ik weleens gecharmeerd. Ik zal even een opsomming maken met de dingen die ik wel goed en niet goed aan het blad vind.

Pluspunten:
    - Het blad straalt naar mijn mening kwaliteit uit. Het ziet er erg professioneel en volwassen uit. Ik denk dat dit alles te maken met hun doel om als serieus/volwassen blad naar voren te komen. Overigens kunnen zelfs de simpelste dingen de mens beinvloeden wat dit betreft (in dit geval ook papier gebruik, het blad 'voelt' ook goed aan).

- De redactie, naar mijn weten is de redactie redeijk ervaren. Dit merk ik ook tijdens het lezen van een artiekel (integenstelling tot bij de PU), je merkt gewoon dat het beschaafde personen zijn.

Minpunten:
    - Dit kun je als een argument tegen het eerste pluspunt gebruiken. Doordat ze zo serieus/professioneel/volwassen (willen) zijn, gaat dat wel ten koste van de gezeligheid. Het blad mist gewoon die leuke sfeer die er voor zorgt dat je voor de 100ste procent in het blad gezogen word, ze missen een eigen indentietijd Dit hebben(/hadden) andere bladen dus wel, denk aan PU (maar ook aan het oude XBM).

- Het bevat maar 84 pagina waarvan er een dikke 25 opgevult zijn met reclame. Als ze nou op z'n minst 100 pagina's zouden doen. Dan voorkom je ook weer dingen als 4 reviews op één pagina (naar mijn mening moet een review minstens één pagina groot zijn).

- Het verschijnt maar 1 keer in de 2 maanden. De gamewereld is zo groot, met 1 keer in de 2 maanden red men dat gewoon niet. Er valt teveel te schrijven. Ik denk daarom dat GMR elke maand zou moeten verschijnen. Al zou het de professionele setting die ze nu hebben wel (lichtelijk) beschadigen.

Al met al geef ik de moed (nog) niet op. Ik hoop dat ze open staan voor kritiek en verandering, want toch is er de kans dat het wat moois kan worden. :)

2. Nightbringer

Nightbringer Wieder geil! XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    556
    Persoonlijk vind ik ze soms te streng of juist te milld.

>_> pu is beter zonde hoor.

3. Tsux

Tsux Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ik vind het opzich wel een okee blad alleen vind ik de reviews een beetje aan de korte kant. Het is altijd maar 1 blz voor een spel en hooguit 2.
    Zelfs voor echte klappers van games blijft het vaak nog maar bij 1 blz.

Ze moeten echt het PC gedeelte eruit gooien, voor mensen die PC gamen staat er toch niks in, behalve de game review. Als je degelijk PC Games reviewt moet je ook hardware bespreken en om als PC-Gamer nou alleen die 3 PC games die erin staan te lezen mja...

Dus ze moeten zich gewoon focussen op de consoles.
    Bovendien staat er een game review in van 1 Platform, terwijl de game op 3 verschillende platforms is uitgekomen, maar wat de verschillen tussen de platforms zijn dat lees je nergens...

4. king-steven

king-steven Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    heb het nu toch allemaal wel wat doorgelezen, en valt me erg tegen...

alleen al de ingezonde brieven, alleen positieve reacties en fanmail...
    hoe krijgen ze het er in gezet, vind het eigenlijk best triest, maar snap het ook wel. -> als je overstapt van een enkel platform, naar multiplatform, ga dan ook de discussie aan en heb ook het lef om negatieve reacties er in te zetten, want ik durf te wedden dat die er meer dan positieve zijn binnengekomen (zo gaat dat nou eenmaal altijd).

Verder had ik bij XBM nog dat ik graag door wilde lezen, en vond ik de artikelen gewoon leuk om dit lezen. Hier heb ik dat absoluut niet, leg het gewoon steeds weg na een half, om soms een heel artikel...

mij zijn ze vanaf nu ook kwijt als abonnee

5. Tsux

Tsux Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Dat vond ik nou ook!

6. Biba

Biba Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Dit tijdschrift was echt lachwekkend. Ik zag dat hij binnen was, dus ik dacht 'ah mooi, eens kijken of dit nummer wat beter is'. Aan de cover was al te zien dat het weer helemaal niks was, aangezien er echt maanden oud nieuws op stond. In het hele blad staan echt allerlei stukjes info die al zó lang bekend zijn. En aan de beoordelingen die er in het blad staan, is te zien dat de mensen die voor dit blad schrijven echt niet zo'n geweldige gamekennis hebben als ze beweren. Ook de WoW reclame die in het blad stond was echt irritant; een of ander raar vouwsel waardoor je de bladzijden van het blad niet eens fatsoenlijk kan omslaan |:-

De ingezonden brieven waren inderdaad echt lachwekkend; allerlei positieve reacties in plaats van de duizenden klachten die ze gekregen hebben. En ook nog complimenten maken over hun eigen belabberde tijdschrift...

Ook wordt ik een beetje gek van het woord 'serieus' dat blijkbaar overal gebruikt moet worden in dit tijdschrift, alleen maar omdat de PU juist helemaal niet serieus is.

7. Jorden Ajax

Jorden Ajax Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    ik heb hem nog steeds niet binnen en heb nog wel een paar nummers tegoed!

8. Anju

Anju Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Hoeveel kost 'ie eigenlijk los in de winkels? 8)

9. Joene90

Joene90 Active Member

Leuk Bevonden:
    1
    te veel ;)

10. Willem

Willem Obi-Willem XBW.nl Bestuur

Leuk Bevonden:
    686
    €3,50

Denk ik, was bij de XBM in ieder geval.

11. Joene90

Joene90 Active Member

Leuk Bevonden:
    1
    Heb vanmiddag de nieuwe PU gekocht, en heb in een deuk gelegen om de DOAX 2 review. Ik heb meteen GMR gemaild dat ik mijn geld voor resterende nummers XBM terug wil en geen GMR meer wil ontvangen, en ik ga nu een abo op de PU nemen :)

12. NL Eagle

NL Eagle Californication

Leuk Bevonden:
    0
    Veel plezier daarmee, vond het afgelopen nummer enorm bagger en ligt nu te rotten tussen het oud papier :D (abbo al tijdje opgezegd).

13. Joene90

Joene90 Active Member

Leuk Bevonden:
    1
    (GMR of PU?)

14. RobbertN

RobbertN Banned

Leuk Bevonden:
    0
    GMR, wat denk je dan :+
    Ik heb hem nog niet eens open gemaakt, na al die reactie's hier open ik hem niet eens :lol:

15. Peter OtH

Peter OtH XBW.nl VIP Redacteur

Leuk Bevonden:
    217
    Vond het wel redelijk meevallen eigenlijk, kwa kwaliteit. Had eigenlijk minder ervan verwacht.
    Alleen die review en vooral eindscore van Okami vond ik enigzins lachwekkend.

16. RobbertN

RobbertN Banned

Leuk Bevonden:
    0
    Heeft iemand al weer wat vernomen van het nieuwe deel?

17. NL Eagle

NL Eagle Californication

Leuk Bevonden:
    0
    ik zal eens kijken, als ik hem heb gelezen zal ik het niet laten een reactie te plaatsen :)

18. Willem

Willem Obi-Willem XBW.nl Bestuur

Leuk Bevonden:
    686
    Ik heb 'm nog niet binnen. Komt/kwam ie vandaag?

19. NL Eagle

NL Eagle Californication

Leuk Bevonden:
    0
    ik heb hem ook nog niet binnen helaas, maar gok op morgen :)

20. basovich

basovich Guest

heb hem ook nog niet, zoals gewoonlijk;)

Deel Deze Pagina