1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

AUTO'S: (rijlessen,rijbewijs halen)

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door mastapiece, 9 mrt 2003.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. XmandyX

    XmandyX Active Member

    Berichten:
    90
    Leuk Bevonden:
    0
    iki mag over 5 weken afrijden, duurt nog wel een beetje langer dan verwacht. maar ja is niet anders, tis een beetje druk bij het cbr.
     
  2. mista B

    mista B Beerrrrrrrrrrrrrr...

    Berichten:
    368
    Leuk Bevonden:
    0
    ze zeggen dat je al mag gaan lessen met je 17e. maar is dit niet met zo'n simulator en pas lessen in een auto vanaf je 18e? of ewrkt dit anders? ik ben namelijk 17 en ik wil asap mn rijbewijs:9
     
  3. halo nerd

    halo nerd i like halo

    Berichten:
    425
    Leuk Bevonden:
    0
    phoe balen zeg

    ik mag maandag alweer afrijden8) er is hier ook een wachtijd van zo'n 6 weken, maar net voor me instructeur belde voor een nieuwe afspraak viel er iemand uit dus dat is nogal mooi chill:+
     
  4. Emo-Kid

    Emo-Kid Guitar-Kid

    Berichten:
    867
    Leuk Bevonden:
    0

    pfff ik had wacht tijd van 9 weken:mad: maar heb me bewijsje toch al bijna 1.5 jaar:+
     
  5. XboxRulez4ever!

    XboxRulez4ever! XBW Luizak

    Berichten:
    1.335
    Leuk Bevonden:
    1
    ben maandag geslaagd voor examen was 2e keer en gister gelijk op gehaald :9..

    heb al een auto en al aardig wat gereden haha.. zometeen ff naar mijn oma toe :9
     
  6. XmandyX

    XmandyX Active Member

    Berichten:
    90
    Leuk Bevonden:
    0
    Hey gefeliciteerd!!!!!:thumbs:
    Ja ik vind het ook wel balen maar ja heb ik wat meet tijd om voor te bereiden 8) ofzo hahaha
     
  7. svennies

    svennies Active Member

    Berichten:
    575
    Leuk Bevonden:
    11
    Yep ,oefenen jullie maar volop, nog een paar dagen en den deze gaat nog eens een keer lekker uit de bol gaan met een auto van het werk.
    op de eerste en de tweede maart ga ik dus eens goed rondkarren met een mx5 coupe cabriolet en hierbij is iedereen die de grens naar belgie oversteekt hierbij al bij voorbaat verwittigd.Zie je een mx-ske met duitse nummerplaat komen afscheuren, ga dan al maar opzij, om mij door te laten.:+
    Dat wordt wéér raggen ,juist zoals verleden jaar,en dan heb ik nog proefritjes met de mazda3 mps én de mazda 6 mps voor de boeg deze zomer,en begin volgend jaar de cx7 en dan wéér de nieuwe mazda 2 ....
    Het mooiste van al die proefritten is, het zijn pre-produktiemodellen en na 5000 km moeten ze al nieuwe banden steken,ja zo zacht worden deze nagelnieuwe auto's behandeld, en na de proefritten verdwijnen deze wagens onherroepelijk in de shredder....
     
  8. Yko

    Yko Active Member

    Berichten:
    19
    Leuk Bevonden:
    0

    Klinkt goed. Ik ga binnenkort ook wat ritjes in mazda's maken. Niet in zulke leuke nieuwe wagentjes, maar waarschijnlijk de mazda 6 enzo. Mijn vader moet een nieuwe lease-auto, en uiteraard moet ik mee bepalen he. :)

    Weet je misschien of de mazda 6 een beetje lekker rijdt?
     
  9. svennies

    svennies Active Member

    Berichten:
    575
    Leuk Bevonden:
    11
    Yep , ik kan het weten aangezien ik bij het europese distributiecentrum van mazda werk.
    Als ik je de goede keus mag aanraden , moet je zorgen dat je met de mazda 6 met dieselmotor van 143 pk en zesversnellingsbak neemt.
    Snel en zuinig.... ikzelf heb een mazda 5 compacte monovolume met diezelfde motor...
    Alles erin en erop, xenon koplampen ,gps , tractiecontrole,trekkracht in overvloed en erg snel aangezien een koppel van 360 newtonmeter je uitermate véél plezier bezorgt.
    En voor nederland nog belangrijk in verband met fiscale aftrek, er zit een roetfilter standaard op .
    En een mazda 6 is met deze motor zo'n kleine 220/225 km per uur waard.
    Het gemiddelde verbruik ligt bij mijn mazda 5 momenteel op 6 liter per honderd kilometer voor het merendeel gereden in de spitsuren en in volle stad....
     
  10. halo nerd

    halo nerd i like halo

    Berichten:
    425
    Leuk Bevonden:
    0
    yeah ik heb ook me rijbewijs gehaald

    maandag ochtend om 08:00:thumbs:
     
  11. Mezzla

    Mezzla Times Like These

    Berichten:
    562
    Leuk Bevonden:
    0
    Gefeli :)

    Ik afgelopen donderdag m'n theorie. Binnenkort m'n T.T.T., dan nog wat lesjes tussendoor en zo snel mogelijk praktijk aanvragen :)
     
  12. mars15

    mars15 Guest

    20 feb heb ik me rijbewijs gehaald. heb al weer veel gereden sinds ik morgen een week geleden me rijbewijs heb opgehaald.
    :)
     
  13. Hoosie

    Hoosie The Race is ON!

    Berichten:
    2.024
    Leuk Bevonden:
    1.295
    Je deed toch een snelcursus? Hoeveel lessen en examens heb je uiteindelijk nodig gehad?
     
  14. mars15

    mars15 Guest

    Lessen weet ik niet, dit was de 8e keer
     
  15. SoulFighter

    SoulFighter XBW Zeur

    Berichten:
    823
    Leuk Bevonden:
    0
    ik heb mn rijbewijs nu een maand en heb er al meer dan 1000 kilometer opzitten. Gaat goed zo :) . Binnenkort maar eens kijken voor mn A en C rijbewijs. En dan op 21ste verjaardag voor A2, D en E
     
  16. Amigo NL

    Amigo NL Macho NL

    Berichten:
    1.121
    Leuk Bevonden:
    5
    8e keer op examen?
     
  17. mars15

    mars15 Guest

    Ja
     
  18. VySio

    VySio DJ Bowie!!!

    Berichten:
    497
    Leuk Bevonden:
    0
    Na 20 lessen ben ik het eerste examen geslaagd! De week ervoor ging het nog shit. afslaan, niet goed kijken. en vorige week (bij het examen) ging alles perfect!

    Ik heb direct naar een autotje gekeken en gekocht! :D

    Mijn persoonlijke tip, maar dit is wel erg moeilijk want je doet het onbewust wel of niet:
    Ga er van uit dat je niet slaagt. Heel veel mensen zakken de eerste keer, en vaak om lullige redenen. Als je dit in je achterhoofd houdt en gewoon niet bij nadenkt dat je wel eens zou kunnen slagen, ben minder zenuwachtig.

    Natuurlijk zijn zenuwen van meerdere factoren afhankelijk.

    Nog een tip: zorg dat je instructeur meerijdt. De examinator en mijn instructeur zaten de hele tijd te praten. Waardoor je zelf lekker op je gemak kan rijden. Als ze je bij het gesprek willen betrekken moet je gewoon zeggen: Sorry ik luisterde niet, ik was druk op de weg aan het letten.

    Laatste tip:
    Examinatoren willen je wel eens opjagen, zorg dat als hij je uittest geen antwoorden komen als; ik ben voorzichtig. want dat ben je sowieso al.

    Bij mij bij het inparkeren ging het wat langzaam, zegt de examinator; waar wacht je op. Toen zei ik: Sorry ik drukte mijn koppeling te ver in. Je wordt niet zo streng beoordeeld op controle over de auto. Wél over besluitvaardig rijden, en of je niet té voorzichtig bent. En laat je hier vanzelfsprekend ook niet opjagen. Jij hebt jouw rijstijl. Je kan het beter goed doen op jouw manier dan je gek laten maken door een examinator die alleen maar wil kijken of jij je misschien op laat jagen en wél fouten gaat maken (daar zijn ze vooral de eerste keer op uit).

    Ik hoop dat iemand hier wat aan heeft, dit zijn natuurlijk kleine opnames wat lang niet bij iedereen voorkomt.

    Nog in ieder geval 4 dagen dan mag ik mijn pasje ophalen! *) en 5 dagen mijn auto!
     
  19. Marty NL

    Marty NL Active Member

    Berichten:
    935
    Leuk Bevonden:
    77
    Niet zo heel bijzonder maar toch maar even melden: heb mn TTT vandaag gedaan en gehaald. Het ging vrij goed en de examinator was erg tevreden :)
     
  20. Lars

    Lars StarFucker!®

    Berichten:
    930
    Leuk Bevonden:
    1
    A kan ik nog begrijpen, maar waarom wil je die andere??
    voor werk? Laat hun dat dan maar betalen want C is schreeuwend duur geloof ik
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina