1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Examens 2007: geslaagd of gezakt??

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door JeePee, 7 mei 2007.

  1. JeePee

    JeePee Guest

    Zo, nog een paar dagen en dan is het weer zover.
    Wie hebben er binnenkort examens, welke vakken, welk niveau en hoe kijk je er tegen aan?

    16 Mei begint Havo 5 met Nederlands. Ik doe zelf het profiel Natuur & Techniek en alleen Biologie zie ik tegen op. Daar sta ik een 5,4 gemiddeld voor, en dat is hopelijk m'n enige tekort. De rest van de vakken 'moet wel lukken'.

    Ik heb echt helemaal geen zin om te leren. Als ik mijn kamer in loop zet ik toch liever mijn xboxje aan. Heb momenteel 15 minuutjes Natuurkunde gedaan en ik ben nog wel van plan een aantal proefexamens te maken, maar daar zie ik aardig tegenop. Al vind ik wel van mezelf dat ik nu wel eens iets mag gaan doen. Heb de rest van het jaar namelijk geen reet uitgevoerd naast het profielwerkstuk en de gebruikelijke handelingsdelen :9

    Overigens heb ik aan m'n moeder gevraagd een aantal stokbroden met kaas, ham, ei, tomaat, komkommer en de hele mikmak in te slaan. Een examen maken op een goed gevulde maag gaat je namelijk een stuk beter af dan wanneer je een bordje cornflakes gegeten hebt. En naast dat is een baguette gezond natuurlijk ook rete lekker, dus van die kans maar ik uiteraard gebruik :D
     
  2. Mika Kimi

    Mika Kimi McLaren Mercedes

    Berichten:
    1.507
    Leuk Bevonden:
    0
    Ochja dat begint natuurlijk ook weer. Bij ons (ook HAVO) was het eigenlijk een rustige periode, we hadden genoeg tijd van tevoren en als je een beetje hebt opgelet tijdens het schooljaar dan was het prima te doen. Gelukkig hoef je ook niet op elk vak een voldoende te scoren. :)

    -Edit-
    Las je verhaal net, misschien dat het dan nog wel wat pittiger wordt. :9
     
    Laatst bewerkt: 7 mei 2007
  3. Metal Mark

    Metal Mark VIP Dino XBW.nl VIP

    Berichten:
    9.661
    Leuk Bevonden:
    454
    Me vriendin heeft dit jaar ook haar examens (Havo) en die doet er dus ook geen moer voor, althans naar een uurtje leren zei ze al van ''ik ben al een uur bezig, vind ik best lang''. Maargoed, iedereen die dit jaar examens heeft, succes! :D
     
  4. Jingga

    Jingga Hand in Hand

    Berichten:
    2.531
    Leuk Bevonden:
    139
    16 Mei nederlands.. sta ik het slechtst voor, een 6.1. Moet dus een 4.9 halen.. Heb nog helemaal niks gedaan, ook echt geen zin in en ben nog bezig met afmaken van mijn profielwerkstuk.... Hoe moet ik nederlands uberhaupt leren? Ik denk wel dat ik binnenkort al begin met M&O en Geschiedenis, 2 grote vakken, op 21 en 22 mei.
     
  5. JeePee

    JeePee Guest

    Een uurtje leren vind ik ook erg lang. Bij mij neemt 'uitstelgedrag' vrij extremen vormen aan :9 Ik denk bijvoorbeeld een dag voor een SE: ahh, ik leer vanavond wel ff. En dan denk ik die avond: wacht is ff, ik heb morgen nog een tussenuur + pauze, dan leer ik dan wel. En dan is het tussenuur eenmaal aangebroken en dan komt er iemand: zullen we naar het drop, ff snacken, en dan ga ik weer mee, en heb dan uiteindelijk een 6 voor zo'n toets. En dan m'n ouders: Waarom heb je maar een 6 voor die toets?... Uhhh, tja :+

    Voor Nederlands zou je samenvattingen kunnen maken. Gewoon zo'n examen van vorig jaar uitprinten en dat ding maken. Die samenvattingen zijn echt belangrijk, als je die gewoon goed maakt kan je de rest van de toets zonder problemen verneuken.
     
  6. Modder-Eter

    Modder-Eter XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    21.476
    Leuk Bevonden:
    8.457
    Voor Nederlands moet je gewoon goed begrijpend kunnen lezen en vooral weten hoe je een samenvatting moet maken. Daarnaast moet je natuurlijk weten wat bijvoorbeeld een tautologie enzo is (om maar een voorbeeld van een term te geven). Nederlands examn (tenminste dat van vorig jaar VWO) is niet zo moeilijk.
     
  7. Jingga

    Jingga Hand in Hand

    Berichten:
    2.531
    Leuk Bevonden:
    139
    Oke, moet wel goed komen. Ben blij dat het een geleide samenvatting is, dan weten we iig wat erin moet 8). En ik moet inderdaad weer eens kijken hoe al die termen ook alweer zijn. Ben niet bang voor de examens, zie het ook niet echt anders als een normale tentamenweek.
     
    Laatst bewerkt: 7 mei 2007
  8. NAC Breda fan

    NAC Breda fan Hoogeveense RAT

    Berichten:
    205
    Leuk Bevonden:
    1
    Voor nederlands valt volgens mij niet zoveel te leren. Tenminste ik weet niet of je Havo doet, maar in dit geval krijg je namelijk één tekst waar je vragen moet beantwoorden en een tekst die je moet samenvatten. Het enige wat ik voor Nederlands doe, is een paar oude examens maken en dat gaat me vooralsnog goed af. :)

    Ik doe dit jaar examen HAVO met het profiel Economie en Maarschappij. Voor de meeste vakken sta ik er goed voor, alleen Engels is wat minder. Dat wordt een leestoets, waar ik altijd problemen mee heb. Dat wordt voor Engels dus nog even een paar oude examens maken.
     
  9. Jingga

    Jingga Hand in Hand

    Berichten:
    2.531
    Leuk Bevonden:
    139
    Ik doe examen vwo. Maar ik moet dingen als tautologie ed weer eens bekijken, weet daar volgens mij niks meer van 8)
     
  10. 4sake

    4sake Active Member

    Berichten:
    463
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik doe ook examen.. ik zou dat met 54 vingers in me neus kunnen doen maar ik heb de pech dat ik 12 weken geleden aangereden ben geweest en half te creperen lag in het ziekenhuis..
    Dus ik kwam laatst op school en ik had echt van wtf..

    Dus ik ben nu best wel hard aan het leren om een beetje bij te komen met wat ik allemaal moeten weten..

    Iedereen die examens gaat doen dit jaar.. Succes!
     
  11. Joene90

    Joene90 Active Member

    Berichten:
    3.970
    Leuk Bevonden:
    1
    Ik doe ook examen dit jaar, vwo :)

    Begin ook met Nederlands op 16 mei, en dan bijna een hele week niks tot geschiedenis en engels (dinsdag). Later die week heb ik nog economie (vrijdag), en de laatste week heb ik duits (dinsdag), frans (woensdag) en wiskunde (vrijdag). *geloof ik ;)

    Ik sta wel ok overal voor, enige onvoldoende is een 5,0 voor frans. Daar heb ik een 3,5 voor herkanst, maar m'n cijfer weet ik nog niet. Ik ga er iig vol vertrouwen in :)
     
  12. Darkon 83

    Darkon 83 Active Member

    Berichten:
    1.662
    Leuk Bevonden:
    0
    *Doet ook examen

    *Heeft geen zin :mad:
     
  13. king-steven

    king-steven Active Member

    Berichten:
    746
    Leuk Bevonden:
    0
    ik heb ook examens dit jaar...
    Doe VWO met Natuur & Techniek met EC1 en IC

    16 mei mag ik er tegenaan met direct, Nederlands, en daar achteraan Wiskunde B 1,2

    Ben toevallig vandaag maar rustig aan begonnnen met me voor bereiden, heb voor mezelf een schema gemaakt, met wanneer ik welk vak, en wat daarvoor wil gaan leren. Moet opzich wel lukken om me daar aan te houden.
    Het enige dat ik nog een beetje goed moet maken is Engels, verder kan het eigenlijk niet fout gaan, mag verder alles lager halen dan een 3,5...

    Enige wat ik nu wel eens wil weten, is of ik ivm dyslexie mijn examen engels op de computer mag maken (de tekst wordt dan ook uitgesproken), was sprake van, maar school weet niet of ze het georganiseert krijgen...
     
  14. Meneer Stefan

    Meneer Stefan Active Member

    Berichten:
    3.061
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb geen zin in de exames, volgens mij ga ik zakken 8)

    Sta voor NL een 7.1 en EN een 6.9, dus das nog wel oké, echter, heb zoals zo velen heel het jaar niks gedaan, en sta voor Wiskunde een 5.2, EC een 5.8, M&O een 5.6, AK een 5.8 en GS een 6.0. MOet dus bijna allemaal voldoende gaan halen op me examen, wat me toch niet gaat lukken. Na 15 min oefenen ben kan ik niet meer concentreren lol :+

    (ik doe btw E&M met M&O erbij)
     
  15. Roerbakmie

    Roerbakmie .....

    Berichten:
    602
    Leuk Bevonden:
    0
    Doe dit jaar ook examen!
    VMBO-TL (was begonnen op Havo-Vwo maar was te lui vandaar:9)
    Ik begin pas 21 Mei met Nederlands maar me broer wel gewoon 16 Mei....
    Alleen economie gem. een 5,5 dus een 5,5 halen... dat is eigenlijk mijn enige ''zwakke'' vak.
    Heb er opzich wel zin in:9 het klinkt raar maar ik ben het wel zat op school:9 tijd voor een nieuwe dus!
    Maarja ik heb er in ieder geval het volste vertrouwen in dat ik ga slagen!
     
    Laatst bewerkt: 7 mei 2007
  16. Lexiuz

    Lexiuz ...---...

    Berichten:
    160
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik doe ook examen HAVO dit jaar.
    Ik sta nu bijna allemaal net 6jes of net geen 6jes zoals 5,7 enzo.
    Ik zie er eigenlijk helemaal niet tegenop behalve wiskunde dat is verreweg mn slechtste vak met een 4,8.
    Ik kan me echt niet motiveren om te gaan leren, hopelijk komt dat nog met dit weer.
     
  17. Nightbringer

    Nightbringer Wieder geil! XBW.nl VIP

    Berichten:
    12.896
    Leuk Bevonden:
    556
    Eind examens havo dit jaar 2 jaar geleden TL examen (VMBO) geen ene reet voor gedaan dus ik ben een beetje lui ma'ja.

    Komt waarschijnlijk wel goed, moet vooral wiskunde (b1,2 >_<) goed leren en AK en GS tegen economie zie ik niet op. Vandaag mijn laatste relax dag :'-(.
     
  18. SnackNL

    SnackNL Vroeger: Gamer2005

    Berichten:
    287
    Leuk Bevonden:
    0
    Pff.. moet 21 Mei pas aantreden.

    VMBO - TL , gaat wel lukken denk. Enigste probleem is dat ik voor een paar vakken 5.7 / 5.8 / 5.9 sta.
     
  19. Ruttyx

    Ruttyx Oh inverted world

    Berichten:
    2.830
    Leuk Bevonden:
    5
    Pff, ben ook zó niet gemotiveerd maar ben langzaamaan wel begonnen met leren. Wat oefenen, naar examentrainingen gaan op school, boekjes doorlezen etc. Ik zou wel gek zijn als ik het níet haal (laagste cijfer op rapport is een 6,7 dus moet een als ik alles bij de 4,3 haal ben ik geslaagd, zelfs bij alles boven de 3,9). Maar ja, heb wil alles wel een beetje redelijk afsluiten dus wordt nog even bikkelen. AK gaat van een leie dakje, geschiedenis red ik ook wel hoewel dat gewoon erg veel is, engels en nederlandse, tsja niet me beetje vakken maar dat moet je gewoon kunnen. Meeste problemen heb ik met de exacte dingen als Wiskunde en Economie (rekenonderdelen), dus moet daar nog flink voor oefenen.

    Volgens mij hoort dat niet tot de examenstof, maar als dat wel zo is, graag melden ;). Bij NL moet je samenvatten en tekst verklaren.

    Oh ja, ik doe VWO E&M.
     
  20. mista B

    mista B Beerrrrrrrrrrrrrr...

    Berichten:
    368
    Leuk Bevonden:
    0
    tl was makkelijk. 2 jaar geleden gedaan:cool: havo zal moeilijker worden... doe nu 5havo, natuur & gezondheid. bio is ook bij mij een ***vak, zowel als punt EN leerstof:9 sta nu een 5.2 gemiddeld drvoor. ook voor scheikunde een 5.2. gaat er dus om spannen. 1vd2 moet voldoende worden, zal wel lukken omdat ik maar een 5.8 hoef te scoren om een 5.5 te komen te staan. en dat wordt zoals jullie weten een afgeronde 6, voldoende dus:98) ook nederlands een 5.4, net geen voldoende dus. mja, komt wel goed joh. op tl redde ik het zonder iets uit te voeren, en ik red het nu ook nog. dus wrom dalijk niet?;)



    was het maar zo makkelijk...:x :'-( |:- :{ *duikt zo de kast in om de boeken te vinden*

    /edit: k zal dr wel uitzien als mn avater als ik ga beginnen met leren:lol:
     
    Laatst bewerkt: 7 mei 2007

Deel Deze Pagina