Kamer in Amsterdam?

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door RuudW, 22 mei 2007.

  1. RuudW

    RuudW RuudW

    Berichten:
    97
    Leuk Bevonden:
    0
    Hey iedereen,

    September a.s. ga ik studeren in Amsterdam. Ik heb inmiddels mijn 1e jaar bijna gehad in Zwolle, maar de rest van de opleiding wordt in Amsterdam gegeven.. Maar je raadt het al, ik ben dan op zoek naar woonruimte.

    Heeft iemand tips om daar een fatsoenlijke kamer te krijgen?\o/

    Mvg,

    Ruud.
    Ps.: ik hoop dat dit topic op de juiste plaats staat.
     
  2. Slofsky

    Slofsky XBW.nl Redactie XBW.nl VIP

    Berichten:
    238
    Leuk Bevonden:
    0
    Kamernet gok ik, maar dan heb je tegen het einde van je opleiding nog geen ruimte gezien de wachttijden. Misschien een nummertje trekken bij www.studentencasa400.nl?

    Succes! You're gonna need it.
     
  3. Uriel

    Uriel Active Member

    Berichten:
    323
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik ben ook op zoek naar een kamer vanaf januari, en met ons een stuk meer ben ik bang :9
     
  4. Lexiuz

    Lexiuz ...---...

    Berichten:
    160
    Leuk Bevonden:
    0
    Ja, ik misschien ook als ik eindelijk mn keuze heb kunnen maken over welke studie ik ga doen. Maar om nu nog een kamer te vinden voor volgend schooljaar heb je wel wat mazzel nodig ja.
     
  5. de bengel

    de bengel Holy Fuck-nuts!

    Berichten:
    609
    Leuk Bevonden:
    0
    waarom heb je toen je begon met je studie niet gelijk ingeschreven op die lijsten?
     
  6. RuudW

    RuudW RuudW

    Berichten:
    97
    Leuk Bevonden:
    0
    Goede vraag:+! Heb me wel ingeschreven bij Studentenwoningweb.nl en ik kan ook nog vanaf juli-december met voorrang reageren op Uilenstede, dat is een studentencomplex.

    Maar als iemand nog tips heeft, dan zijn die welkom.
     
    Laatst bewerkt: 23 mei 2007
  7. Yko

    Yko Active Member

    Berichten:
    19
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik woon dichtbij Amsterdam, maar wil ook best wel op een kamer wonen. Het is niet heel erg nodig en echt haast heb ik er nog niet mee, maar het moet er wel eens van gaan komen vind ik.

    Ik weet niet waar je gaat studeren in Amsterdam? Vu, uva, iets anders? Omdat je het over Uilenstede hebt neem ik aan dat je naar de VU gaat. Uilenstede is wel heel erg dichtbij de VU, een aantal tram/metro haltes maar, en ook prima te doen met de fiets. Ook is het best een groot complex, alleen wil ik er zelf niet zitten (ik zit ook vu). Ik vond het gebouw waar ik geweest ben maar oude troep, en je zit alsnog niet dicht in centrum van adam, en dat is wat ik wel zou willen als ik op kamers ga. Alleen dat is dan weer zo belachelijk duur. Maar ik zou eens gaan kijken bij de Uilenstede als ik jou was. Zie je meteen hoe dicht het bij je uni is, hoe het eruitziet en ik zou zeker ook eens zo'n gebouw inlopen. Ik vond het maar oude troep, krakende kleine liftjes, niks voor mij in ieder geval. Maar ik kan me voorstellen dat je niet in een positie bent om heel hoge eisen te stellen. En je kan altijd weer naar verloop van tijd verplaatsen natuurlijk.
     
    Laatst bewerkt: 23 mei 2007
  8. RuudW

    RuudW RuudW

    Berichten:
    97
    Leuk Bevonden:
    0
    Bedankt voor je reactie Yko. Ik ga trouwens studeren aan de VU.:) Nog even over Uilenstede, ik heb dat gebouw alleen nog maar van de buitenkant gezien. Maar ik denk wel dat ik binnenkort daar is eventjes ga kijken..
     
  9. Gyrrack

    Gyrrack Active Member

    Berichten:
    96
    Leuk Bevonden:
    92
    Slofsky zal waarschijnlijk studentenwoningweb bedoelen qua wachtlijsten. Kamernet werkt namelijk met een mailtje dat je via de site stuurt naar de aanbieder van de kamer. Daar komt het dus slechts neer op geselecteerd worden door de aanbieder voor een bezichtiging, waarna vervolgens na afloop een kandidaat wordt gekozen. Bij kamernet moet je dus geluk hebben dat je mag komen bezichtigen, en een goede indruk kunt achterlaten.

    Het is wel verstandig je in te schrijven bij Studentenwoningweb, maar daar zul je voorlopig nog niet in aanmerking komen voor een kamer gezien het feit dat er gekeken wordt naar inschrijftijd danwel voorrangsregeling.

    Ik zou dus simpelweg actief gaan reageren via kamernet, en leg daarbij je eisen niet al te hoog want je bent zeker niet de enige. Let bij het reageren wel op of inschrijving op dat adres mogelijk is en je een contract krijgt, Amsterdam kent namelijk vele huisjesmelkers!

    Een andere mogelijkheid is het antikraak-circuit, maar dat is wel een vrij gesloten wereldje. Daarvoor moet je iemand kennen die jou wil introduceren, anders is men vaak terughoudend. Een nadeel daarvan is dat niet iedere antikraak stichting aan jou verplicht is een nieuwe woonruimte te bieden mocht je moeten vertrekken. Dus dat kan gepaard gaan met enige onzekerheid.

    Succes ermee!
     
  10. RuudW

    RuudW RuudW

    Berichten:
    97
    Leuk Bevonden:
    0
    Had nog niet echt naar Kamernet.nl gekeken, maar nu ik het zie, ziet dat er toch wel redelijk uit. Ook positief dat ze daar niet met wachtlijsten werken:+. Bedankt in ieder geval.
     

Deel Deze Pagina