[PO Natuurkunde] Aftellen met pulsenteller

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door LittleFaiiry, 25 mrt 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. LittleFaiiry

LittleFaiiry Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Haii!
    Voor een praktische opdracht van natuurkunde moet ik een parkeergarage nabootsen met systeembordjes (zo ziet een systeembord er bij mij op school uit: http://proto4.thinkquest.nl/~lld029/elec/sysbrd.gif).
    Nou moet ik dus met een pulsenteller kunnen optellen (auto's die erin komen) en aftellen (auto's die weggaan). Maar met de systeembordjes die wij op school hebben kun je niet direct aftellen, maar je kan wel laten lijken alsof een pulsenteller aftelt.
    Mijn leraar heeft al wat hints gegeven; ik heb 3 pulsentellers nodig. De 1e sluit je aan op de 2e en de 3e. Dan moet de 2e bij 8 stoppen, als de 3e al bij 9 is. Dan moet die 8 van de 2e teller, worden opgeteld bij de 3e waardoor er 18 uitkomt, en omdat je op het schermpje maar één cijfer ziet staat er 8 en lijkt het alsof de teller aftelt. En vóór dat optellen heb ik dus waarschijnlijk een geheugencel nodig.
    Nou heb ik al een klein beginnetje gemaakt, maar ik weet niet of het klopt en ik snap niet hoe ik verder moet.

Mijn begin:
    http://img48.imageshack.us/img48/7717/aftellenpulsentellerku4.png

Nu moet ik dus nog een manier vinden om die 8 van de teller rechtsboven over te brengen naar die 3e.. Maar hoe?

2. The Bolster

The Bolster --

Leuk Bevonden:
    0
    Daarvoor meld je je aan op deze site? 8) Weet wel wat je bedoelt maar ik snap alleen geen fuck van die bordjes enzo :+ Vroeger ook op school gehad maar kon het niet echt 8) Kan je dus niet helpen :D

3. LittleFaiiry

Leuk Bevonden:
    0
    Hahahh :p Jaa, ik zag hier een (heel oud) berichtje over een stoplicht nabootsen met systeembordjes, dus ik dacht dat er hier misschien mensen zouden zijn die er verstand van hebben =) Maar blijkbaar niet dus.. :p

4. mattiejj

mattiejj Registered Muser

Leuk Bevonden:
    15
    hoe the fack kan je 0 berichten hebben ???

5. LittleFaiiry

Leuk Bevonden:
    0
    Net geregistreerd.. En blijkbaar is ie nog niet begonnen met tellen van deze berichten.

6. Shcaap

Shcaap Liev Gastje

Leuk Bevonden:
    4
    noob :)
    Op sommige fora tellen je posts niet mee
    Hier bv
    en de GM
    Oh en Meneer/Mevrouw LittleFairy, wij gaan je huiswerk niet maken, Probeer fok maar, daar zijn ze niet zo scherp :)
    Zo zal ik wel al 5000 posts hebben, alleen ik post maar af en toe op een forum waar de teller loopt :D

7. LittleFaiiry

Leuk Bevonden:
    0
    Niemand hoeft het te máken hoor, maar als iemand wil helpen.. graag.
    En zo niet, jammer dan =)

8. Gemini NL

Gemini NL Mell

Leuk Bevonden:
    0
    Of probeer tweakers.net eens, daar zitten veel mensen met verstand van dit soort dingen, en met een beetje mazzel wordt hij niet dichtgegooid..

9. Danger

Danger XBW Groentje

Leuk Bevonden:
    0
    Hij vraagt toch ook niet of zijn huiswerk gemaakt wil worden. Hij vraagt gewoon hulp/tips. Er worden toch ook mensen geholpen met het samenstellen van een computersysteem, dan zeg je toch ook niet vraag dat maar aan iemand bij de computerwinkel. Ik heb er iig geen verstand van dus kan je niet helpen. Ben je niet verder gekomen dan de 3de in natuurkunde.

10. LittleFaiiry

Leuk Bevonden:
    0
    'Zij';) En bedankt =)

11. LittleFaiiry

Leuk Bevonden:
    0
    Okee, thnxx =)

12. Shizzel

Shizzel Guest

Dat had je beter niet kunnen zeggen, nu krijg je 10-tallen Priveberichten van anti-sociale nerds 8).

Enneh, op een Xbox-forum vragen naar iets over Natuurkunde? :emo:

13. Shcaap

Shcaap Liev Gastje

Leuk Bevonden:
    4
    Ze was iig helder genoeg om het in ASEL te plaatsen en niet opmerkingen en suggesties.

14. LittleFaiiry

Leuk Bevonden:
    0
    Whahahh!:lol:
    Enne jaa, zoals ik al zei.. Ik zag hier zown berichtje dat ook over systeembordjes ging, dus ik dacht ik probeer het hier is.. :p

15. mattiejj

mattiejj Registered Muser

Leuk Bevonden:
    15
    of in het xbox games topic :emo:

16. The Bolster

The Bolster --

Leuk Bevonden:
    0
    Misschien is het wel een jongen die altijd al een fee wou zijn? :+

Edit: Vergeef mij dit moment van absolute lompheid :D

Laatst bewerkt: 25 mrt 2007
  17. LittleFaiiry

Leuk Bevonden:
    0
    Jaa, valt nog mee hè..

18. LittleFaiiry

Leuk Bevonden:
    0
    Ik kan je verzekeren dat dat niet het geval is :p

19. The Bolster

The Bolster --

Leuk Bevonden:
    0
    Had het al door, zie de edit ;) Als je zo'n opdracht krijgt dan heb je daar in de les toch vast iets over geleerd? Niet goed opgelet? :x :+

20. LittleFaiiry

Leuk Bevonden:
    0
    Ahum.. Jawel:D Maare, dit blijkt iets heel lastigs te zijn wat in eerste instantie mijn leraar nog niet eens wist. En geloof me, dat zegt veel..

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina