[Muzikanten] Finale Notepad

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Willem, 10 feb 2007.

1. Willem

Willem Obi-Willem XBW.nl Bestuur

Leuk Bevonden:
    686
    Hé beste XBW'ers

Ik heb zelf geen idee, maar misschien zijn er hier op het forum wel wat muzikanten. Je hoeft geen virtuoos te zijn, als je een instrument bespeelt en kennis hebt van muziek en noten kan lezen, zit je hier goed! Ik heb laatst namelijk een programma gedownload, Finale Notepad waarmee jezelf notenbalken kan invullen en afdrukken. Nu leek het me leuk om met andere mensen van het forum die een instrument bespelen muziek te delen. Ben je geinterreseerd, lees dan verder!

Finale Notepad heeft een gratis te downloaden versie voor Mac en Windows XP. Die kan je hier downloaden en is totaal legaal. Je moet je daar wel registreren, maar dat was voor mij geen probleem. Als je in dat programma een notenbalk hebt ingevuld kan je het opslaan, en vervolgens kan je die naar iemand mailen zodat diegene het thuis kan spelen. Zelf een stuk verzinnen hoeft natuurlijk niet, neem een nummer over en we kunnen 't ook spelen!
    Ik ben er zelf nog niet helemaal achter hoe alles werkt, maar ik kan wel een notenbalk naar wens invullen. 't Probleem is alleen dat je erg vreemde muziektekens hebt... dit moet ik nog zien aan te passen. Als ik, en jullie dan met het programma kunnen werken, en hierbij elkaar kunnen helpen, kunnen we nummers uitwisselen!

En dat lijkt me erg leuk!

Zelf speel ik Alt-Saxofoon, dus als iemand anders hier ook alt-sax speelt zou dat helemaal leuk zijn!

Laatst bewerkt: 11 feb 2007
  2. Dioxic

Dioxic Guest

Leuk idee, niet om je te 'dissen' maar het is Muzikanten

3. madison

madison madison

Leuk Bevonden:
    0
    Gebruik zelf ook al een aantal jaren Finale, maar dan de volledige versie!(Uiteraard legaalO-) :9 ) Heb eerst een tijdje met Sibelius gewerkt maar na Finale 2003 wilde ik niets anders meerO-) Wat bedoel je trouwens met: "vreemde muziektekens"?

4. Willem

Leuk Bevonden:
    686
    Owja, natuurlijk! Zal 't meteen aanpassen! Thanx.

Ik heb Finale Notepad 2007, en dat is Freeware en was geheel gratis. Dat is toch gewoon de volledige versie dan?
    Met vreemde muziektekens, bedoel ik dat ik wel de noten op de juiste plaats kan zetten, maar dat ze er gewoon vreemd uitzien. Dus niet een bolletje met een streepje, maar nog allerlei tekens er rond. Ik moet de lettertypes denk ik nog instellen, maar hoe moet dat? Finale geeft ook aan dat ze missen, dus ik denk dat 't daar ook aan ligt.

Kan jij dan 's wat nummers mailen naar mij? Die ik kan uitprinten om te spelen? Ik zit op B-niveau, speel nog maar 6 jaar sax.

EDIT: De notentypes is me al gelukt, alleen heb ik altijd 3 kruisen aan de voortekening, ook als ik C Majeur kies... Dus als ik maat 4/4 heb, en géén voortekening wil staan er altijd 3 kruisen. Als ik dan voor één kruis ga, staan er de 3 kruisen plus nóg eens de fis...

Laatst bewerkt: 11 feb 2007
  5. Elendill2003

Elendill2003 For those who gave

Leuk Bevonden:
    0
    Ik speel al zeker 7 jaar gitaar, maar heb nooit de moeite genomen noten te leren lezen.

Wel een leuk idee, imo.

6. Willem

Leuk Bevonden:
    686
    Een maat van mij speelt ook gitaar maar leest ook geen noten. Is wel erg handig hoor, aan tabs heb je minder vind ik.

7. Elendill2003

Elendill2003 For those who gave

Leuk Bevonden:
    0
    Helemaal waar, maar had / heb er gewoon geen tijd en motivatie voor. Kan pretty much alles spelen wat ik wil spelen dus :p.

8. Willem

Leuk Bevonden:
    686
    Oké, 't is mij om 't even. ;)

Ik kan nu werken met Finale naar m'n zin, alleen effecten zoals MP of FF toevoegen weet ik niet, en een nieuwe pagina snap ik ook niet. Dus als een pagina vol is zeg maar.

9. ShadeTCS

ShadeTCS Unregistered Abuser

Leuk Bevonden:
    0
    Ik ben sinds kort begonnen met gitaar, lees nu voornamelijk tabs maar de noten beginnen een beetje in te komen...eindelijk

10. madison

madison madison

Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb niet de Notepad dinges.. Daar kun je nog veel meer mee! Ik speel zelf geen alt sax dus heb daar ook geen muziek voor:)

11. Willem

Leuk Bevonden:
    686
    Kan je met Notepad meer dan wat jij hebt of die ander? Dat je geen sax speelt maakt niet uit, ik wil gewoon leuke nummer. ;)

12. filips

filips Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    legale versie

Ik ben hier nieuw. Dit heeft te maken met de discussie over Finale Notepad. Ik heb enkele dagen de gratis versie en ben daar uiterst tevreden over. Wel is er een probleem. Als je met tekst werkt, hoe krijg je dan meerdere strofe van een lied onder dezelfde notenbalk zonder het hele lied te moeten kopiëren? Hoe kan ik twee noten met een boogje over de maatstreep heen met mekaar verbinden? Dit zijn enkele vragen waar ik niet zomaar een antwoord op vind bij het uitproberen. Misschien dan toch de officiele versie? In welke prijsklasse zitten we dan momenteel? Graag een reactie aub
    Van harte bedankt.

Deel Deze Pagina