Nederlandse politie pakt beledingende jas af

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door svennies, 17 feb 2007.

1. svennies

svennies Active Member

Leuk Bevonden:
    11
  2. Maluku-Ak

Maluku-Ak Active Member

Leuk Bevonden:
    35
    Als het politie logo auteursrechtelijk is beschermd dan is het natuurlijk logisch om op grond van die reden de jas in beslag te nemen. Of het nou redelijk is om de jas in beslag te nemen omdat hij beledigend zou zijn is de vraag. De t-shirts met Masturbate I'm loving it erop waarbij de M de Mc donald's M is zou dan ook negatief kunnen zijn voor Mc Donald's. Ook de shirts met BOB: Ben Ook Bezopen erop kan je ook negatief zien. Die dingen worden toch ook niet in beslag genomen.
    Mijn argumentatie is een beetje verrot volgens mij maar ik ben moe en moet nog tot 5 uur wakker blijven8)

3. Shcaap

Shcaap Liev Gastje

Leuk Bevonden:
    4
    Net goed! Ze moeten gewoon standaard lelijke jassen van de straat houden :+
    Het zal wel zo'n bomberjack zijn geweest :)

4. --<)Sandro(>--

--<)Sandro(>-- The Green Maker

Leuk Bevonden:
    0
    Ik vind het kinderachtig als je zo'n jas draagt, dat de politie hem afpakt ook wel een beetje. Maar daar hebben zo gewoon alle recht op.

5. Maddmonkey

Maddmonkey Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    5.435
    ja slaat nergens op dat je jas wordt afgepakt maar is oook wel kinderachtig om dat op je jas is.

6. Cookie

Cookie #TaylorSwift XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    528
    Jah idd. Ik vind het wel terrecht en je bent best triest als je zo'n jas draagt moek eerlijk zeggen =(

7. Maluku-Ak

Maluku-Ak Active Member

Leuk Bevonden:
    35
    Na even nagedacht te hebben hebben jullie wel gelijk dat et triest is om zo'n jas te dragen.. Hij dacht vast dat ie er stoerder door leek bij zijn vrienden ofzo...

8. Dioxic

Dioxic Guest

Lekker voor die jongen, vast en zeker een stoere camperbikkel die denkt wat te zijn en ergens bij te horen, de politie moet dit soort jongeren gewoon aanpakken. Je bent wel kansloos als je zoiets draagt.

9. Qontroller

Qontroller Q-dance fan

Leuk Bevonden:
    0
    Alleen maar goed, hoe kansloos ben je als je met zo een jas gaat lopen zeg.... En volgens mij hebben ze genoeg gronden om t te doen; auteursrecht, belediging of als mode politie :9

10. XiroKe

XiroKe <font color="orange"><b>XBW.nl VIP</b></font> XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    26
    Ik heb er geen problemen mee, met een dergelijke jas kun je problemen verwachten natuurlijk.

Ben benieuwd wat voor ongedierte hem aan had. Kun je je voorstellen dat je vader en moeder je op je 15e zonder problemen de deur uit sturen met zo'n jas? Sommige mensen hebben werkelijk het niveau van een baksteen en dan begrijpen ze niet waarom ze nergens komen binnen de maatschappij. Kan weinig medeleven opbrengen voor dat soort simplistisch tuig.

11. Dodgie

Dodgie Beat me up Scotty

Leuk Bevonden:
    10
    Dit vind ik wel een beetje kortzichtige gedachtengang Xiroke.. Er kunnen tal van redenen zijn wat ertoe heeft geleid tot de aankoop van dergelijke logo's. En ook is het bekent dat de politie niet altijd de beste beslissingen neemt, wat bij veel mensen ook voor onvrede zorgt.
    Dan is het niet vreemd dat dergelijke parodieën op het politie-logo onstaan.

Maar ook al was het gewoon omdat die jongen dat leuk vond, dan nog vind ik jou reactie sterk overdreven..

12. lol

lol Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ik vind het terecht stel je nou is voor dat je een bedrijf opricht en jou bedrijfs logo word daar voor gebruikt zou je hem toch ook aanklagen

13. basco

basco Guest

Gewoon 100% terecht. Zulk stuk tuig moet je vanaf seconde 1 keihard aanpakken.

14. ArtificialFaith

ArtificialFaith Active Member XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    1.540
    wtf man.. gaan ze nu ook al die jassen en truien met A.C.A.B. in beslag nemen

15. tha BomB

tha BomB .

Leuk Bevonden:
    0
    Wat hebben jullie allemaal he..:x

Waar ik werkte waren ook een aantal Kranen en Shovels van het merk cattepillar. Die hebben stickers op de raampjes met zo'n jongetje dat pist op het officiele Atlas teken (zijn 2 kraan merken). Moeten die dan ook aangehouden worden:confused:

16. Ramon NL

Ramon NL Damn I'm Fast!

Leuk Bevonden:
    0
    Zeg svennies, er zijn meer dingen dan alleen Nederland afkraken op dit Forum

17. Elite

Elite Elite TAR

Leuk Bevonden:
    14
    Een bedrijf persifleren is in mijn mening iets anders dan het gezag belachelijk maken. De politie moet toch -zelfs in deze tijden van minachting voor oude normen- gerespecteerd worden en dus gezag afdwingen door bijvoorbeeld uitschelden en dit soort praktijken niet te pikken. Anders wordt het een puinzooi hier in Nederland.

Tuulk, 'schelden doet niet zeer' maar het is gewoon te gek dat je de mensen die aangesteld zijn om de orde te bewaren uitscheldt...dat kan gewoon niet, dat ondermijnt hun gezag en daarom moet er tegen worden opgetreden.

Ben trouwens met Xiroke eens.

18. Elendill2003

Elendill2003 For those who gave

Leuk Bevonden:
    0
    Wat belachelijk, laat ze eens wat verkrachters oppakken ofzo. Stelletje lafaards. Is gewoon pure show om dat jochie bang te maken.

Maar ach, ik heb sowieso geen hoge pet op van de politie. Ten eerste omdat ik meerdere malen heb gezien hoe volwassen agenten gewoon geintimideerd werden door 15 jarige jochies. Ten tweede omdat ik zelf drie dienders ken die de vaak bedroevende verhalen vertellen over hun collega's.

/salute

19. tha BomB

tha BomB .

Leuk Bevonden:
    0
    Politie hoeft niet eens meer gerespecteerd te worden vind ik want ze doen niks goeds meer.. Alleen de ME en de Marashausee(ofso) doen tenminste nog iets goeds.

20. Timmeh

Timmeh \0/

Leuk Bevonden:
    0
    Sjezus, je hebt toch vrijheid van jasuiting?
    Wat is dit voor kromme onzin...
    Net als die meid die 50 euro boete moest betalen omdat ze een croissantje zat te eten in de metro. Ze werd aangehouden door een heel peleton, een stuk of 30 agenten. Waar gaat dit heen? Ik lachte me kapot toen de politie reageerde hierop en de schuld kwijtschold. En toen zei meneer de hoofdcommissaris in hele moeilijke woorden dat het geen boete waard was, maar dat het ook anders had gekunt. Bijv. dmv een waarschuwing.
    Wat ik er uit op kon maken en wat de presentatrice van HVN mij vanochtend duidelijk maakte. Sorry, maar wat een amateurs waren dat zeg, en dan nu dit... ongelooflijk..

Deel Deze Pagina