1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Forza Motorsport [Deel 6]

Discussie in 'Algemeen' gestart door Arjan, 27 aug 2006.

  1. Leen

    Leen Active Member

    Berichten:
    24
    Leuk Bevonden:
    0
    En toch klopt er iets niet in de race games, nu ook in Forza heb ik het volgende, je rijdt zo'n 3 a 4 sec los van het veld je maakt perfecte ronde's en in 1 ronde rijd het hele veld die 3 a 4 sec weg en zitten ze weer in je staart.

    Dit heb ik al met meerdere racegames ondervonden en ik vindt het mateloos irritant, ga je verdedigend rijden dan rammen ze je wel van de baan=( :mad:
     
  2. Benson

    Benson Kriepkriep

    Berichten:
    1.360
    Leuk Bevonden:
    7
    Wat je beschrijft is een rubberband-effect, zoals te zien in bijv. Burnout ed. In Forza is me dat eigenlijk niet opgevallen. Als je sneller bent (bijv. lagere klasses) kun je gemakkelijk een heel stuk wegrijden. Ook vecht de AI met elkaar dus dat kan ze zelfs langzamer maken.

    Als je de AI achter je hebt zitten moet je een verdedigende lijn kiezen aan de binnenkant van de bocht. De AI zal altijd proberen aan de binnenkant in te halen maar als jij daar zit doen ze dat niet. Zorg wel dat je al vroeg aan de binnenkant zit, voordat de AI zijn lijn heeft gekozen want hij doet idd vaak een hele agressieve inhaalmanoevre waarbij hij laat remt en de auto heel hard aan de binnenkant van de bocht plant. Dit doet hij niet als jij daar al zit voordat hij aan de actie begint.
     
    Laatst bewerkt: 1 mei 2007
  3. Leen

    Leen Active Member

    Berichten:
    24
    Leuk Bevonden:
    0
    Ja ik rijd dan ook een verdedigende lijn, maar wat dan redelijk vaak gebeurd dat ze dan vol je kont in duiken, je zit dan in de binnenbocht en dan zie je ze van afstand vol je kont in komen en drukken ze je door, zo irritant:) =(
     
  4. Benson

    Benson Kriepkriep

    Berichten:
    1.360
    Leuk Bevonden:
    7
    Jep, kan idd vervelend zijn ja. Je moet al heel vroeg aan de binnenkant gaan zitten, vooral bij een lang rechte stuk, omdat ze 1 keer de lijn kiezen en als jij dan pas naar binnen duikt kunnen ze er niets meer aan doen omdat ze de bocht vaak al niet redden. Als ze dichterbij zijn kun je evt. ook aan de buitenkant blijven want als de AI zo hard moet remmen schieten ze vaak door. Dan kan jij de late apex nemen en heel hard de bocht uitkomen :)
     
  5. Leen

    Leen Active Member

    Berichten:
    24
    Leuk Bevonden:
    0
    Ja die grap is mij al een paar keer gelukt, maar op Laguna Sega lukt het mij niet, ik snap ook niet waar ze die 3 a 4 sec vandaan halen, als ik dat achter ligt dan krijg ik die 3 a 4 sec echt niet in 1 ronde goed gereden, waardeloos dus dat is dan tot nu toe mijn echte eerste minpuntje van Forza.
     
  6. CasPerZerZ

    CasPerZerZ *Sorteert Pallets

    Berichten:
    341
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik speel het in verband met de vakantie ook weer, maar wat me toch echt opvalt is dat het racen zelf niet echt heel tof is.

    Als je met 180 een lange sweeper neemt krijg je niet meer dan piepende banden. Snelheidsgevoel is er echt niet.

    Ook hebben sommige auto's rare eigenschappen. Zo heb ik eens een corvette perfect bochtenwerk zien doen, bopchten die ik met een lotus niet kan houden.

    Vrij bizar, aangezien de logge corvettes een standaart cornering van 4 hebben, en een lotus iets van 7.
     
  7. RuudW

    RuudW RuudW

    Berichten:
    97
    Leuk Bevonden:
    0
    Heb zelf ook Forza gekocht zodat ik 'm kan spelen op de 360. Kijken of dit iets is voor mij, voordat ik deeltje 2 hiervoor koop.
     
    Laatst bewerkt: 7 mei 2007

Deel Deze Pagina