1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

[ RC Cars ] Wie doet eraan?

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Raafie, 21 apr 2007.

  1. Raafie

    Raafie GT: Raafie

    Berichten:
    1.149
    Leuk Bevonden:
    677
    RC CARS


    Ze lijken net echt. Je kunt er mee racen. Je kunt ze optisch tunen, en motorisch tunen. Er zijn allemaal verschillende parts te koop om ze zo compleet te tunen. Er worden ook wedstrijden mee gehouden. De laatste tijd is het ook in om ermee te driften. Dit ziet er echt super uit, zoals te zien is op dit filmpje

    Ik ben benieuwd wie zich op het forum hier mee bezighoud, aangezien ik zelf ook al vaak heb overwogen om zo'n wagentje aan te schaffen.

    Hier wat pics van wat wagens:

    Onroad

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    Offroad

    [​IMG]

    [​IMG]

    Enkele online shops:

    http://www.pkracing.nl/
    http://www.rcworld.nl/
    http://www.conrad.nl/
     
    Laatst bewerkt: 21 apr 2007
  2. mattiejj

    mattiejj Registered Muser

    Berichten:
    2.371
    Leuk Bevonden:
    15
    ik vind het vet om te zien, maar toch een beetje duur..
     
  3. Gkid

    Gkid Active Member

    Berichten:
    541
    Leuk Bevonden:
    0
    kvind ze echt wreed maare, een beetje te duur :p
     
  4. Schumi The Best

    Schumi The Best Active Member

    Berichten:
    127
    Leuk Bevonden:
    0
    Er is hier al een topic van :p
    Maar ik doe wel aan RC.
    RC is mijn grootste hobby zelfs :)
    Hier wat foto's van mijn HPI Baja:
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]

    Dit is een 1:5 Baja. Uitgerust met een benzine motor (23cc).
    Ik heb deze nog niet zo lang, dus dit zijn mijn enige foto's .
    Deze foto's zijn denk ik 3 maanden oud en in die 3 maanden heb ik al best veel veranderd aan de auto. Zo zit er nu een X-can op met een X-port en heeft hij andere achtervelgen gekregen. Ook ben ik bezig met een eigen kap, want deze kap die op de foto's er op zit is standaart en ik wil hem een beetje eigen hebben ;)
    Vergis je niet. Deze wagen is 82cm lang en weegt ruim 12kg!
    De snelheid ligt tussen de 70 en de 80 km/h.
    Nu ligt hij voor een gedeelte uit elkaar, want er is iets niet helemaal 100% met de aandrijving.

    Hiervoor heb ik al een hoop FG's gehad:
    2 FG Marder Beetles
    1 FG Monster Beetle
    2 FG Onroad Trucks
    Als er interesse is heb ik van elk van mijn auto's nog wel wat foto's ;)
     
  5. appie21

    appie21 Active Member

    Berichten:
    3.899
    Leuk Bevonden:
    22
    Cars ?? heli's vind ik nog wel gaaf maar autos? :D

    Die foto's in de sneew zijn wel tof moet ik zeggen!
     
  6. charger

    charger Active Member

    Berichten:
    10
    Leuk Bevonden:
    0
  7. Gallardo

    Gallardo De vrolijke strijder

    Berichten:
    704
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb vorig jaar en het jaar daar voor de Nitro Racer gekocht. Dat was dat boekje waar je elke keer een onderdeel bij kreeg. Alleen ik heb er nog niet 1 keer mee gereden. Ben in de meivakantie van plan om hem eindelijk te gaan gebruiken. Maar wat moet er allemaal bij gekocht worden? Ik heb volgens mij gewoon een standaard auto, zoals hij normaal uit een doos komt, zo'n zender ding en brandstof. Ik heb alleen ook wel eens gehoord dat je er een brandstoffilter op moet zetten. Kan iemand me even helpen wat er allemaal gekocht moet worden?

    Ow ja en ga niet zeuren dat het boekje zo verschrikkelijk duur is en dat het zonde van mijn geld is. Mijn ouders hebben namelijk een supermarkt en als we meer boekjes zouden verkopen zouden zij meer korting krijgen van de uitgevers. :p
     
  8. Head Ninja

    Head Ninja Ronald Cage

    Berichten:
    967
    Leuk Bevonden:
    259
    Kvind het zelf ook super vet, maar zoals zoveel zeggen wel erg duur. Kheb ooit meegedaan aan zo'n actie dat je elke week/maand een onderdeel kon kopen en dan op het einde je auto in elkaar kan zetten, maar na eens te hebben berekend ben ik na deel 1 toch maar gestopt, tzou meer dan 900 euro kosten, en dan moest je de controller van 50 euro er nog bij kopen, een knopstarter, benzine, olie, enz...enz... Mjah, tct als ik een keer een chil inkomen heb gaat er zeker wel een vette een hier in huis komen. ;)
     
  9. charger

    charger Active Member

    Berichten:
    10
    Leuk Bevonden:
    0
    je moet een gloeistarter hebben en brandstof en dan kun je gaan ik weet niet wat er allemaal bij zit verder bij die auto
     
  10. AntraXxX

    AntraXxX Bruce Springsteen

    Berichten:
    9.000
    Leuk Bevonden:
    214
    Ik heb ook een paar van die wagentjes, ik reed er een jaartje geleden erg veel mee op het industrieterrein maar nu doe ik er nauwelijks wat mee. Is toch wel jammer want het zijn toffe wagentjes.
     
  11. Raafie

    Raafie GT: Raafie

    Berichten:
    1.149
    Leuk Bevonden:
    677
    Coole foto's in de sneeuw! :) en die 120 km/h bak die mag er ook wel zijn.. Ik heb nu nog geen wagen maar misschien ga ik voor een yokomo of een tamiya.. En dan wil ik mij meer gaan richten op de drift wagentjes ( dus de tt-01 van tamiya lijkt me wel een goede ) Ik vraag me alleen af hoe hard deze maximaal zou kunnen gaan? OP sommige sites lees ik dat de tt01 maar 25 km/h gaat..

    Verder hoop ik dat door dit topic mensen hun autotjes weer van zolder afhalen... :)
     
    Laatst bewerkt: 22 apr 2007
  12. Schumi The Best

    Schumi The Best Active Member

    Berichten:
    127
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik zal een tip geven.
    Je kunt wel op nitor beginnen, maar je moet er rekening mee houden dat je een hoop stress zal hebben voordat je hem aan de gang hebt ;)
    Ik heb er zelf ook een gehad en ben blij dat het bij 1 is gebleven, want je moet supervaak afstellen enzo. Dat is gelukkig niet zo erg bij brandstof.Één keer goed afstellen en je hoeft er nooit meer iets aan te veranderen :D

    @ Chaizen: NIET rijden zonder brandstoffilter, want anders komt er een hoop rotzooi in je blokje en dat wil je niet hebben. Ik weet niet of je luchtfilter of brandstoffilter bedoelt. Een luchtfilter is ook noodzakelijk en die zit ergens achter je carburateur ofzo normaal gesproken. Een brandstoffilter zit in je tank.
     
  13. Head Ninja

    Head Ninja Ronald Cage

    Berichten:
    967
    Leuk Bevonden:
    259
    Hier een foto van mijn wagentje, op een of andere hele vreemde manier doet hij het niet meer, batterijen zijn allemaal vol, controller werkt nog, alles, heb ook niks kapots kunnen vinden toen ik hem openhaalde, beetje vreemd en erg jammer. Kheb hem zelf nog wat ''opgepimped'' btw, hij was eerst blauw, en heb er nieuwe veringen onder gezet, wat stijfere. En hij heeft een heel klein Lamborghini logootje op zn neus.

    [​IMG]

    ;)

    Oh en check mijn eigen gemaakte Ronko pimp stoel, met neon verlichting, had ik ook nog willen laten zien, maar batterijen van de camera waren op. helaas. :{
     
    Laatst bewerkt: 22 apr 2007
  14. Gallardo

    Gallardo De vrolijke strijder

    Berichten:
    704
    Leuk Bevonden:
    0
    Ok dan ga ik deze week maar een brandstoffilter halen. Die kreeg ik er niet bij. Luchtfilter en zo zat er wel allemaal bij.

    Ik kwam er vandaag trouwens achter dat er een klein scheurtje in mijn brandstoftank zit 8:mad: ik hoop maar dat hij niet lekt.
     
  15. Schumi The Best

    Schumi The Best Active Member

    Berichten:
    127
    Leuk Bevonden:
    0
    Hier de foto's van de auto's die ik heb gehad:
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    ^Ging niet helemaal goed toen ;) ^
    [​IMG]
    [​IMG]
    ^De mooiste actiefoto van mij die ooit gemaakt is (tot nu toe :p)^
    [​IMG]
    [​IMG]
     
  16. Head Ninja

    Head Ninja Ronald Cage

    Berichten:
    967
    Leuk Bevonden:
    259
    Heb je geld teveel ofzo? :9

    Mooie foto's.
     
  17. AntraXxX

    AntraXxX Bruce Springsteen

    Berichten:
    9.000
    Leuk Bevonden:
    214
    Gave foto's dude!! Hoe hard gingen die wagens ongeveer?
     
  18. Schumi The Best

    Schumi The Best Active Member

    Berichten:
    127
    Leuk Bevonden:
    0
    Gaan allemaal zo rond de 70 :)
    Maar je moet wel even uitkijken he ;)
    Ik heb die auto's allemaal GEHAD...
    Ik heb een keer een nieuwe gekocht voor ongeveer 1100euro totaal met ALLES erbij. Nu heb ik een andere en heb ik wel mijn ene moeten verkopen.
    Maar je blijft wel een beetje investeren ja, want je verkoopt niet altijd met winst natuurlijk.
     
  19. Head Ninja

    Head Ninja Ronald Cage

    Berichten:
    967
    Leuk Bevonden:
    259
    Neej ik snap ook best wel wat je bedoeld, ik wist ook wel dat je ze allemaal hebt GEHAD, maar weet je, ik zie het zo (omdat dat voor mji nog redelijk betaalbaar is), als ik een xbox heb, dan verkoop voor een playstation, dan voor een Gamecube (over m'n lijk, maar is even ter vergelijking) Dan weer voor een xbox, en zoals jezelf al zegt, je maakt meestal toch geen winst dan heb je op het einde toch al aardig wat uitgegeven. Niet alleen omdat je ze niet met winst verkoopt, maar ook omdat je elke keer er weer dingen apart voor moet bij kopen (vaak dan). In mijn geval spellen en controllers, in jouwn geval brandstof en banden en reperaties en mischien ook wel controllers. Beetje een bagger vergelijking, maar je snapt wel wat ik bedoel. :b:
     
  20. Gallardo

    Gallardo De vrolijke strijder

    Berichten:
    704
    Leuk Bevonden:
    0
    Die caterpillar is gruwelijk. Past zo'n truck body op gewoon een normaal onderstel of moet je een speciaal onderstel hebben.

    Trouwens de oom van mijn moeder rijdt ook heel veel met van die brandstofauto's. Hij is modelbouwer en maakt zelf stockcar body's voor de auto's. Dit is de enige foto die ik zo snel op internet kon vinden:

    [​IMG]
     

Deel Deze Pagina