1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Examens 2007: geslaagd of gezakt??

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door JeePee, 7 mei 2007.

  1. JeePee

    JeePee Guest

    Edit:// lama
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 26 mei 2007
  2. Mickster

    Mickster Active Member

    Berichten:
    173
    Leuk Bevonden:
    0
    Ben ik dan de enige die Economie 1,2 (VWO) redelijk slecht heeft gemaakt. Heb iets van 25-30 punten en heb een 4.9 nodig, anders ben ik waarschijnlijk gezakt. Of ik moet Wiskund en Aardrijkskunde niet vernaggelen.

    Beter is 't genoeg:mad:
     
  3. killaz

    killaz Active Member

    Berichten:
    1.527
    Leuk Bevonden:
    43
    nee hier ook hoor, 25 punten ofzo...mocht een 4 halen.....
     
  4. JeePee

    JeePee Guest

    Foutje... post kan verwijderd worden
     
  5. Joene90

    Joene90 Active Member

    Berichten:
    3.970
    Leuk Bevonden:
    1
    Ik ga het niet nakijken omdat ik er wel een goed gevoel over heb, en bij economie weet je het nooit. Ik mocht een 2.8 halen.. dat is me sowieso wel gelukt 8). Sterker nog, als ik voor geschiedenis minstens een 2.8 heb gehaald mocht ik nu voor Eco een 1 halen.

    Volgende week heb ik alleen nog maar Duits, Frans en Wiskunde A1. Die teksten zijn een eitje, ik moet respectievelijk een 4.3 en een 5.7 halen voor een 5.5. En Wiskunde A1 is helemaal makkelijk.. peuterwiskunde 8)

    *maakt zich nergens meer zorgen over *)
     
  6. Wooffa

    Wooffa Deus Ex Machina

    Berichten:
    1.497
    Leuk Bevonden:
    3
    Dat is het vast ook wel. Schijnbaar was dit een 'moeilijk' examen en zal de normering dus gunstig zijn (in ieder geval meer dan 1).

    Met 25 punten zit je dus op minimaal een 4,9 als je een normering van 1 neemt.
     
  7. Vigil

    Vigil Active Member

    Berichten:
    2.080
    Leuk Bevonden:
    18
    Houdt die normering van +1 nou echt in dat je gewoon een volle punt bovenop je cijfer krijgt? Dat is niet gek zeg, hopelijk pakt het mooi uit. Nu alleen nog Aardrijkskunde en Wiskunde. Ga AK gewoon goed leren, veel lezen/herhalen, dat moet wel lukken hopelijk. Wiskunde daarentegen ga ik (zoals ik al zovaak gemeld heb :+) richten op het minimum van het minimum. Moet een 2,3 halen voor een 3,5 --> 4 op eindlijst. Wanneer ik mijn naam op het blaadje schrijf zou ik al een één hebben, dan zou ik theoretisch 1,3 punten moeten schoren op het hele examen om te slagen. Denk dat dit wel moet lukken als ik gewoon de basis leer (ben echt zeer slecht in wiskunde, wiskundig inzicht van een oester). Beetje kansrekening, beetje normale verdeling, beetje logaritmes etc. Een maat van me heeft de examencursus Wiskunde in Leiden gedaan, hij heeft daar te horen gekregen dat al die shit over 'Kettingregels' waarschijnlijk niet in het examen voorkomt, dat die kans rond de 3% ligt <hoe ze daar opkomen is mij een raadsel>.
     
  8. Wooffa

    Wooffa Deus Ex Machina

    Berichten:
    1.497
    Leuk Bevonden:
    3
    Als ik me niet vergis is het zo:

    (Behaalde aantal punten * 9 / totaal aantal punten) + normering.

    Wiskundig gezien hoeven die haakjes er niet bij, maar ik vind het altijd wel netter staan. :+


    Over die kettingregel gesproken, bij Wiskunde B krijg je dat dus wel zeker. Ik weet echter niet hoe dat precies met Wiskunde A zit, want die stof valt wel onder de Wiskunde B. Toch krijg je op het Wiskunde B examen ook wel stof dat eigenlijk bij de Wiskunde A hoort (kansrekenen).
     
    Laatst bewerkt: 27 mei 2007
  9. Uriel

    Uriel Active Member

    Berichten:
    323
    Leuk Bevonden:
    0
    Wat die normering doet is me niet duidelijk maar alles wordt hier wordt verteld klopt niet echt. Zo heb je als je 0 punten hebt bij normering 0 een 1.0 en bij normering 2 een 1.0

    Ook had ik voor m'n engels examen 47 van de 51 punten, en met normering 0 zou dat 8.6 zijn en bij normering 2.0 een 9.6, en ik zou bij normering 1.3 ook al een 9.6 hebben, dus beetje apart uit te rekenen en ik heb geen idee hoe dus ik gebruik altijd gewoon
    http://www.eindexamen.nu/eindexamens/cesuur/cijfer/
     
  10. Cookie

    Cookie #TaylorSwift XBW.nl VIP

    Berichten:
    9.247
    Leuk Bevonden:
    528
    Kzoek nog steeds een schema van alle landschappen voor AK havo, ken het nu redelijk alleen die landschappen nog niet :eek:
     
  11. VooDoo300

    VooDoo300 010

    Berichten:
    1.780
    Leuk Bevonden:
    6
  12. Cookie

    Cookie #TaylorSwift XBW.nl VIP

    Berichten:
    9.247
    Leuk Bevonden:
    528
  13. SnackNL

    SnackNL Vroeger: Gamer2005

    Berichten:
    287
    Leuk Bevonden:
    0
    Laatst bewerkt: 27 mei 2007
  14. Mickster

    Mickster Active Member

    Berichten:
    173
    Leuk Bevonden:
    0
    HHAHAHAAH! Tja, alles moet daar letterlijk.
     
  15. Flix

    Flix Active Member

    Berichten:
    4.837
    Leuk Bevonden:
    2
    wat relaaaaaxt!!
    k had met engels al mn antwoorden 2X op geschreven en toen ik thuis kwam nagekeken
    0 fout:D
    nu maar hopen dat ik de brief ook redelijk gemaakt heb:D
     
  16. Mickster

    Mickster Active Member

    Berichten:
    173
    Leuk Bevonden:
    0
    Hoe gaan jullie jongelui Aardrijkskunde voor VWO voorbereiden?
     
  17. SnackNL

    SnackNL Vroeger: Gamer2005

    Berichten:
    287
    Leuk Bevonden:
    0
    Weet iemand waar ik Economie VMBO TL kan leren? geen idee waar ik moet beginnnen.
     
  18. Jingga

    Jingga Hand in Hand

    Berichten:
    2.531
    Leuk Bevonden:
    139
    keertje doorlezen denk ik.. is toch ook weer vooral toepassen en atlas gebruiken. Al mijn SE's ook altijd gedaan met 1 keertje doorlezen :+
     
  19. Vigil

    Vigil Active Member

    Berichten:
    2.080
    Leuk Bevonden:
    18
    Keertje doorlezen? Feitjes/begrippen zou ik er wel even instampen als ik jou was. Ben trouwens ziekelijk moeilijke SE's gewend, mijn Aardrijkskunde leraar bedacht bij elk hoofdstuk allemaal zooi er omheen, als je echt ploeterde en het boek vrijwel letterlijk in je hoofd had staat haalde je met zwoegen/bloeden een 6. Gemiddelde van de klas lag altijd rond de 5, dus ik hoop dat het CSE mij een beetje mee gaat vallen. Hebben het laatste boekje (die over Politiek etc, EU/middenoosten) nooit getoetst gehad, dus dat is wel minder. Succes allemaal!

    /@Jingga: Forest Gump!
     
    Laatst bewerkt: 28 mei 2007
  20. Weggooi32

    Weggooi32 Active Member

    Berichten:
    2.391
    Leuk Bevonden:
    60
    AK leren, gewoon ff één SE oefenen en op dat cijfer baseren wat je nog moet doen (voldoende is klaar, onvoldoende nog één maken).
     

Deel Deze Pagina