1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Examens 2007: geslaagd of gezakt??

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door JeePee, 7 mei 2007.

  1. pippinNL

    pippinNL I LOVE LIVE

    Berichten:
    188
    Leuk Bevonden:
    0
    heb ook examens...

    N&G + eco

    sta er wel redelijk voor op scheikunde na. we krijgen morgen op school laatste cijfer lijsten en dan even kijken wat ik voor wat mag/kan halen.
    scheikunde zowieso niet veel hoger dan een 6 en de rest hobbelt er maar een beetje achteraan.

    heb tevens ook geen motivatie om aan het werk te gaan. heb al wel wat proef examens gemaakt maar het gevoel dat ik daar nou veel wijzer uit geworden ben heb ik niet.|:-
     
  2. Wooffa

    Wooffa Deus Ex Machina

    Berichten:
    1.497
    Leuk Bevonden:
    3
    Dit jaar ook examens. Ik doe VWO, N&G (al deed ik een jaar geleden nog N&T) met Economie 1,2. Opzich moet ik gewoon zorgen dat ik een 5,1 voor Wiskunde haal, dan komt het allemaal wel goed verder. Ik denk dat ik nu al genoeg geoefend heb, want de reden dat ik zo'n punt moet halen is omdat ik voor sommige proefwerken helemáál niks heb gedaan. Dat heb ik nu enigszins ingehaald en het proefexamen was al boven de 6.

    Overigens is het landelijk gemiddelde vorig jaar voor Nederlands op het VWO een 6.3. Vond ik toch verbazingwekkend laag. In mijn ogen geen super moeilijk vak en laatst nog een 7.7 gehaald voor een geleide samenvatting. Moet lukken dus. :)
     
  3. Mtthz

    Mtthz XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    588
    Leuk Bevonden:
    38
    Succes mannen (en evt. dames) _0/

    Ik heb ze vorig jaar gehad (Profiel E&M) Vond geschiedenis toen het makkelijkste. Uiteindelijk net gehaald (onvoldoende geëindigt op Economie en Management en Organisatie)...Maar geniet ervan als je klaar bent.

    Oh en er voor zorgen dat niemand je mag bellen in het dodelijke uurtje van de uitslag. Collega van me moeder belde 5 minuten voor de eindtijd. Ik ging echt dood:mad:
     
  4. king-steven

    king-steven Active Member

    Berichten:
    746
    Leuk Bevonden:
    0
    vindt je het gek, met de normering van de CITO, die zorgen er gewoon zo voor, dat het gemiddelde tussen de 6 en 7 ligt, wordt het hele examen super goed gemaakt, dan komt er een strenge norm, wordt het slecht gemaakt dan komt er een soepele norm.
    De norm wordt pas achteraf gehaald, en zodat een bepaald percentage een voldoende heeft...

    en dan wordt de norm ook nog eens zo genomen, dat je voor een 9 maar iets van 3 fouten mag maken, voor een 8 al 10, etc (dus hoe lager je komt, hoe soepeler het wordt).
     
  5. Wooffa

    Wooffa Deus Ex Machina

    Berichten:
    1.497
    Leuk Bevonden:
    3
    Klopt, maar ik weet niet zeker of het na of voor de examens was. Mijn lerares deed overkomen dat het ervoor was. Als het na de examens is, wat eigenlijk wel logischer zou zijn, zou het inderdaad te begrijpen zijn. Vind die normering soms trouwens maar gaar.

    Vraagje aan mensen met Economie trouwens: Werkten ze bij PTA's ook al met die normering en werd het gemiddelde aantal fouten/punten op een 6.5 vastgesteld? Bij ons wel en dat leverde vaak belachelijke situaties op imo.
     
  6. Tediz

    Tediz pendejo

    Berichten:
    145
    Leuk Bevonden:
    0
    Kmoet dit jaar examen VWO doen, en ik heb het nu wel zo'n beetje gehad eigenlijk. M'n laagste cijfer is volgens mij een 6.1 voor Duits, en voor de rest zweeft het een beetje tussen de 6 en de 8. Ik begin ook met Nederlands, wat me tamelijk makkelijk lijkt. Geschiedenis is veel, maar ik sta er goed voor, en ik kan bij de meeste vragen altijd wel een goed antwoord verzinnen.

    Ik hoop in ieder geval dat ik die talen goed doe (Frans en Duits; Engels is dodelijk simpel), want om een onvoldoende te halen voor zo'n meerkeuze-examen is ook weer zo lullig. Voor de rest nog even inspannen voor aardrijkskunde (6.2 gem.) en wiskunde (6.3 gem.), en het moet lukken.
     
  7. Ruttyx

    Ruttyx Oh inverted world

    Berichten:
    2.830
    Leuk Bevonden:
    5
    Nee dat ligt aan de school; onze economieleraren hebben er een handje van de PTA's extreem lang of moeilijk te maken, zodat het gemiddelde voor economie in de klas rond de 6 ligt. (3 mensen hebben boven de 7,5 ofzo).
     
  8. Dionskateboarder

    Dionskateboarder Half past Dead

    Berichten:
    528
    Leuk Bevonden:
    0
    ik heb elektrotechniek metaal techniek en natuurscheikunde examens over 2 weken en ook nederlands enzo tuurlijk
     
  9. Thomas

    Thomas Active Member

    Berichten:
    613
    Leuk Bevonden:
    1
    Ja, ik mag er dit jaar ook aan geloven. Ik doe VWO N&G met M&O erbij.

    Sta er redelijk goed voor, laagste is nu 6.3 voor bio en 6.5 voor sk. Slagen moet wel lukken denk ik, maar wil proberen natuurlijk zo hoog mogelijk te halen, om nog een beetje kans te maken bij de loting voor geneeskunde.

    Suc6 iedereen alvast. :)
     
  10. Hoosie

    Hoosie The Race is ON!

    Berichten:
    2.024
    Leuk Bevonden:
    1.295
    Dat probleem hadden wij ook op mijn oude school. PTA's werden door school zelf gemaakt (aangezien er ook standaard PTA's te krijgen zijn) en ze werden heel moeilijk gemaakt. Hierdoor stond vrijwel iedereen maar een 6, maar was het examen wel een stuk makkelijker voor de meeste mensen.

    Voor mij is het nu alweer 2 jaar geleden dat ik mijn examen heb gehaald. Ik had er niks, maar dan ook niks aan gedaan en ben gelukkig wel geslaagd zonder onvoldoendes. Ik deed niks omdat ik gewoon simpelweg niet kan leren, en na 10 minuten hield ik het weer voor gezien. Aan de ene kant lekker, aan de andere kant minder omdat ik een 6 had voor nederlands. Hierdoor maakte ik al geen kans meer op een plek bij de journalistiek opleiding wat ik nog steeds jammer vind.
     
  11. NAC Breda fan

    NAC Breda fan Hoogeveense RAT

    Berichten:
    205
    Leuk Bevonden:
    1

    Bedankt voor de tips :). Gelukkig heb ik dat examen pas over een kleine drie weken, dus ik heb nog ruim de tijd om een paar oude examens te maken om te oefenen :).
     
  12. Kombat

    Kombat Nico Swinkels

    Berichten:
    86
    Leuk Bevonden:
    0
    jaah wie heeft er ook nog helemaal niks aan gedaan?
    godverd#%e veel te veel leerwerk
     
  13. Borix

    Borix Active Member

    Berichten:
    1.770
    Leuk Bevonden:
    1
    HAVO - E&M met Natuurkunde heb ik...

    ik heb nog bar weinig geleerd, en ik ben veel te laks.en dat terwijl over 4 dagen het eerste examen is...
     
  14. Kombat

    Kombat Nico Swinkels

    Berichten:
    86
    Leuk Bevonden:
    0
    @Borix: ik dah eerst ook natuurkunde erbij.. maar ik vondt het toch wel zwaar. toen in plaats daarvan M&O echt meer voor mij (E/M + Wis a12)
     
  15. Jingga

    Jingga Hand in Hand

    Berichten:
    2.531
    Leuk Bevonden:
    139
    ik, nog niks. Heb gepoogd in mijn Nederlands examenbundel te kijken, zag één zin en toen deed ik hem weer dicht.
     
  16. Danger

    Danger XBW Groentje

    Berichten:
    2.146
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik ook niet. Ik sta een 7.1 voor Nederlands en ik ga er maandag pas kijken wat er eigenlijk precies gedaan moet worden. Economie en Geschiedenis hebben mijn prioriteiten.
     
  17. Jingga

    Jingga Hand in Hand

    Berichten:
    2.531
    Leuk Bevonden:
    139
    Havo dus? Bij mij ook die andere 2 vakken ja, in mijn geval dan M&O en Gesch.. Maar daar hebben we nog iets meer dan een week voor
     
  18. Gryphon

    Gryphon FritsmaN

    Berichten:
    1.148
    Leuk Bevonden:
    1
    Ik ben tijdens het examen zo veel vrij dat ik alles mooi in de examenperiode kan leren. Ik heb alleen geschiedenis een paar keer gelezen, omdat het een nieuw boek betreft.
     
  19. Robinsky009

    Robinsky009 Active Member

    Berichten:
    564
    Leuk Bevonden:
    7
    iK heb 21 mei examen nederlands 22, vrij 23 mei engels, 24 mei wiskunde en 25 mei economie.

    alleen economie te leren nederlands goed lezen engels ut zelfde,
    wiskunde moet je kennen.... kan je wel beetje van door lezen...
    en economie is niet me sterste vak dus wel effe voor leren....

    Maarja iedereen Sucses;) Ik doe trouwens maar Basis:p
     
  20. Lexiuz

    Lexiuz ...---...

    Berichten:
    160
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb al wel wat gedaan maar ook nog niet heel veel.
    Heb geschiedenis geprobeert te leren, maar dat is zo saai val je spontaan van in slaap, engels is een makkie, nederlands is ook redelijk simpel en economie moet ik wel wa voor leren.

    Maar de vakken waar ik echt een goed punt voor moet halen zijn M&O en wiskunde sta voor mo een 5,5 en voor wiskunde een 4.8.
     

Deel Deze Pagina